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市場調査レポート
商品コード
1433417

ゲーム用チップセットの世界市場:2023-2030年

Global Gaming Chipset Market 2023-2030

出版日: | 発行: Orion Market Research | ページ情報: 英文 175 Pages | 納期: 2~3営業日

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ゲーム用チップセットの世界市場:2023-2030年
出版日: 2023年12月24日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 175 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のゲーム用チップセット市場は、予測期間中にCAGR 17.5%で成長すると予測されます。世界的に、ゲーム用チップセット市場は、高性能なゲーム体験に対する需要の増加、人工知能(AI)の統合などの技術進歩、eスポーツの人気の高まり、ゲーム用ハードウェアの継続的な技術革新、高速インターネットとクラウドゲームサービスの拡大などの要因によって牽引されています。2022年世界ゲーム市場レポート」によると、2022年の世界ゲーム市場のプレイヤー数は32億人で、前年比2.1%増の1,968億米ドルを生み出しました。2025年までには、35億人のプレーヤーに成長し、市場は2,257億米ドルを生み出すと思われます。これらの要因が総合的に、ゲーム体験の性能とイノベーションに焦点を当てたゲーム用チップセット市場全体の展望を後押ししています。

セグメント別展望

高性能ゲーム用チップセットの需要は、モバイルゲームの進化、ポータブルデバイスでのシームレスなゲーム体験の必要性、スマートフォンハードウェアの継続的な技術革新、競合モバイルゲームの成長、低レイテンシゲームを可能にする5G技術の影響、モバイルスマートフォンユーザーの急速な普及などによってさらに高まっています。たとえば、Asusは2024年1月のCES 2024で、クアルコムのSnapdragon 8 Gen 3チップセットを搭載したゲーム用スマートフォンROG Phone 8およびPhone 8 Proを発表しました。

世界のゲーム用チップセット業界ではラップトップとデスクトップデバイスのシェアが大幅に拡大

世界のゲーム用チップセット市場では、ラップトップとデスクトップの貢献が大きくなっています。この市場を後押ししているのは、PCゲームの継続的な開発であり、主にハイエンドグラフィックスゲームの需要拡大が原因です。このため、高性能のゲーム用デスクトップやノートパソコンが普及し、強力なゲーム用チップセットへの継続的な需要が高まっています。この需要を満たすため、PCハードウェア、特にグラフィックスカードやプロセッサの技術革新が市場全体の成長を後押ししています。例えば、2023年10月、Qualcomm Inc.は、3.8Mhzでデータを処理できる12個の高性能コアを搭載したSnapdragon Xと名付けられたノートPC用プロセッサーを発表しました。この製品発表は、競争が激化するコンピュータープロセッサー市場での地位を強化する同社の戦略の一環です。

さらに、eスポーツや競合PCゲームの人気は、最新ゲームのニーズに対応できる高度なゲーム用チップセットの需要に拍車をかけています。より優れたグラフィックス、より高速な処理速度、全体的なゲームパフォーマンスの向上に対するPCゲーマーの継続的な需要も、予測期間における市場の成長に寄与しています。

地域別展望

世界のゲーム用チップセット市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)など、地域別にさらに細分化されています。地域別では、北米でゲーム用チップセットの需要が大きく伸びています。これは主に、ゲーム産業の存在感が大きく、NVIDIA Corp.、Qualcomm、Intel Corp.など、この地域の主要な市場プレーヤーが存在するためです。さらに、国際貿易局(ITA)のデータによると、モバイルゲームの収益は2020年に772億米ドルに成長し、13.3%増となります。ゲーム産業と半導体産業が継続的に発展していることから、同地域のゲーム用チップセット市場産業は予測期間中にさらに成長すると予想されます。

アジア太平洋地域のゲーム用チップセット市場は予測期間中に大きく成長する見込み

アジア太平洋地域のゲーム用チップセット市場は、さまざまな重要な要因によって力強い成長を遂げています。主な要因の1つは、可処分所得の増加を主な原動力とする、ゲームを含む娯楽に対する消費者の支出の増加です。さらに、esportsやモバイルゲームの成長、インド、中国、韓国などの主要市場におけるインターネットインフラの改善が、高性能チップセットのニーズをさらに高めています。Invest Indiaのデータによると、インドのeスポーツプレイヤー数は約60万人、eスポーツチーム数は約10万チームです。同市場は、2022年から2025年にかけてCAGR 20.0%で成長すると予想されています。また、Taiwan Semiconductor Manufacturing Company(TSMC)やSamsung Electronicsといった大手チップメーカーの存在が、市場全体の成長にさらに貢献しています。全体として、経済的要因、人口動向、ゲーム産業の成長が、この地域におけるゲーム用チップセットの需要拡大に拍車をかけています。

目次

第1章 レポート概要

  • 業界の現状分析と成長ポテンシャルの展望
  • 調査方法とツール
  • 市場内訳
    • セグメント別
    • 地域別

第2章 市場概要と洞察

  • 調査範囲
  • アナリストの洞察と現在の市場動向
    • 主な調査結果
    • 推奨事項
    • 結論

第3章 競合情勢

  • 主要企業分析
  • Advanced Micro Devices, Inc.(AMD)
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Intel Corporation
    • 会社概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • MediaTek Inc.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • 主要戦略分析

第4章 市場セグメンテーション

  • ゲーム用チップセットの世界市場:デバイスタイプ別
    • スマートフォン
    • コンソール
    • ノートPC
    • デスクトップ
  • ゲーム用チップセットの世界市場:技術別
    • CPU
    • GPU
    • メモリ

第5章 地域別分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第6章 企業プロファイル

  • Actions Semiconductor Co., Ltd.
  • Apple Inc.
  • ASRock Inc.
  • ASUS Tek Computer Inc.
  • Broadcom Inc.--
  • EVGA Corporation
  • Fujitsu Limited
  • GIGA-BYTE Technology Co., Ltd.
  • HIS(Hightech Information System Ltd.)
  • Imagination Technologies Group plc
  • Ingenic Semiconductor Co., Ltd.
  • Marvell Technology Group Ltd.
  • Micro-Star INT'L CO., LTD.
  • NVIDIA Corporation
  • NXP Semiconductors N.V.
  • Qualcomm Incorporated
  • Realtek Semiconductor Corp.
  • Renesas Electronics Corp.
  • S3 Graphics(a subsidiary of HTC Corp.)
  • Shenzhen Colorful Yugong Technology and Development Co., Ltd.
  • Silicon Integrated Systems Corp.(SiS)
  • Texas Instruments Inc.
  • VIA Technologies, Inc.
  • ZOTAC Technology Ltd.
図表

LIST OF TABLES

  • 1. GLOBAL GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY DEVICE TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 2. GLOBAL SMARTPHONE GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 3. GLOBAL CONSOLE GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 4. GLOBAL LAPTOP GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 5. GLOBAL DESKTOP GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 6. GLOBAL GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TECHNOLOGY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 7. GLOBAL GAMING CHIPSET FOR CENTRAL PROCESSING UNITS (CPU) MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 8. GLOBAL GAMING CHIPSET FOR GRAPHICS PROCESSING UNITS (GPU) MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 9. GLOBAL GAMING CHIPSET FOR MEMORY MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 10. GLOBAL GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 11. NORTH AMERICAN GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 12. NORTH AMERICAN GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY DEVICE TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 13. NORTH AMERICAN GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TECHNOLOGY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 14. EUROPEAN GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 15. EUROPEAN GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY DEVICE TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 16. EUROPEAN GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TECHNOLOGY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 17. ASIA-PACIFIC GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 18. ASIA-PACIFIC GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY DEVICE TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 19. ASIA-PACIFIC GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TECHNOLOGY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 20. REST OF THE WORLD GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 21. REST OF THE WORLD GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY DEVICE TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 22. REST OF THE WORLD GAMING CHIPSET MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TECHNOLOGY, 2023-2031 ($ MILLION)

LIST OF FIGURES

  • 1. GLOBAL GAMING CHIPSET MARKET SHARE BY DEVICE TYPE, 2023 VS 2031 (%)
  • 2. GLOBAL SMARTPHONE GAMING CHIPSET MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 3. GLOBAL CONSOLE GAMING CHIPSET MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 4. GLOBAL LAPTOP GAMING CHIPSET MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 5. GLOBAL DESKTOP GAMING CHIPSET MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 6. GLOBAL GAMING CHIPSET MARKET SHARE BY TECHNOLOGY, 2023 VS 2031 (%)
  • 7. GLOBAL GAMING CHIPSET FOR CENTRAL PROCESSING UNITS (CPUS) MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 8. GLOBAL GAMING CHIPSET FOR GRAPHICS PROCESSING UNITS (GPUS) MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 9. GLOBAL GAMING CHIPSET FOR MEMORY MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 10. GLOBAL GAMING CHIPSET MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 11. US GAMING CHIPSET MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 12. CANADA GAMING CHIPSET MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 13. UK GAMING CHIPSET MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 14. FRANCE GAMING CHIPSET MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 15. GERMANY GAMING CHIPSET MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 16. ITALY GAMING CHIPSET MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 17. SPAIN GAMING CHIPSET MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 18. REST OF EUROPE GAMING CHIPSET MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 19. INDIA GAMING CHIPSET MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 20. CHINA GAMING CHIPSET MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 21. JAPAN GAMING CHIPSET MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 22. SOUTH KOREA GAMING CHIPSET MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 23. REST OF ASIA-PACIFIC GAMING CHIPSET MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 24. REST OF THE WORLD GAMING CHIPSET MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
目次
Product Code: OMR2028068

Global Gaming Chipset Market Size, Share & Trends Analysis Report by Device Type (Smartphone, Console, and Laptop, Desktop), and by Technology (Central Processing Units (CPUs), Graphics Processing Units (GPUs), and Memory), Forecast Period (2024-2031)

Global gaming chipset market is anticipated to grow at a CAGR of 17.5% during the forecast period. Globally, the gaming chipset market is driven by factors such as increasing demand for high-performance gaming experiences, technological advancements like Artificial Intelligence (AI) integration, growing popularity of eSports, ongoing innovation in gaming hardware, and the expansion of high-speed internet and cloud gaming services. As per the 2022 Global Games Market Report, in 2022, 3.2 billion players in the global games market generated $196.8 billion, a growth of 2.1% year on year. By 2025, this will grow to 3.5 billion players helping the market generate $225.7 billion. These factors collectively drive an overall gaming chipset market landscape focused on performance and innovation in gaming experiences.

Segmental Outlook

Global gaming chipset market is segmented by device type and technology. Based on the device type, the market is further sub-segmented into smartphone, console, laptop, and desktop. Based on technology, the market is further sub-segmented into CPUs, GPUs, and memory. Among device type, smartphones contribute the highest share to the market globally. In the overall gaming industry, smartphones play a significant role, driven by the increasing popularity of mobile gaming.

The demand for high-performance gaming chipsets is further driven by the evolution of mobile games, the need for seamless gaming experiences on portable devices, ongoing innovation in smartphone hardware, the growth of competitive mobile gaming, the impact of 5G technology enabling low-latency gaming, rapid adoption of mobile smartphone user base. For instance, in January 2024, Asus announced the ROG Phone 8 and the Phone 8 Pro gaming smartphones at the CES 2024 which has Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 chipset.

Laptop and Desktop Devices Share is Growing Significantly in Global Gaming Chipset Industry

The overall contribution of laptops and desktops is growing significantly in the global gaming chipset market. The market is pushed by the ongoing development of PC gaming, primarily due to the growing demand for high-end graphics games. This has contributed to high-performance gaming desktops and laptops, leading to a continuous demand for powerful gaming chipsets. To meet this demand, technological innovations in PC hardware, especially graphics cards, and processors, are fueling the overall market growth. For instance, in October 2023, Qualcomm Inc. unveiled a laptop processor named Snapdragon X which features 12 high-performance cores capable of crunching data at 3.8 Mhz. This product launch is part of the company's strategy to strengthen its position in the growing competitive computer processors market.

Additionally, the popularity of eSports and competitive PC gaming adds to the demand for advanced gaming chipsets that can handle the needs of modern games. PC gamers' continuous demand for better graphics, faster processing speeds, and overall improved gaming performance also contributes to the market's growth in the forecast period.

Regional Outlook

Global gaming chipset market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among regions, the demand for gaming chipsets is growing significantly in North America primarily due to the significant presence of the gaming industry and major market players in the region such as NVIDIA Corp., Qualcomm, and Intel Corp. among others. Additionally, as per the data from International Trade Administration (ITA), mobile gaming revenue has grown to $77.2 billion in 2020, a 13.3% increase. With continuously evolving gaming and semiconductor industry, the gaming chipset market industry in the region is further expected to in forecasting period.

The Asia-Pacific Gaming Chipset Market is Expected to Grow Significantly Over the Forecast Period

The Asia-Pacific gaming chipset market is witnessing robust growth due to various pivotal factors. One of the key factors is growing consumer spending on entertainment, including gaming primarily driven by increasing disposable income. Additionally, growth of esports and mobile gaming, improved internet infrastructure in major markets such as India, China, South Korea has further contributed to the need for high-performance chipsets. According to the data from Invest India, India has around 600 thousand e-sports players and 100 thousand e-sports teams. The market is further expected to grow at CAGR of 20.0% from 2022 to 2025. Also, the presence of major chipmakers such as Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC), Samsung Electronics is further contributing to the overall market growth. Overall, a combination of economic factors, demographic trends, and a growing gaming industry is fueling the escalating demand for gaming chipsets in the region.

Market Players Outlook

The major companies serving the global gaming chipset market includes Texas Instruments Incorporated, Renesas Electronics Corp., Marvell Technology Group Ltd., and NXP Semiconductors N.V. among others. Market players are increasingly strengthening their positions by adopting various strategies such as merger and acquisition, collaboration, technological advancement to stay competitive. For instance, in October 2023, Advanced Micro Devices (AMD) acquired open-source AI software startup Nod.AI for an undisclosed sum. According to the company, this development is part of strengthening its market position by leveraging AI in existing products to gain competitive advantage.

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2023 and forecast to 2031.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global gaming chipset market. Based on the availability of data, information related to new product launches, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1. Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1. Research Methods and Tools
  • 1.2. Market Breakdown
    • 1.2.1. By Segments
    • 1.2.2. By Regions

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Report
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Findings
    • 2.2.2. Recommendations
    • 2.2.3. Conclusion

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Key Company Analysis
  • 3.2. Advanced Micro Devices, Inc. (AMD)
    • 3.2.1. Overview
    • 3.2.2. Financial Analysis
    • 3.2.3. SWOT Analysis
    • 3.2.4. Recent Developments
  • 3.3. Intel Corporation
    • 3.3.1. Overview
    • 3.3.2. Financial Analysis
    • 3.3.3. SWOT Analysis
    • 3.3.4. Recent Developments
  • 3.4. MediaTek Inc.
    • 3.4.1. Overview
    • 3.4.2. Financial Analysis
    • 3.4.3. SWOT Analysis
    • 3.4.4. Recent Developments
  • 3.5. Samsung Electronics Co., Ltd.
    • 3.5.1. Overview
    • 3.5.2. Financial Analysis
    • 3.5.3. SWOT Analysis
    • 3.5.4. Recent Developments
  • 3.6. Key Strategy Analysis

4. Market Segmentation

  • 4.1. Global Gaming Chipset Market by Device Type
    • 4.1.1. Smartphone
    • 4.1.2. Console
    • 4.1.3. Laptop
    • 4.1.4. Desktop
  • 4.2. Global Gaming Chipset Market by Technology
    • 4.2.1. Central Processing Units (CPUs)
    • 4.2.2. Graphics Processing Units (GPUs)
    • 4.2.3. Memory

5. Regional Analysis

  • 5.1. North America
    • 5.1.1. United States
    • 5.1.2. Canada
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. UK
    • 5.2.2. Germany
    • 5.2.3. Italy
    • 5.2.4. Spain
    • 5.2.5. France
    • 5.2.6. Rest of Europe
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. China
    • 5.3.2. India
    • 5.3.3. Japan
    • 5.3.4. South Korea
    • 5.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 5.4. Rest of the World

6. Company Profiles

  • 6.1. Actions Semiconductor Co., Ltd.
  • 6.2. Apple Inc.
  • 6.3. ASRock Inc.
  • 6.4. ASUS Tek Computer Inc.
  • 6.5. Broadcom Inc.--
  • 6.6. EVGA Corporation
  • 6.7. Fujitsu Limited
  • 6.8. GIGA-BYTE Technology Co., Ltd.
  • 6.9. HIS (Hightech Information System Ltd.)
  • 6.10. Imagination Technologies Group plc
  • 6.11. Ingenic Semiconductor Co., Ltd.
  • 6.12. Marvell Technology Group Ltd.
  • 6.13. Micro-Star INT'L CO., LTD.
  • 6.14. NVIDIA Corporation
  • 6.15. NXP Semiconductors N.V.
  • 6.16. Qualcomm Incorporated
  • 6.17. Realtek Semiconductor Corp.
  • 6.18. Renesas Electronics Corp.
  • 6.19. S3 Graphics (a subsidiary of HTC Corp.)
  • 6.20. Shenzhen Colorful Yugong Technology and Development Co., Ltd.
  • 6.21. Silicon Integrated Systems Corp. (SiS)
  • 6.22. Texas Instruments Inc.
  • 6.23. VIA Technologies, Inc.
  • 6.24. ZOTAC Technology Ltd.