市場調査レポート
商品コード
1176966

中小規模ビル向けサービスとしてのエネルギー(Energy as a Service)市場:世界市場の分析と予測(2022年~2031年)

Energy as a Service for Small and Medium Sized Buildings: Global Market Analysis and Forecast, 2022-2031

出版日: | 発行: Guidehouse Insights | ページ情報: 英文 28 Pages; 21 Tables, Charts & Figures | 納期: 即納可能 即納可能とは

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中小規模ビル向けサービスとしてのエネルギー(Energy as a Service)市場:世界市場の分析と予測(2022年~2031年)
出版日: 2022年12月21日
発行: Guidehouse Insights
ページ情報: 英文 28 Pages; 21 Tables, Charts & Figures
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

当レポートでは、中小規模ビル向けサービスとしてのエネルギー(Energy as a Service:EaaS)市場について調査し、市場の問題、市場の予測、結論と提言についてまとめています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • イントロダクション
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場予測

第2章 市場の問題

  • EaaSの定義
  • SMB向けEaaSの定義
  • 市場動向
    • ロシア・ウクライナ戦争
    • 世界サプライチェーンの混乱
    • 中小企業
  • 促進要因
    • 省エネ
    • エネルギーレジリエンス
    • 企業の持続可能性と脱炭素化の目標
    • サステナビリティによる競争優位性の創出
    • 資本の制約と金利の上昇
  • 抑制要因
    • 不動産稼働率
    • EaaSモデルに関する教育の欠如
    • 政府のインセンティブ
    • 意思決定者への複数層のアクセス
    • エネルギー資産の管理を手放すことへの抵抗

第3章 市場予測

  • 予測範囲
  • 予測調査手法
  • 予測セグメント
  • 世界概要
  • 地域別予測

第4章 結論・提言

  • EaaSベンダーへの推奨事項
    • 予算の制約が厳しい顧客を特定
    • テナントではなく建物の所有者とのEaaS取引を実行する
    • サステナビリティへの取り組みが強いブランドをターゲットにする
    • 回復力が必要な市場に参入する

第5章 頭字語と略語のリスト

第6章 目次

第7章 図表

第8章 調査範囲

第9章 ソース、調査手法、および注記

図表

List of Tables

  • EaaS for SMBs Revenue by Region, World Markets: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Technology, World Markets: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Client Type, World Markets: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Technology, North America: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Client Type, North America: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Technology, Europe: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Client Type, Europe: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Technology, Asia Pacific: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Client Type, Asia Pacific: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Technology, Latin America: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Client Type, Latin America: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Technology, Middle East & Africa: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Client Type, Middle East & Africa: 2022-2031

List of Figures

  • EaaS for SMBs Revenue by Region, World Markets: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Technology, World Markets: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Client Type, World Markets: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Technology, North America: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Technology, Europe: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Technology, Asia Pacific: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Technology, Latin America: 2022-2031
  • EaaS for SMBs Revenue by Technology, Middle East & Africa: 2022-2031
目次
Product Code: MF-ESMB-22

This report's forecast methodology is based on extensive primary and secondary research. Interviews with a range of market stakeholders were conducted to collect information on market trends and inform assumptions on forecast market revenues. In addition to primary research, Guidehouse Insights created an EaaS case study database that includes over 100 examples of EaaS projects around the world. This database informed forecast segmentation and assumptions on market size and growth. The model was built by forecasting upfront and recurring revenues and then adding the two together. Upfront revenue is defined as investment associated with EaaS contracts. Recurring revenue is defined as operations and maintenance, administrative, and other service revenues captured by EaaS vendors.

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1 Introduction
  • 1.2 Market Drivers
  • 1.3 Market Barriers
  • 1.4 Market Forecast

2. Market Issues

  • 2.1 EaaS Definition
  • 2.2 EaaS for SMBs Definition
  • 2.3 Market Trends
    • 2.3.1 Russia-Ukraine War
    • 2.3.2 Global Supply Chain Disruption
    • 2.3.3 Small and Medium Sized Enterprises
  • 2.4 Drivers
    • 2.4.1 Energy Savings
    • 2.4.2 Energy Resilience
    • 2.4.3 Corporate Sustainability and Decarbonization Goals
    • 2.4.4 Creating Competitive Advantage through Sustainability
    • 2.4.5 Capital Constraints and Rising Interest Rates
  • 2.5 Barriers
    • 2.5.1 Real Estate Occupancy Turnover
    • 2.5.2 Lack of Education about the EaaS Model
    • 2.5.3 Government Incentives
    • 2.5.4 Multiple Layers of Access to Decision Makers
    • 2.5.5 Reluctance to Give Up Control of Energy Assets

3. Market Forecasts

  • 3.1 Forecast Scope
  • 3.2 Forecast Methodology
    • 3.2.1 Upfront Revenue
    • 3.2.2 Recurring Revenue
  • 3.3 Forecast Segments
  • 3.4 Global Overview
  • 3.5 Regional Forecasts

4. Conclusions and Recommendations

  • 4.1 Recommendations for EaaS Vendors
    • 4.1.1 Identify Customers with Tight Budget Constraints
    • 4.1.2 Execute EaaS Deals with Building Owners Rather Than Tenants
    • 4.1.3 Target Brands with Strong Sustainability Initiatives
    • 4.1.4 Engage in Markets Where Resiliency Is Necessary

5. Acronym and Abbreviation List

6. Table of Contents

7. Table of Charts and Figures

8. Scope of Study

9. Sources, Methodology and Notes