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市場調査レポート
商品コード
1327640
スマートミラーの世界市場:2023-2030年Global Smart Mirror Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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スマートミラーの世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年07月12日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 155 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のスマートミラー市場は、予測期間中(2023-2030年)にCAGR 30.1%で成長すると予測されています。革新的なデザインと居住空間の機能性と美観を高める能力により、住宅所有者のスマートミラーへの関心が高まっています。スマートホームソリューションに対する需要の高まりは、住宅分野におけるスマートミラー市場の成長を促進する上で重要な役割を果たしています。自動化システムやコネクテッドガジェットという考え方を採用する住宅所有者が増えるにつれて、スマートミラーはスマートホームの不可欠な一部となっています。例えば、2022年5月、H&MはカリフォルニアにあるCOSビバリーヒルズ店の更衣室と売り場に独立型のスマートミラーを設置しました。この導入の背景には、顧客にインタラクティブなデザインアドバイスとバーチャル試着体験を提供する目的があっています。この反応に満足した小売業者は、この技術を全国のより多くの場所に拡大する計画であり、小売体験を向上させるスマートミラーの重要性が高まっていることを示しています。
アプリケーションの中で、自動車サブセグメントは世界のスマートミラー市場でかなりのシェアを占めると予想されます。このセグメントの成長は、顧客にオプションコンテンツの包括的な範囲を提供する広範な車両アクセサリープログラムの影響力が高まっていることに起因しています。例えば、自動調光バックミラーは、夜間運転時の安全性を高める。これはミラーの部品と、フォトセンサーを使って前後からの光を検知する電子システムで構成されています。例えば、2021年5月、Gentex Corp.は、フォルクスワーゲン(VWoA)向けに、HomeLink内蔵ボタン付きBluetooth対応自動調光ミラーの出荷を開始しました。このミラーにより、ユーザーはさまざまな無線周波数(RF)やクラウドベースのスマート家電を制御できます。また、クラウドベースのスマートホームデバイスを個別に設定し、ユーザーが制御することも可能で、完全なホームオートメーションワークフローも実現できます。
世界のスマートミラー市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されます。このうち北米は、MirroCool、Evervue USA Inc.、HILO Smart Mirrorなどの市場ソリューションベンダーが集中しているため、全世界で突出したシェアを占めると予想されます。
すべての地域の中で、アジア太平洋地域は予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予測されています。スマートミラーメーカーは、LED照明、デミスターパッド、Bluetooth接続、内蔵音楽システムなど、様々なサイズ、スタイル、追加機能を備えた様々なモデルを提供しており、これが市場の成長を支える大きな要因となっています。このような多様な選択肢は、顧客が独自の要件や好みに合ったスマートミラーを選択できるようになり、市場の成長を支える大きな要因となっています。
アジア太平洋地域におけるスマートミラーをベースとした自動車用アプリケーションの需要増加は、中国やインドなどの国々で消費される自動車ユニットの数が増加していることが背景にあります。さらに、アジア太平洋地域のスマートミラー市場は、中国、日本、韓国などの国々における主要メーカーの存在と技術の進歩によって拡大しています。これらの国々は技術革新と電子革新で有名であり、革新的なスマートミラーソリューションの創造と実装を可能にしています。インドのスマートミラーの新興企業シーンは、継続的に進化するダイナミックなエコシステムが特徴です。ここでの企業は、様々な業界にわたって、新鮮で興味深い顧客体験を開発するためにテクノロジーを活用しています。オーストラリアでは、スマートホームが重視され、より多くのガジェットや技術が統合され、相互運用性やカスタマイズの選択肢が広がっています。このようなスマートホームへの注目は、この地域のスマートミラー市場にプラスの影響を与えています。
Title: Global Smart Mirror Market Size, Share & Trends Analysis Report by Product Type (Touch screen and Without Touch Screen), by Augmented Reality (AR) Feature (AR-Smart Mirror and Non AR-Smart Mirror), by Technology (Smart Material and Embedded Technologies), and by Application (Automotive, Residential, Healthcare, and Others),Forecast Period (2023-2030).
The global smart mirror market is anticipated to grow at a CAGR of 30.1% during the forecast period (2023-2030). Homeowners are increasingly showing interest in smart mirrors owing to their innovative design and capacity to enhance the functionality and aesthetics of living spaces. The rising demand for smart home solutions plays a significant role in driving the growth of the smart mirror market in the residential sector. As more homeowners adopt the idea of automated systems and connected gadgets, smart mirrors have become an integral part of smart homes. For instance, in May 2022, H&M installed freestanding smart mirrors in the changing rooms and sales floor of its COS Beverly Hills shop in California. The purpose behind this implementation was to provide with customers interactive design advice and virtual try-on experiences Satisfied with the response, the retailer plans to expand this technology to more locations nationwide, showcasing the increasing significance of smart mirrors in enhancing the retail experience.
The global smart mirror market is segmented by product type, AR feature, technology, and application. Based on the product type, the market is sub-segmented into touch screen and without touch screen. Based on the augmented reality feature, the market is sub-segmented into AR-smart mirrors and non-AR-smart mirrors. Based on the technology, the market is sub-segmented into smart materials (glass, acrylic), embedded technologies, and Further, on the basis of application, the market is sub-segmented into automotive, residential, healthcare, and others (retailing and marketing). Among the product types, the touch screen sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market owing to the rise in the development of engaging and innovative techniques. For the development of smart mirror technologies, three components are generally used: a two-way glass, a display, and a computer device.
Among the application, the automotive sub-segment is expected to hold a considerable share of the global smart mirror market. The segmental growth is attributed to the growing influence of an extensive vehicle accessory program that provides their customers with a comprehensive range of optional content. For instance, the auto-dimming rearview mirror provides enhanced safety when driving at night. It is composed of a mirror component and an electronic system that uses photo sensors to detect light coming from the front and back. For instance, in May 2021, Gentex Corp. started shipping a Bluetooth-enabled automatic-dimming mirror with HomeLink integrated buttons to Volkswagen (VWoA). This mirror allows users to control various radio frequency (RF) and cloud-based smart home appliances. It also enables individual cloud-based smart home devices to be configured for user control, as well as full home automation workflows.
The global smart mirror market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America. Among these, North America is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to the high concentration of the market solution vendors including MirroCool, Evervue USA Inc., HILO Smart Mirror and others.
Among all regions, the Asia-Pacific regions is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. Smart mirror producers offers a variety of models with various sizes, styles, and extra features, including LED illumination, demister pads, Bluetooth connectivity, and built-in music systems which is the major factor supporting the market growth. This diverse range of options is a major factor supporting the market's growth as customers can now choose a smart mirror that meets their unique requirements and preferences.
The increased demand for automotive applications based on smart mirrors in the Asia-Pacific region is driven by the growing number of automotive units being consumed in countries such as China and India. Moreover, The Asia-Pacific smart mirror market is expanding due to the substantial presence of key manufacturers and advancements in technology in nations like China, Japan, and South Korea. These countries are renowned for their technological and electronic innovation, enabling the creation and implementation of innovative smart mirror solutions. India's startup scene for smart mirrors is characterized by a dynamic ecosystem that is continually evolving. Companies here are utilizing technology to develop fresh and interesting customer experiences across various industries. In Australia, there is a greater emphasis on smart homes and the integration of more gadgets and technologies, providing greater interoperability and customization choices. This focus on smart homes is positively impacting the market for smart mirrors in the region.
The major companies serving the smart mirror market include: actiMirror Corp. Ltd., Ficosa Internacional SA, Denison Glass & Mirror, Inc., HILO Smart Mirror, Glance Displays, Inc. and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in February 2022, Revieve®, a company that creates personalized digital brand experiences for global brands, retailers, and digital service providers in the beauty, skin, health, and wellness sectors, recently announced a partnership with actiMirror, a provider of real-time personalized consumer experiences through AI-powered smart mirrors.