デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1523381

バーチャルカード:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Virtual Cards - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
バーチャルカード:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

バーチャルカード市場規模は、2024年には3,192億米ドルと推定され、2029年には5,624億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは12%以上で成長すると予測されます。

Virtual Cards-Market

今後数年間、バーチャルカード市場は顕著な伸びを見せると思われます。デジタルプラットフォームやオンライン決済手段の利用が増加しているなどの理由から、業界は急速に成長すると思われます。バーチャルカードの普及動向は、リアルカードの取り扱いや紙を処理する手間やコストを省けるからです。この流行により、非接触型支払いオプションに対する消費者の需要が高まり、業界では非接触型の新しい支出オプションが急速に流入しています。バーチャルプリペイドカードは、電話注文やインターネット取引を除けば、実際のプリペイドカードと同様の機能を持つデジタル決済手段です。

トークン化は、クレデンシャルをランダムに作成するために使用され、カードには、1回使用または複数回使用の購入のためにカードに資金を供給できる統合された財務管理があります。バーチャルプリペイドカードは、オンラインショッピングをより安全、簡単、高機能にすることで、決済体験を向上させる。

バーチャルカードの市場動向

オンライン取引の増加がアジア太平洋地域のバーチャルカード市場を拡大

アジア太平洋地域では、モバイルウォレット、ピアツーピア(P2P)モバイル決済、リアルタイム決済、暗号通貨などの画期的なイノベーションにより、キャッシュレス決済手段が急速に進化しています。ブロードバンド接続の強化、中国、日本、インドにおけるモバイルコマースの増加、仮想現実、人工知能、急速なデジタル化などの新技術により、先進国でも新興諸国でも数十億人が非接触型決済を導入し始めています。また、eコマース事業、デジタル送金、デジタルビジネス決済、モバイルB2B決済の急増が、非現金取引のエコシステムを後押ししています。さらに、都市化によりスマートフォン、オンライン決済、オンラインショッピングの利用が世界的に増加するにつれ、バーチャルカードのニーズも高まると思われます。

B2B決済におけるバーチャルカードの採用増加

B2B決済におけるバーチャルカードの台頭は目覚ましいです。企業は、決済ニーズにバーチャルカードを利用するメリットをますます認識するようになっています。バーチャルカードは、詐欺や不正取引から企業を守る高度なセキュリティ機能を備えています。取引やベンダーごとに固有のカード番号が生成されるため、企業はデータ漏洩や詐欺行為のリスクを最小限に抑えることができます。バーチャルカードは、B2B取引の決済プロセス全体を効率化します。手作業による事務処理、小切手、電信送金の必要性がなくなり、管理負担の軽減と時間の節約につながります。バーチャルカードは既存の会計システムや決済システムとシームレスに統合されるため、企業にとっては導入プロセスがよりスムーズになります。

バーチャルカード業界の概要

バーチャルカード市場は比較的細分化されています。調査対象には、バーチャルカード市場に関わる主要多国籍企業が含まれています。市場のシェアは集中しています。それにもかかわらず、中堅から中小企業は、製品革新と技術向上により、新規契約を獲得し、未開拓分野に参入することで、市場でのプレゼンスを拡大しています。バーチャルカード市場の主要企業には、American Express Company、JPMorgan Chase &Co.、Mastercard Incorporatedなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • デジタルトランスフォーメーションが市場を牽引
  • 市場抑制要因
    • 接続性と技術的問題が市場を抑制
  • 市場機会
    • バーチャルカードプロバイダー、Fintech企業、金融機関の連携が新たな機会を引き出す
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場におけるテクノロジーとイノベーションの影響に関する洞察
  • 世界のバーチャルカードプロバイダーの業績に関する洞察
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • B2B バーチャルカード
    • B2C リモート決済バーチャルカード
    • B2C POSバーチャルカード
  • エンドユーザー
    • 消費者
    • ビジネス
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 南米
      • ブラジル
      • ペルー
      • その他南米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • American Express Company
    • JPMorgan Chase & Co.
    • Mastercard Incorporated
    • Alipay.com Co Ltd.
    • MineralTree Inc.
    • Skrill USA, Inc.
    • Fraedom Holdings Limited
    • Abine, Inc.
    • Billtrust, Inc.
    • ACI Worldwide Inc.*

第7章 市場動向

第8章 免責事項および出版社について

目次
Product Code: 91156

The Virtual Cards Market size is estimated at USD 319.20 billion in 2024, and is expected to reach USD 562.46 billion by 2029, growing at a CAGR of greater than 12% during the forecast period (2024-2029).

Virtual Cards - Market

Over the upcoming years, there will be a notable increase in the market for virtual cards. Due to reasons like the rising use of digital platforms and online payment methods, the industry will rise rapidly. The growing trend of virtual cards is because they save the trouble and cost of handling real cards and processing paper. The epidemic has increased consumer demand for contactless payment options, and the industry is seeing a rapid influx of new contactless spending options. A virtual prepaid card, apart from phone orders and internet transactions, is a digital payment instrument that functions similarly to an actual prepaid card.

Tokenization is used to create credentials randomly, and the cards have integrated financial controls that let you fund the card for single-use or multiple-use purchases. Virtual prepaid cards enhance the payment experience by making online shopping safer, easier, and more capable.

Virtual Cards Market Trends

Increasing Online Transactions is Augmenting the Virtual Cards Market in Asia-Pacific

In Asia-Pacific, cashless payment methods rapidly evolve with ground-breaking innovations such as mobile wallets, peer-to-peer (P2P) mobile payments, real-time payments, and cryptocurrencies. Due to enhanced broadband connectivity, increasing mobile commerce in China, Japan, and India, and new technologies such as virtual reality, artificial intelligence, and rapid digitization, billions of people have started embracing contactless payments in developed and emerging countries. Besides, surging e-commerce businesses, digital remittances, digital business payments, and mobile B2B payments are boosting the non-cash transaction ecosystem. In addition, as the global usage of smartphones, online payment modes, and online shopping increases due to urbanization, the need for virtual cards will likely rise.

Increasing adoption of Virtual Cards for B2B Payments

The rise of virtual cards for B2B payments has been remarkable. Businesses increasingly recognize the benefits of using virtual cards for their payment needs. Virtual cards offer advanced security features that protect businesses from fraud and unauthorized transactions. With unique card numbers generated for each transaction or vendor, companies can minimize the risk of data breaches and fraudulent activities. Virtual cards are streamlining the entire payment process for B2B transactions. They are eliminating the need for manual paperwork, checks, and wire transfers, reducing administrative burdens and saving time. Virtual cards are seamlessly integrated with existing accounting and payment systems, making the adoption process smoother for businesses.

Virtual Cards Industry Overview

The virtual card market is relatively fragmented. Major multinational companies involved in the virtual card market are included in the research. The market is concentrated in terms of share. Nonetheless, mid-size to smaller businesses are expanding their market presence by landing new contracts and breaking into untapped sectors thanks to product innovation and technology improvement. Some major players in the Virtual Cards market are American Express Company, JPMorgan Chase & Co., Mastercard Incorporated, and many more.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Digital Transformation is Driving the Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Connectivity and Technical Issues is Restraining the Market
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Collaborations between Virtual Card Providers, Fintech Companies, and Financial Institutions can Unlock New Opportunity
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights on Impact of Technology and Innovation in the Market
  • 4.7 Insights on Performance of Virtual Card Providers Globally
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 B2B Virtual Cards
    • 5.1.2 B2C Remote Payment Virtual Cards
    • 5.1.3 B2C POS Virtual Cards
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Consumer Use
    • 5.2.2 Business Use
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 South America
      • 5.3.2.1 Brazil
      • 5.3.2.2 Peru
      • 5.3.2.3 Rest of South America
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 United Kingdom
      • 5.3.3.2 Germany
      • 5.3.3.3 Rest of Europe
    • 5.3.4 Asia-Pacific
      • 5.3.4.1 India
      • 5.3.4.2 Japan
      • 5.3.4.3 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 American Express Company
    • 6.2.2 JPMorgan Chase & Co.
    • 6.2.3 Mastercard Incorporated
    • 6.2.4 Alipay.com Co Ltd.
    • 6.2.5 MineralTree Inc.
    • 6.2.6 Skrill USA, Inc.
    • 6.2.7 Fraedom Holdings Limited
    • 6.2.8 Abine, Inc.
    • 6.2.9 Billtrust, Inc.
    • 6.2.10 ACI Worldwide Inc.*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US