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市場調査レポート
商品コード
1380408
バーチャルカードの世界市場:2023-2030年Global Virtual Cards Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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バーチャルカードの世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年09月27日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のバーチャルカード市場は、予測期間中(2023-2030年)にCAGR 20.0%で成長すると予測されています。バーチャルカードは、安全なオンライン取引を可能にし、実際のクレジットカード/デビットカードの詳細をベンダーに開示するリスクを軽減します。スマートフォンとインターネット接続の利用が増加していることが、世界の市場の成長を支える主な要因となっています。Alertify.EUによると、2021年の世界のスマートフォンユーザー数は38億人で、世界人口の48.33%がスマートフォンを所有していることになります。スマートフォンとフィーチャーフォンの合計所有者数は48億8,000万人で、世界人口の62.1%を占める。National Informatics Center(NIC), Internet and Mobile Association of Indiaによると、インドのインターネットユーザー数は2023年までに8億人に達すると予想されています。このようなインターネット利用者の増加は、インドにおけるモバイルウォレット利用者の増加にもつながっており、2025年には9億人に達すると予想されています。
製品タイプの中では、B2Bバーチャルカードサブセグメントが世界のバーチャルカード市場でかなりのシェアを占めると予想されています。このセグメントの成長は、世界中で商品とサービスの輸出入が増加していることに起因しています。このため、主要企業はキャッシュフローの改善、セキュリティの向上、買掛金(AP)の自動化を促進するため、B2B決済プロセスにバーチャルカードを組み込んでいます。例えば、アメリカン・エキスプレスは最近、企業が既に導入している会計システムと連動するように設計された、すぐに導入可能なAPソリューションを発表しました。このツールにより、AP担当者は直接オフィスに出向く必要がなくなり、代わりにACH(Automated Clearing House)小切手やバーチャル・カードを使って遠隔で支払いを行うことができます。
世界のバーチャルカード市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されています。なかでも欧州は、eコマース産業の急成長によるオンライン決済の人気上昇により、予測期間中の収益が堅調に伸びたことから、世界全体の市場で突出したシェアを占めると予測されます。
すべての地域の中で、アジア太平洋地域は予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予測されています。この地域の成長は、都市化、スマートフォンユーザー数、特にインド、中国、マレーシア、インドネシアなどの発展途上国におけるバーチャルカードの大幅な増加、デジタル化を推進する政府活動の活発化などに起因しています。アジアン・バンカーズ・ワールドワイドによると、日本のデジタル・ウォレットの普及率は70.6%で、2025年には98.6%に増加すると予想されています。例えば、インド政府は、インターネット接続を改善し、オンライン・インフラを強化し、技術分野でインドをデジタル・エンパワーメントするため、デジタル・インディア・キャンペーンを開始しました。Digital Saksharta Abhiyaan(DISHA)、Centre for Excellence for Internet of Things(CoE-IT)、Digi-Locker、Digitize India Platformなどは、このイニシアチブの下にあるプログラムの一部です。
Title: Global Virtual Cards Market Size, Share & Trends Analysis Report by Product Type (B2B Virtual Card, B2C Remote Payment Virtual Cards, and B2C Pos Virtual Cards), and by Industry Vertical (Media and Entertainment, Hospitality, Consumer Goods, and Others)Forecast Period (2023-2030).
The global virtual cards market is anticipated to grow at a CAGR of 20.0% during the Forecast Period (2023-2030). virtual card enables secure online transactions and reduces the risk of disclosing the actual credit/debit card details to the vendor. The increasing use of smartphones and internet connectivity is the key factor supporting the growth of the market globally. According to Alertify.EU, in 2021, the number of smartphone users in the world today is 3.8 Billion, which translates to 48.33% of the world's population owning a smartphone. In total, the number of people who own a smart and feature phone is 4.88 Billion, making up 62.1% of the world's population. According to the National Informatics Center (NIC), Internet and Mobile Association of India, the number of internet users in India is expected to reach 800 million by 2023. This increase in internet users has also led to an increase in the number of mobile wallet users in India, which is expected to reach 900 million by 2025.
The global virtual cards market is segmented on the product type and industry vertical. Based on the product type, the market is sub-segmented into B2B virtual card, B2C remote payment virtual cards, and B2C POS virtual cards. Based on the industry vertical, the market is sub-segmented into media and entertainment, hospitality, consumer goods, and others which includes energy and utilities, advertising, and education. Among the product types, the B2C remote payment virtual cards sub-segment is anticipated to hold a prominent market share owing to the rise in online payments. These cards are used for one-time payment transactions and have a limited validity period. The customer can generate the card number, expiry date, and security code (CVV) from the bank's website or mobile application.
Among the product types, the B2B virtual card sub-segment is expected to hold a considerable share of the global virtual cards market. The segmental growth is attributed to the increased import and export of goods and services worldwide. Owing to this major companies are integrating virtual cards into their B2B payment processes to improve cash flow, increase security, and facilitate Accounts Payable (AP) automation. For instance, American Express recently launched one such ready-to-fold-in AP solution, which is designed to work with the accounting systems that businesses already have in place. The tool enables AP staff to avoid visiting their offices in person and instead remotely issue payments via automated clearing house (ACH) checks and virtual cards.
The global virtual cards market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, Europe is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to the robust growth in revenue over the forecast period, owing to the rising popularity of online payments due to the rapid growth of the e-commerce industry during COVID-19
Among all regions, the Asia-Pacific region is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. Regional growth is attributed to the Urbanization, number of smartphone users, and the significant rise in virtual cards, particularly in developing countries including India, China, Malaysia, and Indonesia, and increasing government activities to promote digitalization. According to Asian Bankers Worldwide, Japan has a 70.6% penetration of digital wallets, which is expected to increase to 98.6% by 2025. For instance, the Government of India launched a Digital India campaign to improve internet connectivity, strengthen online infrastructure, and make India digitally empowered in the technological field. Digital Saksharta Abhiyaan (DISHA), Centre for Excellence for Internet of Things (CoE-IT), Digi-Locker, and Digitize India Platform are some of the programs under this initiative.
The major companies serving the market include: Abine Inc., Aci Worldwide Inc., Adyen, Bento Technologies Inc., Billtrust Inc., and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, In July 2023, Mastercard partnered with Billtrust, a B2B order-to-cash software and digital payments market leader, to deliver its latest commercial solution. Requiring minimal implementation effort, Mastercard Receivables Manager enables acquirers to quickly get to market and empowers suppliers to receive virtual card payments with simplicity and ease, thereby optimizing acceptance at scale and increasing card spending opportunities for businesses