市場調査レポート
商品コード
1270932
AIaaS(Artificial Intelligence as a Service)の世界市場2023-2030Global Artificial Intelligence as a Service Market 2023-2030 |
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AIaaS(Artificial Intelligence as a Service)の世界市場2023-2030 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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AIaaS(Artificial Intelligence as a Service)の世界市場規模は、2022年に77億米ドルとなり、予測期間(2023-2030年)に37.10%のCAGRを記録して、2030年には961億米ドルに達すると予測されています。企業数の増加や競合の増加に伴い、企業は人工知能(AI)技術をアプリケーション、ビジネス、分析、サービスに統合することを厳格に試みています。さらに、企業は利益率を高めるために運用コストを削減しようとしており、そのため、人工知能アズ・ア・サービス(AIaaS)は、市場成長に寄与すると予想されるクラウドよりも注目されています。参考資料:企業は、提供するサービスの実験に役立つクラウドベースの機械学習に、より関心を寄せています。また、マルチクラウド機能の動向の高まりや、クラウドベースのインテリジェンスサービスのニーズの高まりも、サービスとしてのAIの需要を高めています。例えば、IBMによると、組織の計画の98%がマルチクラウドアーキテクチャを採用するとされていますが、マルチクラウド管理戦略を持つのは41%、マルチクラウド環境を運用するための手順やツールを持つのは38%に過ぎません。これにより、AIサービスには大きなチャンスが生まれます。
世界のAIaaS(Artificial Intelligence as a Service)市場は、展開、テクノロジー、エンドユーザーに基づいてセグメント化されています。展開に基づき、市場はパブリック、プライベート、ハイブリッドに区分されます。技術に基づくと、市場は機械学習、コンピュータビジョン、自然言語処理、その他に細分化されます。さらにエンドユーザーに基づいて、市場はBFSI、小売、ヘルスケア、IT・通信、製造、エネルギー、その他に区分されます。エンドユーザー産業別では、ヘルスケアサブセグメントが予測期間中に顕著な市場シェアを占めると予想されます。
医療分野におけるAIaaS(Artificial Intelligence as a Service)は、データをより効果的に管理し、ヘルスケアコストを最適化する必要性、官民パートナーシップの拡大、ヘルスケアに対する地域の支出の増加など、いくつかの要因によって推進されています。さらに、医療分野における人工知能の市場は、AI技術を活用した老人介護や、研究開発のためのデータを生成する画像診断の機会が発生することから、拡大すると予想されます。
AIaaS(Artificial Intelligence as a Service)の世界市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他)、世界のその他の地域(中東とアフリカ)を含む地域に基づきさらに細分化されています。また、ご要望に応じて、特定の地域や国レベルでの市場分析も可能です。中でも、アジア太平洋地域は、エンドユーザーの意識の高まりとデジタル技術の利用拡大により、予測期間中に顕著な成長を遂げると予想されます。
北米地域は、米国やカナダなどの国々で技術的進歩やデジタル技術の導入が進んでいることから、同市場において顕著なシェアを占めると予想されています。米国では、連邦政府による先端技術への戦略的な投資によって強固なイノベーション・エコシステムが形成されており、先見性のある科学者や起業家が集まり、有名な研究機関の存在によって補完されているため、北米地域におけるサービスとしてのAIの開発が促進されています。AIの研究と人材開発の難しさに対処するため、研究機関は、商業部門、組織、学術機関、連邦、州、自治体の当局を結集しています。AI開発のためのこうした政府の取り組みが、市場の成長を後押しします。
世界のAIaaS(Artificial Intelligence as a Service)市場にサービスを提供している主要企業は、Microsoft Corp.、Google LLC、Amazon Web Services Inc.、IBM Corp、Salesforce Inc.などです。市場参入企業は、市場での競争力を維持するために、M&A、パートナーシップ、コラボレーション、資金調達、新製品の発売など、さまざまな戦略を採用することで、市場の成長に相当寄与しています。例えば、2022年9月には、データ分析と人工知能(AI)を採用して心臓の健康格差に対処するための共同の試みとして、ノバルティス財団、Microsoft AI for Health、ニューヨーク大学(NYU)世界公衆衛生大学院によってAI4HealthyCities Health Equity Networkが設立されました。
The global artificial intelligence as a service market size was valued at $7.7 billion in 2022, and is projected to reach $96.1 billion by 2030, registering a CAGR of 37.10% during the forecast period (2023-2030). With the increasing number of enterprises and competition, companies are rigorously trying to integrate artificial intelligence (AI) technology into their application, business, analytics, and services. Moreover, companies are trying to reduce their operational cost to increase profit margins, due to which artificial intelligence-as-a-service (AIaaS) is gaining more prominence over the cloud which is expected to contribute to the market growth. Notably, companies are more interested in cloud-based machine learning, which helps in experimenting with their offerings. The rising trend of multi-cloud functioning and the growing need for cloud-based intelligence services are also increasing the demand for AI as a service. For instance, according to IBM, 98% of the organization's plans will adopt multi-cloud architectures, with only 41% having a multi-cloud management strategy and just 38% having procedures and tools to operate a multi-cloud environment. This creates a massive opportunity for AI services.
The global artificial intelligence as a service market is segmented based on the deployment, technology, and end-user. Based on the deployment, the market is segmented into public, private, and hybrid. Based on technology, the market is again sub-segmented into machine learning, computer vision, natural language processing, and others. Further on the basis of end-user, the market is segmented into BFSI, retail, healthcare, IT & telecommunication, manufacturing, energy, and others. Among the end-user industry segment, the healthcare sub-segment is expected to cater prominent market share over the forecast period.
Artificial intelligence as a service in the medical field is driven by several factors, including the need to manage data more effectively and optimize healthcare costs, the growth of public-private partnerships, and the increased regional spending on healthcare. Additionally, the market for artificial intelligence in the medical sector is anticipated to grow as opportunities in geriatric population care with the aid of AI technology and imaging & diagnostics to generate data for research development arise.
The global artificial intelligence as a service market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and Others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Others), and the Rest of the World (the Middle East &Africa, and Latin America). The market can be analyzed for particular region or country level as per the requirement. Among these, the Asia-Pacific regional market is expected to cater prominent growth over the forecast period due to growing awareness among end-users and increasing use of digital technologies.
The North American region is expected to hold prominent share in the market due to rising technological advancements, rising adoption of digital technologies among countries such as US and Canada. The US has a robust innovation ecosystem fueled by strategic federal investments into advanced technology, complemented by the presence of visionary scientists and entrepreneurs coming together and renowned research institutions, which have propelled the development of AI as a service in the North American region. To address the difficulties of AI research and workforce development, institutes bring together the commercial sector, organizations, academics, and federal, state, and municipal authorities. Such government initiatives for the development of AI will drive the market growth.
The major companies serving the global artificial intelligence as a service market include Microsoft Corp., Google LLC, Amazon Web Services Inc., IBM Corp, Salesforce Inc., and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in September 2022, the AI4HealthyCities Health Equity Network was established by the Novartis Foundation, Microsoft AI for Health, and the New York University (NYU) School of Global Public Health as a joint endeavor to employ data analytics and artificial intelligence (AI) to address heart health inequities.