市場調査レポート
商品コード
1296932

ラグジュアリーホテルの世界市場2023-2030

Global Luxury Hotel Market 2023-2030

出版日: | 発行: Orion Market Research | ページ情報: 英文 105 Pages | 納期: 2~3営業日

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ラグジュアリーホテルの世界市場2023-2030
出版日: 2023年05月29日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のラグジュアリーホテル市場は、予測期間中(2023-2030年)にCAGR 7.6%という大幅な成長が見込まれています。同市場の成長は、世界のホテル業界における高級物件の増加などの要因によるものです。ラグジュアリーホテル業界は、ハイエンドな旅行や滞在体験を求める旅行者の増加に伴い、COVID-19以降にブームを迎えています。例えば、2022年11月、マリオット・インターナショナル社は、アパートメント・バイ・マリオット・ボンボイTMの立ち上げにより、アパートメントスタイルの宿泊施設への進出を発表しました。同社は、仕事とレジャーの融合や、より広い宿泊施設の選択肢を求める若い旅行者の願望に後押しされ、より広い滞在スペースを求める家族や友人の間で高まる消費者の関心を捉えています。大手ホテル各社は、人工知能、機械学習、モノのインターネット、近距離無線通信、モバイル決済、データ分析などの最新イノベーションを活用し、オンライン予約の改善、広告費用に対するリターンの増加、ゲストの嗜好のより良い理解、強固な顧客関係の育成に取り組んでいます。

セグメント別の展望

世界のラグジュアリーホテル市場では、チェーンホテルが圧倒的なシェアを占めると予測される

カテゴリー別では、衛生・安全プロトコルに対する需要が世界的に高まっていることから、チェーンサブセグメントが世界市場で突出したシェアを占めると予想されます。消費者の行動や期待は、特にCOVID-19パンデミック後に変化しており、滞在中の安全性、衛生、健康に対する人々の懸念が高まっています。そのため、ホテル業界各社は、様々な安全対策や基準を導入することで、消費者の健康と安全に主眼を置いています。例えば、2020年5月、Accor SAは、ゲストに完全な安心を保証する衛生・清潔ラベルであるALLSAFEを立ち上げました。このラベルは、ビューローベリタスを含む監査法人によって認定された、世界のホスピタリティ業界で最も厳格な清潔基準と運営手順、アクサ・パートナーズとの提携による医療アシスタンスなど、3つの方法でこれを実現しています。

ラグジュアリーホテルの世界市場成長、地域別、2023-2030年

世界のラグジュアリーホテル市場はさらに地域別に区分され、北米(米国とカナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、中南米)が含まれます。中でもアジア太平洋地域は、客室需要が高いことから、予測期間中に大きな成長が見込まれています。病院ネットによると、2022年12月、インドのレジャー分野のブランド客室数は全国で28,000室強であり、近隣のバリ島やプーケットのブランド客室数120,000室と比較すると取るに足らないです。

北米が世界のラグジュアリーホテル市場で圧倒的なシェアを占める見通し

北米地域は、ラグジュアリーホテルの客室の分析に対する弾力性の需要の増加により、ラグジュアリーホテル市場で顕著なシェアを占めると予想されます。ラグジュアリーホテルを利用するアメリカ人の顧客は価格に敏感ではないため、宿泊料金の値上げがあってもホテルの変更をためらう。また、ラグジュアリーホテル需要の所得弾力性はハイシーズンにおいて弾力的であるため、米国人はラグジュアリーホテルを高所得者向けと考えています。さらに、米国では2021年の所得が前年比0.7%から1.8%に増加します。従って、米国の高所得旅行者はラグジュアリーホテルにより多く滞在する可能性があります。ラグジュアリーホテルの経営者は、ハイシーズンでも経営に影響を与えることなく価格を変更することができます。

市場プレイヤーの展望

世界のラグジュアリーホテル市場にサービスを提供している主要企業には、Accor SA、Belmond Ltd.、Choice Hotels international, Inc.、Four Seasons Luxury Resorts Pvt.、Intercontinental Hotels Group Plcなどがあります。市場競争力を維持するために、M&A、パートナーシップ、提携、資金調達、新製品投入など様々な戦略を採用することで、市場プレーヤーは市場成長に大きく貢献しています。例えば、マリオット・インターナショナルは2022年1月、新技術や新製品の開発・展開を加速させるため、マリオット・デザイン・ラボを立ち上げました。

目次

第1章 レポート概要

  • 業界の現状分析と成長ポテンシャルの展望
  • 調査方法とツール
  • 市場内訳
    • セグメント別
    • 地域別

第2章 市場概要と洞察

  • 調査範囲
  • アナリストの洞察と現在の市場動向
    • 主な調査結果
    • 推奨事項
    • 結論

第3章 競合情勢

  • 主要企業分析
  • Hyatt Hotels Corp.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Oberoi Hotels Pvt. Ltd.
    • 会社概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Marriott International, Inc
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の発展
  • 主要戦略分析

第4章 市場セグメンテーション

  • ラグジュアリーホテルの世界市場:タイプ別
    • ビジネスホテル
    • 空港ホテル
    • スイートホテル
    • リゾートホテル
    • その他(カジノホテル、トランジットホテル、ブティックホテル)
  • ラグジュアリーホテルの世界市場:カテゴリー別
    • チェーン
    • 独立系

第5章 地域分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第6章 企業プロファイル

  • Accor SA
  • Belmond Ltd.
  • Choice Hotels International, Inc.
  • Four Seasons Luxury Resorts Pvt.
  • Intercontinental Hotels Group Plc
  • Intercontinental Hotels Group Pvt.
  • ITC Ltd.
  • Jumeirah International LLC
  • Mahali Mzuri Ltd.
  • Mandarin Oriental International Ltd.
  • Nayara Tented Camp
  • Nobu Ryokan Malibu
  • Ritz-Carlton Hotel Co. Ltd.
  • Rosewood Hotels and Resorts L.L.C.
  • Shangri-La International Hotel Consultancy Services Pvt.
  • Taj Holiday Village Resort & Spa
図表

LIST OF TABLES

  • 1. GLOBAL LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 2. GLOBAL BUSINESS LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 3. GLOBAL AIRPORT LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 4. GLOBAL SUITE LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 5. GLOBAL RESORTS LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 6. GLOBAL OTHERS LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 7. GLOBAL LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY CATEGORY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 8. GLOBAL CHAIN LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 9. GLOBAL INDEPENDENT LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 10. GLOBAL LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 11. NORTH AMERICAN LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 12. NORTH AMERICAN LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 13. NORTH AMERICAN LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY CATEGORY , 2022-2030 ($ MILLION)
  • 14. EUROPEAN LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 15. EUROPEAN LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2022-2030 ($ MILLION)

EUROPEAN LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY CATEGORY, 2022-2030 ($ MILLION)

  • 16. ASIA-PACIFIC LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 17. ASIA-PACIFIC LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 18. ASIA-PACIFIC LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY CATEGORY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 19. REST OF THE WORLD LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 20. REST OF THE WORLD LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 21. REST OF THE WORLD LUXURY HOTEL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY CATEGORY, 2022-2030 ($ MILLION)

LIST OF FIGURES

  • 1. GLOBAL LUXURY HOTEL MARKET SHARE BY TYPE, 2022 VS 2030 (%)
  • 2. GLOBAL BUSINESS LUXURY HOTEL MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 3. GLOBAL AIRPORT LUXURY HOTEL MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 4. GLOBAL SUITE LUXURY HOTEL MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 5. GLOBAL RESORTS LUXURY HOTEL MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 6. GLOBAL OTHERS LUXURY HOTEL MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 7. GLOBAL LUXURY HOTEL MARKET SHARE BY CATEGORY, 2022 VS 2030 (%)
  • 8. GLOBAL CHAIN LUXURY HOTEL MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 9. GLOBAL INDEPENDENT LUXURY HOTEL MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 10. GLOBAL LUXURY HOTEL MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 11. US LUXURY HOTEL MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 12. CANADA LUXURY HOTEL MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 13. UK LUXURY HOTEL MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 14. FRANCE LUXURY HOTEL MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 15. GERMANY LUXURY HOTEL MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 16. ITALY LUXURY HOTEL MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 17. SPAIN LUXURY HOTEL MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 18. REST OF EUROPE LUXURY HOTEL MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 19. INDIA LUXURY HOTEL MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 20. CHINA LUXURY HOTEL MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 21. JAPAN LUXURY HOTEL MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 22. SOUTH KOREA LUXURY HOTEL MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 23. REST OF ASIA-PACIFIC LUXURY HOTEL MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 24. REST OF THE WORLD LUXURY HOTEL MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
目次
Product Code: OMR2027408

Title: Global Luxury Hotel Market Size, Share, and Trends Analysis Report by Type (Business Hotels, Airport Hotels, Suite Hotels, Resorts Hotels, and Others), and by Category (Chain and Independent) Forecast Period (2023-2030).

The global luxury hotel market is anticipated to grow at a considerable CAGR of 7.6% during the forecast period (2023-2030). The market's growth is attributed to factors such as luxury properties on the rise in the hotel industry globally. The luxury hotel industry has seen a boom in the post-Covid - 19 period, as an increasing number of travelers seek high-end travel and stay experiences. For instance, in November 2022, Marriott International, Inc, announced its expansion into apartment-style accommodations with the launch of apartments by Marriott BonvoyTM. The company is seizing upon growing consumer interest among families and friends seeking more space for stays, propelled by the blending of work and leisure travel, and the desire among younger travelers for wider accommodations options. Leading hotel companies are leveraging modern innovations such as artificial intelligence, machine learning, Internet of things, near-field communication, mobile payment, and data analytics to improve online reservations, increase return on advertising spend, better understand guest preferences, and cultivate strong customer relationships.

Segmental Outlook

The luxury hotel market is segmented based on type, and Category. Based on the type, the market is segmented into business hotels, airport hotels, suite hotels, resorts hotels, and others including casino hotels, transit hotels and boutique hotel. Based on category, the market is bifurcated into chain and Independent. Among the category, the independent sub-segment is expected to hold a considerable share of the market owing to the increased demand and use of technology. Globally, there is a significant demand for personalized, simple, and engaging experiences among the hospitality industry. Hence, the hoteliers started deploying various technology to manage services such as mobile check-in, digital payments, ordering food via app, voice control and biometrics.

The Chain Sub-Segment is Anticipated to Hold a Prominent Share of the Global Luxury Hotel Market

Among the category, the chain sub-segment is expected to hold a prominent share of the global market due to growing demand for hygiene and safety protocols are implemented globally. Consumer behavior and expectations have shifted, especially after COVID-19 pandemic, which has increased people's concerns towards the safety, hygiene, and health during their stay. Thus, the hotel industry players are mainly focusing on consumer health and safety by introducing various safety precautions and standards. For Instance, in May 2020, Accor SA launched ALLSAFE, a hygiene and cleanliness label that guarantees guests complete peace of mind. It does this in three ways such as the most stringent cleanliness standards and operational procedures in the globe of hospitality, accredited by auditors including Bureau Veritas; medical assistance in collaboration avec AXA Partners.

Global luxury hotel Market Growth, by Region, 2023-2030

The global luxury hotel market is further segmented based on geography, including North America (the US and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and Others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Others), and the Rest of the World (the Middle East and Africa, and Latin America). Among these, the Asia-Pacific region is anticipated to grow at a significant rate over the forecast period, owing to the higher demand for rooms. According to hospitability net organization, in December 2022, India had a little over 28,000 branded rooms in the leisure segment spread across the entire country and its insignificant when it is compared to nearby Bali and Phuket, that has around 120,000 branded rooms.

Source: OMR Analysis

North America is Expected to Hold a Prominent Share of the Global Luxury Hotel Market

The North America region is expected to hold a prominent share in the luxury hotel market, owing to the increasing demand for elasticity to the analysis of luxurious hotel rooms. American customers in luxurious hotels are not sensitive to price so they hesitate to switch hotels when there is an increase in room rate. In addition, American people consider luxury hotels to be reserved for high income persons since the income elasticity of luxury hotel demand is elastic in the high season. Moreover, in the US, income in 2021 increase from 0.7% to 1.8% compared with the previous year. Therefore, high income travelers in the US may stay more in luxury hotels. Managers in the luxurious segment of hotels can change their price in the high season without affecting their business.

Market players' outlook

The major companies serving the global luxury hotel market include Accor SA, Belmond Ltd., Choice Hotels international, Inc., Four Seasons Luxury Resorts Pvt., Intercontinental Hotels Group Plc, and others. The market players are considerably contributing to market growth through the adoption of various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in January 2022, Marriott International launched the Marriott design lab to accelerate the development and deployment of new technologies and products.

The report covers:

  • Market value data analysis for 2022 and forecast to 2030.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions
  • Key companies operating in the global luxury hotel market Based on the availability of data, information related to new product launches, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market entry and market expansion strategies.

Table of Contents

1. Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1. Research Methods and Tools
  • 1.2. Market Breakdown
    • 1.2.1. By Segments
    • 1.2.2. By Region

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Report
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Findings
    • 2.2.2. Recommendations
    • 2.2.3. Conclusion

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Key Company Analysis
  • 3.2. Hyatt Hotels Corp.
    • 3.2.1. Overview
    • 3.2.2. Financial Analysis
    • 3.2.3. SWOT Analysis
    • 3.2.4. Recent Developments
  • 3.3. Oberoi Hotels Pvt. Ltd.
    • 3.3.1. Overview
    • 3.3.2. Financial Analysis
    • 3.3.3. SWOT Analysis
    • 3.3.4. Recent Developments
  • 3.4. Marriott International, Inc
    • 3.4.1. Overview
    • 3.4.2. Financial Analysis
    • 3.4.3. SWOT Analysis
    • 3.4.4. Recent Development
  • 3.5. Key Strategy Analysis

4. Market Segmentation

  • 4.1. Global Luxury Hotel Market by Type
    • 4.1.1. Business Hotels
    • 4.1.2. Airport Hotels
    • 4.1.3. Suite Hotels
    • 4.1.4. Resorts Hotels
    • 4.1.5. Others (Casino Hotels, Transit Hotels, and Boutique Hotel)
  • 4.2. Global Luxury Hotel Market by Category
    • 4.2.1. Chain
    • 4.2.2. Independent

5. Regional Analysis

  • 5.1. North America
    • 5.1.1. United States
    • 5.1.2. Canada
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. UK
    • 5.2.2. Germany
    • 5.2.3. Italy
    • 5.2.4. Spain
    • 5.2.5. France
    • 5.2.6. Rest of Europe
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. China
    • 5.3.2. India
    • 5.3.3. Japan
    • 5.3.4. South Korea
    • 5.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 5.4. Rest of the World

6. Company Profiles

  • 6.1. Accor SA
  • 6.2. Belmond Ltd.
  • 6.3. Choice Hotels International, Inc.
  • 6.4. Four Seasons Luxury Resorts Pvt.
  • 6.5. Intercontinental Hotels Group Plc
  • 6.6. Intercontinental Hotels Group Pvt.
  • 6.7. ITC Ltd.
  • 6.8. Jumeirah International LLC
  • 6.9. Mahali Mzuri Ltd.
  • 6.10. Mandarin Oriental International Ltd.
  • 6.11. Nayara Tented Camp
  • 6.12. Nobu Ryokan Malibu
  • 6.13. Ritz-Carlton Hotel Co. Ltd.
  • 6.14. Rosewood Hotels and Resorts L.L.C.
  • 6.15. Shangri-La International Hotel Consultancy Services Pvt.
  • 6.16. Taj Holiday Village Resort & Spa