市場調査レポート
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1406271

ITアウトソーシング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年

IT Outsourcing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 191 Pages | 納期: 2~3営業日

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ITアウトソーシング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 191 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ITアウトソーシング市場規模は2024年に6,176億9,000万米ドルと推定され、2029年には8,065億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは5.48%で成長すると予測されます。

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主なハイライト

  • 情報技術は、ほとんどの組織にとって競争力となっています。さらに、ITアウトソーシングは、クラウドへの移行やクラウドサービスのオプションによって、単なるコスト削減プロセス以上のものとなっています。そのため、この新しい形態は主に、顧客体験、ビジネスの成長、競争破壊といった組織の動機によって推進されています。
  • COVID-19の発生以来、クラウドサービスの採用が増加しており、このようなサービスを利用する組織は保守や開発作業の一部を第三者に委託することが多いため、ITアウトソーシング市場の成長にとって有利な市場シナリオが構築されると予想されます。
  • さらに重要なことは、新しい組織や小規模な組織でもこのようなサービスが好まれるようになったことで、市場の主要ベンダーは、オフショアチームと現場を統合する方法の開発にますます注力するようになったことです。小規模ベンダーのもう1つの重要なポイントは、ベンダーが提供するサービスの俊敏性です。
  • クラウドへの移行やソフトウェアの採用により、アウトソーシングの顧客は、価値の低い資産から専門の従業員にリソースを振り向ける一方、より柔軟でカスタマイズ可能な、進化に適したソリューションに注力するようになった。
  • しかし、クラウドやサーバーベースのサービスにおけるデータセキュリティの欠如が、市場の成長を妨げています。クラウドベースのサービスには、特有のセキュリティ上の問題や課題が数多く存在します。データは通常、サードパーティーのプロバイダーに保管され、クラウドのインターネット経由でアクセスできます。このため、データの可視性や管理は制限されています。とはいえ、効率性と拡張性に優れたインフラに対する需要の高まりと、クラウドへの移行の増加が市場を牽引しています。

ITアウトソーシング市場の動向

BFSIが最大のエンドユーザー業種に

  • 銀行・金融サービス・保険(BFSI)は、主にパンデミック(世界的大流行)や競合情勢の変化により、テクノロジー導入に大きな変化が生じている主要なエンドユーザー業界のひとつです。Flexera Softwareの調査によると、この分野でのIT支出も増加しています。
  • 金融機関では、プロセスやサービスを第三者にアウトソーシングするケースが増えています。銀行は、郵送キャンペーンから決済処理まで、あらゆるものをアウトソーシングできます。銀行が生き残り、顧客を惹きつけるには、強固で包括的な社内IT部門か、信頼できる外部パートナーが必要です。
  • BFSI部門もクラウドにシフトしており、新たな市場機会をもたらしています。グーグル・クラウドの最近の調査によると、米国では、クラウド戦略を利用している金融サービス企業の約54%が、ワークロードを完全にクラウドに展開しています。
  • 現代の顧客は、銀行のサービスによりパーソナライズされた合理的なアクセスを必要としています。あらゆるデバイスにシームレスなアクセスを提供するオムニチャネルプラットフォームへの移行は、ITアウトソーサーに任せることができます。さらに、こうしたプラットフォームはリアルタイムのデータ収集と分析を容易にするため、金融機関は顧客のエクスペリエンスを向上させることができます。したがって、こうした動きは銀行のITアウトソーシングを後押ししています。
  • 全体として、BFSIセクターのITアウトソーシングサービスに対する需要は、高度なサイバーセキュリティ、デジタルトランスフォーメーション、規制遵守の高まり、進化する顧客の期待や業界動向に対応するための革新的なソリューションに対するニーズによって促進されるであろう。
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アジア太平洋地域が市場を独占する見通し

  • 中国は重要なアウトソーシング先の1つです。アウトソーシング業界は、米国企業の大多数が魅力的と感じるメリットを検討しています。開発コストの削減は、アウトソーシングの実際のメリットを保持する上で重要な役割を果たしています。
  • 中国は、デジタル化と工業化を通じて、(安価な)雇用製造からハイエンドの工業生産への移行に大きな努力を払ってきました。GSMAによると、中国は2025年までに世界のIIoT市場の3分の1を占めると推定されています。さらに、各国における産業用IoTの普及が進んでいることも、市場の成長を大きく後押ししています。
  • インドはかなり成熟した世界ITアウトソーシング先であり、幅広い選択肢があります。それ以来、インドは重要なITアウトソーシング先としての地位を維持するため、25年以上にわたってこの問題に継続的に取り組んできました。国内のITアウトソーシング企業は、熟練したソフトウェア開発者に対する需要の増加により、世界中で急速に事業を拡大しています。コスト面と優秀なスキルプールは、日本が市場で優位性を確保する上で重要な役割を果たしています。
  • 日本では、最近のIT技術の進歩に基づき、クラウドコンピューティング、データ保護、サイバーセキュリティなど、国内のビジネス分野におけるITアウトソーシングの範囲が拡大しています。多額のインフラ投資を必要とせずにビジネス機能を提供できることから、クラウドコンピューティングサービスの利用が増加しています。
  • 全体として、この地域の国々は、市場の継続的な発展に伴い、今後数年間で大きく成長すると予想されます。また、同地域のデータセンター・ビルは大きな需要を後押ししています。また、データセンター市場が成熟の一途をたどっていることから、インフラのアップグレードに伴う多額の収益が、同地域のITアウトソーシングを発展させる構えを見せています。

ITアウトソーシング業界の概要

ITアウトソーシング市場は、IBM Corporation、DXC Technologies、Accenture PLC、NTT Corporation、Infosys Limitedといった主要な業界プレーヤーを中心に、大きく細分化されています。これらの市場参入企業は、製品ポートフォリオを強化し、持続可能な競争優位性を確立するために、パートナーシップの形成や買収など、さまざまな戦略を採用しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 効率性と拡張性の高いITインフラへの需要の高まり
    • アウトソーシングベンダーに依存することで、差別化を図る手段としてITを重視する組織の増加
    • クラウドへの移行の進行と仮想化インフラの採用
  • 市場の課題
    • 市場の細分化とデータ漏えいの増加
    • IT構造のダイナミックなニーズがエンドユーザーのカスタマイズコストに影響
  • COVID-19がITアウトソーシング業界に与える影響
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場分析

  • オンショアリングとオフショアリングの動向
  • アウトソーシング業界の内訳-BPOとITベースのアウトソーシング
  • ITソリューションのコモディティ化進行の影響
  • ITアウトソーシングとマネージドサービス業界の分析
  • 主要ITアウトソーシングセグメントの内訳-アプリケーションとインフラ
  • デジタルトランスフォーメーションと"As-a-Service"モデルの出現の影響

第6章 市場セグメンテーション

  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • メディア・通信
    • 小売・eコマース
    • 製造
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • 北欧
      • ベネルクス
      • ポーランド
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • インドネシア
      • ベトナム
      • マレーシア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • コロンビア
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • トルコ
      • その他中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • DXC Technologies
    • Accenture PLC
    • NTT Corporation
    • Infosys Limited
    • Tata Consultancy Services
    • Cognizant Technology Solutions Corporation
    • Capgemini SE
    • Wipro Limited
    • Andela Inc.
    • Wns Holding Ltd
    • Pointwest Technologies
    • ATOS SE
    • Amadeus IT Group
    • Specialist Computer Centres(SCC)
    • HCL Technologies Ltd

第8章 世界で事業展開する主要ITアウトソーシング企業の相対ランキング分析

第9章 市場展望

目次
Product Code: 71441
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The IT Outsourcing Market size is estimated at USD 617.69 billion in 2024, and is expected to reach USD 806.53 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.48% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Information Technology has become a competitive edge for most of the organization. Moreover, IT outsourcing has become more than a simple cost reduction process with the cloud migrations and options of cloud services. Therefore, this new form is mainly driven by organizational motivations in terms of customer experience, business growth, and competitive disruption.
  • The rising adoption of cloud services since the outbreak of COVID-19 is anticipated to build a favorable market scenario for the IT outsourcing market growth as organizations using such services often outsource the maintenance and portion of development work to third parties.
  • More importantly, such a rise in preference amongst the newer and even smaller organizations has led the key vendors of the market to increasingly concentrate on driving out a way to integrate the offshore team with the on-site. Another critical aspect driven by small-scale players is the agility in vendor offerings, which refers to the time-to-market.
  • Cloud migration and adoption software have led outsourcing customers to divert resources from low-value assets to specialized employees while focusing on more flexible, tailorable, and evolution-friendly solutions.
  • However, the lack of data security in cloud and server-based services is hindering the market's growth. Cloud-based services pose many specific security issues and challenges. Data is usually stored with a third-party provider and can be accessed over the internet in the cloud. This indicates that visibility and control over that data are limited. Nevertheless, growing demand for efficiency and scalable infrastructure and increasing cloud migration are driving the market.

IT Outsourcing Market Trends

BFSI to be the Largest End-user Vertical

  • Banking, financial services, and insurance (BFSI) is one of the major end-user verticals experiencing significant change in technology adoption, mainly due to the conditions brought on by the pandemic and the evolving competitive landscape. IT spending in the sector is also increasing, according to a study by Flexera Software.
  • Financial organizations are increasingly outsourcing their processes and services to third parties. Banks can outsource everything from mailing campaigns to payment processing. Banks can only survive and attract customers with a robust and comprehensive in-house IT department or trusted outside partners.
  • The BFSI sector is also shifting towards the cloud, which presents new market opportunities. According to a recent survey by Google Cloud, in the United States, about 54% of the financial services companies using cloud strategy have their workloads fully deployed in the cloud.
  • Modern customers need more personalized and streamlined access to banks' services. The transition to omnichannel platforms, which provide seamless access for all devices, can be carried out by IT outsourcers. Moreover, such platforms facilitate real-time data collection and analysis so that financial institutions can improve customers' experience. Hence, such developments are driving IT outsourcing in the banks.
  • Overall, the BFSI sector's demand for IT outsourcing services will be fueled by the need for advanced cybersecurity, digital transformation, growing regulatory compliance, and innovative solutions to meet evolving customer expectations and industry trends.
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Asia Pacific is Expected to Dominate the Market

  • China has been one of the significant outsourcing destinations. The outsourcing industry considers benefits that the majority of the companies in the US find attractive. Reduction in development costs plays a critical role in retaining the actual benefits of outsourcing.
  • China has made significant efforts to transition from (cheap) employment manufacturing to high-end industrial production through digitization and industrialization. China is estimated to account for one-third of the worldwide IIoT market by 2025, according to the GSMA. Additionally, the increasing prevalence of industrial IoT across countries has substantially aided market growth.
  • India is a considerable mature global IT outsourcing destination with a vast range of options. Since then, India has worked continuously on this issue for over 25 years to maintain its position as a significant IT outsourcing destination. IT outsourcing companies in the country are rapidly expanding operations worldwide due to an increasing demand for skilled software developers. The cost aspect and talented skill pool have contributed a critical role in ensuring the nation's dominance in the market.
  • In Japan, based on recent technological advancements in IT, the scope of IT outsourcing in the country's business sector has expanded to include cloud computing, data protection, and cybersecurity. Owing to the ability to provide business functionality without the need for substantial infrastructure investment, cloud-computing services are increasingly being utilized.
  • Overall, the countries in the region are expected to gain significantly in the coming years as the market continues to develop. In addition, the data center buildings in the region have fueled a significant demand. Also, with the data center market on the verge of maturing, significant revenues in upgrading infrastructure have been poised to develop IT outsourcing in the region.

IT Outsourcing Industry Overview

The IT outsourcing market exhibits significant fragmentation, featuring key industry players such as IBM Corporation, DXC Technologies, Accenture PLC, NTT Corporation, and Infosys Limited. These market participants employ various strategies, such as forming partnerships and pursuing acquisitions, to bolster their product portfolios and establish sustainable competitive advantages.

In May 2023, DXC Technology, a global technology services company, entered into a multi-year agreement with Scuderia Ferrari, the racing division of Ferrari N.V. This collaboration includes a commitment to developing cutting-edge automotive digital solutions with the aim of enhancing vehicle performance and driving experiences. DXC Technology is actively engaged in co-creating unified and scalable digital automotive solutions to enhance vehicle information capabilities in partnership with Ferrari.

In April 2023, WNS Holdings Ltd. unveiled WNS Travogue, a comprehensive suite of digital solutions tailored for the hospitality and travel industry. This innovative suite integrates advanced analytics and technology with WNS Holdings Ltd.'s extensive domain expertise to accelerate growth and foster innovation within the sector.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Demand for Efficiency and Scalable IT Infrastructure
    • 4.2.2 Organization are Increasingly Focusing on IT as a means to Gain Differentiation by Relying on Outsourced Vendors
    • 4.2.3 Ongoing Migration Toward the Cloud and Adoption of Virtualized Infrastructure
  • 4.3 Market Challenges
    • 4.3.1 Fragmented Nature of the Market And Growing Incidence of Data Breaches
    • 4.3.2 Dynamic Needs of IT Structure Impacts the Cost of Customization for End Users
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the IT Outsourcing industry
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET ANALYSIS

  • 5.1 Trends Related to Onshoring and Offshoring
  • 5.2 Breakdown of Outsourcing Industry - BPO vs IT-based outsourcing
  • 5.3 Impact of the Ongoing Commodification of IT Solutions
  • 5.4 Analysis of IT Outsourcing and Managed Service Industry
  • 5.5 Breakdown of the Major IT outsourcing Segments - Application and Infrastructure
  • 5.6 Impact of Digital Transformation and Emergence of "As-a-Service" Model

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Organization Size
    • 6.1.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.1.2 Large Enterprises
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 BFSI
    • 6.2.2 Healthcare
    • 6.2.3 Media and Telecommunications
    • 6.2.4 Retail and E-commerce
    • 6.2.5 Manufacturing
    • 6.2.6 Other End-user verticals
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Italy
      • 6.3.2.5 Spain
      • 6.3.2.6 The Nordics
      • 6.3.2.7 Benelux
      • 6.3.2.8 Poland
      • 6.3.2.9 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 Indonesia
      • 6.3.3.5 Vietnam
      • 6.3.3.6 Malaysia
      • 6.3.3.7 South Korea
      • 6.3.3.8 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Mexico
      • 6.3.4.3 Colombia
      • 6.3.4.4 Rest of Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa
      • 6.3.5.1 GCC
      • 6.3.5.2 South Africa
      • 6.3.5.3 Turkey
      • 6.3.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 DXC Technologies
    • 7.1.3 Accenture PLC
    • 7.1.4 NTT Corporation
    • 7.1.5 Infosys Limited
    • 7.1.6 Tata Consultancy Services
    • 7.1.7 Cognizant Technology Solutions Corporation
    • 7.1.8 Capgemini SE
    • 7.1.9 Wipro Limited
    • 7.1.10 Andela Inc.
    • 7.1.11 Wns Holding Ltd
    • 7.1.12 Pointwest Technologies
    • 7.1.13 ATOS SE
    • 7.1.14 Amadeus IT Group
    • 7.1.15 Specialist Computer Centres (SCC)
    • 7.1.16 HCL Technologies Ltd

8 RELATIVE RANKING ANALYSIS OF THE MAJOR IT OUTSOURCING COMPANIES OPERATING WORLDWIDE

9 MARKET OUTLOOK