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市場調査レポート
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1435808

AIガバナンス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

AI Governance - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 125 Pages | 納期: 2~3営業日

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AIガバナンス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

AIガバナンス市場規模は2024年に2億6,418万米ドルと推定され、2029年までに9億3,644万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に28.80%のCAGRで成長します。

AIガバナンス市場

プライバシー、悪用、偏見の高まりに対する消費者の懸念の高まりは、AIガバナンスの需要を促進する主な要因の1つです。 AIガバナンスの主な目的の1つは、倫理的で透明性のあるAIを提供し、責任、監視、責任を確立することです。

主なハイライト

  • 企業は、プロセスフローを自動化することで業務効率を向上させ、コストを削減するために、ビジネスプロセスに人工知能(AI)を組み込むことの価値をますます認識しています。
  • このように、企業は自律プロセスを使用して業務を改善し、顧客サービスの様相を変え(AIを活用したチャットボットなどを通じて)、イノベーションを新たな高みに押し上げてきました。 AIは、特定の問題を解決できる一連のアルゴリズムであり、大量の高品質のビッグデータで最適に機能します。チャットボットは企業の運用コストを最大30%削減できます。
  • AIガバナンスフレームワークに対する企業の関心の高まりにより、ベンダーや新興企業が顧客の要求を満たす革新的なフレームワークを開発することも奨励されています。たとえば、2021年 10月、サンフランシスコに本拠を置く企業Credo AIは、企業が人工知能製品の規制および倫理的リスクを管理できるように、倫理的なAIの構築に注力することを発表しました。同社は、AI製品の作成、テスト、導入、監視に行われたデータと意思決定の「監査可能な記録」を提供することで、これを実現しようとしています。
  • AIと機械学習(ML)は、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)に関連するデータの分析に大きく役立ちました。 2020年 4月、アマゾンウェブサービスは、MLを活用した新しいWebサイトであるCord-19 Searchを開始しました。これにより、研究者は自然言語の質問を迅速かつ簡単に利用して、何万もの調査論文や文書を検索できます。調査論文やその他の文書には機密情報が含まれることが多いため、効果的なガバナンスの枠組みに対する需要が高まることが予想されます。

AIガバナンス市場動向

小売業におけるAIの利用の拡大により、市場の成長に向けた新たな道が開かれることが期待される

  • 世界の小売業界は大規模な変革を目の当たりにしています。顧客がデジタルネイティブになるにつれて、チャネルの好みや購買習慣も変化します。デジタルへの移行により、デジタル変革を促進するデータに関する懸念が生じています。
  • 適切なAIガバナンスは、全体的な小売業のパフォーマンスを向上させ、共通の課題を克服し、より強力な小売業の競合他社やより機敏な消費者直販ブランドに先んじるために不可欠です。ガバナンスは、データへの迅速なアクセスを必要とする人々の摩擦を排除し、意思決定者がより多くのデータを利用できるようにします。
  • AIとMLは、小売企業が導入を進めている強力なテクノロジーです。ただし、企業がプロセスの中で包括的な倫理計画を立てて導入する必要がある場合。行動規範を策定すると、構造と説明責任が確立され、適切なデータ管理慣行につながり、会社全体を導く枠組みの確立が促進されることが期待されます。
  • AIの倫理的なインタラクションは、消費者の信頼、満足度、意思決定をますます促進しています。キャップジェミニ調査の調査によると、AIとMLを倫理的に使用しているとみなされる企業は、そうでない企業に比べてネットプロモータースコア(NPS)で44ポイントの優位性を持っています。
  • 世界中の小売業者も、エンドツーエンドのAI主導ソリューションを導入するための従業員の準備を進めています。これにより、将来的に市場に大きな機会が生まれると予想されます。大手小売業者は最近、40,000人の従業員にAI変革の準備を整えるための包括的なトレーニングプログラムを開発しました。

北米が主要なシェアを握ると予想される

  • 北米地域はAIテクノロジーをいち早く導入した地域の1つであり、この市場に最大の機会を生み出すことが期待されています。たとえば、米国国家AI R&D計画は、全米の組織が公衆の参加や組織をより効果的にマーケティングする方法を損なうことなく、R&Dに倫理的配慮を組み込むのに役立つAI R&D実装フレームワークの開発を推奨しています。
  • 米国政府もAIガバナンス対策に積極的に取り組んでいます。政府は、国防総省のAI戦略目標に沿ったAI倫理原則の採用を発表し、これにより、米国軍および関連産業によるAIシステムの道徳的かつ合法的な使用が促進されます。
  • 北米、特に米国の組織は、AI、ML、および深層学習テクノロジーの利点を活用して、業界で優位に進み続けました。この国には経済が確立されており、AIやガバナンスベンダーが新しいテクノロジーに投資できるようになります。さらに、主要なITプレーヤーがインテリジェントデバイスを展開し、AIガバナンス市場で他の企業と協力するイノベーションの中心地とみなされています。
  • ビッグテクノロジーや顔認識などのテクノロジーの影響に対する最近の懸念により、米国における人工知能規制の見通しに大きな注目が集まっています。米国のAI戦略は、学者、政策立案者、産業界の間で一貫して関心を集めているトピックです。
  • 利害関係者によるさまざまな活動が市場情勢を形成しています。たとえば、NRCanは2021年 3月にマイクロソフトカナダとの提携を発表し、専門知識を共有し、クラウド、データ、人工知能(AI)サービスを利用して国内および世界規模の科学協力プラットフォームを開発しました。

AIガバナンス業界の概要

市場における競争企業間の敵対関係の激しさは適度に高く、予測期間中は変わらないと予想されます。市場の最近の動向は次のとおりです。

  • 2021年 11月-Everyday AIのプラットフォームであるDataikuは、組織が1つの集中管理タワーの下でAIの取り組みと分析を拡張できるようにする、同社の統合AIプラットフォームの一部としての新しいAIガバナンスと監視を発表しました。
  • 2021年 3月- インド-米国科学技術フォーラム(IUSSTF)は、その旗艦プログラムである米国-インド人工知能イニシアチブを開始しました。この活動には、インドと米国の主要な利害関係者が集まり、アイデアや経験を共有し、研究開発における新たな機会を特定し、二国間協力を行うことでAIイノベーションを促進します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • AIによる意思決定における透明性への需要の高まり
    • AI技術を活用するための政府のイニシアティブの拡大
  • 市場抑制要因
    • 不十分なAI専門知識とスキルが阻害要因になる可能性

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソリューション
    • サービス別
  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー業種別
    • ヘルスケア
    • 政府・防衛
    • 自動車
    • 小売
    • BFSI
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • SAP SE
    • Microsoft Corporation
    • FICO Inc.
    • Salesforce.com, Inc.
    • Pymetrics Inc.
    • SAS Institute Inc.
    • H2O.ai, Inc.
    • Integrate.ai Inc.
    • Facebook, Inc.(Meta Platforms Inc.)

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 69583

The AI Governance Market size is estimated at USD 264.18 million in 2024, and is expected to reach USD 936.44 million by 2029, growing at a CAGR of 28.80% during the forecast period (2024-2029).

AI Governance - Market

The growing consumer concerns about privacy, misuse, and bias climb is among the key factors driving the demand for AI governance. One of the primary objectives of AI governance is to deliver ethical and transparent AI to establish accountability, oversight, and responsibility.

Key Highlights

  • Enterprises increasingly recognize the value of incorporating artificial intelligence (AI) into their business processes to improve operational efficiency and reduce cost by automating process flows.
  • Thus, companies have been using autonomous processes to improve operations and change the face of customer service (for example, through AI-powered chatbots) while spurring innovation to new heights. AI is a set of algorithms that can solve specific problems and works best with a significant volume of high-quality Big Data. Chatbots can cut down the operational costs for businesses by up to 30%.
  • The growing interest of enterprises in AI Governance frameworks is also encouraging vendors and startup companies to develop innovative frameworks that can meet the demand of their customers. For instance, in October 2021, Credo AI, a San Francisco-based company, announced its focus on building ethical AI to help companies manage their artificial intelligence products' regulatory and ethical risks. The company tries to do that by providing an "auditable record" of the data and decisions that go into creating, testing, deploying, and monitoring AI products.
  • AI and Machine learning (ML) has significantly helped in analyzing data related to COVID-19. In April 2020, Amazon Web Services launched Cord-19 Search, a new website powered by ML that could help researchers quickly and easily utilize natural language questions to search tens of thousands of research papers and documents. Since research papers and other documents often involve confidential information, the demand for effective governance frameworks is expected to grow.

AI Governance Market Trends

Growing use of AI in Retail is Expected to Open Up New Avenues for Market Growth

  • The global retail industry is witnessing a massive transformation. As customers become digital natives, their channel preferences and buying habits change. The shift to digital has created concerns about data that drive digital transformation.
  • Proper AI governance is critical to improving overall retail performance, overcoming common challenges, and staying ahead of more powerful retail competitors and more nimble direct-to-consumer brands. Governance eliminates friction for those requiring fast access to data, making more data available to decision-makers.
  • AI and ML are powerful technologies that retail firms are increasingly deploying. However, when the companies should deploy them with a comprehensive ethics plan in the process. Developing a code of conduct is expected to create structures and accountability, leading to good data-management practices and facilitating the establishment of a framework that guides the entire company.
  • Ethical AI interactions are increasingly driving consumer trust, satisfaction, and decision-making. According to the Capgemini Research Institute research, the companies that are perceived to be ethically using AI and ML have a 44-point Net Promoter Score (NPS) advantage over those that are not.
  • Retailers across the globe are also preparing their workforce for deploying end-to-end AI-driven solutions. This is expected to create significant opportunities for the market in the future. A major retailer recently developed a comprehensive training program to equip its 40,000 employees for AI transformation.

North America is Expected to hold the Major Share

  • The North American region is one of the early adopters of AI technology and is expected to generate maximum opportunities for this market. For instance, the United States National AI R&D Plan has recommended the development of an AI R&D implementation framework that helps organizations across the country incorporate ethical considerations into the R&D without compromising on public engagement and how to market one's organization better.
  • The government in the United States is also proactively adopting measures for AI Governance. The government announced the adoption of AI ethical principles in line with the Department of Defense AI strategy objective, thereby facilitating the moral and lawful use of AI systems by the United States military and associated industries.
  • Organizations in North America, particularly in the United States, leveraged the benefits of AI, ML, and deep learning technologies to stay ahead in the industry. The country has well-established economies, which enable AI, and governance vendors to invest in new technologies. Furthermore, it is regarded as the center of innovation where major IT players are rolling out intelligent devices and collaborating with other companies in the AI governance market.
  • Recent concerns over big tech and the impacts of technologies like facial recognition have drawn significant attention to the prospects for artificial intelligence regulation in the United States. The United States AI strategy has been a consistent topic of interest among academics, policymakers, and industry.
  • Various activities by the stakeholders are shaping the market landscape. For instance, in March 2021, NRCan announced a collaboration with Microsoft Canada to share expertise and use the cloud, data, and artificial intelligence (AI) services to develop a national and global scientific cooperation platform.

AI Governance Industry Overview

The intensity of competitive rivalry in the market is expected to be moderately high and remain the same during the forecast period. The recent developments in the market are as follows:-

  • November 2021 - Dataiku, the platform for Everyday AI, announced its new AI governance and oversight as part of the company's unified AI platform to allow organizations to scale AI initiatives and analytics under one centralized control tower.
  • March 2021 - Indo-US Science and Technology Forum (IUSSTF) launched its flagship program, the US-India Artificial Intelligence Initiative. The activity will bring together key stakeholders from India and the USA to foster AI innovation by sharing ideas and experiences, identifying new opportunities in research and development, and bilateral collaboration.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand for Transparency in AI Decision Making
    • 5.1.2 Expanding Government Initiatives to Leverage the AI Technology
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Inadequate AI Expertise and Skills can Act as a Restraint

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Solution
    • 6.1.2 Service
  • 6.2 By Deployment
    • 6.2.1 On-Premise
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 By End-user Vertical
    • 6.3.1 Healthcare
    • 6.3.2 Government and Defense
    • 6.3.3 Automotive
    • 6.3.4 Retail
    • 6.3.5 BFSI
    • 6.3.6 Other End-user Verticals
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 India
      • 6.4.3.3 Japan
      • 6.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Google LLC (Alphabet Inc.)
    • 7.1.3 SAP SE
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 FICO Inc.
    • 7.1.6 Salesforce.com, Inc.
    • 7.1.7 Pymetrics Inc.
    • 7.1.8 SAS Institute Inc.
    • 7.1.9 H2O.ai, Inc.
    • 7.1.10 Integrate.ai Inc.
    • 7.1.11 Facebook, Inc. (Meta Platforms Inc.)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET