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市場調査レポート
商品コード
1270927
デジタルパブリッシングとコンテンツストリーミングの世界市場2023-2030Global Digital Publishing and Content Streaming Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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デジタルパブリッシングとコンテンツストリーミングの世界市場2023-2030 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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デジタルパブリッシングとコンテンツストリーミングの世界市場規模は、2022年に1,290億米ドルとなり、予測期間(2023-2030年)のCAGRは9.6%を記録し、2030年には2,450億米ドルに達すると予測されています。デジタルパブリッシングおよびコンテンツストリーミング市場の企業は、ユーザーエンゲージメントを促進し、収益を高めるためにプログレッシブWebアプリケーション(PWA)の開発を進めています。PWAは、Webブラウザ内で、Webサイトとして表示されるアプリケーションです。PWAを利用することで、開発者はすべてのプラットフォームやデバイスで動作する単一のアプリを開発することができ、アプリ開発に必要な時間とリソースを大幅に削減することができます。PWAは、Webコンテンツ出版会社がリーチを最大化し、ユーザーエンゲージメントレベルを高め、異なるメディアプラットフォームで統一された顧客体験を提供するのに役立ちます。例えば、Googleがサポートし開発したFlutterは、iOSやAndroidなどのオペレーティングシステム向けのモバイルアプリケーションを開発するために使用される最新のフレームワークです。また、米国のニュース出版社であるワシントンポストが開発したPWAは、ユーザーエンゲージメントを5倍も高めることに成功しています。
世界のデジタルパブリッシングおよびコンテンツストリーミング市場は、タイプ、製品、アプリケーションに基づき区分されます。タイプ別では、コンテンツストリーミングとデジタルパブリッシングに分類されます。製品別では、サブスクリプション型とオンデマンド型に区分されます。さらに、アプリケーション別では、中小企業向けと大企業向けに細分化されます。製品別では、サブスクリプションサブセグメンテーションが予測期間中に大きなシェアを占めると予想されます。
OTTソリューションは、ユーザーが従来のケーブルテレビや有料テレビサービスに加入しなくても、インターネットを通じて映画やテレビのコンテンツを配信するものです。この分野は、ビジネスプロセスの自動化に対する需要の高まりと、ブロードバンドインフラの充実により、予測期間中に顕著な成長を遂げると予想されています。ハイブリッド収益化モデル、デジタル・オリジナルコンテンツ、激しい競合によるコンテンツの断片化など、OTTの新たな特徴は、このセグメントの成長をさらに促進すると予想されます。
デジタルパブリッシングおよびコンテンツストリーミングの世界市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他)、その他の地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域ごとにさらに細分化されています。本市場は、ご要望に応じて、特定の地域または国レベルで分析することが可能です。このうち、アジア太平洋地域は予測期間中に顕著な成長を遂げると予想されますが、北米地域はデジタルパブリッシングおよびコンテンツストリーミング市場において大きな成長を遂げると予測されます。
北米は、デジタルパブリッシングおよびコンテンツストリーミング市場において大きなシェアを占めると予想されます。アフリカは、予測期間中に最も急速に成長する地域と予想されています。コンテンツストリーミングサービスプロバイダーは、よりスケーラブルで手頃な価格のコンテンツ配信のために、インド、ブラジル、一部のアフリカ諸国などの発展途上国で、特にビデオストリーミング用の低価格なメンバーシップサービスを提供しています。例えば、Netflixは、インドでは月額500インドルピー(7.1ドル)から、米国では7.99ドルから利用可能です。ブラジルでは、Netflixの月額プランが19.9BRL(5ドル)からとなっています。同様に、アマゾンはプライムビデオの定額制を提供しており、米国では年間119ドル、インドでは999インドルピー(14.5ドル)です。
世界のデジタルパブリッシングおよびコンテンツストリーミング市場に参入している主要企業は、Adobe Inc.、Xerox Corp.、Google LLC、Amazon、RELX、その他です。市場プレイヤーは、市場での競争力を維持するために、M&A、パートナーシップ、コラボレーション、資金調達、新製品の発売など、さまざまな戦略を採用することで、市場の成長に相当寄与しています。例えば、2018年4月、Amazon.com, Inc.はGoogleと提携し、AmazonのFire TVにYouTube公式アプリケーションを提供しました。テレビやその他のエンターテインメントコンテンツに対するこれらの補完的なサービスは、市場の既存の主要プレーヤーにとって脅威となることが予想されます。
The global digital publishing and content streaming market size was valued at $129 billion in 2022, and is projected to reach $245 billion by 2030, registering a CAGR of 9.6% during the forecast period (2023-2030). Companies in the digital publishing and content streaming market are developing progressive web applications (PWAs) to drive user engagement and boost revenues. PWAs are applications within a web browser, displayed as a website. PWAs enable developers to develop a single app that can work across all platforms and devices, leading to significant savings in the time and resources required for app development. PWAs help web content publishing companies to maximize reach, increase the level of user engagement, and provide a unified customer experience across different media platforms. For instance, Flutter, supported and developed by Google, is the latest framework used for developing mobile applications for operating systems such as iOS and Android. Additionally, PWAs developed by Washington Post, an American news publishing company, have resulted in rising in user engagement by as much as five times.
The global digital publishing and content streaming market is segmented based on type, product, and application. Based on the type, the market is segmented into content streaming and digital publishing. On the basis of product, the market is segmented into subscription, and on-demand. Further, on the basis of application, the market is sub-segmented into small and medium enterprises, and large enterprises. Among the product segment, the subscription sub-segment is expected to cater to a prominent market share over the forecast period.
OTT solutions deliver film and TV content through the internet without users' subscriptions to traditional cable or pay-TV services. The segment is expected to witness a noticeable growth over the forecast period owing to the growing demand for improved automation of business processes and the full availability of broadband infrastructure. OTT's emerging features such as hybrid monetization models, digital original content, and content fragmentation due to intensive competition are expected to further propel the segment growth.
The global Digital Publishing and Content Streaming market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and Others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Others), and the Rest of the World (the Middle East &Africa, and Latin America). The market can be analyzed for a particular region or country level as per the requirement. Among these, the Asia-Pacific regional market is expected to cater prominent growth over the forecast period, however, the North American region is projected to experience considerable growth in the digital publishing and content streaming market.
North America is expected to hold a major share in the digital publishing and content streaming market. Africa is expected to be the fastest-growing region in the forecast period. For more scalable and affordable content distribution, content streaming service providers are providing low-cost membership services, particularly for video streaming, in developing nations like India, Brazil, and some African nations. For instance, Netflix offers its monthly plan starting at INR 500 ($7.1) in India, whereas subscription plans in the US start at $7.99. Netflix subscription in Brazil starts at BRL 19.9 ($5). Similarly, Amazon offers a prime video subscription which costs $119 a year in the US and INR 999 ($14.5) in India.
The major companies serving the global digital publishing and content streaming market include Adobe Inc., Xerox Corp., Google LLC, Amazon, RELX, and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in April 2018, Amazon.com, Inc. partnered with Google to bring official YouTube applications to Amazon's Fire TV. These complementary services for television and other entertainment content are anticipated to pose a threat to existing key players in the market.