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市場調査レポート
商品コード
1433349

ニューロマーケティングの世界市場:2023-2030年

Global Neuromarketing Market 2023-2030

出版日: | 発行: Orion Market Research | ページ情報: 英文 175 Pages | 納期: 2~3営業日

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ニューロマーケティングの世界市場:2023-2030年
出版日: 2023年12月15日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 175 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のニューロマーケティング市場は、予測期間中にCAGR 8.5%の大幅な成長が見込まれています。ニューロマーケティング技術が販売目標達成にもたらす潜在的なメリットに対する認識の高まりが、様々なニューロマーケティングソリューションの採用を急ピッチで促進しています。The Weather Channel、eBay、Daimlerなどは、市場調査、フォーカスグループの実施、マーケティングキャンペーンの設計にニューロマーケティング調査手法を導入している主要な多国籍企業です。ニューロマーケティングソリューションに対する需要の高まりに対応するため、主要ベンダーは、企業が顧客を理解し、高度にパーソナライズされたマーケティングアプローチを提供できるようにするための新しい技術的アプローチ(ソフトウェア、アプリケーション、ユーザーインターフェース)を開発しています。研究により、顧客がパッケージに対して異なる反応を示し、色、テキスト、イメージが購買決定に影響を与えることが明らかになっています。そのため、Campbell'sやFrito-Layなどの大手ブランドは、ニューロイメージングを採用してパッケージ戦略を再構築しています。

多くのニューロマーケティング手法では、プライバシーとデータセキュリティが大きな懸念事項として浮上する可能性があります。脳をスキャンした後に得られるすべてのデータが流出し、脆弱な状況に陥る可能性があるからです。これは市場成長の大きな障害となります。ニューロマーケティングのコストが高いことも市場成長の主な抑制要因です。

セグメント別展望

BFSIサブセグメントが予測期間で最も速い成長を示すと予測される

銀行プロバイダーは行動科学を利用することで、1世帯当たりの商品数を増やし、ウォレットシェアを拡大し、ロイヤルティ感情を抱かせることで離反率を低下させることができます。数多くの銀行が、ユーザーに合わせていないオンライン・アプリケーションやモバイル・アプリケーションを開発しています。銀行の他のサービスとの粗雑な統合、不具合の多いアプリ、警告なしにクラッシュするアプリといった典型的な欠陥に加え、十分に機能するアプリであっても、消費者のニーズを考慮できていない場合があります。オンライン・ユーザージャーニーを分析し、ウェブサイトやアプリを訪問した際の感情的な体験を理解することで、ニューロマーケターはこのような事態を可能な限り最小限に抑えようとします。忠誠心を育むことで、銀行業者は行動科学を利用して、1軒当たりの商品を増やし、財布のシェアを拡大し、離反率を下げることができます。

地域別展望

世界のニューロマーケティング市場は、北米(米国とカナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに区分されます。なかでも、アジア太平洋地域が最も急成長していると推定されます。市場成長の要因としては、消費者行動やマーケティングに対するベンダーの投資拡大が挙げられます。中国、インド、日本、シンガポール、オーストラリアなどの国々は、重要なマーケティング・広告国家として発展しており、ニューロマーケティングの需要は伸びると予想されます。例えば、中国の浙江大学は「ニューロマネジメント」という概念を確立し、日本のNTTデータは広告向けの神経科学サービスを開始しました。

ニューロマーケティング世界市場で北米地域が大きなシェアを占める

マーケティング刺激に対する消費者の認知的、感覚運動的、感情的反応を研究するために神経心理学を利用するマーケティングコミュニケーション分野の成長が、この地域の市場成長に大きく寄与しています。ニューロマーケティングソリューションは、マーケティング刺激に対する脳の反応を分析するためにFMRIなどの医療技術を使用するマーケティングの商業分野で主に使用されています。そのため、同地域ではFMRIベースのニューロマーケティングソリューションに対する需要が増加しており、FMRIの新製品発売を後押ししています。例えば、2023年9月、UB(University at Buffalo)の研究者は、FMRIや拡散テンソル画像などの新しい技術が可能な新しいMRIスキャナーを発表しました。この発売により、同社はバイオメディカルイメージングの新時代をもたらすことを目指しています。また、米国にあるメディアサイエンス社は、バイオメトリクス、表情分析、アイトラッキング、反応遅延テスト、脳波など、さまざまな神経測定法を用いてラボベースの視聴者調査を行っています。さまざまな分野で神経科学アプリケーションの利用が増加していることが、この地域市場の成長をさらに促進しています。

目次

第1章 レポート概要

  • 業界の現状分析と成長ポテンシャルの展望
  • 調査方法とツール
  • 市場内訳
    • セグメント別
    • 地域別

第2章 市場概要と洞察

  • 調査範囲
  • アナリストの洞察と現在の市場動向
    • 主な調査結果
    • 推奨事項
    • 結論

第3章 競合情勢

  • 主要企業分析
  • Buyology Inc.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Emotion Research LAB
    • 会社概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Immersion Neuroscience
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Merchant Mechanics Inc.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • The Nielsen Company LLC(Nielsen Consumer Neuroscience)
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • 主要戦略分析

第4章 市場セグメンテーション

  • ニューロマーケティングの世界市場:技術別
    • 機能的磁気共鳴画像法(FMRI)
    • 脳波(EEG)
    • アイトラッキング
    • 陽電子放射断層撮影(PET)
    • 脳磁図(MEG)
  • ニューロマーケティングの世界市場:エンドユーザー別
    • BFSI
    • 小売/消費者ブランド
    • 市場調査
    • 科学機関
    • その他

第5章 地域分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第6章 企業プロファイル

  • Cadwell Industries Inc.
  • Compumedics LTD.
  • Eb Neuro S.P.A.
  • IMotions
  • ISCAN Inc.
  • MindMetriks
  • Mindspeller
  • Neural Sense(Pty)Ltd.
  • NVISO SA
  • Shimmer Sensing
  • SR Labs SRL
  • Synetiq Ltd.
  • Tobii Technology
  • Uniphore
図表

LIST OF TABLES

  • 1. GLOBAL NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TECHNOLOGY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 2. GLOBAL FUNCTIONAL MAGNETIC RESONANCE IMAGING (FMRI) BASED NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 3. GLOBAL ELECTROENCEPHALOGRAPHY (EEG) BASED NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 4. GLOBAL EYE TRACKING BASED NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 5. GLOBAL POSITRON EMISSION TOMOGRAPHY (PET) BASED NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 6. GLOBAL MAGNETOENCEPHALOGRAPHY (MEG) BASED NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 7. GLOBAL NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END-USER, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 8. GLOBAL NEUROMARKETING FOR BFSI MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 9. GLOBAL NEUROMARKETING FOR RETAIL/CONSUMER BRANDS MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 10. GLOBAL NEUROMARKETING FOR MARKET RESEARCH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 11. GLOBAL NEUROMARKETING FOR SCIENTIFIC INSTITUTIONS MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 12. GLOBAL NEUROMARKETING FOR OTHER END-USERS MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 13. GLOBAL NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 14. NORTH AMERICAN NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 15. NORTH AMERICAN NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TECHNOLOGY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 16. NORTH AMERICAN NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END-USER, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 17. EUROPEAN NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 18. EUROPEAN NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TECHNOLOGY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 19. EUROPEAN NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END-USER, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 20. ASIA-PACIFIC NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 21. ASIA-PACIFIC NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TECHNOLOGY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 22. ASIA-PACIFIC NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END-USER, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 23. REST OF THE WORLD NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 24. REST OF THE WORLD NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TECHNOLOGY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 25. REST OF THE WORLD NEUROMARKETING MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END-USER, 2022-2030 ($ MILLION)

LIST OF FIGURES

  • 1. GLOBAL NEUROMARKETING MARKET SHARE BY TECHNOLOGY, 2022 VS 2030 (%)
  • 2. GLOBAL FUNCTIONAL MAGNETIC RESONANCE IMAGING (FMRI) BASED NEUROMARKETING MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 3. GLOBAL ELECTROENCEPHALOGRAPHY (EEG) BASED NEUROMARKETING MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 4. GLOBAL EYE TRACKING BASED NEUROMARKETING MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 5. GLOBAL POSITRON EMISSION TOMOGRAPHY (PET) BASED NEUROMARKETING MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 6. GLOBAL MAGNETOENCEPHALOGRAPHY (MEG) BASED NEUROMARKETING MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 7. GLOBAL NEUROMARKETING MARKET SHARE BY END-USER, 2022 VS 2030 (%)
  • 8. GLOBAL NEUROMARKETING FOR BFSI MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 9. GLOBAL NEUROMARKETING FOR RETAIL/CONSUMER BRANDS MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 10. GLOBAL NEUROMARKETING FOR MARKET RESEARCH MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 11. GLOBAL NEUROMARKETING FOR SCIENTIFIC INSTITUTIONS MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 12. GLOBAL NEUROMARKETING FOR OTHER END-USERS MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 13. GLOBAL NEUROMARKETING MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 14. US NEUROMARKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 15. CANADA NEUROMARKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 16. UK NEUROMARKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 17. FRANCE NEUROMARKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 18. GERMANY NEUROMARKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 19. ITALY NEUROMARKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 20. SPAIN NEUROMARKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 21. REST OF EUROPE NEUROMARKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 22. INDIA NEUROMARKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 23. CHINA NEUROMARKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 24. JAPAN NEUROMARKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 25. SOUTH KOREA NEUROMARKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 26. REST OF ASIA-PACIFIC NEUROMARKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 27. REST OF THE WORLD NEUROMARKETING MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
目次
Product Code: OMR2027950

Global Neuromarketing Market Size, Share & Trends Analysis Report by Technology (Functional Magnetic Resonance Imaging (FMRI), Electroencephalography (EEG), Eye Tracking, Positron Emission Tomography (PET), and Magneto Encephalography (MEG)), and by End-User (BFSI, Retail/Consumer Brands, Market Research, Scientific Institutions, and Others) Forecast Period (2023-2030)

The global neuromarketing market is anticipated to grow at a considerable CAGR of 8.5% during the forecast period. The growing awareness about the potential benefits offered by neuromarketing techniques in achieving sales target is driving the adoption of various neuromarketing solutions at a rapid pace. , The Weather Channel, eBay, and Daimler are some of the key multinational organizations that have implemented neuromarketing research techniques to conduct market research, run focus groups, and design marketing campaigns. To meet the growing demand for neuromarketing solutions key vendors are developing new technological approaches (software, applications, and user interfaces) to enable companies to understand their customers and deliver a highly personalized marketing approach. Studies have revealed that customers react differently to packaging, with color, text, and imagery influencing their purchase decisions. Therefore, major brands such as Campbell's and Frito-Lay have adopted neuroimaging to reimagine their packaging strategy.

Privacy and data security can emerge as major concerns in many neuromarketing techniques, as all the data derived after scanning the brain can get leaked and lead to vulnerable situations. This acts as a major hindrance to the market growth. High cost of neuromarketing is another major restraint for the market growth.

Segmental Outlook

The global neuromarketing market is segmented based on technology and end-user. Based on technology, the market is segmented into FMRI, EEG, eye tracking, PET, and MEG. Based on end-user, the market is segmented into BFSI, retail/consumer brands, market research, scientific institutions, and other end-user.

BFSI Sub-Segment is Anticipated to Exhibit the Fastest Growth Over the Forecast Period

Banking providers can use behavioral science to increase products per household, grow wallet share, and reduce attrition rates by engendering feelings of loyalty. Numerous banks have developed online and mobile applications that are not tailored to the users. In addition to the typical flaws of shoddy integration with the bank's other services, glitchy apps, or apps that crash without warning, even a well-functioning app may fail to consider the needs of its consumers. By analyzing online user journeys and comprehending the emotional experience a person gets when visiting a website or app, neuro marketers seek to minimize this as much as feasible. By cultivating sentiments of loyalty, banking providers can employ behavioral science to boost products per home, expand wallet share, and lower attrition rates.

Regional Outlook

The global neuromarketing market is further segmented based on geography, including North America (the US and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and others), and the Rest of the World (the Middle East & Africa and Latin America). Among these, Asia-Pacific is estimated to be the fastest-growing region. The factor contributing to the market growth includes the growing vendor investments in consumer behavior and marketing. Countries including China, India, Japan, Singapore, Australia, and other are developing as significant marketing and advertising nations; where neuromarketing demand is expected to grow. For example, the Zhejiang University in China established the notion of "neuro management", Japan-based NTT Data has launched its neuroscience service for advertising.

The North America Region to Hold a Considerable Share in the Global Neuromarketing Market

The growing marketing communication sector that uses neuropsychology to study consumers' cognitive, sensorimotor, and affective response to marketing stimuli is a key contributor to the regional market growth. Neuromarketing solutions are majorly used in commercial field of marketing that uses medical technologies such as FMRI to analyze the brain's response to marketing stimuli. Owing to which, the region is experiencing an increase in demand for FMRI-based neuromarketing solutions, in turn bolstering the launch of new FMRI products. For instance, in September 2023, researchers at UB (University at Buffalo) launched a new MRI scanner, which is capable of new techniques such as FMRI and diffusion tensor imaging. Through this launch, the company aims to bring a new era of biomedical imaging. Additionally, a source of lab-based audience research, MediaScience is situated in the US and uses a variety of neuro-measures, such as biometrics, facial expression analysis, eye-tracking, response-latency testing, and EEG. The increasing usage of neuroscience application in different sectors is further promoting the growth of the regional market.

Market Players Outlook

The major companies serving the global neuromarketing market include Immersion Neuroscience, Buyology Inc., Merchant Mechanics Inc., Emotion Research LAB, and The Nielsen Company LLC (Nielsen Consumer Neuroscience), among others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in December 2021, Smart Eye AB, a Swedish technology company introduced Smart Eye Pro 9.3 solution with the 120 Hz eye tracking. This solution gives people the better eyelid detection without losing the high resolution of the dx camera. 120 Hz eye tracking system having the smaller Dx camera which is more accurate gaze tracking with greater video recording performance.

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2022 and forecast to 2030.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global neuromarketing market. Based on the availability of data, information related to new product launches, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1. Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1. Research Methods and Tools
  • 1.2. Market Breakdown
    • 1.2.1. By Segments
    • 1.2.2. By Region

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Report
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Findings
    • 2.2.2. Recommendations
    • 2.2.3. Conclusion

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Key Company Analysis
  • 3.2. Buyology Inc.
    • 3.2.1. Overview
    • 3.2.2. Financial Analysis
    • 3.2.3. SWOT Analysis
    • 3.2.4. Recent Developments
  • 3.3. Emotion Research LAB
    • 3.3.1. Overview
    • 3.3.2. Financial Analysis
    • 3.3.3. SWOT Analysis
    • 3.3.4. Recent Developments
  • 3.4. Immersion Neuroscience
    • 3.4.1. Overview
    • 3.4.2. Financial Analysis
    • 3.4.3. SWOT Analysis
    • 3.4.4. Recent Developments
  • 3.5. Merchant Mechanics Inc.
    • 3.5.1. Overview
    • 3.5.2. Financial Analysis
    • 3.5.3. SWOT Analysis
    • 3.5.4. Recent Developments
  • 3.6. The Nielsen Company LLC (Nielsen Consumer Neuroscience)
    • 3.6.1. Overview
    • 3.6.2. Financial Analysis
    • 3.6.3. SWOT Analysis
    • 3.6.4. Recent Developments
  • 3.7. Key Strategy Analysis

4. Market Segmentation

  • 4.1. Global Neuromarketing Market by Technology
    • 4.1.1. Functional Magnetic Resonance Imaging (FMRI)
    • 4.1.2. Electroencephalography (EEG)
    • 4.1.3. Eye Tracking
    • 4.1.4. Positron Emission Tomography (PET)
    • 4.1.5. Magneto Encephalography (MEG)
  • 4.2. Global Neuromarketing Market by End-User
    • 4.2.1. BFSI
    • 4.2.2. Retail/Consumer Brands
    • 4.2.3. Market Research
    • 4.2.4. Scientific Institutions
    • 4.2.5. Others

5. Regional Analysis

  • 5.1. North America
    • 5.1.1. United States
    • 5.1.2. Canada
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. UK
    • 5.2.2. Germany
    • 5.2.3. Italy
    • 5.2.4. Spain
    • 5.2.5. France
    • 5.2.6. Rest of Europe
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. China
    • 5.3.2. India
    • 5.3.3. Japan
    • 5.3.4. South Korea
    • 5.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 5.4. Rest of the World

6. Company Profiles

  • 6.1. Cadwell Industries Inc.
  • 6.2. Compumedics LTD.
  • 6.3. Eb Neuro S.P.A.
  • 6.4. IMotions
  • 6.5. ISCAN Inc.
  • 6.6. MindMetriks
  • 6.7. Mindspeller
  • 6.8. Neural Sense (Pty) Ltd.
  • 6.9. NVISO SA
  • 6.10. Shimmer Sensing
  • 6.11. SR Labs SRL
  • 6.12. Synetiq Ltd.
  • 6.13. Tobii Technology
  • 6.14. Uniphore