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市場調査レポート
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965531

ITアウトソーシング市場-成長、動向、および予測(2021年~2026年)

IT Outsourcing Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd | ページ情報: 英文 225 Pages | 納期: 2-3営業日

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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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ITアウトソーシング市場-成長、動向、および予測(2021年~2026年)
出版日: 2021年02月01日
発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd
ページ情報: 英文 225 Pages
納期: 2-3営業日
担当者のコメント
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のITアウトソーシングの市場規模は2019年に3,337億米ドルとなりました。同市場は、予測期間(2020年から2025年)の間に4.5%のCAGRで拡大し、2025年までに3,976億米ドルに達すると予測されています。デジタルトランスフォーメーションにより、組織はITが提供できる創造的なアプリケーションと拡張機能の成功に依存するようになりました。より確かに、ITはほとんどの組織にとって重要な競争力になっています。

クラウドへの移行とクラウドサービスのオプションの増加に伴い、ITアウトソーシングは単なるコスト削減手法以上のものになりました。したがって、この新しい形態は、ビジネスの成長、カスタマーエクスペリエンス、および競争の混乱という観点からの組織のモチベーションによって推進されます。

さらに重要なことに、新しい組織やさらに小規模な組織の間でこれが好まれていることで、市場のベンダーは、オフショアチームをオンサイトと統合する方法の推進にますます焦点を当てるようになりました。小規模プレーヤーが推進するもう1つの重要な側面は、ベンダーが提供する俊敏性に向けたものであり、市場投入までの時間です。

たとえば、2019年11月の時点で、AtosはVMwareを使用したデジタルハイブリッドクラウド製品を発表しました。これにより、企業は市場投入までの時間を短縮し、コストを削減できます。同社は、俊敏でスケーラブルでありながら安全なデジタルインフラを必要とするビジネスに対応しています。マルチクラウド製品全体にわたるこのような側面により、小規模スケーラーは成長し、イノベーションとフレキシビリティの両方を統合できるようになりました。

コロナウイルス(COVID-19)の発生により、サプライチェーンの脆弱性が露呈しました。ほとんどのIT組織にとって、脆弱なエコシステムには重要なITサービスのプロバイダーが含まれていました。さらに、在宅勤務の義務化により、サービスプロバイダーは、きわめて重要な企業顧客が、提供されるサービスの速度、セキュリティ、品質、および全体的な有効性を実現するための必要なツールとテクノロジーを確実に確保できるようになりました。

当レポートでは、ITアウトソーシング市場について調査し、市場の概要とともに、組織規模別、エンドユーザー業界別、地域別の動向、および市場に参入する企業のプロファイルなどを提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場の推進力
    • 効率性とスケーラブルなITインフラに対する需要の高まり
    • 組織は、外部委託先ベンダーに依存することで差別化の手段としてITにますます注目する
    • クラウドへの継続的な移行と仮想化インフラの採用
  • 市場の課題
    • 市場の細分化された性質とデータ侵害の発生率の増加
  • ポーターズファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ITアウトソーシング業界に対するCOVID-19の影響

第5章 市場分析

  • オンショアリングとオフショアリングに関連する動向
  • アウトソーシング業界の内訳-BPOとITベースのアウトソーシング
  • ITソリューションの継続的なコモディティ化の影響
  • ITアウトソーシングとマネージドサービス産業の分析
  • 主要なITアウトソーシングセグメントの内訳-アプリケーションとインフラ
  • デジタルトランスフォーメーションの影響と「As-a-Service」モデルの出現

第6章 市場セグメンテーション

  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • 健康管理
    • メディア・テレコミュニケーション
    • 小売・Eコマース
    • 製造
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業概要
    • IBM Corporation
    • DXC Technologies
    • Accenture PLC
    • NTT Corporation
    • Infosys Limited
    • Tata Consultancy Services
    • Cognizant Technology Solutions Corporation
    • Capgemini SE
    • Wipro Limited
    • Andela Inc.
    • WNS Global Services
    • Pointwest Technologies
    • ATOS SE
    • Amadeus IT Group
    • Specialist Computer Centres (SCC)
    • HCL Technologies Ltd.

第8章 世界中で事業を展開している主要なITアウトソーシング企業の相対的なランキング分析

第9章 市場機会と将来の傾向

目次
Product Code: 71441

The global IT outsourcing market was valued at USD 318.5 billion in 2020, and it is expected to reach USD 425.19 billion by 2026, registering a CAGR of 4.5%, during the forecast period (2021 - 2026). With digital transformation, organizations have become dependent on the success of creative applications and extensions that IT could provide. More certainly, IT has become a key competitive edge for most of the organization.

  • With the increasing cloud migrations and options of cloud services, IT outsourcing has become more than a simple cost reduction technique. Therefore, this new form is driven by organizational motivations in terms of business growth, customer experience, and competitive disruption.
  • More importantly, such increased preference amongst the newer and even smaller organizations has led the vendors of the market to increasingly focus on driving out a way to integrate the offshore team with the on-site. Another critical aspect driven by small-scale players is toward agility in vendors offering refers to the time-to-market.
  • For instance, as of Nov 2019, Atos announced a Digital Hybrid Cloud offering with VMware to enable businesses to accelerate time-to-market and reduce costs. The company addresses the businesses that need an agile, scalable yet securer digital infrastructure. Such aspects throughout its multi-cloud offerings led the small scalers to be able to grow and bring both innovation and flexibility together.
  • With the onset of Coronavirus (COVID-19), the vulnerability of supply chains has been exposed. For most IT organizations, a fragile ecosystem included providers of critical IT services. In addition, work-from-home mandates have led the service providers to ensure that mission-critical enterprise customers have the necessary tools and technologies to enable the speed, security, quality, and overall efficacy of services provided.

Key Market Trends

BFSI Segment is Expected to Hold Significant Market Share

  • Financial organizations are increasingly outsourcing their processes and services to third parties. Banks can outsource everything from mailing campaigns to payment processing. Without a robust and comprehensive in-house IT department or trusted outside partner, banks have a little chance to survive and attract customers.
  • Modern customers need more personalized and streamlined access to banks' services. IT outsourcing vendors can handle the migration to omnichannel platforms that provide easy access from any device. Moreover, such platforms facilitate real-time data collection and analysis so that financial institutions can improve customers' experience. Hence such developments are driving IT outsourcing in the banks.
  • The market is witnessing an increase in outsourcing contracts, thereby boosting the market's growth positively. In 2019, IT services company Wipro announced that it had bagged an IT outsourcing contract worth around USD 300 million from ICICI Bank under which it would offer a comprehensive suite of services to the lender.

India is Expected to Hold a Significant Market Share

  • India has been considered as one of the most mature global IT outsourcing destinations with a wide range of options. The country has been working in this direction for more than 25 years and has maintained its dominance among the top IT outsourcing destinations since then.
  • With the demand for skilled software developers on the rise, IT outsourcing companies based out of the country are rapidly expanding their operations all over the world. The cost factor and talented skill pool have played a key role in assuring the dominance of the country in the market. This has also led to the average developer hourly rate in India to hover around USD 30.
  • As per Tholons Services Globalization Index 2019, each year, more than 120,000 IT specialists graduate from the country's tech universities. This has further fueled the establishment of IT outsourcing destinations in the country, namely Bangalore and Hyderabad. These hubs offer high-end skills, yet they are still less expensive than similar destinations across the world. This has also enabled India to be in a position to further ask for higher prices in future, due to huge dependence of foreign organizations on the same.

Competitive Landscape

IT Outsourcing Market is highly competitive owing to the presence of multiple vendors in the market providing IT services to the domestic and the international markets. The market appears to be moderately fragmented with the major vendors in the market adopting strategies mergers and acquisitions, strategic partnerships among others in order to expand their reach and stay competitive in the market. Some of the major players in the market are IBM Corporation, Accenture PLC, Infosys Limited, Tata Consultancy Services Limited among others.

  • September 2019 - Accenture launched the largest experience center in Mumbai, India, making it the sixth such facility by the company's interactive operations. The center serves as an "experience activation network", which is a collection of state-of-the-art sites worldwide that deliver marketing and brand solutions.
  • September 2019 - Tata Consultancy Services announced the launch of the TCS BaNCS Cloud for Asset Servicing, which automates the servicing of all classes of assets across all markets, and it is targeted at custodians, broker dealers, asset managers, and investment and private banks. The platform has been made available in a managed services model, with TCS running the operations on behalf of customers.

Reasons to Purchase this report:

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TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Demand for Efficiency and Scalable IT Infrastructure
    • 4.2.2 Organization are Increasingly Focusing on IT as a Means to Gain Differentiation by Relying on Outsourced Vendors
    • 4.2.3 Ongoing Migration Towards the Cloud and Adoption of Virtualized Infrastructure
  • 4.3 Market Challenges
    • 4.3.1 Fragmented Nature of the Market And Growing Incidence of Data Breaches
  • 4.4 Porters Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Impact of COVID-19 on the IT Outsourcing Industry 

5 MARKET ANALYSIS

  • 5.1 Trends Related to Onshoring & Offshoring
  • 5.2 Breakdown of Outsourcing Industry - BPO vs IT-based outsourcing
  • 5.3 Impact of the Ongoing Commodification of IT Solutions
  • 5.4 Analysis of IT Outsourcing and Managed Service Industry
  • 5.5 Breakdown of the Major IT Outsourcing Segments - Application & Infrastructure
  • 5.6 Impact of Digital Transformation and Emergence of "As-a-Service" Model

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Organization Size
    • 6.1.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.1.2 Large Enterprises
  • 6.2 -+`End-user Vertical
    • 6.2.1 BFSI
    • 6.2.2 Healthcare
    • 6.2.3 Media & Telecommunications
    • 6.2.4 Retail & E-commerce
    • 6.2.5 Manufacturing
    • 6.2.6 Other End-user verticals
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Italy
      • 6.3.2.5 Spain
      • 6.3.2.6 The Nordics
      • 6.3.2.7 Benelux
      • 6.3.2.8 Poland
      • 6.3.2.9 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 Indonesia
      • 6.3.3.5 Vietnam
      • 6.3.3.6 Malaysia
      • 6.3.3.7 South Korea
      • 6.3.3.8 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Mexico
      • 6.3.4.3 Colombia
      • 6.3.4.4 Rest of Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa
      • 6.3.5.1 GCC
      • 6.3.5.2 South Africa
      • 6.3.5.3 Turkey
      • 6.3.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 DXC Technologies
    • 7.1.3 Accenture PLC
    • 7.1.4 NTT Corporation
    • 7.1.5 Infosys Limited
    • 7.1.6 Tata Consultancy Services
    • 7.1.7 Cognizant Technology Solutions Corporation
    • 7.1.8 Capgemini SE
    • 7.1.9 Wipro Limited
    • 7.1.10 Andela Inc.
    • 7.1.11 WNS Global Services
    • 7.1.12 Pointwest Technologies
    • 7.1.13 ATOS SE
    • 7.1.14 Amadeus IT Group
    • 7.1.15 Specialist Computer Centres (SCC)
    • 7.1.16 HCL Technologies Ltd.

8 RELATIVE RANKING ANALYSIS OF THE MAJOR IT OUTSOURCING COMPANIES OPERATING WORLDWIDE

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS