デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1442007

AIaaS(Artificial Intelligence as a Service)市場:技術別、クラウドタイプ別、企業規模別、オファリング別、エンドユーザー別& 2024-2032年予測

Artificial Intelligence as a Service Market - By Technology (Machine Learning, Computer Vision, Natural Language Processing, Others), By Cloud Type, By Enterprise Size, By Offering, By End User & Forecast, 2024 - 2032

出版日: | 発行: Global Market Insights Inc. | ページ情報: 英文 220 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
AIaaS(Artificial Intelligence as a Service)市場:技術別、クラウドタイプ別、企業規模別、オファリング別、エンドユーザー別& 2024-2032年予測
出版日: 2024年01月12日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

AIaaS(Artificial Intelligence as a Service)の世界市場は、業界大手による継続的な製品の発表と進歩に牽引され、2024年から2032年にかけて33%以上のCAGRを記録します。

大手企業が新たなAIaaSソリューションを革新・導入するなか、さまざまな分野の企業がこうした最先端技術を活用して効率性、生産性、意思決定プロセスを強化しようとしています。

例えば、Oracleは2024年1月、Oracle Cloud Infrastructure Generative AIサービスの提供開始と、ジェネレーティブAIにおける最新の進歩の企業採用を促進するための新たな機能強化を発表しました。OCI Generative AIサービスは、Meta Llama 2とCohereのLLMを統合し、さまざまなビジネス・ニーズに対応するフルマネージド・ソリューションです。

スケーラブルでカスタマイズ可能なAIソリューションの提供に重点を置くことで、これらの進歩は企業の進化するニーズに応え、AIaaSオファリングの需要を促進し、市場成長を後押しします。

コンピュータ・ビジョン分野は、2024年から2032年にかけて大きな発展を遂げると思われます。さまざまな分野の企業が、物体検出、画像認識、ビデオ解析などのタスクにコンピュータビジョン機能を組み込んだAIaaSソリューションを導入しています。この需要は、自動化、業務効率の改善、顧客体験の向上といったニーズによってもたらされています。コンピュータ・ビジョンが様々な業界に革命を起こし続ける中、この技術を統合するように調整されたAIaaSオファリングの需要は引き続き堅調で、市場の成長を後押ししています。

AIaaS市場規模は、2024年から2032年にかけて顕著なCAGRを記録します。PaaSソリューションは、大規模なインフラ投資を必要とせずにAIアプリケーションを開発、展開、管理するためのアクセス可能でスケーラブルなプラットフォームを企業に提供します。この利便性と柔軟性は、自社開発の複雑さを伴わずにAI機能を活用しようとする企業を惹きつけています。PaaSがAI導入の民主化を続けるなか、こうしたプラットフォームと統合されたAIaaSソリューションの需要が高まり、市場の拡大に拍車がかかります。

欧州のサービスとしての人工知能産業は、2024年から2032年にかけて顕著なCAGRを示すと思われます。AIの研究開発への投資が増加する中、欧州の企業は業務効率を高め、競争上の優位性を獲得するためにAIaaSを採用しています。さらに、データプライバシーとセキュリティに関する厳しい規制が、欧州連合の基準に準拠したAIaaSの採用を企業に促しています。

さまざまな分野の企業がAIの変革の可能性を認識する中、欧州ではAIaaSの需要が高まり続け、市場の成長とイノベーションが促進されています。例えば、2023年9月、世界のEY組織(EY)は、人間の専門知識と人工知能(AI)を統合した包括的なプラットフォームであるEY.aiを発表し、責任あるAIの導入を通じて顧客のビジネス変革を促進しました。EY.aiは、戦略、トランザクション、トランスフォーメーション、リスク、アシュアランス、税務における豊富な経験によって強化されたEYの高度なテクノロジープラットフォームとAI能力を活用し、堅牢なAIエコシステムによって強化されています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 AIaaS産業洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • クラウドサービスプロバイダー
    • AIソリューション・プロバイダー
    • 企業およびビジネス
  • 利益率分析
  • 技術革新の状況
  • 特許分析
  • 主要ニュースとイニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 調達プロセスの最適化と効率化の需要
      • 調達戦略を最適化するためのデータ主導の洞察の重視
      • AIシステムのサプライチェーン管理への普及
      • サプライヤーのパフォーマンス評価とリスク管理の強化
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • データの質の低下と統合の問題
      • データセキュリティの懸念
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 各社の市場シェア
  • 主要市場企業の競合分析
    • Amazon Web Services, Inc.
    • Salesforce, Inc.
    • IBM Corporation
    • Intel Corporation
    • Microsoft
    • BigML, Inc.
    • Google LLC
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 AIaaS市場推計・予測:技術別

  • 主要動向:技術別
  • 機械学習(ML)
  • コンピュータビジョン
  • 自然言語処理(NLP)
  • その他

第6章 AIaaS市場推計・予測:クラウドタイプ別

  • 主要動向:クラウドタイプ別
  • パブリッククラウド
  • ハイブリッドクラウド
  • プライベートクラウド

第7章 AIaaS市場推計・予測:組織別

  • 主要動向:組織規模別
  • 大企業
  • 中小企業

第8章 AIaaS市場推計・予測:オファリング別

  • 主要動向:オファリング別
  • サービスとしてのインフラ
  • サービスとしてのプラットフォーム
  • サービスとしてのソフトウェア

第9章 AIaaS市場推計・予測:業界別産業別

  • 主要動向:業界別
  • 銀行・金融・保険(BFSI)
  • ヘルスケア・ライフサイエンス
  • 小売
  • IT・通信
  • 政府・防衛
  • 製造業
  • エネルギー・公益事業
  • その他

第10章 AIaaS市場推計・予測:地域別

  • 主要動向:地域別
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • 北欧
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • 東南アジア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦

第11章 企業プロファイル

  • Amazon Web Services, Inc.
  • Alibaba Cloud
  • Baidu Cloud
  • BigML, Inc.
  • C3.ai
  • Datarobot
  • Fair Isaac Corporation
  • Google LLC
  • H2O.ai
  • IBM Corporation
  • Intel Corporation
  • Iris.ai
  • Microsoft
  • NVIDIA
  • Oracle Corporation
  • Rainbird Technologies
  • Salesforce, Inc.
  • SAP SE
  • Siemens
目次
Product Code: 7372

Global Artificial Intelligence as a Service Market will witness over 33% CAGR between 2024 and 2032, driven by continuous product launches and advancements from industry leaders. As leading companies innovate and introduce new AIaaS solutions, businesses across various sectors seek to leverage these cutting-edge technologies to enhance efficiency, productivity, and decision-making processes.

For instance, in January 2024, Oracle announced the availability of its Oracle Cloud Infrastructure Generative AI service, along with new enhancements to facilitate enterprise adoption of the latest advancements in generative AI. The OCI Generative AI service integrated LLMs from Meta Llama 2 and Cohere and was a fully managed solution catering to various business needs.

With a focus on delivering scalable and customizable AI solutions, these advancements cater to the evolving needs of businesses, driving the demand for AIaaS offerings and propelling market growth.

The overall Artificial Intelligence as a Service Market share is classified based on the technology, offering, and region.

Computer vision segment will undergo significant development from 2024 to 2032. Businesses across diverse sectors deploy AIaaS solutions incorporating computer vision capabilities for tasks such as object detection, image recognition, and video analysis. This demand is driven by the need for automation, improved operational efficiency, and enhanced customer experiences. As computer vision continues to revolutionize various industries, the demand for AIaaS offerings tailored to integrate this technology remains robust, fueling market growth.

Artificial intelligence as a service market size from the platform as a service segment will register a noteworthy CAGR from 2024 to 2032. PaaS solutions provide businesses with accessible and scalable platforms to develop, deploy, and manage AI applications without the need for extensive infrastructure investment. This convenience and flexibility attract organizations seeking to leverage AI capabilities without the complexities of in-house development. As PaaS continues to democratize AI adoption, the demand for AIaaS solutions integrated with these platforms rises, fueling market expansion.

Europe artificial intelligence as a service industry will showcase a commendable CAGR from 2024 to 2032. With increasing investments in AI research and development, European businesses are embracing AIaaS to enhance operational efficiency and gain competitive advantages. Additionally, stringent regulations regarding data privacy and security encourage organizations to adopt AIaaS offerings compliant with European Union standards.

As businesses across diverse sectors recognize the transformative potential of AI, the demand for AIaaS in Europe continues to rise, fostering market growth and innovation. For instance, in September 2023, the global EY organization (EY) unveiled EY.ai, a comprehensive platform integrating human expertise with artificial intelligence (AI) to facilitate clients' business transformations through responsible AI adoption. EY.ai harnesses advanced EY technology platforms and AI capabilities bolstered by extensive experience in strategy, transactions, transformation, risk, assurance, and tax, all enhanced by a robust AI ecosystem.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Artificial intelligence as a service market 360 degree synopsis, 2018 - 2032
  • 2.2 Business trends
    • 2.2.1 Total Addressable Market (TAM), 2024-2032
  • 2.3 Regional trends
  • 2.4 Technology trends
  • 2.5 Cloud Type trends
  • 2.6 Organization Size trends
  • 2.7 Offering trends
  • 2.8 Industry Vertical trends

Chapter 3 Artificial Intelligence as a Service Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Cloud service providers
    • 3.2.2 AI solution providers
    • 3.2.3 Enterprises and businesses
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news and initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Demand for optimized procurement processes and enhanced efficiency
      • 3.8.1.2 Emphasis on data-driven insights to optimize procurement strategies
      • 3.8.1.3 The proliferation of AI systems supply chain management
      • 3.8.1.4 Enhanced supplier performance evaluation and risk management
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Poor data quality and integration issues
      • 3.8.2.2 Data security concerns
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share, 2023
  • 4.3 Competitive analysis of major market players, 2023
    • 4.3.1 Amazon Web Services, Inc.
    • 4.3.2 Salesforce, Inc.
    • 4.3.3 IBM Corporation
    • 4.3.4 Intel Corporation
    • 4.3.5 Microsoft
    • 4.3.6 BigML, Inc.
    • 4.3.7 Google LLC
  • 4.4 Competitive positioning matrix, 2023
  • 4.5 Strategic outlook matrix, 2023

Chapter 5 Artificial Intelligence as a Service Market Estimates & Forecast, By Technology

  • 5.1 Key trends, by technology
  • 5.2 Machine learning (ML)
  • 5.3 Computer vision
  • 5.4 Natural language processing (NLP)
  • 5.5 Others

Chapter 6 Artificial Intelligence as a Service Market Estimates & Forecast, By Cloud Type

  • 6.1 Key trends, by cloud type
  • 6.2 Public cloud
  • 6.3 Hybrid cloud
  • 6.4 Private cloud

Chapter 7 Artificial Intelligence as a Service Market Estimates & Forecast, By Organization

  • 7.1 Key trends, by organization size
  • 7.2 Large enterprises
  • 7.3 SMEs

Chapter 8 Artificial Intelligence as a Service Market Estimates & Forecast, By Offering

  • 8.1 Key trends, by offering
  • 8.2 Infrastructure as a service
  • 8.3 Platform as a service
  • 8.4 Software as a service

Chapter 9 Artificial Intelligence as a Service Market Estimates & Forecast, By Industry Vertical Industry

  • 9.1 Key trends, by industry vertical
  • 9.2 Banking, Financial, and Insurance (BFSI)
  • 9.3 Healthcare and life sciences
  • 9.4 Retail
  • 9.5 IT & telecommunication
  • 9.6 Government and defense
  • 9.7 Manufacturing
  • 9.8 Energy & utility
  • 9.9 Others

Chapter 10 Artificial Intelligence as a Service Market Estimates & Forecast, By Region

  • 10.1 Key trends, by region
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Russia
    • 10.3.7 Nordics
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 ANZ
    • 10.4.6 Southeast Asia
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Argentina
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 South Africa
    • 10.6.2 Saudi Arabia
    • 10.6.3 UAE

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 Amazon Web Services, Inc.
  • 11.2 Alibaba Cloud
  • 11.3 Baidu Cloud
  • 11.4 BigML, Inc.
  • 11.5 C3.ai
  • 11.6 Datarobot
  • 11.7 Fair Isaac Corporation
  • 11.8 Google LLC
  • 11.9 H2O.ai
  • 11.10 IBM Corporation
  • 11.11 Intel Corporation
  • 11.12 Iris.ai
  • 11.13 Microsoft
  • 11.14 NVIDIA
  • 11.15 Oracle Corporation
  • 11.16 Rainbird Technologies
  • 11.17 Salesforce, Inc.
  • 11.18 SAP SE
  • 11.19 Siemens