市場調査レポート
商品コード
1198482

スタンディングパウチ市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Stand-Up Pouches Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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スタンディングパウチ市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スタンディングパウチ市場は、予測期間中にCAGR5.8%で成長すると予想されています。

パッケージングされた食品への需要の高まりと、フレキシブルパッケージングソリューションの費用対効果の高さが、スタンディングパウチの需要を促進すると予想されます。

主なハイライト

  • 外出先で食べるスナックの需要の高まりにより、消費者に利便性を提供する再閉鎖可能なスタンディングパウチへのニーズが高まっています。また、消費者のライフスタイルや食の嗜好の変化、食品技術の変化も、市場の需要をさらに高めています。
  • パウチパッケージ、特にスタンディングパウチへの切り替えは、材料費の削減に役立ちます。Emmerson Packagingによると、硬質包装は軟質包装に比べて1個あたりのコストが3~6倍かかります。印刷された紙器は、軟包装のほぼ2倍のコストがかかります。したがって、硬い代替品よりもスタンディングパウチを選択することは、市場の前向きな成長を示しています。
  • しかし、環境問題に対する消費者の意識の高まり、ダイナミックな規制基準、プラスチックベースのパッケージング製品を生分解性材料に置き換えることを含む持続可能性への継続的な推進、高度なリサイクル施設の不足によるリサイクル率の低さなどが市場成長を阻む要因の一つとなっています。
  • 持続可能性への関心の高まりは、リサイクル可能で持続可能なパウチ製品に向けたベンダーの背中をさらに押すことになります。このため、同市場は持続可能な製品イノベーションと新たなリサイクル産業の成長に向けた設備投資を示すと予測されます。
  • さらに、COVID-19の大流行がスタンディングパウチ包装に様々な影響を与えています。パンデミックの発生により、メーカーはサプライチェーンの混乱に直面し、世界の多くの地域で製造が減少しています。しかし、医療・ヘルスケア用品の需要増は、市場にプラスの影響を与えると予想されます。さらに、ロシア・ウクライナ戦争は、パッケージングエコシステム全体に影響を及ぼしています。

スタンディングパウチ市場動向

飲食品部門が市場の成長を牽引すると予想される

  • ライフスタイルの変化や健康・栄養に関する情報への容易なアクセスにより、贅沢でありながら健康的な食品、コンビニエンス・フード、シングル・サーブのオプションに対する需要が高まっています。このような飲食品を取り巻く環境の急速な変化は、スタンディングパウチのような便利なパッケージオプションに対する需要を生み出しています。
  • さらに、多くの消費者がスタンディングパウチを品質の証と考えるようになり、ベンダーにとってこの形態のパッケージングを通じてプレミアム化を伝えることが必要になっています。さらに、スタンディングパウチは、湿気や光、空気、バクテリアなどの外的要因を排除し、食品を保護するのに役立つ。
  • 食品包装業界で使用されるスタンディングパウチには、かなりの技術革新が見られます。昨年、持続可能な包装を行うコベリスと、北アイルランドの鶏肉生産会社Moy Parkが提携し、リサイクル可能な新しいスタンディングパウチを発売しました。コベリスの研究開発(R&D)ネットワークは、Tescoの調理済み鶏肉製品向けにMonoFlexBEスタンディングパウチを開発しました。この新しいパッケージにはリサイクル可能なモノラミネートバリアが含まれ、プラスチックの重量を55%削減しています。
  • さらに、この業界ではいくつかのメーカーが持続可能なソリューションの導入に力を入れており、顧客や市場のニーズに常に対応してきました。例えば、Shako Flexipack Pvt. Ltd.は今年初め、食品および非食品用途のジャンボ5リットルスタンディングパウチを発表しました。これは保存性が高く、軽量化により環境に優しく、コスト効率に優れた製品です。
  • 市場拡大の主な要因は、利便性、パウチの手頃な価格、包装された食品や飲食品の需要の増加です。スタンディングパウチは通常、軽量な素材で作られており、輸送コストを大幅に削減することができます。また、スパウト(注ぎ口)、ジッパー、ティアノッチなど、さまざまな開閉オプションが用意されていることも、需要を後押ししています。

アジア太平洋地域はスタンディングパウチの最速成長市場になると予想されます。

  • 食品加工の増加、医療費の増加、小売部門の拡大が、アジア太平洋地域の食品包装におけるスタンディングパウチの需要を牽引しています。米国農務省によると、2021年には中国が世界の食品・飲料収入の半分以上を占め、COVID-19の発生が続いているにもかかわらず、食品加工・製造業による生産量は6.3%増加しました。
  • クイックサービスや加工食品を多く取り入れる消費習慣の変化やパンデミックの影響により、消費者は栄養や安全性の高い製品をより重視するようになっています。COVID-19の厳格な管理措置が地域全体で実施されているため、保存可能な製品に対する消費者の需要が高まっており、そのパッケージとしてスタンディングパウチが大きく使用されています。
  • 東南アジアのコーヒー、紅茶、ソース、液体洗剤のような製品の大規模な輸出国として、地域でこの形式でパックされています。このため、Duravantの子会社であるMespackのようなプレーヤーは、この地域のポートフォリオのこのセグメントに焦点を当てるようになりました。
  • さらに、急速な経済成長と都市化により、アジア太平洋地域の新興経済諸国では、食品小売部門が変貌を遂げています。スーパーマーケット、ハイパーマーケット、ディスカウントストア、クラブストア、コンビニエンスストアが増加し、消費者に低価格、利便性、安全性の高い食品を提供しており、需要の増加に対応するための高効率な調達と流通システムが都市部の小売食品分野の開拓の中心となっています。

スタンディングパウチ市場の競合分析

市場は細分化されており、多くの大手企業が参入し、かなりの市場シェアを占めています。主要な市場プレーヤーは、常に製品ポートフォリオをアップグレードし、市場を独占するために合併、パートナーシップ、新製品の発売、コラボレーション、合併、買収などの様々な有機的および無機的な戦略を採用しています。

  • 2022年8月- カリフォルニア州のパッケージング事業者であるFlexible Pouchesは、食品の品質を保持し、製品を最も魅力的に見せる透明なスタンディングパウチを開発しました。Flexible Pouches社の透明スタンディングパウチは、費用対効果が高く、環境にも優しいです。このソリューションでは、安全な食べ方とわかりやすいアクセスのために、すべての側面から内容物の全容を見ることができます。
  • 2022年8月-SCG Chemicals Public Company Limitedは、完全なポリエチレン構造のモノメ・スタンドアップ・パウチを開発し、分離できない異なる素材の層からなる現在のマルチマテリアルパッケージよりもリサイクルプロセスの継続を容易にしました。このパッケージング・ソリューションは、環境に優しく、必要な時に優れた性能を発揮し、monomeとmonome+ハイバリアの2つのオプションがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19が市場に与える影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 包装食品と飲食品の需要増加
    • 簡便ですぐに食べられる食品に対する需要の増加
  • 市場の抑制要因
    • 厳しい政府規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 素材別
    • PET(ポリエチレンテレフタレート)
    • PE(ポリエチレン)
    • PP(ポリプロピレン)
    • EVOH(エチレンビニルアルコール)
    • その他の素材
  • 用途別
    • 飲食品用
    • ホームケア
    • ヘルスケア
    • ペットケア
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 中東地域
    • ラテンアメリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor plc
    • Mondi plc
    • Sonoco Products Company
    • Smurfit Kappa Group plc
    • ProAmpac LLC
    • Swiss PAC USA
    • Winpak Ltd.
    • Uflex Limited
    • Glenroy, Inc.
    • FLAIR Flexible Packaging Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 67683

The Stand- Up Pouch market is expected to grow at a CAGR of 5.8% over the forecast period. The growing demand for packaged food and the cost-effectiveness of flexible packaging solutions is expected to drive the demand for stand-up pouches.

Key Highlights

  • The rise in the demand for on-the-go snacks has led to the need for re-closable stand-up pouches as they offer convenience to consumers. In addition, the changing lifestyle and food preferences among consumers, coupled with changing food technology, further create demand in the market.
  • Switching to pouch packaging, especially stand-up pouches, helps reduce the cost of materials. According to Emmerson Packaging, rigid packaging costs three to six times more per unit compared to flexible packaging. Printed folding cartons cost nearly twice as much as flexible packaging. Hence, selecting stand-up pouches over a rigid alternative indicates positive growth for the market.
  • However, growing consumer awareness about environmental concerns, dynamic regulatory standards, the ongoing drive for sustainability which includes replacing plastic-based packaging products with biodegradable materials, and poor recycling rate due to the lack of advanced recycling facilities are some factors challenging the market growth.
  • The growing concern over sustainability further pushes the vendors towards recyclable and sustainable pouches. Thus, the market is projected to witness capital investments in sustainable product innovation and the growth of new recycling industries.
  • Moreover, the COVID-19 pandemic has had a mixed impact on stand-up pouch packaging. Due to the pandemic outbreak, manufacturers are facing supply chain disruption and decreasing manufacturing in many parts of the world. ​However, increasing demand for medical and healthcare supplies is expected to affect the market positively. Further, the Russia-Ukraine war has an impact on the overall packaging ecosystem.

Stand-Up Pouches Market Trends

Food & Beverage Segment is Expected to Drive Market Growth

  • Lifestyle changes and easy access to information on health and nutrition are increasing the demand for indulgent yet healthy foods, convenience foods, and single-serve options. These rapid changes in the food and beverage landscape are creating demand for convenient packaging options like Stand-Up Pouches.
  • Moreover, many consumers now consider stand-up pouches a signifier of quality, making them a necessity for vendors to communicate premiumization through this form of packaging. Additionally, Stand-Up pouches help protect foods by keeping outside elements like moisture, light, air, and bacteria away.
  • The market has seen considerable innovation in the stand-up pouches used in the food packaging industry. Last year, Coveris, a sustainable packaging company, and Northern Ireland-based poultry meat producer Moy Park partnered to introduce a new recyclable stand-up pouch. The research and development (R&D) network of Coveris created the MonoFlexBE stand-up pouch for Tesco's cooked chicken product. The new packaging includes a recyclable mono-laminate barrier that reduces plastic weight by 55%.
  • In addition, several manufacturers in the industry are focusing on introducing sustainable solutions and have constantly been working on customer and market needs. For instance, earlier this year, Shako Flexipack Pvt. Ltd. introduced a Jumbo 5-liter Stand-up pouch for food and Non-food applications, which offers better shelf life, is more environmentally friendly due to lesser weight, and is cost-effective.
  • The main factors propelling market expansion are convenience, affordability of pouches, and increasing demand for packaged food and beverages. Stand-up pouches are usually made with lightweight materials, which significantly lowers the cost of transportation. The demand is also fueled by the fact that pouches come with various closure options, including a spout, zipper, and tear notch.

Asia - Pacific is Expected to be the Fastest Growing Market for Stand-Up Pouches

  • The rise of food processing, increasing health care expenditures, and expansion of the retail sector are driving the demand for Stand Up Pouches in food packaging in Asia-pacific. According to the US Department of Agriculture, in 2021, China accounted for more than half of global food and beverage revenue, and the production volume from the food processing and manufacturing industry increased by 6.3% in 2021 despite the continued COVID-19 outbreak.
  • The changing consumption habits to include more quick-serve and processed foods and pandemic impacts have led consumers to focus more on nutritional and safety products. With strict COVID-19 control measures enforced across the region, consumer demand for shelf-stable products has grown, for which stand-up pouches are significantly being used for packaging.
  • As a larger exporter of products like coffee, tea, sauces, and liquid detergents in Southeast Asia, being packed in this format in the region. This has led players like Mespack, a subsidiary of Duravant, to focus on this segment of their portfolio in the region.
  • Moreover, rapid economic growth and urbanization are transforming the retail food sector in the developing economies of the Asia-Pacific region. The growing number of supermarkets, hypermarkets, discount and club stores, and chain convenience stores are offering consumers lower prices, greater convenience, and safer food products due to highly efficient procurement and distribution systems to cater to increasing demand are the center of the development of the retail food sector in the urban market.

Stand-Up Pouches Market Competitor Analysis

The market is fragmented, with many large players operating in the market, constituting considerable market share. The leading market players are constantly upgrading their product portfolios and adopting various organic and inorganic strategies such as mergers, partnerships, new product launches, collaborations, mergers, and acquisitions to dominate the market.

  • August 2022 - Flexible Pouches, a California-based packaging business, developed clear stand-up pouches to preserve food quality and show products most appealingly. The transparent stand-up pouches from Flexible Pouches are cost-effective and environmentally friendly. The solution offers a full view of the content from all sides for secure eating and straightforward access.
  • August 2022 - SCG Chemicals Public Company Limited developed a monome stand-up pouch of a complete polyethylene structure, making it easier to continue with the recycling process than current multi-material packaging consisting of inseparable layers of different materials. This packaging solution is environmentally friendly, performs well when required, and is available in two options: monome and monome+ high barrier.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of Covid-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Demand for Packaged Food and Beverage
    • 5.1.2 Increasing Demand for Convenience and Ready-to-eat Food
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Stringent Government Regulations

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 PET (Polyethylene Terephthalate)
    • 6.1.2 PE (Polyethylene)
    • 6.1.3 PP (Polypropylene)
    • 6.1.4 EVOH (Ethylene-vinyl Alcohol)
    • 6.1.5 Other Material
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Food & Beverage
    • 6.2.2 Home Care
    • 6.2.3 Health Care
    • 6.2.4 Pet Care
    • 6.2.5 Other Applications
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Middle East
    • 6.3.5 Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor plc
    • 7.1.2 Mondi plc
    • 7.1.3 Sonoco Products Company
    • 7.1.4 Smurfit Kappa Group plc
    • 7.1.5 ProAmpac LLC
    • 7.1.6 Swiss PAC USA
    • 7.1.7 Winpak Ltd.
    • 7.1.8 Uflex Limited
    • 7.1.9 Glenroy, Inc.
    • 7.1.10 FLAIR Flexible Packaging Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET