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市場調査レポート
商品コード
1643044

スマートミラー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Smart Mirror - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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スマートミラー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スマートミラーの市場規模は2025年に48億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは11.43%で、2030年には83億3,000万米ドルに達すると予測されています。

Smart Mirror-Market-IMG1

スマートミラーはそのユニークな特質から、幅広いエンドユーザー分野で応用されています。しかし、現在の市場環境では、自動車産業と小売産業で見られるアプリケーションだけが、スマートミラーの傑出した需要源となっています。

主なハイライト

  • スマートミラーは、バーチャルリアリティ、エンターテインメント、パーソナライズされた情報などの付加価値サービスを提供し、前述の分野におけるユーザーの幸福度とエンゲージメントを向上させる。さらに、顧客が身だしなみ、スキンケア、健康に気を配るようになるにつれて、これらの商品は大きな発展を遂げています。
  • さらに、スマートミラーは化粧品、アクセサリー、アパレルのバーチャル試着を提供し、顧客に没入型のショッピング体験を提供します。さらに、スマートミラーは製品情報、プロモーション、個人に合わせた広告を表示することができ、消費者にインタラクティブで魅力的な体験をもたらし、より高い受容と市場成長につながります。
  • さらに、エネルギーや電力の消費を抑えた持続可能でエネルギー効率の高いスマートミラーへの注目と需要の高まりは、将来的に大きな市場潜在力の展望をもたらす可能性が高いです。
  • 様々な企業が、増大する需要に対応し、市場で競争優位に立つために新製品開発に注力しています。例えば、2022年2月、MySize, Inc.は、実店舗の買い物客にオンラインショッピング体験の向上と非接触チェックアウトを提供するFirstLookスマートミラーのイントロダクションを発表しました。
  • 一方、スマートミラーは、センサー、カメラ、接続機能で頻繁に接続されるため、ユーザーのセキュリティとプライバシーに対する懸念が高まる。スマートミラーは個人データを収集・分析するため、慎重かつ安全に管理しなければ、不正アクセスやプライバシー侵害につながる可能性があります。このような懸念があるため、顧客がこのような製品に信頼を寄せることは非常に重要であり、消費者によるスマートミラーの採用は制限されます。
  • パンデミック後の世界では、ライフスタイルが劇的に変化すると予測されています。スマートミラー市場の主要企業は、COVID-19の危機をまともなレベルまで緩和するために、持続可能な事業戦略の設計に集中し、注力しています。新興企業のFuse Projectは最近、エクササイズやフィットネスプログラムを表示する、AIを搭載した驚くべきスマートミラーを開発しました。この6フィートのスマートミラー(forme)には、カメラ、マイク、スピーカーが搭載されています。このステーションには滑車と高品質のアルミ鋳造アームも付いており、ユーザーはボクシング、誘導瞑想、ヨガのコースに参加することができ、市場の成長が高まるかもしれないです。

スマートミラー市場動向

自動車分野が大幅な成長を遂げる見込み

  • ミラーは自動車の安全性を確保するために極めて重要です。とはいえ、従来のミラーには、明るすぎる、視界が制限される、破損しやすい、空気抵抗が大きいといった欠点があります。スマートミラーは、従来のバックミラーやサイドミラーを改良したり置き換えたりすることで、安全性を高め、快適性を提供し、利便性を向上させます。
  • さらに、ドライバーはモニターと従来の視界を交互に見ることができます。ハイエンド・カメラが車両のリアサイドに配置され、リアサイドの視界を遮るものがないため、ドライバーは死角やその他の交通状況を把握することができます。その結果、自動車業界では、通常のミラーよりもスマートミラーの方が優れているため、世界のスマートミラー市場を推進しています。
  • スマートミラーは、窓のない後部ドアやパーティションが邪魔になる場合でも、ドライバーが後方にいる歩行者や自転車、他の自動車を発見するのに役立ちます。フルディスプレイ・インテリアミラーは、車両後部のカメラからのライブフィードを表示し、昼間でも夜間でも最適な視界を確保するための自動輝度制御機能を備えています。これにより、ラウンドアバウトへの進入時、車線変更時、カーブや脇道への合流前の確認など、ドライバーが周囲の状況をより認識しやすくなります。
  • センサー、ディスプレイ、カメラ、コネクティビティ、オーディオシステムなど、スマートミラーのアセンブリは、ソフトウェアやサービス部門で提供される製品よりもコストが高く、これらのハードウェアコンポーネントの台頭が続けば、スマートミラーの拡大も続くと思われます。
  • エネルギー消費基準が厳しくなるにつれて、自動車業界におけるスマートミラーのニーズは高まると思われます。光トランスミッションの可変性に加え、電圧、熱、光を変化させることができるため、自動車業界での収益性が高まっています。この機能はまた、暖房、照明、空調の支出を削減することで、政府の省エネルギー規制を満たす助けにもなります。
  • さらに、ハーマン、フォード、日産など複数の企業が、他の車両との距離や速度などの重要な情報を提供することで、ドライバーや乗員の視覚認識を高めるスマートミラーを提供しています。

北米が最大の市場シェアを占める見通し

  • 北米が最大の市場シェアを占めています。この地域のスマートミラーの拡大は、スマート技術の採用が増加していること、パーソナライズされた体験に対する顧客の欲求が高まっていること、そしてスマートミラーがもたらす利便性に起因していると考えられます。
  • スマートミラーは、実用性、利便性、美的魅力のユニークな融合により、顧客の人気選択肢として開発されてきました。リアルタイムの情報を表示し、バーチャルアシスタントと簡単に相互作用し、パーソナライズされた機能を提供するその能力は、北米の家庭でのアピールにかなり貢献しています。
  • さらに、eコマースの利用が増加しているため、市場参入企業はスマートミラーのオンライン流通を容易にすることで利益を得ると予想されます。将来的には、市場開拓は技術革新と、流通チェーン全体にわたる高度な技術対応スマートミラーの採用によって助けられると思われます。
  • 小売、消費者、自動車分野でスマートミラーが広く使用されていることが、これらの分野における市場開拓の主な要因です。この地域のスマートミラー市場に影響を与える主な要因の一つは、顧客維持を高めるために、小売部門で消費者に楽しくスムーズなショッピング体験を提供することに重点が置かれていることです。
  • 例えば、H&Mグループは2022年5月、米国内のCos店舗にスマートミラーを導入し、パーソナライズされたスタイリング提案とバーチャル試着を提供すると発表しました。この発表を通じて、同社は顧客とより適切で有意義な関係を築くことを目指しています。
  • 様々な音声アシスタントが利用可能になりつつあること、多くのスマートホーム製品にAIが組み込まれていること、IoT対応スマート家電の需要が急拡大していることが、この地域のスマートミラー市場の拡大を促進すると予測される要因です。

スマートミラー産業の概要

市場は断片化されているが、これは世界的に存在感を示す重要な企業の存在に起因します。この成長を促進する変数が変化しているため、この分野の企業は市場の脈拍を常に把握しておく必要があります。

  • 2023年5月-Gentex Corp.は、シリーズB資金調達ラウンドのリード投資家としてADASKYとの戦略的合意を発表しました。さらに、ADASKYの独自技術の市場導入を促進するため、商業、エンジニアリング、製造の協力契約を締結。ADASKYのLWIR(長波長赤外線)センサーは、その優れたサイズ対性能比、ソリッドステート技術、高信頼性、「シャッターレス」常時動作設計により、その卓越した性能で業界から高い評価を得ています。
  • 2023年1月-Magnaの先進的なClearViewビジョン技術が、Ram 2500および3500の大型トラックで製造デビュー。カメラとミラー技術を組み合わせたこの革新的なシステムは、死角事故を減らし、車両周囲の視認性を向上させることで安全性を高める可能性があります。クリアビュー・システムには、リアビュー・ビデオミラー、カメラ一体型アウトサイドミラー、中央のハイマウント・ストップランプ・カメラが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 自動車分野でのスマートミラーの採用拡大
    • 製品ポートフォリオ向上のための研究開発投資の拡大
  • 市場抑制要因
    • 高コストと認識不足
  • COVID-19の業界への影響評価

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス別
  • エンドユーザー用途別
    • ヘルスケア
    • 自動車
    • 小売・マーケティング
    • 住宅
  • 地域別
    • 北米
    • ラテンアメリカ
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Gentex Corp.
    • Ficosa(Panasonic)
    • Magna International Inc.
    • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • Japan Display Inc.
    • Murakami Corporation
    • Dension Ltd.
    • Electric Mirror Inc.
    • Perseus Mirror

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69243

The Smart Mirror Market size is estimated at USD 4.85 billion in 2025, and is expected to reach USD 8.33 billion by 2030, at a CAGR of 11.43% during the forecast period (2025-2030).

Smart Mirror - Market - IMG1

Due to its unique qualities, smart mirror finds applications in a wide range of end-user sectors. However, only applications found in the automotive and retail industries stand to be an outstanding source of demand for smart mirrors in the present market environment.

Key Highlights

  • Smart mirrors provide value-added services such as virtual reality, entertainment, and personalized information, which improve user happiness and engagement in the aforementioned areas. Furthermore, as customers become more attentive to their grooming regimens, skincare, and well-being, these goods are seeing substantial development.
  • Moreover, smart mirrors offer virtual try-ons of makeup, accessories, and apparel, providing customers with an immersive shopping experience, which is why it is gaining favor in the retail arena. Furthermore, smart mirrors may show product information, promotions, and tailored advertisements, creating an interactive and engaging experience for consumers, leading to higher acceptance and market growth.
  • Furthermore, the growing attention and demand for sustainable and energy-efficient smart mirrors that consume less energy or electricity are likely to provide significant market potential prospects in the future years.
  • Various players are focusing on new product development to meet the growing demand and gain a competitive edge in the market. For instance, in February 2022, MySize, Inc. announced the introduction of its FirstLook Smart Mirror to provide shoppers in physical stores with an improved online shopping experience and contactless checkout.
  • Smart mirrors, on the other hand, are frequently connected with sensors, cameras, and connection functions, raising worries about user security and privacy. Smart mirrors gather and analyze personal data, which, if not managed carefully and securely, might result in unauthorized access or privacy violations. Such concerns make it critical for customers to develop confidence in such goods and limit consumer adoption of smart mirrors.
  • It is predicted that in the post-pandemic COVID-19 world, lifestyles are expected to alter dramatically. The leading companies of the smart mirror market concentrated and focused on designing sustainable business strategies to mitigate the COVID-19 crisis to a decent level. Fuse Project, a startup, recently created an amazing AI-powered smart mirror that showed exercises and fitness programs. These 6-foot smart mirrors (forme) include a camera, microphone, and speakers. The station also has pulleys and high-quality cast aluminum arms, allowing the user to attend boxing, guided meditation, and yoga courses, which might increase the growth of the market.

Smart Mirror Market Trends

Automotive Sector is Expected to Witness Significant Growth

  • Mirrors are crucial for ensuring the safety of automobiles. Nevertheless, traditional mirrors come with certain drawbacks, such as excessive brightness, a restricted range of vision, damage susceptibility, and aerodynamic drag. Smart mirrors improve or replace the traditional rear and side-view mirrors, thereby increasing safety, providing more comfort, and increasing convenience.
  • Furthermore, the driver may alternate between the monitor and conventional views. A high-end camera is positioned on the rear sides of the vehicles to provide an uninterrupted view of the rear flanks, enabling the driver to assess blind spots and other traffic circumstances. As a result, the extra advantages of smart mirrors over regular mirrors in the automotive industry are propelling the worldwide smart mirror market forward.
  • The smart mirror helps drivers spot pedestrians, cyclists, and other automobiles that may be located behind them, even in the presence of windowless rear doors or partitions in the way. Full Display Interior Mirror presents a live feed from a camera on the rear of the vehicle and features automatic brightness control for optimum visibility in daylight and at night. This assists drivers in being more aware of their surroundings, such as when approaching roundabouts, switching lanes, or checking before turning or merging into side streets.
  • The assembly of smart mirrors, such as sensors, displays, cameras, connectivity, and audio systems, have a higher cost than products offered in the software or services divisions, and as the rise of these hardware components continues, so will the expansion of smart mirrors.
  • The need for smart mirrors in the car industry will rise as energy consumption standards tighten. Its variable light transmission property, as well as altering voltage, heat, and light, has made it more profitable in the automobile industry. This function also aids in meeting government energy-saving regulations by lowering heating, lighting, and air-conditioning expenditures.
  • Moreover, several players such as Harman, Ford, and Nissan offer a smart mirror to enhance the visual perception of drivers and occupants by delivering important details like the distance to other vehicles or speed.

North America is Expected to Hold Largest Market Share

  • North America has the biggest market share. The region's expansion of smart mirrors may be ascribed to the region's rising adoption of smart technology, increased customer desire for personalized experiences, and the convenience they give.
  • Smart mirrors have developed as a popular choice for customers due to their unique blend of utility, convenience, and aesthetic appeal. Their capacity to show real-time information, effortlessly interact with virtual assistants, and provide personalized features has considerably contributed to their appeal among North American families.
  • Furthermore, due to the rising usage of e-commerce, market participants are expected to benefit from easier online distribution of smart mirrors. In the future years, market development will be aided by innovation and the adoption of sophisticated technology-enabled smart mirrors across the distribution chain.
  • The widespread use of smart mirrors in retail, consumer, and auto segments is the primary driver of market development in these areas. One of the key factors influencing the smart mirror market in this region is the increased emphasis on providing delightful and smooth shopping experiences to consumers in the retail sector in order to boost customer retention.
  • For instance, in May 2022, H&M Group announced the employment of smart mirrors across its Cos stores in the US to provide personalized styling recommendations and virtual try-ons. Through this launch, the company aims to build more relevant and meaningful relationships with clients.
  • The rising availability of various voice assistants, the incorporation of AI in many smart home products, and the fast-expanding demand for IoT-enabled smart appliances are the factors predicted to fuel the expansion of the region's smart mirror market.

Smart Mirror Industry Overview

The market is fragmented, attributable to the existence of significant firms that have a global presence. Because of the changing variables driving this growth, enterprises in this field need to stay on top of the market's pulse.

  • May 2023 - Gentex Corp. announced a strategic agreement with ADASKY as the lead investor in a Series B financing round. Additionally, they have established a commercial, engineering, and manufacturing collaboration agreement to facilitate the introduction of ADASKY's proprietary technology to the market. ADASKY's LWIR (Long Wave Infrared) sensors have gained recognition in the industry for their exceptional performance thanks to their superior size-to-performance ratio, solid-state technology, high reliability, and "shutterless" constant operation design.
  • January 2023- Magna's advanced ClearView vision technology made its manufacturing debut on the Ram 2500 and 3500 heavy-duty trucks. This innovative system, combining camera and mirror technology, has the potential to reduce blind spot incidents and enhance safety by improving visibility around the vehicle. The ClearView system includes an internal rear-view video mirror, outside mirrors with integrated cameras, and a high-mounted stop lamp camera in the center.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing adoption of smart mirrors in the automotive sector
    • 5.1.2 Growing investment in R&D to improve product portfolio
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Hight Cost and Lack of Awareness
  • 5.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Hardware
    • 6.1.2 Software
    • 6.1.3 Services
  • 6.2 By End-User Application
    • 6.2.1 Healthcare
    • 6.2.2 Automotive
    • 6.2.3 Retail and Marketing
    • 6.2.4 Residential
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Latin America
    • 6.3.3 Europe
    • 6.3.4 Asia-Pacific
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Gentex Corp.
    • 7.1.2 Ficosa (Panasonic)
    • 7.1.3 Magna International Inc.
    • 7.1.4 Samsung Electronics Co., Ltd.
    • 7.1.5 Japan Display Inc.
    • 7.1.6 Murakami Corporation
    • 7.1.7 Dension Ltd.
    • 7.1.8 Electric Mirror Inc.
    • 7.1.9 Perseus Mirror

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS