![]() |
市場調査レポート
商品コード
1350978
有機トウモロコシの世界市場:2023-2030年Global Organic Corn Market 2023-2030 |
||||||
カスタマイズ可能
|
有機トウモロコシの世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年08月05日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界の有機とうもろこし市場は、予測期間中にCAGR 3.0%というかなりのCAGRで成長すると予測されています。市場の成長は、有機および天然製品に対する消費者需要の増加や、有機食品の利点に関する意識の高まりといった要因によるものです。例えば、欧州委員会によると、欧州人の約61%が有機農業のロゴを知っています。これは、人々の間でオーガニック製品に対する意識が高いことを示しています。EU農業会計データネットワーク(FADN)のデータによると、有機植物生産農場は、従来の農場よりも肥料や植物保護製品にかける費用が少ないです。有機耕地作物農場は、慣行農場に比べ、1ヘクタール当たりの植物保護製品コストを75~100%、肥料コストを45~90%節約しています。
タイプ別セグメントの中で、有機イエローコーンサブセグメントは予測期間中に大きな成長を記録すると予測されます。有機イエローコーンサブセグメントの成長は、イエローコーンの容易な入手可能性やその高い栄養価などの要因に起因しています。例えば、黄色トウモロコシはビタミンAの重要な資源です。トウモロコシの穀粒が白色から黄色に変異するにつれて、ビタミンAを生成するβカロチンであるカロテノイドと呼ばれる化学物質を獲得します。さらに、黄色トウモロコシはアフリカやラテンアメリカの発展途上地域で栽培しやすく、トウモロコシは食料源として大きく依存しています。
世界の有機とうもろこし市場は、北米(米国とカナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他)、その他の地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域別にさらに区分されます。これらの地域の中では、北米市場が予測期間中に顕著な成長を遂げると予測されています。北米におけるオーガニックコーン市場の成長は、オーガニック食品に対する消費者の嗜好の高まりや、政府による支持的な規制といった要因によってもたらされます。しかし、アジア太平洋地域は、有機農法の採用が増加し、インドや中国のような国で有機食品への需要が高まっているため、有機トウモロコシ市場でかなりの成長を経験すると予測されます。
予測期間中、欧州地域は世界の有機トウモロコシ市場で大きなシェアを占めると予測されています。欧州連合によると、欧州では2015年から2020年の間に有機製品の小売売上が倍増しました。欧州連合の有機栽培面積は2012年から2020年にかけて毎年平均5.7%増加しました。同地域における有機トウモロコシ市場の成長は、主に消費者意識の高まり、有機農法を推進する政府の支持的規制、ドイツ、フランス、イタリアなどの国々における確立された有機食品市場の存在といった要因によってもたらされます。例えば、欧州連合(EU)によると、EUで有機農業の栽培面積が最も大きいのはフランス、スペイン、イタリア、ドイツの4ヵ国で、2012年には全体の52%、2020年には59%に達します。特にフランスは2012年以降、有機農業面積を150%近く増加させ、イタリアはほぼ倍増させました。2020年には、フランスは250万haの有機農業実施面積を持つEU最大の国となり、2012年から2020年のCAGRは11.8%となります。2012年に有機農業の面積が最大だったスペインは、240万ヘクタールでこれに迫っています。
Title: Global Organic Corn Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Organic Yellow Corn, Organic White Corn, and Other), by Application (Food Industry, Households, and Animal Husbandry)Forecast Period (2023-2030).
The global organic corn market is anticipated to grow at a considerable CAGR of 3.0% during the forecast period. The growth of the market is attributed to factors such as increasing consumer demand for organic and natural products and growing awareness about the benefits of organic food. For instance, according to European Commission, about 61% of Europeans are aware of the organic farming logo. This represents significant awareness about organic products among the people. Data from the EU Farm Accountancy Data Network (FADN) show that organic plant production farms spend less on fertilizers and plant protection products than conventional farms. Organic arable crop farms save 75-100% on plant protection product costs per hectare and 45-90% on fertilizer costs per hectare compared to conventional farms.
The global organic corn market is segmented based on its types and applications. Based on types, the market is segmented into organic yellow corn, organic white corn, and other varieties. Based on applications, the market is categorized into the food industry, households, and animal husbandry. Among these segments, the food industry is anticipated to hold a prominent market share owing to the increasing demand for organic corn in various food products such as snacks, cereals, and beverages.
Among the type segment, the organic yellow corn sub-segment is anticipated to register significant growth during the forecast period. The growth of the organic yellow corn sub-segment is attributed to factors such as the easy availability of yellow corn and its high nutritional value. For example, yellow corn is a significant resource of Vitamin A. As corn kernels mutated from white to yellow, they acquired chemicals called carotenoids, which is a beta carotene, that produces Vitamin A. Moreover, yellow corn is easy to grow in developing regions of Africa and Latin America, where corn is heavily relied upon as a food source.
The global organic corn market is further segmented based on geography, including North America (the US and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and others), and the Rest of the World (the Middle East & Africa and Latin America). Among these regions, the North American market is anticipated to cater to prominent growth over the forecast period. The growth of the organic corn market in North America is driven by factors such as the increasing consumer preference for organic food, and supportive government regulations. However, the Asia-Pacific region is projected to experience considerable growth in the organic corn market due to the rising adoption of organic farming practices and the growing demand for organic food products in countries like India and China.
The European region is anticipated to hold a significant share of the global organic corn market during the forecast period. According to European Union, in Europe, retail sales of organic products doubled between 2015-2020. On average the organic area in the European Union increased annually by 5.7% in 2012-2020. The growth of the organic corn market in the region is primarily driven by factors such as increasing consumer awareness, supportive government regulations promoting organic farming practices, and the presence of a well-established organic food market in countries such as Germany, France, and Italy. For instance, as per the European Union, the four countries with the largest area under organic farming in the EU are France, Spain, Italy, and Germany, with 52% of the total in 2012 and 59% in 2020. France in particular increased its area under organic farming by almost 150% since 2012, while Italy almost doubled it. In 2020, France became the EU country with the largest area of land under organic farming with 2.5 million ha and an average annual growth of 11.8% in 2012-2020. Spain, which had the largest area under organic farming in 2012, came close with 2.4 million hectares.
The major companies serving the global organic corn market include: SunOpta, Inc., Bob's Red Mill Natural Foods, Inc., Nature's Path, Hometown Food Co., and Purely Elizabeth, LLC. The market players are considerably contributing to the market growth by adopting various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in July 2022, Albert Lea Seed House, owner of Viking Corn & Soybeans and one of the largest suppliers of organic field seed in the US, acquired*Blue River Organic Seed, one of the established organic seed corn brands from the Farmers Business Network (FBN).**Albert Lea Seed currently serves more than 6,000 customers. The addition of Blue River will double the size of its organic corn and soybean seed business and will enable it to serve customers and dealers across the U.S. more efficiently.