表紙:衛星通信コネクテッドビークルの世界市場
市場調査レポート
商品コード
1221652

衛星通信コネクテッドビークルの世界市場

Connected Vehicles Via Satellite

出版日: | 発行: Northern Sky Research, LLC | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.13円
衛星通信コネクテッドビークルの世界市場
出版日: 2023年02月21日
発行: Northern Sky Research, LLC
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要

レポートの概要:

NSR の初版「衛星通信コネクテッドビークルの世界市場」は、 10 年以上にわたる衛星通信陸上モビリティ調査に基づいて、ブロードバンド接続とナローバンド接続を含む「anything with wheels」における衛星接続の重要な機会を分析しています。

NSR の重点的な調査では、6 つの主要なタイプの車両の衛星接続に使用されるすべての周波数帯域の成長の軌跡を分析しています 。

  • コネクテッドカー
  • コネクテッドバス
  • コネクテッドトレイン
  • コネクテッドトラック
  • 緊急対応車両
  • 重機

コネクテッドカー市場の現状と今後 10 年間にどこへ向かうのかについて、偏見のない焦点を当てた現実的なイメージを提供します。

NSR の詳細な市場レビューの中核は、この調査で分析された 5 つの異なる地域のそれぞれで現在アクティブに使用されている端末のボトムアップ評価と予測に根ざしています。

主要な質問はこのレポートで解決されますか?

  • どのタイプの車両が最も成長機会が高いでしょうか?
  • 端末統合に対する主な障壁は何ですか?
  • 消費者志向の需要が広がるためにはどのような価格帯が必要でしょうか?
  • どの周波数帯域が最も望まれていますか?
  • スターリンクは市場全体にどの程度の影響を与えるでしょうか?
  • ナローバンド接続車両の将来はどうなるでしょうか?

このレポートを購入すべき人:

  • 電子制御およびフェーズド アレイ アンテナを含む端末、アンテナなどの機器のメーカー
  • ブロードバンド衛星サービスおよび容量の代理店、サービスプロバイダー、小売業者および再販業者
  • 貨物追跡や車両分析など、陸上車両を現在ターゲットにしている、またはターゲットにしようとしている IoT および M2M 企業
  • 競合との比較を理解したいと考えているベンダーの市場インテリジェンス チーム

NSRの違い

NSR の比類のない調査ライブラリは、10 年以上にわたる衛星通信陸上モビリティ調査と組み合わされて、クライアントに必須の知識を提供し、最も必要とされる場所に衛星通信ソリューションをターゲットにするための優位性を提供します。

主な特徴:

このレポートの内容:

  • 6 つの分野 -コネクテッドカー、コネクテッドバス、コネクテッド電車、コネクテッドトラック、ファーストレスポンダー車両、重機
  • 5 つの地域の予測 -世界、北米、ラテンアメリカ、欧州、中東およびアフリカ、アジア
  • コネクテッドカーの史上初の周波数帯域のブレイクアウトにより、最高の成長機会を特定

レポートのセグメント化:

当レポートでは、世界の衛星通信コネクテッドビークル市場について調査分析し、現在の市場と今後10年の方向性、主な機会、車両のタイプと地域ごとの分析などを提供しています。

目次

エグゼクティブサマリー

定義

第1章 世界の概要

  • 1. 地域の写真
  • 2. コネクテッドビークルに影響を与える要因
  • 3. コネクテッドビークルの最大の促進要因
  • 4. 稼働台数とARPU
  • 5. 収益

第2章 コネクテッドカー

  • 1. コネクテッドカーの稼働台数とARPU
  • 2. コネクテッドカーの収益
  • 3. コネクテッドカーの結論

第3章 コネクテッドトレイン

  • 1. コネクテッドトレインの稼働台数とARPU
  • 2. コネクテッドトレインの収益
  • 3. コネクテッドトレインの結論

第4章 コネクテッドバス

  • 1. コネクテッドバスの稼働台数とARPU
  • 2. コネクテッドバスの収益
  • 3. コネクテッドバスの結論

第5章 コネクテッドトラック

  • 1. コネクテッドトラックの稼働台数とARPU
  • 2. コネクテッドトラックの収益
  • 3. コネクテッドトラックの収益

第6章 ファーストレスポンダービークル

  • 1. ファーストレスポンダービークルの稼働台数とARPU
  • 2. ファーストレスポンダービークルの収益
  • 3. ファーストレスポンダービークルの結論

第7章 重機

  • 1. 重機の稼働台数とARPU
  • 2. 重機の収益
  • 3. 重機のボトムライン

付録:調査手法

目次

Report Summary:

Building on over a decade of satcom land mobility research , NSR's first edition of “Connected Vehicles via Satellite” analyzes the key opportunities for satellite connectivity on "anything with wheels", including both broadband and narrowband connectivity.

NSR's focused research analyzes the growth trajectory of all frequency bands used in satellite connectivity for six key types of vehicles:

  • Connected Car
  • Connected Bus
  • Connected Train
  • Connected Truck
  • First Responder Vehicles
  • Heavy Equipment

Providing an unbiased, focused, and realistic picture of the connected vehicle market as it stands today and where it is heading over the coming decade.

The core of NSR's detailed market review is rooted in a bottom-up assessment and forecast of the current actively used terminals in each of the five different regions analyzed in this study.

Key questions are answered in this report?

  • Which types of vehicles have the strongest growth opportunities?
  • What are the key barriers to terminal integration?
  • What price points are required to see widespread consumer-oriented demand?
  • Which frequency bands are most desired?
  • How much influence will Starlink have on the overall market?
  • What is the future of narrowband connected vehicles?

Who Should Purchase this Report:

  • Manufacturers of Equipment such as Terminals, Antenna, including electronically steered and phased array antenna
  • Distributors, Service Providers, Retailers and Resellers of Broadband Satellite Services and Capacity
  • IoT and M2M companies currently or intending to target land vehicles, including cargo tracking and vehicle analytics
  • Market intelligence teams at vendors that want to understand how their competitors compare with each other.

NSR Difference

NSR's unparalleled research library combined with over a decade of satcom land mobility research to provides clients the must-know knowledge giving them the edge to target satcom solutions to where they are needed most.

Key Features:

Covered in this Report:

  • 6 verticals - Connected Car, Connected Bus, Connected Train, Connected Truck, First Responder Vehicles, Heavy Equipment
  • Forecast for 5 regions - Global, North America, Latin America, Europe, Middle East & Africa, Asia
  • A first-ever frequency band breakout of connected vehicles, identifying best growth opportunities

Report Segmentation:

Table of Contents

Executive Summary

Definitions

1. Global Overview

  • 1. Regional Picture
  • 2. Factors Impacting Connected Vehicles
  • 3. Largest Drivers for Connected Vehicles
  • 4. In-service Units and ARPU
  • 5. Revenues

2. Connected Cars

  • 1. Connected Car In-service Units and ARPU
  • 2. Connected Car Revenues
  • 3. Connected Car Bottom Line

3. Connected Trains

  • 1. Connected Train In-service Units and ARPU
  • 2. Connected Train Revenues
  • 3. Connected Train Bottom Line

4. Connected Buses

  • 1. Connected Bus In-service Units and ARPU
  • 2. Connected Bus Revenues
  • 3. Connected Bus Bottom Line

5. Connected Trucks

  • 1. Connected Truck In-service Units and ARPU
  • 2. Connected Truck Revenues
  • 3. Connected Truck Bottom Line

6. First Responder Vehicles

  • 1. First Responder Vehicles In-service Units and ARPU
  • 2. First Responder Vehicles Revenues
  • 3. First Responder Vehicles Bottom Line

7. Heavy Equipment

  • 1. Heavy Equipment In-service Units and ARPU
  • 2. Heavy Equipment Revenues
  • 3. Heavy Equipment Bottom Line

Appendix: Methodology

List of Exhibits

Executive Summary

  • ES.1. Connected Vehicle Total Retail Revenues by Form Factor, 2032
  • ES.2. Connected Vehicle Total In-Service Units by Region
  • ES.3. Connected Vehicle Total Retail & Wholesale ARPU
  • ES.4. Connected Vehicle Total Retail Revenues by Capacity Type

Chapter 1: Global Overview

  • 1. In-service unit forecast, 2022 to 2032 (000s)
  • 2. Regional Breakdown (Net Growth '22 to '32)
  • 3. Retail and Wholesale ARPUs

Chapter 2: Connected Cars

  • 1. Connected Car In-Service Units (000s)
  • 2. Regional Breakdown (Net Growth '22 to '32)
  • 3. Retail and Wholesale ARPUs
  • 4. Connected Car Market Revenues (USD$M)
  • 5. Regional Breakdown (Cumulative '22 to '32)
  • 6. Retail Revenues By Capacity

Chapter 3: Connected Trains

  • 1. Connected Train In-Service Units (000s)
  • 2. Regional Breakdown (Net Growth '22 to '32)
  • 3. Retail and Wholesale ARPUs
  • 4. Connected Train Market Revenues (USD$M)
  • 5. Regional Breakdown (Cumulative '22 to '32)
  • 6. Retail Revenues By Capacity

Chapter 4: Connected Buses

  • 1. Connected Bus In-Service Units (000s)
  • 2. Regional Breakdown (Net Growth '22 to '32)
  • 3. Retail and Wholesale ARPUs
  • 4. Connected Bus Market Revenues (USD$M)
  • 5. Regional Breakdown (Cumulative '22 to '32)
  • 6. Retail Revenues By Capacity

Chapter 5: Connected Trucks

  • 1. Connected Truck In-Service Units (000s)
  • 2. Regional Breakdown (Net Growth '22 to '32)
  • 3. Retail and Wholesale ARPUs
  • 4. Connected Truck Market Revenues (USD$M)
  • 5. Regional Breakdown (Cumulative '22 to '32)
  • 6. Retail Revenues By Capacity

Chapter 6: First Responder Vehicles

  • 1. First Responder Vehicle In-Service Units (000s)
  • 2. Regional Breakdown (Net Growth '22 to '32)
  • 3. Retail and Wholesale ARPUs
  • 4. First Responder Vehicle Market Revenues (USD$M)
  • 5. Regional Breakdown (Cumulative '22 to '32)
  • 6. Retail Revenues By Capacity

Chapter 7: Heavy Equipment

  • 1. Heavy Equipment In-Service Units (000s)
  • 2. Regional Breakdown (Net Growth '22 to '32)
  • 3. Retail and Wholesale ARPUs
  • 4. Heavy Equipment Market Revenues (USD$M)
  • 5. Regional Breakdown (Cumulative '22 to '32)
  • 6. Retail Revenues By Capacity