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市場調査レポート
商品コード
1642057

ニューロマーケティング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Neuromarketing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 114 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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ニューロマーケティング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ニューロマーケティングの市場規模は2025年に17億1,000万米ドルと推定・予測され、2030年には26億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは8.89%です。

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神経科学は消費者の知覚を解釈・研究する上で有益であり、消費者の行動予測を強化する上で大きな役割を果たしています。ニューロサイエンスは、調査会社やマーケティング会社が顧客の期待に応じてサービスを集中的にカスタマイズすることを可能にします。

主なハイライト

  • ニューロマーケティングソリューションは、神経科学技術の利用により、マーケティング環境における消費者データのプロセスを極めて効果的に支援しています。こうした技術によってもたらされる潜在的なメリットに対する意識の高まりが、さまざまなニューロマーケティングソリューションの採用をさらに加速させています。PepsiCo、The Weather Channel、eBay、Diamlerなどの大手企業は、市場調査、フォーカスグループの実施、マーケティングキャンペーンの設計にニューロマーケティング調査手法を導入しています。
  • さまざまなベンダーが新しい技術的アプローチ(ソフトウェア、アプリケーション、ユーザー・インターフェース)を開発し、企業が顧客を理解し、オーダーメイドのマーケティング・アプローチを提供できるようにしています。キャンベルやフリトレーのようなブランドは、ニューロイメージングを採用してパッケージ戦略を再構築しています。研究では、顧客がパッケージに対して異なる反応を示し、色、テキスト、イメージが購入の意思決定に影響を与えることが明らかになっています。
  • 大手企業は、機能的磁気共鳴画像法(fMRI)、脳波計(EEG)、アイトラッキングなど、さまざまな技術を駆使して、それぞれの製品の消費者行動を測定し、消費者の購買決定を特定するために、ニューロマーケティング調査技術を導入しています。
  • 多くのニューロマーケティング技術では、プライバシーとデータセキュリティが大きな懸念事項として浮上する可能性があります。これが市場成長の抑制要因となっています。
  • COVID-19がニューロマーケティング市場に与える影響は短期的には大きかった。正確な分析を行うには大量のデータサンプルが必要だからです。しかし、世界の封鎖により人々が自宅に閉じこもるようになったため、実店舗のショールームのような物理的な世界から生成されるデータは激減しました。また、世界のサプライチェーンが寸断されたため、ニューロマーケティングシステムの製造にも若干の影響が出ました。

ニューロマーケティング市場の動向

BFSI業界別エンドユーザー市場が大幅な成長を遂げる

  • サービスという観点から見ると、銀行サービスは旅行やその他のレジャーよりもリスクが高く、消費者にとって影響力が大きく、専門的であるため把握が難しいと判断できます。
  • 多くの人が銀行サービスを利用する以上、コミュニケーション・チャネルの一つであるプロバイダーのウェブサイトは、ユーザーフレンドリーで、伝達される情報が明確で、ナビゲートが簡単でなければならないです。
  • 数多くの銀行が、ユーザーに合わせていないオンライン・アプリケーションやモバイル・アプリケーションを開発しています。銀行の他のサービスとの粗雑な統合、不具合の多いアプリ、警告なしにクラッシュするアプリといった典型的な欠陥に加え、十分に機能するアプリであっても、消費者のニーズを考慮できていない場合があります。
  • オンライン・ユーザージャーニーを分析し、ウェブサイトやアプリを訪問した際の感情的な体験を理解することで、ニューロマーケターはこのような事態を可能な限り最小限に抑えようとしています。忠誠心を育むことで、銀行業者は行動科学を利用し、一軒当たりの商品を増やし、財布のシェアを拡大し、離反率を下げることができます。
  • 例えば、アイトラッキングはニューロマーケティングの調査手法のひとつで、消費者がウェブサイト上の情報をどのように理解しているかを示し、ユーザビリティの問題を特定し、銀行のウェブサイト設計のどこに改善の余地があるかを示すことができます。

北米が最大の市場シェアを占める見込み

  • 米国を拠点とするベンダーが増加し、北米のエンドユーザー産業がデジタルマーケティングに大規模な投資を行っていることから、世界経済で最も重要な地域のひとつが北米の世界・ニューロマーケティング産業です。さらに、米国は調査対象分野における市場のパイオニアであり、世界規模で技術を進歩させる上で重要です。
  • さらに、この地域には、ニールソン、IQVIA、カンター、インフォメーション・リソース社、イプソスなど、市場の成長に重要な数多くの有名市場調査会社があります。
  • マーケティング手法や市場競争への多額の投資により、消費者行動研究は過去数十年間、この地域で著しい成長を遂げてきました。そのため、標準的な市場調査に生理学的・神経学的データを盛り込もうとする調査会社が増えています。
  • 米国に拠点を置くMediaScience社は、ラボベースの視聴者調査を行っており、バイオメトリクス、表情分析、アイトラッキング、反応遅延テスト、EEGなど、さまざまな神経測定法を用いています。近年では、Huluとも協力し、ソーシャルメディア・プラットフォーム向けに制作されたCMが、後にテレビストリーミング・サービス向けに再利用された場合の効果を調査しています。
  • この地域の市場ベンダーは、ニューロマーケティング戦略をますます活用するようになっており、地元のマーケティング担当者にとって有益な画期的な研究が数多く行われています。例えば、米国Mindshare社の消費者神経科学研究によると、人は無意識のうちに手のアップに反応するが、カメラの接近には限界があります。

ニューロマーケティング業界の概要

ニューロマーケティング市場は適度な競争があり、複数のプレーヤーで構成されています。新興国におけるニューロマーケティングアプリケーションの需要拡大と技術向上により、少数のプレーヤーが市場シェアの大半を占めています。多くの企業が新市場への進出を拡大し、市場での存在感を高めています。

2023年4月、ニールセン・カンパニーLLC(ニールセン・コンシューマー・ニューロサイエンス)とdigitalAudienceは、北西欧におけるオープンウェブ計測のためのデータ計測協業を発表しました。ニールセンは、デジタルオーディエンスから提供されるデモグラフィックデータをニールセン・アイデンティティシステムに統合し、オープンウェブ向けのニールセンのデジタル広告計測において、デジタルインプレッションとデモグラフィックを何百万ものデバイスで結びつけ、より広範で正確な計測を提供します。

2022年9月、TobiiはHeadVantageと提携し、スポーツファンやアスリートにアイトラッキングを提供します。このコラボレーションにより、スポーツファンはアスリートの思考プロセスをより理解し、様々な分野でのトレーニングや上達をサポートすることができます。また、ファンの体験も大幅に改善されるでしょう。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット-主なイネーブラー
    • 機能的磁気共鳴画像法(FMRI)
    • 脳波(EEG)
    • バイオメトリクス
    • フェイシャルコーディング
    • アイトラッキング
  • COVID-19の業界への影響評価
  • 市場促進要因
    • 高度なマーケティング・ツールへのニーズの高まり
    • スマートフォンと高速インターネットの普及拡大
  • 市場の課題
    • 市場成長の妨げとなるデータセキュリティと政府規制

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー別
    • 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
    • 小売/消費者ブランド
    • 市場調査
    • 科学機関
    • その他エンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Immersion Neuroscience
    • Merchant Mechanics Inc.
    • Uniphore
    • The Nielsen Company LLC(Nielsen Consumer Neuroscience)
    • Neural Sense(Pty)Ltd
    • NVISO SA
    • Cadwell Industries Inc.
    • Compumedics Limited
    • SR Labs SRL
    • Synetiq Ltd.
    • Mindspeller
    • MindMetriks

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66418

The Neuromarketing Market size is estimated at USD 1.71 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.62 billion by 2030, at a CAGR of 8.89% during the forecast period (2025-2030).

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Neuroscience is beneficial in interpreting and studying consumer perceptions and has played a major role in enhancing the behavioral predictions of consumers. Neuroscience allows research firms and marketing companies to concentrate and customize their services according to customer expectations.

Key Highlights

  • Neuromarketing solutions are assisting the process of consumer data in a marketing environment in an extremely effective manner due to the usage of neuroscience techniques. The increasing awareness about the potential benefits offered by these techniques is further driving the adoption of various neuromarketing solutions at a rapid pace. Major companies like PepsiCo, The Weather Channel, eBay, and Diamler have implemented neuromarketing research techniques to conduct market research, run focus groups, and design marketing campaigns.
  • Various vendors are developing new technological approaches (software, applications, and user interfaces) to enable companies to understand their customers and deliver a tailor-made marketing approach. Brands like Campbell's and Frito-Lay have adopted neuroimaging to reimagine their packaging strategy. Studies have revealed that customers react differently to packaging, with color, text, and imagery influencing their purchase decisions.
  • Major companies have implemented neuromarketing research techniques to measure consumer behavior for their respective products to identify the consumer's purchase decision with the help of various technologies, such as functional magnetic resonance imaging (fMRI), electroencephalography (EEG), and eye tracking.
  • Privacy and data security can emerge as major concerns in many neuromarketing techniques, as all the data derived after scanning the brain can get leaked and lead to vulnerable situations. This acts as a restraint on the market growth.
  • The impact of COVID-19 on the neuromarketing market was significant in the short run, as for an accurate analysis, a large sample of data is required. However, with people confined to their homes because of the global lockdown, data generated from the physical world, like brick-and-mortar showrooms, were drastically reduced. Also, the manufacturing of neuromarketing systems was slightly affected because the global supply chain was disrupted, and manufacturing facilities were shut down due to regulations imposed by various international governments.

Neuromarketing Market Trends

BFSI End-User Vertical to Grow at a Significant Rate

  • In the context of services, it is possible to judge that banking services are more risky than travel or other forms of leisure, more demanding for consumers to influence, and more difficult to grasp due to their technicality.
  • Since most people utilize banking services, the providers' websites one of the communication channels must be user-friendly, clear in terms of the information being conveyed, and simple to navigate.
  • Numerous banks have developed online and mobile applications that are not tailored to the users. In addition to the typical flaws of shoddy integration with the bank's other services, glitchy apps, or apps that crash without warning, even a well-functioning app may fail to consider the needs of its consumers.
  • By analyzing online user journeys and comprehending the emotional experience a person gets when visiting a website or app, neuro marketers seek to minimize this as much as feasible. By cultivating sentiments of loyalty, banking providers can employ behavioral science to boost products per home, expand wallet share, and lower attrition rates.
  • For instance, eye tracking is a neuromarketing research technique that can show how consumers comprehend the information they view on a website, identify usability issues, and show where there is room for improvement in the design of a bank's website.

North America is Expected to Hold Largest Market Share

  • Due to the rising number of US-based market vendors and large investments in digital marketing made by North American end-user industries, One of the most significant regions in the global economy is North America global neuromarketing industry. Additionally, the US is a market pioneer in the area under study and is important in advancing technology on a global scale.
  • Additionally, the area is home to numerous well-known market research firms that are important to the growth of the market, including Nielson, IQVIA, Kantar, Information Resources Inc., and Ipsos.
  • Due to heavy investment in marketing techniques and brand competitiveness, consumer behaviour studies have experienced tremendous growth in the region over the past few decades. Therefore, more research firms are attempting to include physiological and neurological data into standard market research studies.
  • A source of lab-based audience research, MediaScience is situated in the US and uses a variety of neuro-measures, such as biometrics, facial expression analysis, eye-tracking, response-latency testing, and EEG. In recent years, the business also worked with Hulu to research the effectiveness of commercials made for social media platforms that were later repurposed for the TV streaming service.
  • Market vendors in the area are increasingly using neuromarketing strategies, which has led to a number of ground-breaking studies that are beneficial to local marketers. People unconsciously respond to close-ups of hands, for example, according to consumer neuroscience study by the US-based Mindshare, but there is a limit to how close the camera can approach.

Neuromarketing Industry Overview

The Neuromarketing Market is moderately competitive and consists of several players. Due to the growing demand for neuromarketing applications and technical improvement in emerging economies, a small number of players hold the majority of the market share. Many businesses are expanding their reach into new markets and enhancing their market presence.

In April 2023, the Nielsen Company LLC (Nielsen Consumer Neuroscience) and digitalAudience announced data measurement collaboration for open web measurement in Northwestern Europe, where Nielsen will integrate demographic data provided by the digital audience into the Nielsen Identity System to provide more scope and accuracy in Nielsen's digital ad measurement for the open web, connecting digital impressions to demographics across millions of devices.

In September 2022, Tobii partnered with HeadVantage to bring eye tracking to sports fans and athletes. Through this collaboration, sports fans can better comprehend athletes' thought processes and assist them in their training and improvement across a variety of disciplines. A significant improvement in fan experience will also occur.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot - Key Enablers
    • 4.3.1 Functional Magnetic Resonance Imaging (FMRI)
    • 4.3.2 Electroencephalography (EEG)
    • 4.3.3 Biometrics
    • 4.3.4 Facial Coding
    • 4.3.5 Eye Tracking
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Increasing Need for Advanced Marketing Tools
    • 4.5.2 Increasing Penetration of Smartphones and High-speed Internet
  • 4.6 Market Challenges
    • 4.6.1 Data Security and Government Regulation Hindering Market Growth

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By End-Users
    • 5.1.1 Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
    • 5.1.2 Retail/Consumer Brands
    • 5.1.3 Market Research
    • 5.1.4 Scientific Institutions
    • 5.1.5 Other End-Users
  • 5.2 By Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 France
      • 5.2.2.3 United Kingdom
      • 5.2.2.4 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 5.2.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Immersion Neuroscience
    • 6.1.2 Merchant Mechanics Inc.
    • 6.1.3 Uniphore
    • 6.1.4 The Nielsen Company LLC (Nielsen Consumer Neuroscience)
    • 6.1.5 Neural Sense (Pty) Ltd
    • 6.1.6 NVISO SA
    • 6.1.7 Cadwell Industries Inc.
    • 6.1.8 Compumedics Limited
    • 6.1.9 SR Labs SRL
    • 6.1.10 Synetiq Ltd.
    • 6.1.11 Mindspeller
    • 6.1.12 MindMetriks

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS