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市場調査レポート
商品コード
1642213

ウェブカメラ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Webcams - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 124 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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ウェブカメラ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ウェブカメラ市場規模は2025年に98億8,000万米ドルと推定され、2030年には143億5,000万米ドルに達すると予測され、市場推定・予測期間(2025~2030年)のCAGRは7.75%です。

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ウェブカメラ産業は、セキュリティやモニタリング、エンターテイメント、ビデオ会議、ビジュアルマーケティング、ライブイベントなどでウェブカメラの採用が拡大していることから、注目を集めつつあります。

主要ハイライト

  • ビジネスセグメントでは、ウェブカメラは最も価値のあるビジネスコミュニケーションツールです。ウェブカメラの需要は、専門家の間でバーチャルオフィスコミュニケーションへの傾向が高まっているため、予測期間中に増加すると考えられます。健康産業では、ビデオ会議や遠隔患者モニタリングのためにウェブカムの利用が増加しており、市場拡大の原動力となりそうです。
  • COVID-19は、世界中のほとんどの企業をハイブリッドワークや在宅勤務モデルへと押しやった。このWFHは、パンデミック後、ハイブリッドワーク文化に活用され、日々の会議や活動にウェブカメラの使用を義務付けています。さらに、COVID以降、リモートワークやハイブリッドワークモデルが重視されるようになり、企業環境ではウェブカメラの需要が急増しています。ビデオ会議は、ビジネスや顧客とのミーティングを行うための新しい常識となりました。ウェブカメラメーカーは、クライアントの期待の変化やインターネットアクセスの強化に対応するため、最先端の技術や機能を備えたカメラを開発しています。
  • さらに、セキュリティや安全目的のモニタリングシステムに対する需要の高まりや、世界中の産業と民間セクターにおける無人搬送車(AGV)や無人航空機(UAV)の需要の高まりは、予測期間中にウェブカメラ市場の成長を促進すると予想される主要要因です。また、ビジョン制御、コマンド指示プロセス、オーバーヘッドの減少など、ウェブカメラが提供するいくつかの特性のおかげで、ウェブカメラ市場は成長すると予想されています。
  • Guru99によると、米国と欧州市場は世界のeラーニングサービスユーザーの70%を占めています。米国では63%の学生が毎日オンライン学習リソースを利用しています。ブレンデッド・ラーニング・モデルは、大学の21%が導入しています。オンライントレーニングは、幼稚園から高校までの指導者の50%が利用しています。ウェブカメラの利用は、しばらくして大きく伸びる可能性があります。
  • インターネットの速度は、録画やストリーミングされる画像やビデオの品質に直接影響します。映像の歪みを避けるためには、最低限のインターネット速度が必要です。インターネット速度の変動が市場成長の抑制要因となるため、遠隔地や遠方、インターネット接続が弱い地域ではウェブカムの導入は伸び悩むと予想されます。
  • 一部の有名メーカーは、デジタル一眼レフカメラやミラーレスカメラにUSBストリーミングサポートを追加しており、ウェブカメラ企業に厳しい競争をもたらしています。キャノンと富士フイルムは、USB経由でカメラをウェブカメラとして使用できるアプリを提供しています。キヤノンのアプリはMacとWindowsに対応しているが、富士フイルムのアプリはWindowsのみです。キヤノンは、キヤノンEOS一眼レフカメラ、ミラーレスカメラ、PowerShotコンパクトをUSBウェブカメラに変える新しいソフトウェア、EOSウェブカメラ公益事業を開発しました。

ウェブカメラ市場動向

外付けウェブカメラが重要な位置を占める見込み

  • 外付けカメラは通常、レンズやその他のコンポーネントを収納するスペースが広いため、より高解像度で鮮明な画像、動画、音声を記載しています。ハイエンドの外付けウェブカメラは、音質や画質が重要な場合、基本的な内付けウェブカメラよりも顧客のニーズを満たすことができます。ユーザーは、多数のマイク、広角レンズ、洗練されたオートフォーカス機能など、一体型デバイスでは通常見られないような追加機能を備えた、より高価な外付けカメラを見つけることができます。
  • 外付けウェブカメラセグメントは、ビデオ会議、e-ラーニング、セキュリティ、交通管理、医療システムなどの商用アプリケーションで大きな伸びを示しました。家庭、オフィス、ロジスティクスのセキュリティ環境において、ビデオ会議と組み合わせたリアルタイムのモニタリング装置に対する需要が高まっていることが、ウェブカメラ市場を牽引する主要要因の1つです。これらの外付けウェブカメラはさらに、破壊行為、反社会的行為、ゴミ捨てを記録するための瞬間モニタリングツールとしても採用されています。
  • 同市場は、政府機関によるモニタリング技術の利用拡大も影響しています。デジタル化への取り組みの一環として、これらの機器が使用されています。多くの政府は、重要インフラや公共の場を守るためにモニタリングシステムを導入しています。また、ウェブカメラ市場は、都市化の進展、ライフスタイルの変化、投資の増加、消費支出の増加にも支えられています。
  • 例えば、2023年9月、Logitechは2つの新製品ライン、1080pウェブカメラBrio 105と、ビジネス向けのエンタープライズレベルのセキュリティを備えたコンパクトな静音マウスM240を発表しました。このウェブカメラは、会議のために全従業員にウェブカメラを配備することを簡単かつ手頃な価格で可能にします。このウェブカメラは、従業員が毎日使用する主要なビデオ通話プラットフォームで動作し、Google MeetとChromebookでの動作が認証されています。
  • さらに、外付けウェブカメラのかなりの進歩は、オンラインストリーミングベンダーやビデオブロガー(ブロガー)などの新しいクラスの消費者からの需要の増加を発見しています。現在の市場シナリオでは、いくつかの外付けウェブカメラは、低照度での視認性、解像度、オートフォーカス特性に関していくつかの最適化が施され、ブロギングやストリーミング活動用に作られています。

北米が大きな市場シェアを占める

  • 北米は、オンライン学習や遠隔教育活動の拡大により、最も高い収益を上げる地域のひとつとなっています。Distance for Educationによる米国の調査によると、技術や学習管理システムのオンラインインターフェースに慣れている学生ほど、やる気があり、コースに満足し、より多くのことを学ぶ可能性が高いことがわかった。
  • We Are Socialによると、米国では2023年1月に約3億1,100万人がインターネットにアクセスし、世界最大級のオンライン市場となりました。近年、米国のデジタル人口は着実に拡大しています。最も一般的な説明の一つは、ブロードバンドインターネットの利用可能性が高まっていることです。そのため、今後ウェブカメラの需要は拡大すると予想されます。
  • 米国の企業では、毎日1,100万件以上のビデオ会議が開催されており、米国の労働人口の54%が頻繁にビデオ会議に参加しています。さらに、米国の企業は毎週約5,500万件のビデオ会議を開催しています。このように毎日バーチャル会議が頻繁に行われるため、ウェブカメラの需要は大幅に増加しており、各社はより快適で便利なソリューションとコラボレーションの革新に注力しています。ウェブカメラの需要は増加すると予想されます。
  • ウェブカメラの需要は、セキュリティやモニタリングイベント、職場でのビデオ会議、幼稚園から高校までの教育、ビジュアルマーケティングを改善する新技術を簡単に選択できるため、この地域で継続的に高まっています。多業種への製品展開がウェブカメラ市場の成長を示すことになっています。
  • 米国での9.11テロの後、リアルタイムの動きやモニタリングを追跡する需要が高まり、義務化されました。北米の銀行や金融セクターを考慮すると、記録や文書を管理するセキュリティ目的のために敷地内にウェブカメラを導入することは、モニタリングの不可欠な部分となりました。

ウェブカメラ産業概要

ウェブカメラ市場は競争が激しく、複数の大手企業で構成されています。市場シェアの面では、現在数社の大手企業が市場を独占しています。圧倒的な市場シェアを持つこれらの大手企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアと収益性を高めるために、戦略的な共同イニシアティブを活用しています。

  • 2023年6月:Skyは、スマートTVのソーシャル、ヘルス、ゲーム機能を強化するため、新しいカメラを発表しました。Sky LiveカメラはSky GlassスマートTVの上部にマグネットで取り付けられ、USB-CとHDMIで接続します。他の家族と同時にテレビを見たり、Zoomを使ってビデオチャットをしたり、自宅でのエクササイズを記録したり、Kinectスタイルのモーションコントロールゲームを楽しむことができます。
  • 2022年9月:Insta360は、AIを搭載した4Kウェブカメラ、Insta360 Linkを発表しました。Insta360 Linkは、ビジネスエグゼクティブ、教育者、ライブストリーマーに、優れた画質とシームレスなユーザーエクスペリエンスの強力なコンビネーションを記載しています。Linkの4K解像度と産業をリードする1/2インチセンサは、あらゆる照明シナリオにおいて、実写のような画像の鮮明さ、ディテール、広いダイナミックレンジを実現します。ウェブカメラは、3軸ジンバルと内蔵AIアルゴリズムにより、常にユーザーをフレームに収め、ジェスチャーコマンドに応答することができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 電話会議とバーチャル会議の普及拡大
    • ウェブカムの平均販売価格の急落
  • 市場抑制要因
    • 新興諸国におけるインターネット普及率の低さ
    • ウェブカメラのハッキング事例の増加(プライバシーへの懸念)

第6章 市場セグメンテーション

  • ウェブカメラタイプ別
    • 外付けウェブカメラ
    • 埋め込み型ウェブカメラ
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Logitech International S.A.
    • Microsoft Corporation
    • Lenovo Group Limited
    • Razer Inc.
    • Creative Technology Ltd.
    • Ausdom Global
    • Vivitar Corporation
    • Shenzhen Teng Wei Video Technology Co. Ltd.
    • A4Tech Co. Ltd.
    • KYE Systems Corp.(Genius)

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 67503

The Webcams Market size is estimated at USD 9.88 billion in 2025, and is expected to reach USD 14.35 billion by 2030, at a CAGR of 7.75% during the forecast period (2025-2030).

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The webcams industry is gaining prominence owing to the growing adoption of web cameras in security and surveillance, entertainment, video conferences, visual marketing, and live events.

Key Highlights

  • In the business sector, webcams are the most valuable business communication tools. Demand for webcams will rise during the projected period due to increased tendencies toward virtual office communication among professionals. The increasing use of webcams in the health industry for video conferencing and remote patient monitoring will likely drive market expansion.
  • COVID-19 pushed most companies across the globe towards the hybrid work and work-from-home models. This WFH is now leveraged into a hybrid work culture after the pandemic, mandating the use of a webcam for daily meetings and activities. Furthermore, with the increased emphasis on remote working and hybrid work models post-COVID, the corporate environment is seeing a surge in demand for webcams. Video conferencing became the new norm for conducting business and client meetings. Webcam manufacturers are developing cameras with cutting-edge technology and features in response to changing client expectations and enhanced internet access.
  • Additionally, the growing demand for surveillance systems for security and safety purposes and rising demand for automated guided vehicles (AGVs) and unmanned aerial vehicles (UAVs) across industrial and private sectors worldwide are the principal factors expected to drive the growth of the webcams market over the forecast period. Also, owing to several characteristics offered by webcams, such as vision control, command direction process, and decreased overheads, the webcam market is anticipated to grow.
  • According to Guru99, the US and European markets account for 70% of the world's e-learning services users. 63% of students in the United States use online learning resources daily. A blended learning model was implemented by 21% of colleges. Online training is used by 50% of K-12 instructors. The usage of webcams might observe significant growth over some time.
  • Internet speed directly affects the quality of images and videos recorded and streamed. Minimum internet speed is needed to avoid video distortion. Deployment of webcams is expected to witness slow growth in remote or distant locations and regions with weak internet connectivity, as fluctuations in internet speed act as restraints to market growth.
  • Some known manufacturers are adding USB streaming support to their DSLR and mirrorless cameras, giving tough competition to the webcam companies. Cannon and Fujifilm include apps that let users use their cameras as webcams over USB. Canon's app works for Mac and Windows, while Fujifilm's is Windows-only. Canon developed new software, the EOS Webcam Utility, which turns Canon EOS SLR, mirrorless camera, or PowerShot compact into a USB webcam.

Webcams Market Trends

External Webcam Expected to Gain Considerable Significance

  • External cameras usually offer higher resolutions and sharper images, videos, and audio because they include more room for lenses and other components. A high-end external webcam will better meet customers' needs than a basic inside webcam if sound and image quality are important. The user can anticipate finding more expensive external cameras with extras like numerous microphones, wide-angle lenses, and sophisticated auto-focus features that aren't normally seen in integrated devices.
  • The external webcams segment witnessed considerable growth in commercial applications for video-conferencing, e-learning, security, traffic management, and healthcare systems. The rise in demand for real-time monitoring devices in home, office, and logistical security settings, combined with video conferencing, is one of the major factors driving the webcams market. These external webcam cameras are additionally employed as momentary surveillance tools to record vandalism, antisocial conduct, and fly-tipping.
  • The market is also impacted by government agencies' growing usage of surveillance technology. As part of their efforts to go digital, they use these devices. Many governments are implementing surveillance systems to safeguard important infrastructure and public areas. The webcam market is also aided by growing urbanization, changing lifestyles, increased investments, and rising consumer spending.
  • For instance, in September 2023, Logitech introduced two new product lines, Brio 105, a 1080p webcam and M240 a compact silent mouse with enterprise-level security for business. This webcam makes easy and affordable to deploy a webcam for every employee for the meetings. It works with leading video calling platforms they use every day and is certified for Google Meet and Works with Chromebook.
  • Further, considerable advances in external webcams are finding increasing demand from a new class of consumers, such as online streaming vendors and video bloggers (vloggers). In the current market scenario, several external webcams are purpose-built for vlogging and streaming activities, with several optimizations regarding low light visibility, resolution, and autofocus characteristics.

North America Holds a Substantial Market Share

  • North America stands to be one of the highest revenue-generating regions due to the growing online learning and distance education activities. A US study by Distance for Education found that students who are more comfortable with technology and the online interface of the learning management system are more likely to be motivated, satisfied with the course, and learn more.
  • According to We Are Social, around 311 million people in the United States accessed the Internet in January 2023, making it one of the largest online markets in the world. In recent years, the digital population in the United States steadily expanded. One of the most common explanations is the increasing availability of broadband internet. Therefore, in the coming future, the demand for webcams is expected to grow.
  • The US businesses host more than 11 million video conferencing meetings daily, while 54% of the workforce in the United States take part in video conferences frequently. Furthermore, businesses in the United States hold approximately 55 million video conferences weekly. With such high usage of virtual meetings daily, the demand for webcams rises significantly, and the players are focused on innovating solutions and collaborations for more comfort and convenience. The demand for webcams is expected to rise.
  • The demand for web cameras is continuously building in the region owing to an ease in selecting new technology that improves security and surveillance events, video conferencing at work, K-12 education, and visual marketing. Deployment of the product in multiple industries is supposed to witness the growth of the webcam market.
  • After the 9/11 attack in the US, the demand for tracking real-time movements and surveillance grew and became compulsory. Considering North America's banking and finance sector, the induction of webcams on the premises for security objectives to control the records and documents became an essential part of surveillance.

Webcams Industry Overview

The Webcam market is highly competitive and consists of several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. These major players with a prominent market share are focusing on expanding their customer base across foreign countries. These companies are leveraging strategic collaborative initiatives to increase their market share and profitability.

  • June 2023: Sky introduced a new camera to enhance its smart TVs' social, health, and gaming capabilities. Sky Live camera magnetically attaches to the top of Sky Glass smart TVs and connects through USB-C and HDMI. It allows you to watch TV with other families simultaneously, makes video chats using Zoom, tracks home exercises, and includes Kinect-style motion-controlled games.
  • September 2022: Insta360 released the Insta360 Link, an AI-powered 4K webcam. Insta360 Link provides a potent combination of superior image quality and a seamless user experience for business executives, educators, and live streamers. Link's 4K resolution and an industry-leading 1/2" sensor give life-like image clarity, detail, and a wide dynamic range in every lighting scenario. The webcam can always keep the user in the frame and respond to gesture commands thanks to a 3-axis gimbal and built-in AI algorithms.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Penetration of Teleconferencing and Virtual Meetings
    • 5.1.2 Steep Decline in Average Selling Price of Webcams
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Poor Internet Penetration in Developing Countries
    • 5.2.2 Increasing Cases of Webcam Hacking (Privacy Concerns)

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Webcam Type
    • 6.1.1 External Webcam
    • 6.1.2 Embedded Webcam
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 United Kingdom
      • 6.2.2.2 Germany
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 Japan
      • 6.2.3.3 India
      • 6.2.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.2.4 Latin America
    • 6.2.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Logitech International S.A.
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 Lenovo Group Limited
    • 7.1.4 Razer Inc.
    • 7.1.5 Creative Technology Ltd.
    • 7.1.6 Ausdom Global
    • 7.1.7 Vivitar Corporation
    • 7.1.8 Shenzhen Teng Wei Video Technology Co. Ltd.
    • 7.1.9 A4Tech Co. Ltd.
    • 7.1.10 KYE Systems Corp. (Genius)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET