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市場調査レポート
商品コード
1363994
自動車データ管理の世界市場:2023-2030年Global Automotive Data Management Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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自動車データ管理の世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年09月24日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の自動車データ管理市場は、予測期間中(2023-2030年)にCAGR 20.8%で成長すると予測されています。市場成長の背景には、世界中のコネクテッドカー需要に牽引された自動車産業におけるIoTの増加があります。IoTセンサーやデバイスは、通信、性能監視、車両診断などさまざまな用途で自動車分野への導入が進んでいます。自動車のIoTセンサーの結果として生成されるデータは、自動車データ管理プラットフォームを使用して管理することができます。市場各社は、需要に応えるために新製品を発表しています。最近では、2023年3月にTuxeraが新しいTuxera Reliance SenseTMを発表しました。この新しいフラッシュ・ファイル・システムは、組み込みIoTセンサー、ウェアラブル、デジタル計測機器など、NORフラッシュを使用する機器のデータ・ロギング用途専用に設計されています。
車両タイプに基づき、市場は自律走行型と非自律走行型に細分化されます。デプロイメントに基づき、市場はオンプレミスとクラウドに細分化されます。さらに、用途に基づき、市場は予知保全、保証分析、安全・セキュリティ管理、ドライバー・ユーザー行動分析、ディーラー業績分析、その他に細分化されます。
世界の自動車データ管理市場では、クラウドサブセグメントがかなりのシェアを占めると予想されます。このセグメントの成長は、車載コネクティビティの需要に起因しています。自動車データ管理市場は、主にコネクテッド自動車への移行に影響を受けています。自動車とクラウドベースのシステムは、自動車用クラウドの特性によりシームレスに接続することができ、データ駆動型のサービスや用途の新たな可能性を開いています。そのため、市場各社は車載クラウド機能の需要に対応する新製品を投入しています。例えば、セールスフォースは2023年3月、自動車企業の生産性、収益、顧客ロイヤルティの向上を支援する自動車クラウドの新機能を発表しました。自動車企業は、リアルタイム・パーソナライゼーションによって実現される没入感のある車内体験を提供する自動車クラウドを活用することで、自動車の運転、購入、メンテナンスにかかわらず、顧客とのあらゆる接点で完全に接続された体験を作り出すことができます。
世界の自動車データ管理市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)など、地域別にさらに細分化されています。なかでも欧州は、コネクテッドカー技術の進歩により、世界市場で突出したシェアを占めると予想されます。
すべての地域の中で、北米地域は予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予測されています。自動車データ管理の主要企業は北米で活動しています。これらの企業は、自動車分野で革新的な機能を継続的に提供しています。例えば、2023年5月、マイクロソフトは、データ分析、管理、機械学習のための新しい統合プラットフォームであるFabricを発表しました。さらに、このソフトウェアは、Azure Data Factory、Azure Synapse Analytics、Power BIを1つのユニットに統合することができ、ビジネスエキスパートに関連情報を提供するために特に有用です。
Title: Global Automotive Data Management Market Size, Share & Trends Analysis Report by Component (Software, and Service), by Data Type (Structured, and Unstructured), by Vehicle Type (Autonomous, and Non-Autonomous), by Deployment (On-Premise, and Cloud) and by Application (Predictive Maintenance, Warranty Analytics, Safety & Security Management, Driver & User Behavior Analysis, Dealer Performance Analysis, and Others),Forecast Period (2023-2030).
Global automotive data management market is anticipated to grow at a CAGR of 20.8% during the forecast period (2023-2030). The market growth is attributed to an increase in IoT in the automotive industry driven by demand for connected vehicles across the globe. IoT sensors and devices have been increasingly incorporated into the automotive sector for a variety of uses, such as communication, performance monitoring, and vehicle diagnostics. The data produced as a result of IoT sensors in automobiles can be managed using an automotive data management platform. The market players are coming up with new products to cater to the demand. Recently, in March 2023, Tuxera introduced its new Tuxera Reliance SenseTM. This new flash file system is designed specifically for data-logging applications on NOR flash-using devices such as embedded IoT sensors, wearables, and digital metering equipment.
The global automotive data management market is segmented on the component, data type, vehicle type, deployment, and application. Based on the component, the market is sub-segmented software and services. Based on the data type, the market is sub-segmented into structured, and unstructured.
Based on the vehicle type, the market is sub-segmented into autonomous, and non-autonomous. Based on deployment, the market is sub-segmented into on-premises and cloud. Further, based on application, the market is sub-segmented into predictive maintenance, warranty analytics, safety & security management, driver & user behavior analysis, dealer performance analysis, and others.
Among the deployment, the cloud sub-segment is expected to hold a considerable share of the global automotive data management market. The segmental growth is attributed to the demand for automotive connectivity. The market for automotive data management has been mainly influenced by the move toward connected automobiles. Vehicles and cloud-based systems can connect seamlessly owing to automotive cloud characteristics, opening new possibilities for data-driven services and applications. Accordingly, market players are coming up with new products to cater to the demand for automotive cloud features. For instance, in March 2023, Salesforce launched a new automotive cloud feature that can help automotive companies increase productivity, revenue, and customer loyalty. Automotive firms can create completely connected experiences at every point of contact with customers, whether they are driving, purchasing, or maintaining their vehicle, by utilizing the automotive cloud to deliver immersive in-car experiences that are powered by real-time personalization.
The global automotive data management market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, Europe is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to the advancements in connected car technologies.
Among all regions, the North American region is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. The major players in automotive data management are operating in North America. These players are continuously offering innovative features in the automotive segment. For instance, in May 2023, Microsoft launched Fabric, a new integrated platform for data analytics, management, and machine learning. Additionally, the software can integrate Azure Data Factory, Azure Synapse Analytics, and Power BI into one unit, rendering it especially useful for providing business experts with relevant information.
The major companies serving the automotive data management market include AGNIK LLC., Gathr Data Inc., IBM Corp., Microsoft, National Instruments Corp., and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in March 2022, Connected vehicle software company, Sibros, announced its OTA firmware application integration with the ACTIA ACU6 telematics platform now in production and serving multiple geographies across the combined passenger, trucking, and motorcycle segments.