デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1507338

教育分野におけるIoTの世界市場規模調査:オファリング別、用途別、最終用途別、地域別予測、2022-2032年

Global IoT in Education Market Size study, by Offering by Application by End-User and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
教育分野におけるIoTの世界市場規模調査:オファリング別、用途別、最終用途別、地域別予測、2022-2032年
出版日: 2024年07月01日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界の教育分野におけるIoT市場は、2023年に約92億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には18.60%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

教育分野は、モノのインターネット(IoT)の文脈で劇的な変化を見ています。デジタルソリューションの利用は、教育をより広く利用できるようにするだけでなく、従来の教育システムの有効性と効率性を向上させています。さまざまな年齢層の生徒が、デジタル教室でスマートフォンやタブレットを利用しています。IoTとモバイル技術の発展により、教育機関は重要なリソースを監視し、教室での情報アクセスを増やし、キャンパスの安全性を向上させることが可能になりました。教師や教授は、従来の授業計画を使用する代わりに、テクノロジーの助けを借りてインテリジェントな授業計画を設計することができます。さらに、IoTは学生データの収集と分析を可能にし、個人のニーズや学習スタイルに合わせたパーソナライズされた学習体験を可能にします。接続デバイスを通じた即時フィードバックなどの動向は、生徒が自分の進捗状況や改善が必要な分野を理解するのに役立ち、学習プロセスを強化します。したがって、こうした動向が世界の教育分野におけるIoT市場の需要をさらに押し上げます。

高速インターネットの普及と無線技術、特に5Gの進歩は、教育分野におけるIoTの世界市場の需要を大きく促進しています。高速インターネットは、IoTデバイスによって生成される膨大な量のデータを迅速かつ効率的に伝送することを保証し、インタラクティブでパーソナライズされた学習体験に不可欠なリアルタイムのコミュニケーションとフィードバックを促進します。5G技術により、接続性はさらに強固になり、低遅延と高帯域幅が実現します。これにより、スマートボード、インタラクティブ・ディスプレイ、ウェアラブル健康モニターなどのIoTデバイスのシームレスな統合が可能になり、教育環境と学習環境の両方が強化されます。このような進歩は、遠隔学習やブレンデッド・ラーニング・モデルもサポートし、生徒や教育者がどこからでも交流したりリソースにアクセスしたりできるようにするため、地理的な障壁を克服することができます。その結果、高速インターネットと5Gによって提供される接続性の向上は、教育現場におけるIoTソリューションの普及と有効性を実現するための重要な要素となっています。しかし、IoT技術の導入には、ハードウェア、ソフトウェア、ネットワークインフラへの多額の先行投資が必要であり、プライバシーやセキュリティへの懸念が、予測期間2024-2032年の市場成長を阻害しています。

世界の教育分野におけるIoT市場調査で考慮した主な地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカ地域です。2023年、北米は収益の面で支配的な地域市場でした。北米の教育分野におけるIoT市場は、個別化され適応性のある学習に対する需要の高まりと、教育機関における安全性と効率性の向上への注力とが相まって、IoT技術の採用を促進し、継続的な成長が見込まれています。教育セクターが進化を続ける中、IoTの統合は学習の未来を形作る上で重要な役割を果たし、教育と生徒のエンゲージメントの両方を強化する革新的なソリューションを提供します。アジア太平洋地域の市場は、予測期間2024年から2032年にかけて最も速い速度で発展すると予想されます。

目次

第1章 世界の教育分野におけるIoT市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 教育分野におけるIoTの世界市場規模・予測(2022年~2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • オファリング別
    • 用途別
    • 最終用途別
  • 主要動向
  • 景気後退の影響
  • アナリストの結論・提言

第3章 世界の教育分野におけるIoT市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 市場機会

第4章 世界の教育分野におけるIoT市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 教育分野におけるIoTの世界市場規模・予測:オファリング別 2022年~2032年

  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

第6章 教育分野におけるIoTの世界市場規模・予測:用途別 2022-2032年

  • 学習管理システム
  • 教室管理
  • 事務管理
  • その他

第7章 教育におけるIoTの世界市場規模・予測:最終用途別 2022-2032年

  • K-12
  • 高等教育
  • 企業

第8章 教育分野におけるIoTの世界市場規模・予測:地域別 2022-2032年

  • 北米の教育分野におけるIoT市場
    • 米国
      • オファリング別、市場と予測 2022-2032年
      • 用途別、市場と予測 2022-2032年
      • 最終用途別、市場と予測 2022-2032年
    • カナダの教育分野におけるIoT市場
  • 欧州教育分野におけるIoT市場
    • 英国の教育分野におけるIoT市場
    • ドイツの教育分野におけるIoT市場
    • フランスの教育分野におけるIoT市場
    • スペインの教育分野におけるIoT市場
    • イタリアの教育分野におけるIoT市場
    • その他欧州の教育分野におけるIoT市場
  • アジア太平洋の教育分野におけるIoT市場
    • 中国の教育分野におけるIoT市場
    • インドの教育分野におけるIoT市場
    • 日本の教育分野におけるIoT市場
    • オーストラリアの教育分野におけるIoT市場
    • 韓国の教育分野におけるIoT市場
    • その他アジア太平洋地域の教育分野におけるIoT市場
  • ラテンアメリカの教育分野におけるIoT市場
    • ブラジルの教育分野におけるIoT市場
    • メキシコの教育分野におけるIoT市場
    • その他ラテンアメリカの教育分野におけるIoT市場
  • 中東・アフリカの教育分野におけるIoT市場
    • サウジアラビアの教育分野におけるIoT市場
    • 南アフリカ共和国の教育分野におけるIoT市場
    • その他中東とアフリカの教育分野におけるIoT市場

第9章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Microsoft Corporation
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • Google LLC
    • Rapidsoft Technologies Pvt. Ltd.
    • Intel Corporation
    • Oracle Corporation
    • Amazon Web Services, Inc.
    • SAP SE
    • Huawei Technologies Co. Ltd.
    • Cisco Systems Inc.
    • IBM Corporation

第10章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global IoT in Education market, report scope
  • TABLE 2. Global IoT in Education market estimates & forecasts by Region 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 3. Global IoT in Education market estimates & forecasts by Offering 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 4. Global IoT in Education market estimates & forecasts by Application 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 5. Global IoT in Education market estimates & forecasts by End-User 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 6. Global IoT in Education market by segment, estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 7. Global IoT in Education market by region, estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 8. Global IoT in Education market by segment, estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 9. Global IoT in Education market by region, estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 10. Global IoT in Education market by segment, estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 11. Global IoT in Education market by region, estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 12. Global IoT in Education market by segment, estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 13. Global IoT in Education market by region, estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 14. Global IoT in Education market by segment, estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 15. Global IoT in Education market by region, estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 16. U.S. IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 17. U.S. IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 18. U.S. IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 19. Canada IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 20. Canada IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 21. Canada IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 22. UK IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 23. UK IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 24. UK IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 25. Germany IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 26. Germany IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 27. Germany IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 28. France IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 29. France IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 30. France IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 31. Italy IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 32. Italy IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 33. Italy IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 34. Spain IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 35. Spain IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 36. Spain IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 37. RoE IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 38. RoE IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 39. RoE IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 40. China IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 41. China IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 42. China IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 43. India IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 44. India IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 45. India IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 46. Japan IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 47. Japan IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 48. Japan IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 49. Australia IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 50. Australia IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 51. Australia IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 52. South Korea IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 53. South Korea IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 54. South Korea IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 55.
  • TABLE 56. RoAPAC IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 57. RoAPAC IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 58. RoAPAC IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 59. Brazil IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 60. Brazil IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 61. Brazil IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 62. Mexico IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 63. Mexico IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 64. Mexico IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 65. RoLA IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 66. RoLA IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 67. RoLA IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 68. Saudi Arabia IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 69. Saudi Arabia IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 70. Saudi Arabia IoT in Education market estimates & forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 71. South Africa IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 72.
  • TABLE 73. South Africa IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 74. South Africa IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 75. RoMEA IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 76. RoMEA IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 77. RoMEA IoT in Education market estimates & forecasts by segment 2022-2032 (USD Billion)
  • TABLE 78. List of secondary sources, used in the study of Global IoT in Education Market.
  • TABLE 79. List of primary sources, used in the study of Global IoT in Education Market.
  • TABLE 80. Years considered for the study.
  • TABLE 81. Exchange rates considered

LIST OF FIGURES

  • FIG 1. Global IoT in Education market, research methodology
  • FIG 2. Global IoT in Education market, market estimation techniques
  • FIG 3. Global market size estimates & forecast methods.
  • FIG 4. Global IoT in Education market, key trends 2023
  • FIG 5. Global IoT in Education market, growth prospects 2022-2032
  • FIG 6. Global IoT in Education market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global IoT in Education market, pestel analysis
  • FIG 8. Global IoT in Education market, value chain analysis
  • FIG 9. Global IoT in Education market by segment, 2022 & 2032 (USD Billion)
  • FIG 10. Global IoT in Education market by segment, 2022 & 2032 (USD Billion)
  • FIG 11. Global IoT in Education market by segment, 2022 & 2032 (USD Billion)
  • FIG 12. Global IoT in Education market by segment, 2022 & 2032 (USD Billion)
  • FIG 13. Global IoT in Education market by segment, 2022 & 2032 (USD Billion)
  • FIG 14. Global IoT in Education market, regional snapshot 2022 & 2032
  • FIG 15. North America IoT in Education market 2022 & 2032 (USD Billion)
  • FIG 16. Europe IoT in Education market 2022 & 2032 (USD Billion)
  • FIG 17. Asia pacific IoT in Education market 2022 & 2032 (USD Billion)
  • FIG 18. Latin America IoT in Education market 2022 & 2032 (USD Billion)
  • FIG 19. Middle East & Africa IoT in Education market 2022 & 2032 (USD Billion)
  • FIG 20. Global IoT in Education market, company market share analysis (2023)
目次

Global IoT in Education Market is valued approximately USD 9.2 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 18.60% over the forecast period 2024-2032. The sector of education is seeing dramatic changes in the context of the Internet of Things (IoT). The use of digital solutions is not only making education more widely available but also improving the effectiveness and efficiency of conventional educational systems. Students in various age groups use smartphones and tablets in digital classrooms. The IoT and the growth of mobile technology have made it possible for educational institutions to monitor important resources, increase information access in the classroom, and improve campus safety. Instead of using traditional lesson plans, teachers and professors can design intelligent ones with the help of technology. Moreover, IoT enables the collection and analysis of student data, allowing for personalized learning experiences tailored to individual needs and learning styles. Trends such as immediate feedback through connected devices helps students understand their progress and areas needing improvement, enhancing the learning process. Thus, these trends further drive demand for the Global IoT in Education Market.

The widespread availability of high-speed internet and advancements in wireless technology, particularly 5G, significantly drive the demand for Global IoT in Education Market. High-speed internet ensures that the vast amounts of data generated by IoT devices can be transmitted quickly and efficiently, facilitating real-time communication and feedback essential for interactive and personalized learning experiences. With 5G technology, the connectivity becomes even more robust, offering lower latency and higher bandwidth. This allows for seamless integration of IoT devices such as smartboards, interactive displays, and wearable health monitors, enhancing both the teaching and learning environments. These advancements also support remote and blended learning models, enabling students and educators to interact and access resources from anywhere, thus overcoming geographical barriers. Consequently, the enhanced connectivity provided by high-speed internet and 5G is a critical enabler for the proliferation and effectiveness of IoT solutions in educational settings. However, implementing IoT technologies requires significant upfront investment in hardware, software, & network infrastructure and privacy and security concerns stifle market growth during the forecast period 2024-2032.

The key regions considered for the global IoT in Education market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, North America was the dominated regional market in terms of revenue. The North American IoT in education market is poised for continued growth driven by the increasing demand for personalized and adaptive learning, combined with the focus on improving safety and efficiency in educational institutions, drives the adoption of IoT technologies. As the education sector continues to evolve, the integration of IoT will play a crucial role in shaping the future of learning, providing innovative solutions that enhance both teaching and student engagement. The market in Asia Pacific is expected to develop at the fastest rate over the forecast period 2024-2032.

Major market player included in this report are:

  • Microsoft Corporation
  • Google LLC
  • Rapidsoft Technologies Pvt. Ltd.
  • Intel Corporation
  • Oracle Corporation
  • Amazon Web Services, Inc.
  • SAP SE
  • Huawei Technologies Co. Ltd.
  • Cisco Systems Inc.
  • IBM Corporation

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Offering

  • Hardware
  • Software
  • Service

By Application

  • Learning Management System
  • Classroom Management
  • Administration Management
  • Others

By End-User

  • K-12
  • Higher Education
  • Corporate

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market

Table of Contents

Chapter 1. Global IoT in Education Market Definition and Research Assumptions

  • 1.1. Research Objective
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Research Assumptions
    • 1.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 1.3.2. Limitations
    • 1.3.3. Supply Side Analysis
      • 1.3.3.1. Availability
      • 1.3.3.2. Infrastructure
      • 1.3.3.3. Regulatory Environment
      • 1.3.3.4. Market Competition
      • 1.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 1.3.4. Demand Side Analysis
      • 1.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 1.3.4.2. Technological Advancements
      • 1.3.4.3. Environmental Considerations
      • 1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Years Considered for the Study
  • 1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Global IoT in Education Market Size & Forecast (2022- 2032)
  • 2.2. Regional Summary
  • 2.3. Segmental Summary
    • 2.3.1. By Offering
    • 2.3.2. By Application
    • 2.3.3. By End-User
  • 2.4. Key Trends
  • 2.5. Recession Impact
  • 2.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 3. Global IoT in Education Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Challenges
  • 3.3. Market Opportunities

Chapter 4. Global IoT in Education Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global IoT in Education Market Size & Forecasts by Offering 2022-2032

  • 5.1. Hardware
  • 5.2. Software
  • 5.3. Service

Chapter 6. Global IoT in Education Market Size & Forecasts by Application 2022-2032

  • 6.1. Learning Management System
  • 6.2. Classroom Management
  • 6.3. Administration Management
  • 6.4. Others

Chapter 7. Global IoT in Education Market Size & Forecasts by End-User 2022-2032

  • 7.1. K-12
  • 7.2. Higher Education
  • 7.3. Corporate

Chapter 8. Global IoT in Education Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 8.1. North America IoT in Education Market
    • 8.1.1. U.S. IoT in Education Market
      • 8.1.1.1. Offering breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.2. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.3. End-User breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 8.1.2. Canada IoT in Education Market
  • 8.2. Europe IoT in Education Market
    • 8.2.1. U.K. IoT in Education Market
    • 8.2.2. Germany IoT in Education Market
    • 8.2.3. France IoT in Education Market
    • 8.2.4. Spain IoT in Education Market
    • 8.2.5. Italy IoT in Education Market
    • 8.2.6. Rest of Europe IoT in Education Market
  • 8.3. Asia-Pacific IoT in Education Market
    • 8.3.1. China IoT in Education Market
    • 8.3.2. India IoT in Education Market
    • 8.3.3. Japan IoT in Education Market
    • 8.3.4. Australia IoT in Education Market
    • 8.3.5. South Korea IoT in Education Market
    • 8.3.6. Rest of Asia Pacific IoT in Education Market
  • 8.4. Latin America IoT in Education Market
    • 8.4.1. Brazil IoT in Education Market
    • 8.4.2. Mexico IoT in Education Market
    • 8.4.3. Rest of Latin America IoT in Education Market
  • 8.5. Middle East & Africa IoT in Education Market
    • 8.5.1. Saudi Arabia IoT in Education Market
    • 8.5.2. South Africa IoT in Education Market
    • 8.5.3. Rest of Middle East & Africa IoT in Education Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. Microsoft Corporation
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Market Strategies
    • 9.3.2. Google LLC
    • 9.3.3. Rapidsoft Technologies Pvt. Ltd.
    • 9.3.4. Intel Corporation
    • 9.3.5. Oracle Corporation
    • 9.3.6. Amazon Web Services, Inc.
    • 9.3.7. SAP SE
    • 9.3.8. Huawei Technologies Co. Ltd.
    • 9.3.9. Cisco Systems Inc.
    • 9.3.10. IBM Corporation

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes