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市場調査レポート
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1457099

スタンドアップパウチ市場-2024年から2029年までの予測

Stand-Up Pouches Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 129 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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スタンドアップパウチ市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月08日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 129 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

スタンドアップパウチ市場はCAGR 6.02%で成長し、2022年の126億5,100万米ドルから2029年には190億5,100万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

スタンドアップパウチは、底が平らでマチがあるため、棚や陳列面に垂直に立つように設計された軟質な包装ソリューションです。通常、リシーラブルジップロックやスパウトが付いており、簡単に開封・再閉鎖ができるため、製品の鮮度と利便性が保証されます。スタンドアップパウチは、その軽量性、省スペース設計、湿気や空気、その他の外部要素から内容物を保護する優れたバリア特性により、食品、飲食品、ペットフード、パーソナルケア製品など様々な業界で広く使用されています。

この市場を牽引しているのは、飲食品、ペットフード、化粧品、家庭用品など様々なセグメントで、便利で軽量、省スペースな包装オプションへの需要が高まっていることです。スタンドアップパウチの人気は、リシーラブル機能、優れたバリア特性、カスタマイズ可能なデザインによって後押しされ、製品の視認性と消費者へのアピールを高めています。市場の継続的な成長は、包装業界における持続可能性の重視の高まりを反映した、環境に優しくリサイクル可能な包装材料へのシフトによっても影響を受けています。

耐久性があり軽量なスタンドアップパウチへの需要の高まり

スタンドアップパウチは、軽量、リサイクル可能、安価な発送、ユーザーフレンドリー、市場拡大に拍車をかける様々な利点があるため、小売業者、顧客、取引業者の間でますます人気が高まっています。これらのパウチは、カーボンフットプリントが低く、軽量であるため燃料が少なくて済み、リサイクル可能な材料のみで構成されています。さらに、スタンドアップパウチは、段ボールやガラスのような信じられないほど丈夫で、割れたりつぶれたりしない材料で構成されているため、世界中でますます人気が高まっています。

飲食品への高い需要

スタンドアップパウチのニーズは、外出の多いライフスタイルや健康志向の高まりによる、包装飲食品の需要の高まりによってもたらされています。簡便な食品への嗜好、長い通勤時間、仕事のスケジュールなどはすべて、スナックやすぐに食べられる食品の需要に寄与しています。さらに、これらのパウチはガラス瓶や缶、硬いボトルよりも輸送に便利なため、多くのメーカーが強く支持しています。したがって、環境に優しく、使いやすいパウチを作ることが、世界のスタンドアップパウチ市場の成長に拍車をかけると考えられます。

さらに、業界内のいくつかのメーカーは、持続可能なソリューションの導入を優先しており、一貫して顧客と市場の需要に対応しています。例えば、Shako Flexipack Pvt.Ltd.は今年初め、より経済的で賞味期限が長く、重量が軽いため環境に優しい、食品・非食品用途のジャンボ5リットルスタンドアップパウチを発表しました。

軟質包装への需要の高まり

スタンドアップパウチは、固形物と液体製品の両方の包装に適しており、硬質包装製品に対する需要を増大させています。また、重い包装材料から軽量包装材料への包装傾向のシフトは、さらに市場成長を促進する他の主要な要因軽量として起因する輸送コストと一緒に使用される総原料を削減します。スタンドアップパウチは金属缶よりも約4~5倍軽く、その結果、包装重量が軽くなり、製品のコストが削減されます。

スタンドアップパウチは、固形物と液体物の両方の包装に使用できるため、硬質包装の製品に比べ、需要が増加しています。市場拡大を後押しするもう一つの重要な要因は、重い包装材から軽量包装材への動向であり、これによって使用される原材料の総量と輸送コストがさらに削減されます。スタンドアップパウチの重量は金属缶の約4~5倍であるため、生産コストが低く、包装材料も少なくて済みます。

持続可能な包装ソリューションへのニーズの高まり

新たな規制の導入など、業界におけるダイナミックな変化が、メーカーに新たな包装オプションの開発を促しています。スタンドアップパウチに使用されるプラスチックの環境に対する懸念が高まるにつれ、メーカーは安全、安心、生分解可能な包装オプションで対応してきました。厳しい政府規制、消費者の嗜好の変化、環境ストレスのため、メーカーは戦略を循環型に方向転換し、新鮮プラスチック技術を活用して、酸素、湿度、耐光性、耐穿孔性、耐腐食性、易引裂伝播性などの特定の特性を含む、リサイクル可能で環境に優しい製品を生み出しています。

賞味期限の延長

スタンドアップパウチは、湿気、空気、光から製品を保護する優れたバリア特性を備えていることが多いです。特に食品や飲食品のような腐敗しやすい商品では、この保存期間の延長により、商品の鮮度や品質を保つことができます。さらに、スタンドアップパウチを店頭に垂直に陳列することで、商品の視認性が高まり、消費者の注目を集めます。ユニークでカスタマイズ可能なデザインにより、ブランドは人目を引く包装を作ることができ、売上増に貢献します。

アジア太平洋は予測期間中に飛躍的な成長を遂げる

新たな規制の導入など業界のダイナミックな変化が、メーカーに新たな包装オプションの開発を促しています。スタンドアップパウチに使用されるプラスチックに対する環境への懸念が高まるにつれ、メーカーは安全、安心、生分解可能な包装オプションで対応しています。厳しい政府規制、消費者の嗜好の変化、環境ストレスのため、メーカーは戦略を循環型に方向転換し、新鮮プラスチック技術を活用して、酸素、湿度、光、穿刺、耐腐食性、易引裂伝播性などの特定の特性を含む、リサイクル可能で環境に優しい製品を生み出しています。

市場の主要立ち上げ

  • 2024年1月、包装全体が食品包装に適しており、消費者再生利用(PCR)材料を50%以上含む初の軟質スタンドアップパウチを発売するため、Accredo PackagingはPresto ProductsのFresh-Lockチームと協力しました。Fresh-LockのChild-Guard(R)スライダー技術とAccredoFlexの再生フィルムラインを組み合わせることで、フィルムとジッパークロージャーの両方における再生材料の割合は他に類を見ないものとなり、再生食品包装の実現可能性の限界を押し広げることになりました。
  • 2022年6月、ドイツの面材メーカーSihlは、「プリント&パック」「パック&プリント」生産技術向けに設計された最先端の包装用フィルムArtysioを、プレメイドの個別印刷可能なスタンドアップパウチ向けに発表しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 スタンドアップパウチ市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • アセプティックパウチ
  • スタンダードパウチ
  • レトルトパウチ
  • その他

第6章 スタンドアップパウチ市場:材料別

  • イントロダクション
  • プラスチック
  • ペット
  • PP
  • ホイル

第7章 スタンドアップパウチ市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 飲食品
  • 美容とパーソナルケア
  • ペットフード
  • 在宅医療製品
  • その他

第8章 スタンドアップパウチ市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Amcor Plc
  • Mondi plc
  • Sonoco Products Company
  • Smurfit Kappa Group plc
  • PPC(ProAmpac LLC)
  • Swiss PAC USA
  • Winpak Ltd.
  • Uflex Limited
  • Glenroy, Inc.
  • FLAIR Flexible Packaging Corporation
目次
Product Code: KSI061615846

The Stand-up pouches market is expected to grow at a CAGR of 6.02% reaching a market size of US$19.051 billion in 2029 from US$12.651 billion in 2022.

Stand-up pouches are flexible packaging solutions designed to stand vertically on shelves or display surfaces due to their flat, gusseted bottom. They typically have a resealable zip-lock or spout for easy opening and reclosing, ensuring product freshness and convenience. Stand-up pouches are widely used across various industries, including food, beverages, pet food, and personal care products, due to their lightweight nature, space-saving design, and excellent barrier properties, which protect contents from moisture, air, and other external elements.

This market is driven by the growing demand for convenient, lightweight, and space-saving packaging options across various sectors, such as food and beverages, pet food, cosmetics, and household products. Stand-up pouches' popularity is fueled by their resealable features, excellent barrier properties, and customizable designs, which enhance product visibility and consumer appeal. The market's continuous growth is also influenced by the shift towards eco-friendly and recyclable packaging materials, reflecting the increasing emphasis on sustainability in the packaging industry.

Increasing Demand for Durable and Lightweight Stand-up Pouches

Stand-up pouches are becoming more and more popular among retailers, customers, and traders because they are lightweight, recyclable, inexpensive to ship, user-friendly, and offer a variety of advantages that spur market expansion. These pouches have a lower carbon footprint, require less fuel because they are lightweight, and are composed entirely of recyclable materials. Additionally, stand-up pouches are becoming more and more popular worldwide because they are composed of materials like cardboard and glass that are incredibly strong and cannot break or be crushed.

High demand for packaged food and beverages

The need for stand-up pouches is driven by the growing demand for packaged food and beverages due to the on-the-go lifestyle and growing health consciousness. Preference for convenience food, long commutes, and work schedules all contribute to the demand for snacks and ready-to-eat foods. Moreover, since these pouches are more convenient to ship than glass jars, cans, or stiff bottles, many manufacturers strongly favor them. Therefore, creating eco-friendly, user-friendly pouches will spur growth in the global stand-up pouch market.

Furthermore, several manufacturers within the industry are prioritizing the implementation of sustainable solutions and have been consistently addressing customer and market demands. For example, Shako Flexipack Pvt. Ltd. earlier this year unveiled a Jumbo 5-litre Stand-up pouch for food and non-food applications that is more economical, has a longer shelf life, and is more environmentally friendly because it weighs less.

Rising demand for flexible packaging

Stand-up pouches are suitable for the packaging of both solid and liquid products augmenting their demand for the rigid packaging products. In addition, the shift in packaging trend from heavy to lightweight packaging materials further reduces the total raw material used along with the transportation cost attributed as the other prime factor lightweight that drives the market growth. Stand-up pouches are approximately 4-5 times lighter than metal cans that results in less cost of products along with low packaging weight.

The fact that stand-up pouches can be used to package both solid and liquid goods increases their demand relative to products in rigid packaging. Another key factor propelling the market expansion is the trend away from heavy to lightweight packaging materials, which further lowers the total amount of raw materials used and the cost of transportation. Because stand-up pouches weigh about four to five times less than metal cans, they are less expensive to produce and require less packaging material.

Rising need for sustainable packaging solutions

Dynamic changes in the industry, such as the introduction of new regulations, have prompted manufacturers to develop new packaging options. As environmental concerns about the use of plastic for stand-up pouches grow, manufacturers have responded with safe, secure, and biodegradable packaging options. Because of stringent government regulations, changing consumer preferences, and environmental stresses, manufacturers are reorienting their strategies towards circularity and leveraging fresh plastic technologies to create recyclable and environmentally friendly products that include particular characteristics like oxygen, humidity, light, puncture, and corrosion resistance, as well as easy-tear propagation.

Extended shelf life

Stand-up pouches often feature excellent barrier properties, protecting products from moisture, air, and light. This extended shelf life helps preserve product freshness and quality, particularly for perishable items like food and beverages. Moreover, the vertical display of stand-up pouches on store shelves enhances product visibility and attracts consumer attention. Their unique and customizable designs allow brands to create eye-catching packaging, contributing to increased sales.

Asia Pacific is witnessing exponential growth during the forecast period

Dynamic changes in the industry, such as the introduction of new regulations, have prompted manufacturers to develop new packaging options. As environmental concerns about the use of plastic for stand-up pouches grow, manufacturers have responded with safe, secure, and biodegradable packaging options. Because of stringent government regulations, changing consumer preferences, and environmental stresses, manufacturers are reorienting their strategies towards circularity and leveraging fresh plastic technologies to create recyclable and environmentally friendly products that include particular characteristics like oxygen, humidity, light, puncture, and corrosion resistance, as well as easy-tear propagation.

Product Offerings

  • Kellogg's provides cereal pouches that are made from plant-based plastic material. These pouches are recyclable, and Kellogg's has committed to using 100% recyclable packaging for all of its cereal products by 2025.
  • The Honest Company provides a line of personal care products that are packaged in stand-up pouches made from 100% recycled materials. These pouches are also recyclable, and The Honest Company has partnered with TerraCycle to collect and recycle the pouches after use.
  • Glenroy and Walex Products provides a recyclable stand-up pouch for the household products market. This pouch is made from a recyclable plastic film and the consumers can return the clean and empty pouch to any retail store with a plastic bag recycling bin.

Market key launches

  • In January 2024, to launch the first-ever flexible stand-up pouch that is suitable for food packaging throughout the package and contains over 50% Post-Consumer Recycled (PCR) material, Accredo Packaging worked with the Fresh-Lock team at Presto Products. By combining the Child-Guard(R) slider technology from Fresh-Lock with the AccredoFlex line of recycled content films, the percentage of recycled content in both the film and the zipper closure is unmatched, pushing the boundaries of what is feasible for recycled food packaging. The partnership provides a kid-safe track with a recyclable child-safe closure and at least 25% PCR material in a child-resistant format.
  • In June 2022, German facestock manufacturer Sihl introduced Artysio, a cutting-edge packaging film designed for "print and pack" and "pack and print" production techniques, for premade, individually printable stand-up pouches.

Segmentation:

By Type

  • Aseptic Pouches
  • Standard Pouches
  • Retort Pouches
  • Others

By Material

  • Plastic
  • PET
  • PP
  • Paper
  • Foil

By End-Users

  • Food and Beverages
  • Beauty and Personal Care
  • Pet Food
  • Home Care Products
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. STAND-UP POUCHES MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Aseptic Pouches
    • 5.2.1. Market opportunities and trends
    • 5.2.2. Growth prospects
    • 5.2.3. Geographic lucrativeness
  • 5.3. Standard Pouches
    • 5.3.1. Market opportunities and trends
    • 5.3.2. Growth prospects
    • 5.3.3. Geographic lucrativeness
  • 5.4. Retort Pouches
    • 5.4.1. Market opportunities and trends
    • 5.4.2. Growth prospects
    • 5.4.3. Geographic lucrativeness
  • 5.5. Others
    • 5.5.1. Market opportunities and trends
    • 5.5.2. Growth prospects
    • 5.5.3. Geographic lucrativeness

6. STAND-UP POUCHES MARKET BY MATERIAL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Plastic
    • 6.2.1. Market opportunities and trends
    • 6.2.2. Growth prospects
    • 6.2.3. Geographic lucrativeness
    • 6.2.4. PET
    • 6.2.5. PP
  • 6.3. Paper
    • 6.3.1. Market opportunities and trends
    • 6.3.2. Growth prospects
    • 6.3.3. Geographic lucrativeness
  • 6.4. Foil
    • 6.4.1. Market opportunities and trends
    • 6.4.2. Growth prospects
    • 6.4.3. Geographic lucrativeness

7. STAND-UP POUCHES MARKET BY END-USERS

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food & Beverages
    • 7.2.1. Market opportunities and trends
    • 7.2.2. Growth prospects
    • 7.2.3. Geographic lucrativeness
  • 7.3. Beauty and Personal Care
    • 7.3.1. Market opportunities and trends
    • 7.3.2. Growth prospects
    • 7.3.3. Geographic lucrativeness
  • 7.4. Pet Food
    • 7.4.1. Market opportunities and trends
    • 7.4.2. Growth prospects
    • 7.4.3. Geographic lucrativeness
  • 7.5. Home Care Products
    • 7.5.1. Market opportunities and trends
    • 7.5.2. Growth prospects
    • 7.5.3. Geographic lucrativeness
  • 7.6. Others
    • 7.6.1. Market opportunities and trends
    • 7.6.2. Growth prospects
    • 7.6.3. Geographic lucrativeness

8. STAND-UP POUCHES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Material
    • 8.2.3. By End-Users
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Material
    • 8.3.3. By End-Users
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Material
    • 8.4.3. By End-Users
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Italy
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Spain
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.6. Others
        • 8.4.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.6.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Material
    • 8.5.3. By End-Users
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Others
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Material
    • 8.6.3. By End-Users
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. China
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Taiwan
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Thailand
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Indonesia
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Amcor Plc
  • 10.2. Mondi plc
  • 10.3. Sonoco Products Company
  • 10.4. Smurfit Kappa Group plc
  • 10.5. PPC (ProAmpac LLC)
  • 10.6. Swiss PAC USA
  • 10.7. Winpak Ltd.
  • 10.8. Uflex Limited
  • 10.9. Glenroy, Inc.
  • 10.10. FLAIR Flexible Packaging Corporation