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市場調査レポート
商品コード
1424937
スマートミラーの世界市場規模調査&予測、設置タイプ別、用途別、流通チャネル別、地域別分析、2023-2030年Global Smart-Mirror Market Size study & Forecast, by Installation Type (Wall Mounted, Free-Standing), by Application (Residential, Commercial), by Distribution Channel (Online, Offline) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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スマートミラーの世界市場規模調査&予測、設置タイプ別、用途別、流通チャネル別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2024年01月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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スマートミラーの世界市場は、2022年に約5億1,460万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には8.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
スマートミラーは、ガラスにディスプレイが埋め込まれた双方向ミラーです。鏡の表面には、天気予報、現在時刻、ニュースフィード、今後の予定などの機能が表示されます。スマートミラー市場は、例えばショッピングモール、サロンやスパ、フィットネスやダンスセンターなど、様々な商業環境にスマートミラーを設置することで、顧客体験の向上に役立つ、現代のスマートミラーにコンピュータビジョン、仮想現実、拡張現実などの先進技術を使用することで、その機能性がさらに向上する、自動車分野でのスマートミラーの採用も市場を牽引すると予想される、などの要因により拡大しています。
スマートミラーは、顧客が衣服、アクセサリー、化粧品をバーチャルに試着できるため、小売セクターで人気が高まっています。これにより、顧客は没入感のあるショッピング体験ができます。さらに、スマートミラーは、商品の詳細、特別オファー、カスタマイズされたコマーシャルを表示することができ、顧客にインタラクティブで興味深い体験を与えることで、受容性を高め、市場を拡大します。さらに、世界中の人々が、身だしなみや家の装飾など、日常生活のいくつかの部分において、カスタマイズされたパーソナライズされた体験を積極的に求めています。スマートミラーは、ユーザーがディスプレイの好み、照明、その他の機能を設定できるようにし、パーソナライズされた健康、ファッション、美容の推奨を提供することで、この需要に応えています。例えば、2022年2月、AIソリューション企業のMySize社は、実際の商業店舗に組み込むための対話型スマートミラーFirstLookを発表しました。FirstLookスマートミラーは、鏡のようなタッチディスプレイと、インタラクティブな3D試着体験、スタイル推奨システム、サードパーティPOSなどの高度な機能を誇る。これにより、顧客の購買体験全体が向上します。さらに、新興諸国では、居住者のスマートホームデバイスの導入が進み、商業施設では自動化されたデバイスの設置が始まっているため、スマートミラーの需要が高まると予測されます。さらに、エネルギーや電気の使用量が少ない、環境にやさしくエネルギー効率の高いスマートミラーに対する需要の増加は、今後数年間にかなりの市場機会を生み出すと予想されます。しかし、スマートミラーは定期的にカメラ、センサー、接続機能と連動するため、ユーザーのセキュリティとプライバシーに関する懸念が生じる。スマートミラーは個人データを収集・分析するため、適切かつ安全に管理されなければ、不正アクセスやプライバシー侵害につながる可能性があります。このような点を考慮すると、ユーザーがこのような製品を信頼することが不可欠となり、消費者によるスマートミラーの採用が制限されるため、市場全体の成長が阻害されることになります。
スマートミラーの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は2022年の市場を独占しました。この地域の優位性は、顧客の嗜好の高まりと相まって、スマート技術の採用が増加していることに起因しています。リアルタイムの情報表示、シームレスなバーチャルアシスタントとの対話、カスタマイズ可能な機能により、北米の家庭には魅力的です。eコマースが拡大するにつれて、業界はその恩恵を受け、イノベーションと流通チェーン全体にわたるスマートミラーへの先端技術の広範な統合を通じて、さらなる成長が見込まれます。アジア太平洋地域は予測期間中に大きく成長すると予想され、中国、日本、韓国などの国々における主要メーカーの強力なプレゼンスと技術的躍進がアジア太平洋スマートミラー市場の成長を牽引しています。これらの諸国は技術革新と電子革新で知られており、最先端のスマートミラーソリューションの開発と展開を可能にしています。
この調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Smart-Mirror Market is valued at approximately USD 514.6 million in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 8.8% during the forecast period 2023-2030. A Smart Mirror is a two-way mirror with a display embedded into the glass. The mirror's surface, enable features , such as weather forecast, current time, news feed, upcoming appointments, and more. The Smart-Mirror Market is expanding because of factors such as placing Smart-Mirrors in a variety of commercial settings, for example, shopping malls, Salons and spas, Fitness and dance centers helps in improving client experience, use of advanced technology such as computer vision, virtual reality, and augmented reality in modern day smart mirrors further increases its functionality, adoption of smart mirrors in the automotive sector is also expected to drive the market.
Smart mirrors are becoming more and more popular in the retail sector as they allow customers to virtually try on clothing, accessories, and makeup. This creates an immersive shopping experience for customers. In addition, smart mirrors can display product details, special offers, and customized commercials, giving customers an interactive and interesting experience that boosts acceptance and expands the market. Furthermore, people all around the world are actively seeking customized and personalized experiences in several parts of their everyday lives, such as personal grooming and home decor. Smart mirrors meet this demand by allowing users to set display preferences, illumination, and other features, as well as providing personalized wellness, fashion, and beauty recommendations. For example, In February 2022, MySize, an AI solutions company, has launched an interactive smart mirror FirstLook for integration into real commercial stores. The FirstLook Smart Mirror boasts a mirror-like touch display and advanced features such as an interactive 3D try-on experience, style recommendation system and a third-party POS. This improves the whole purchasing experience for customers. Furthermore, demand for smart mirrors is predicted to rise in developing countries as residents increasingly adopt smart home devices and commercial centers are beginning to install automated devices on their premises. In addition, the increased demand for environmentally friendly and energy-efficient smart mirrors that use less energy or electricity is expected to create considerable market opportunities in the upcoming years. However, smart mirrors are regularly linked to cameras, sensors, and connectivity features, creating concerns about user security and privacy. Smart mirrors collect and analyze personal data, which, if not managed properly and securely, can lead to unauthorized access or privacy violations. Such considerations make it vital for users to gain trust in such products, limiting consumer adoption of smart mirrors thus stifling overall market growth.
The key regions considered for the Global Smart-Mirror Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022. The region's dominance can be ascribed to a rise in smart technology adoption, coupled with a growing customer preference. With real-time information display, seamless virtual assistant interaction, and customizable features, they appeal to North American families. As e-commerce expands, the industry is set to benefit, anticipating further growth through innovation and widespread integration of advanced technology in smart mirrors across the distribution chain. Asia Pacific is expected to grow significantly over the forecast period, the strong presence of key manufacturers and technical breakthroughs in countries such as China, Japan, and South Korea are driving the growth of the Asia Pacific Smart Mirror Market. These countries are known for their technological and electronic innovation, allowing for the development and deployment of cutting-edge smart mirror solutions.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: