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市場調査レポート
商品コード
1380270
教育におけるモノのインターネット(IoT)の世界市場:2023-2030年Global Internet-of-Things (IoT) in Education Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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教育におけるモノのインターネット(IoT)の世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年09月27日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 198 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の教育におけるモノのインターネット(IoT)市場は、予測期間中(2023-2030年)にCAGR 14.7%で成長すると予測されています。教育におけるIoTは、テクノロジーが進化し続け、よりアクセスしやすくなっていることから、有望視されています。IoTの支援により、教育者は生徒が最良の教育を受けられるよう、より良い設備を整えることができます。ネットワークの改善と相まって、IoTベースの会議、教室、オンラインチュートリアルの採用が拡大していることが、世界の市場の成長を支える重要な要因となっています。学校におけるIoTは、教育がより良くつながり、より協力的になる未来を意味します。教育クラウドは、クラウドとエンティティ間の内部と、クラウドとIoT間の外部の両方で、追跡と制御のアクションが実行される支援ツールとして使用されます。そのため、市場関係者は、クラウドベースのIoTソリューションを教育に導入することにも注力しており、市場の成長をさらに後押しすることになると思われます。例えば、2021年7月、IBM Corp.は、アカデミック・コンピューティング、教室での授業、様々な教員や学生の学習要件を支援する「IBM Cloud for Education」ソリューションを発表しました。このような発表により、教育部門のパフォーマンスが向上し、アプリケーション管理ソリューションの導入が促進されると思われます。
コンポーネントの中でも、ソリューションサブセグメントが世界の教育におけるモノのインターネット(IoT)市場でかなりのシェアを占めると予想されます。このセグメントの成長は、将来のインテリジェントな情報処理システムにおけるクラウド技術の採用が拡大し、教育にとって重要な目標となっていることに起因しています。情報処理システムの最新技術は、情報処理システムの効率性と可用性の向上という点で大きな影響を与える可能性があり、暗黙のうちに設備効率の向上と全体的な価値の増大につながります。インテリジェントな情報処理を導入する目的は、コスト、処理、納期などを削減することです。政府・教育データクラウドの利用は、データ運用をさらに効率化し、大学の学生、教員、管理部門にさらに利益をもたらします。例えば、スノーフレークは2023年6月、高等教育機関向けにGovernment &Education Data Cloudを立ち上げ、孤立したデータリポジトリを打破することで、データの共有とコラボレーションを改善し、データの完全なビューを確立し、不正や乱用を監視し、スノーフレークのパートナーエコシステムで他の組織が行うデータ作業を活用できるようにしました。
世界の教育におけるモノのインターネット(IoT)市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されています。中でも北米は、世界のインターネットの利用拡大により、あらゆる産業、特に教育分野でのIoTの拡大が促進されていることから、世界全体で大きなシェアを占めると予測されています。主な市場プレイヤーとしては、Construkts Inc.、Hitachi Vantara LLC、Intel Corp.、Microsoft Corp.、Oracle Corp.、Rapidsoft Technologies Pvt.
すべての地域の中で、アジア太平洋地域は予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予測されています。同地域の成長は、同地域全体で評判の高いIT企業の存在感が高まっていることに起因しており、これがIoT接続の増加を直接引き起こしています。また、インド、日本、中国などのアジア諸国では、遠隔学習のコンセプトが人気を集めています。さらに、学校や大学でもインターネットの普及が進んでおり、学生のコネクテッド・デバイス利用を促進しています。教育の専門家や学校管理者は、教育におけるIoT市場を後押しするため、教育の多くの分野でIoT技術の導入に注力しています。
教育におけるモノのインターネット(IoT)市場に関わる主要企業には、SAP SE、IBM Corporation、Rapidsoft Technologies Pvt. Ltd.、Hitachi Vantara、Cisco Systemsなどがあります。これらの企業は、事業拡大や新製品の発売など、さまざまな戦略を駆使してポートフォリオを拡大し、市場での足跡を改善しています。例えば、2022年10月、インテルはインドのNITI AayogおよびCBSEと提携し、VIからXクラスの学校カリキュラムにIoTとAIを組み合わせたプログラムを発表しました。
Title: Global IoT in Education Market Size, Share & Trends Analysis Report by Component (Solutions, Software & Services, and Hardware), by Application (Learning Management System, Classroom management, Administration Management Surveillance, and Others), and by End-Users (Academic Institutions, Corporates and Others)Forecast Period (2023-2030).
The global IoT in education market is anticipated to grow at a CAGR of 14.7% during the Forecast Period (2023-2030). IoT in education looks promising since technology continues to evolve and become more accessible. With its help, educators will be better equipped to ensure students receive the best education. The growing adoption of IoT-based conferences, classrooms, and online tutorials coupled with the improving network is the key factor supporting the growth of the market globally. IoT in schools implies a better-connected and more collaborative future for education. An educational cloud was used as a support tool through which tracking and control actions were implemented both internally, between the cloud and entities, and externally, between the cloud and the IoT. Hence, the market players are also focusing on introducing cloud-based IoT solutions in education that will further bolster the market growth. For instance, in July 2021, IBM Corp. launched The "IBM Cloud for Education" solution to help with academic computing, classroom instruction, and various faculty and student learning requirements. Such launches will boost the installation of application management solutions by enhancing the performance of the educational sector.
The global IoT in education market is segmented on the component, application, and end users. Based on the component, the market is sub-segmented into solutions, services, software and hardware. Based on the application, the market is sub-segmented into learning management systems, classroom management, administration management surveillance and others. Further, on the basis of end users, the market is sub-segmented into academic institutions, corporates and others. Among the end users, the academic institutions sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market owing to the rise in IoT devices in the learning-teaching-assessment process for the benefit of students and teachers, among which smart boards, tablets, audio and video recording devices.
Among the components, the solutions sub-segment is expected to hold a considerable share of the global IoT in the education market. The segmental growth is attributed to the growing adoption of cloud technologies in the intelligent information-processing systems of the future has become an important goal for education. Modern technologies for information-processing systems could have a major impact in terms of increasing the efficiency and availability of information-processing systems, implicitly leading to increased equipment efficiency and increased overall value. The aim of introducing intelligent information processing is to reduce costs, processing and delivery times, etc. The use of the Government & Education Data Cloud figures to make its data operations even more efficient, further benefit the university's students, faculty and administration. For instance, in June 2023, Snowflake launched Government & Education Data Cloud for higher education institutions to break down isolated data repositories so that they can better share data and collaborate, establish a complete view of their data, monitor fraud and abuse, and take advantage of the data work done by other organizations in Snowflake's partner ecosystem.
The global IoT in education market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America. Among these, North America is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to the expansion of IoT in every industry, particularly education, which has been facilitated by the increased use of the internet globally. The key market players include Construkts Inc., Hitachi Vantara LLC, Intel Corp., Microsoft Corp., Oracle Corp., Rapidsoft Technologies Pvt. Ltd., and others.
Among all regions, the Asia-Pacific region is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. Regional growth is attributed to the growing presence of reputed IT companies across the region which is directly triggering a rise in IoT connectivity. The concept of remote learning is also gaining popularity in several Asian countries such as India, Japan, China, and others. Furthermore, internet penetration is increasing in schools and colleges as well, thereby fueling the usage of connected devices among students. Educational experts and school administrators are focusing on deploying IoT technologies in many areas of education to boost the IoT in education market.
Some of the major companies involved in the IoT in education market include SAP SE, IBM Corporation, Rapidsoft Technologies Pvt. Ltd., Hitachi Vantara, and Cisco Systems. These firms are using various strategies, including business expansions and novel product launches to extend their portfolios and improve their market footprint. For example, in October 2022, Intel partnered with India's NITI Aayog and CBSE to unveil a program that combines IoT and AI in the school curriculum of classes VI to X. This program will enhance students' learning outcomes and consequently create significant opportunities for the industry growth.
The major companies serving the global IoT in education market include: Adobe Inc., Google LLC., Honeywell International Inc., Intel Corp., Microsoft Corp., Robert Bosch GmbH, SAP SE, and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in January 2023, Solvay SA and UNESCO collaboratively launched a STEM education program. The partnerships among the companies is for 3 years which aims at engaging high schoolers and graduate students from India, Indonesia, and South Korea. Further, the partnership is also focused on emerging environmental issues, introduction to the IoT, hands-on pedagogical activities, data science, and digital literacy.