市場調査レポート
商品コード
1433341
コネクテッドリテールの世界市場:2023-2030年Global Connected Retail Market 2023-2030 |
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コネクテッドリテールの世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年12月13日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のコネクテッドリテール市場は、予測期間中にCAGR 3.1%の大幅な成長が見込まれます。コネクテッドリテールとは、小売業とデジタル技術を結びつけ、顧客にシームレスなショッピング体験を提供する戦略です。オンラインとオフラインのチャネルのシームレスな統合、パーソナライズされたマーケティング、24時間365日利用可能な商品、コスト効率などが、コネクテッドリテールの主なメリットです。小売店舗における人工(AI)、エッジコンピューティング、5Gネットワークなどの先進技術の統合が進むとともに、店舗内テクノロジーのエコシステムが活況を呈していることが、世界のコネクテッドリテール市場の成長を後押ししています。革新的なデジタルソリューションの組み合わせは、市場成長に機会を提供すると思われます。
2023年3月、IncisivがVerizon Businessと共同で実施した「Connected Retail Experience Study 2023」では、小売業者はコスト削減と収益性向上のため、業務効率を改善するテクノロジーへの投資を優先していることが明らかになった。同調査によると、小売企業は自動化の大幅な拡大を見込んでおり、2025年までに定型業務の最大70.0%が部分的または完全に自動化されると予測しています。小売企業は、従業員を顧客と接する価値の高い業務(小売企業の18%)やサポート業務(小売企業の26%)に再就職させることで、労働力と生産性の向上を図ると見込んでいます。小売店舗における自動化の進展は、世界のコネクテッドリテール市場の成長を促進すると予想されます。
2022年2月、投資会社グロース・パートナーは、成長中の床材事業コネクション・リテールに550万米ドルの投資を完了しました。ヨークシャーを拠点とするGrowth Partnerからの投資は、英国全土に100店舗を建設する計画を支援するために使用されます。世界中の小売業者は、価格や商品の在庫に関するメッセージを一貫して提供し、あらゆるタッチポイントで顧客サービスを提供することで、顧客とつながり、より没入感のあるショッピング体験を提供することのメリットを実感しています。顧客体験の向上に対する小売企業の関心の高まりが、世界のコネクテッドリテール市場を牽引しています。
さらに、RFIDタグやセンサーを含むコンポーネントのコストが急速に低下していることも、市場の成長にプラスの影響を与えています。RFIDのコストが低下していることから、不正行為や盗難を抑制するために、小売セグメント全体でより多くのRFIDコンポーネントに対する需要が増加しています。しかし、プライバシーやセキュリティに関する問題やIoT標準の欠如が市場の成長を抑制しています。
ブルートゥース・ロー・エナジー(BLE)のサブセグメントが市場でかなりのシェアを占めると予想されます。主要小売店舗における同技術の導入と利用の急増が、同セグメントの高シェアの一因となっています。BLEは、ブルートゥースよりもはるかに少ない電力で、より少ないデータをより短い距離で伝送します。小売決済やマーケティングの分野では、BLE技術の利用が増加しており、売上、顧客ロイヤルティ、顧客獲得が向上しています。BLEは、顧客エンゲージメントやマーケティング用途、非接触決済用途で成長を遂げています。
アジア太平洋地域は、小売業界の急速な発展により、最も急成長している地域と推定されます。
すべての地域の中で、北米地域は世界のコネクテッドリテール市場でかなりのシェアを占めると予想されています。消費者がモバイル、タブレット、デスクトップなどの接続プラットフォームで継続的に活動するオムニチャネル小売の台頭により、同地域ではコネクテッドリテールの注目度が高まっています。Walmart、The Kroger Co、Targetなどの大手小売チェーンが、収益増のためにコネクテッド・テクノロジーに多額の投資を行っていることが、同地域市場の高シェアに貢献しています。例えば、2021年6月、Walmartはメディア事業の名称をWalmart Connectに変更した(以前はWalmart Media Group)。Walmart Connectは、クローズドループのオムニチャネル環境で顧客とのつながりを加速させるために開発されました。
Global Connected Retail Market Size, Share & Trends Analysis Report by Component (Hardware, Software, and Services), and by Technology (ZigBee, Near-Field Communication (NFC), Bluetooth Low Energy (BLE), Wi-Fi, and Others) Forecast Period (2023-2030)
The global connected retail market is anticipated to grow at a considerable CAGR of 3.1% during the forecast period. Connected retail is a strategy that links retail with digital technologies to create a seamless shopping experience for customers. Seamless integration of online and offline channels, personalized marketing, 24/7 availability of products, and cost efficiency are the key benefits of connected retail. The growing integration of advanced technologies such as artificial (AI), edge computing, 5G networks in retail stores, along with the booming in-store technology ecosystem has been driving the growth of the global connected retail market. The combinations of innovative digital solutions are likely to offer opportunities to the market growth.
In March 2023, Connected Retail Experience Study 2023, conducted by Incisiv in collaboration with Verizon Business, reveals that retailers are prioritizing investments in technologies that improve operational efficiency to reduce costs and increase profitability. The study shows that retailers anticipate a significant increase in automation and expect up to 70.0% of routine tasks will be partially or fully automated by 2025. They expect to leverage the labor and productivity benefits by re-deploying associates to customer-facing high-value tasks (18% of retailers) and support business operations (26% of retailers). The increasing automation at retail stores is anticipated to promote the growth of the global connected retail market.
In February 2022, Investment firm Growth Partner has completed a $5.5 million investment into growing flooring business Connection Retail. The investment from Yorkshire-based Growth Partner will be used to support a plan to build a footprint of 100 stores across the UK. Retailers across the globe are realizing the benefits of connecting with the customers and providing them a more immersive shopping experience by consistently providing them messages about pricing, product availability and provide customer service across all touch points. The growing focus of retailers towards enhancing customer experience is driving the global connected retail market.
In addition, rapid decline in the costs of the components including RFID tags and sensors has made positive impact on the market growth. The declining cost of RFID has led to increase in demand for more and more RFID components across the retail segment to curtail fraud and theft. However, issues pertaining to privacy and security and lack of IoT standards are restraining the market growth.
The global connected retail market is segmented based on component and technology. Based on component, the market is segmented into hardware, software, and services. Based on technology, the market is segmented into ZigBee, NFC, BLE, Wi-Fi, and others including magnetic positioning.
Bluetooth Low Energy (BLE) sub-segment is expected to hold a considerable share in the market. Surging installation and usage of the technology across major retail stores is a contributor to the high share of the segment. BLE transmits fewer data over shorter distances using much less power than Bluetooth. Retail payments and marketing verticals are increasingly using BLE technology leading to improved sales, customer loyalty, and acquisition. Although BLE has witnessed growth in customer engagement and marketing applications, for contactless payments.
The global connected retail market is further segmented based on geography, including North America (the US and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and others), and the Rest of the World (the Middle East & Africa and Latin America). Among these, the Asia-Pacific region is estimated to be the fastest-growing region owing to the rapidly developing retail industry.
Among all the regions, the North America is expected to hold a considerable share in the global connected retail market. Rising omnichannel retailing, where the consumers are continuously active on connected platforms such as mobile, tablet, or desktop, has led to increasing prominence of connected retailing around the region. The presence of major retail chains such as Walmart, The Kroger Co, and Target among others that are investing heavily in connected technologies to increase their revenue generation has contributed to the high share of the regional market. For instance, in June 2021, Walmart renamed is media business to Walmart Connect, which was formerly known as Walmart Media Group. Walmart Connect was developed to accelerate their connection to customers in a closed-loop, omnichannel environment.
The major companies serving the global connected retail market include Cisco Systems Inc., Honeywell International Inc., IBM Corp., Intel Corp., and Microsoft Corp. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, and funding to stay competitive in the market. For instance, in September 2022, Instacart launched Connected Stores, a suite of a new and existing technologies which aims to help retailers creating a personalized experience both in-store and online.