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市場調査レポート
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1435905

デジタル融資:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Digital Lending - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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デジタル融資:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

デジタル融資市場規模は2024年に4,533億2,000万米ドルと推定され、2029年までに7,953億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に11.90%のCAGRで成長します。

デジタル融資- 市場

主なハイライト

  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックにより、世界中の中小企業は危機の最中に事業を継続するための資金調達に課題に直面しました。
  • デジタル融資は、パンデミック中に、特に中小企業の間で成長と導入のいくつかの機会を見つけることが期待されています。今年のEY世界・バンキング・アウトルックによると、中小企業の63%が金融ニーズのために依然として従来の銀行を好んでいる一方、フィンテック融資業者の増加により56%が銀行業務および決済フィンテック・サービスを利用しています。
  • BFSI業界におけるデジタル化の急速な導入により、融資の情勢はここ数年で劇的に変化しました。伝統的な融資形態は、依然として世界の多くの地域で普及しています。しかし、デジタルソリューションプロバイダーが提供する利点により、企業全体でデジタル融資ソリューションとサービスを導入する道がますます開かれています。
  • 市場の成長を促進するもう1つの主な要因は、銀行および金融サービスのデジタル化によるいくつかの利点による消費者の期待と行動の変化です。顧客の背景は多様であり、個人ローンから中小企業金融、住宅ローンなど、さまざまな目的でローンを必要とする場合があります。 Razorpayの委託を受けたIDCの調査によると、各中小企業は年間平均816時間と3,200万ルピーを銀行業務に費やしています。
  • さらに、スマートフォンの普及などのいくつかの技術的進歩により、いくつかのエンドユーザー分野でデジタルバンキングの採用が増加しました。また、人工知能、機械学習、クラウドコンピューティングなどのテクノロジーは、膨大な量の顧客情報を処理できるため、銀行やフィンテックに利益をもたらします。このデータと情報を比較して、顧客が望むタイムリーなサービス/ソリューションに関する結果を取得し、顧客関係の構築に役立てています。
  • Aire、Kabbage、Kasistoは、AIに全面的に投資している最も著名な金融分野のスタートアップ企業です。たとえば、Kabbageは、特定の顧客への融資のあらゆるリスクを評価するAIアルゴリズムを使用しており、会社の管理者が最小限の時間で融資を実行できるようにしています。フィンテック企業や銀行企業における消費者のニーズのパーソナライズへの要求により、AIへの需要がさらに強化されました。

デジタル融資市場の動向

消費者セグメントはより高いペースで成長すると予想される

  • 金融サービステクノロジーソリューションの世界的動向プロバイダーであるFiserv, Inc.が実施した最新のExpectations &Experiences消費者動向調査によると、過去2年間にローンを申請した人のほぼ3分の2が、部分的または完全にオンラインで申請を行っていると報告されています。、昨年から大幅な増加を示しています。この成長の中心的な部分は、スマートフォンとタブレットの使用量の増加によるものです。
  • また、デジタル融資の新興企業は教育コースや専門コース向けのローンの提供を開始し、主に個人ローンや消費者金融分野に注力していました。たとえば、バンガロールに拠点を置くゼストマネーは、専門教育を目的とした融資に大きな賭けをしています。同社はすでに、Upgrade、NMIMS、Great Learning、Acadgild、Edurekaなどの企業と提携し、新しいスキルセットを習得したい初心者レベルまたは中級レベルの幹部に資金を提供しています。
  • 数年の職歴があり、信用履歴のないミレニアル世代(またはクレジットを初めて利用する層)は、ローンが承認されなかったり、金利が高かったりします。さらに、従来の銀行では、中小企業や法人向け融資を決定するまでに平均3~5週間かかります。現金化までの平均時間はほぼ3か月です。このような課題、デジタル融資アプリケーションにアクセスするためにモバイルデバイスへの顧客のデジタル行動が促進されています。
  • 政府の規制もデジタル行動の増加を促進します。たとえば、2023年1月にインド準備銀行は、オンラインプラットフォームとモバイルアプリを通じたデジタル融資に関するワーキンググループ(WG)を発表しました。委員会は具体的な規制措置を提案する責任を負う。この動きは、十分なサービスを受けていない顧客にさまざまなデジタルローンを提供する夜間貸付アプリに取り組む中銀の試みの最新のものです。最近、これらのプラットフォームは融資回収に強制的な手段を採用しているとして規制当局の厳しい視線にさらされています。

アジア太平洋は大幅な成長率を示すと予想される

  • デジタル融資はかなり前から信用組合で利用可能になってきましたが、新たに出現したテクノロジーや消費者金融のペースが速いことから、ペーパーレスのプロセス以上のものをデジタル融資が会員に提供することがこれまで以上に重要になっています。たとえば、2022年8月、RBIは銀行およびノンバンク金融会社(NBFC)に対し、デジタル融資プラットフォームを通じた融資の実行は主に第三者の無制限の関与、不正販売、データプライバシーの侵害、不当なビジネス行為に関連するデジタル融資ガイドラインを通知しました。、法外な金利の請求、非倫理的な回収行為。
  • 中国のオンライン融資セクターは、効果的な規制の欠如により過去10年間で急速な成長を遂げており、調査対象となる市場のプレーヤーの数は増加しています。しかし、中国人民銀行のデータによると、国内の認可金融機関の消費者向け融資残高は5月時点で9兆元で、国内の総融資残高200兆元の5%にも満たないです。
  • インドにおけるスマートフォン、インターネットアクセスの急速な普及、消費主義への移行は、デジタル融資企業の成長を促進しました。現在、インドには338社のオンライン融資の新興企業があり、シームレスなプロセスを通じて貸し手と債権者の間のギャップを縮めようとしています。
  • さらに、日本政府は国民にキャッシュレス行動を浸透させるプログラムを立ち上げています。政府は、2025年までにキャッシュレス決済比率を40%に引き上げる取り組みを打ち出しました。2019年10月1日の消費税8%から10%への増税に伴い、加盟店向けのキャッシュレス決済端末の設置補助や、各種割引制度が実施されました。登録された中小企業またはフランチャイズ店から購入する場合、消費者は2%または5%割引されます。

デジタル融資業界の概要

デジタル融資市場の競合情勢は、複数のソリューションプロバイダーが存在するため細分化されており、市場で過半数のシェアを保持しているプロバイダーはありません。 Funding Circle Limited、On Deck Capital Inc.、Prosperマーケットプレース, Inc.、LendInvest Limited、Bizfi LLCareなどの市場関係者は、自社のサービスを改善し、市場で最大限の牽引力を得るためにいくつかの革新を行っています。市場の新興企業は、革新的で技術的に統合されたソリューションを提供するために戦略的に資金を調達しています。市場関係者はまた、戦略的提携が成長に向けた有利な道であると考えています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界関係者の分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替製品の脅威
  • ローン購入希望者の重要なタッチポイント
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)がデジタル融資と関連市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • デジタル行動による潜在的なローン購入者の増加
  • 市場の課題
    • セキュリティ上の懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ビジネス
      • ビジネスデジタル融資市場力学
      • ビジネス向けデジタル融資エコシステム(新興企業と既存企業の両方を含む)
    • 消費者別
      • 消費者デジタル融資市場力学
      • 消費者デジタル融資モデル(ペイデイレンダー、ピアツーピアローン、個人ローン、自動車ローン、学生ローン)
      • 消費者デジタル融資エコシステム(新興企業と既存企業の両方を含む)
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Funding Circle Limited(Funding Circle Holdings PLC)
    • Bizfi LLC
    • On Deck Capital Inc.
    • Prosper Marketplace Inc.
    • LendInvest Limited
    • LendingClub Corp.
    • Zopa Limited
    • Social Finance Inc.
    • Upstart Network Inc.
    • Kiva Microfunds
    • Kabbage Inc.
    • CAN Capital Inc.
    • Lendingtree Inc.
  • 追加の企業プロファイル
    • Kaspi Bank JSC
    • Klarna Bank AB
    • Ferratum Oyj
    • Provident Bank(Provident Financial Services Inc.)
    • International Personal Finance PLC(IPF)
    • Oriente
    • Faircent
    • LenDenClub
    • CapFloat Financial Services Private Limited
    • Transactree Technologies Private Limited(LendBox)
    • Monexo
    • i-LEND
    • Decimal Technologies Pvt. Ltd.

第8章 投資分析と市場機会

目次
Product Code: 70790

The Digital Lending Market size is estimated at USD 453.32 billion in 2024, and is expected to reach USD 795.34 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.90% during the forecast period (2024-2029).

Digital Lending - Market

Key Highlights

  • Due to the Covid-19 pandemic, SMEs across the globe faced challenges in raising funds during the crisis to keep their businesses operating.
  • Digital Lending is expected to find several opportunities for growth and adoption during the pandemic, especially among SMEs. According to EY Global Banking Outlook this year, 63% of SMEs still prefer traditional banks for their financial needs, whereas 56% use a banking and payments FinTech service due to increasing FinTech lenders.
  • The lending landscape has changed drastically over the years due to the rapid adoption of digitization in the BFSI industry. The traditional form of lending still prevails in many parts of the world. However, the benefits provided by digital solution providers are increasingly paving the way for adopting digital lending solutions and services across enterprises.
  • Another major factor driving the market's growth is the changing consumer expectations and behavior due to the several benefits of digitizing banking and financial services. The customers may range from diversified backgrounds and may require the loan for various purposes ranging from personal loans to SME finance and home loans, amongst many others. According to a survey by IDC commissioned by Razorpay, each SME spends 816 hours and Rs 32 lakh on banking on an average per year.
  • Further, the adoption of several technological advancements, such as the proliferation of smartphones, has led to an increase in the adoption of digital banking across several end-user verticals. Also, technologies like Artificial Intelligence, Machine Learning, and Cloud Computing benefit banks and fintech as they can process vast amounts of customer information. This data and information are then compared to obtain results about timely services/solutions that customers want, which has aided in developing customer relations.
  • Aire, Kabbage, and Kasisto are some of the most prominent financial sector startups that have fully invested in AI. For instance, Kabbage uses AI algorithms that assess all risks of lending money to a particular customer, allowing managers of the company to give loans in minimal time. The demand for personalization of their needs among consumers in the fintech and banking companies has further strengthened the demand for AI.

Digital Lending Market Trends

Consumer segment is expected to grow at a higher pace

  • The latest Expectations & Experiences consumer trends survey from Fiserv, Inc., a leading global provider of financial services technology solutions, states that almost two-thirds of people who have applied for loans in the past two years now do so either partially or fully online, representing a significant increase from last year. A central portion of this growth is due to the increasing usage of smartphones and tablets.
  • Also, Digital lending startups have started giving out loans for education and professional courses, expanding from mainly focusing on personal loans and consumer lending space. For instance, Bengaluru-based Zest Money is betting big on lending for professional education purposes. It has already partnered with players like Upgrade, NMIMS, Great Learning, Acadgild, and Edureka, among others, to provide funds to entry-level- or mid-level executives wanting to acquire new skill sets.
  • Millennials with a few years of work experience and no credit history (or the new-to-credit segment) find their loans either unapproved or come at high interest rates. Moreover, in traditional banks, the time to decide for small businesses and corporate lending averages between three and five weeks; the average time to cash is nearly three months. Such challenges are driving customers' digital behavior to mobile devices to access digital lending applications.
  • Government regulations also augment the increase in digital behavior. For instance, in January 2023, the Reserve Bank of India announced a working group (WG) on digital lending through online platforms and mobile apps. The committee will be responsible for suggesting specific regulatory measures. The move is the latest in the central bank's attempt to tackle fly-by-night lending apps offering various digital loans to underserved customers. Of late, these platforms have been coming under the regulator's glare for adopting coercive means of loan recovery.

Asia-pacific is Expected to Exhibit a Significant Growth Rate

  • Digital lending has been available to credit unions for quite some time, but with new emerging technologies and the fast-paced nature of consumer lending, it is more important than ever that digital lending offers members more than a paperless process. For instance, In August 2022, RBI Notifies Digital Lending Guidelines to banks and non-banking finance companies (NBFCs) that disbursement loans through digital lending platforms primarily relate to the unbridled engagement of third parties, misselling, breach of data privacy, unfair business conduct, charging of exorbitant interest rates, and unethical recovery practices.
  • China's online lending sector has seen rapid growth in the past decade owing to a lack of effective regulations, increasing the number of players in the market studied. However, According to data from the People's Bank of China, outstanding consumer loans at the nation's licensed financial institutions stood at 9 trillion yuan as of May, making up less than 5 percent of the country's total outstanding loans of 200 trillion yuan.
  • The rapid adoption of smartphones, internet access, and a shift toward consumerism in India helped fuel the growth of digital lending enterprises. There are currently 338 online lending start-ups in India trying to reduce the gap between lenders and creditors through a seamless process.
  • Moreover, the government of Japan is launching programs to inculcate cashless behaviors in citizens. The government launched an initiative to increase cashless payments to 40% by 2025. With the consumption tax increase from 8% to 10% on October 1, 2019, several discount schemes were implemented, which subsidized the installation of cashless payment terminals for merchants and provided 2% or 5% discounts for consumers when purchasing from registered SMEs or franchise stores.

Digital Lending Industry Overview

The competitive landscape of the Digital Lending Market is fragmented owing to the presence of several solution providers, with none of them holding a majority share in the market. The market players, such as Funding Circle Limited, On Deck Capital Inc., Prosper Marketplace, Inc., LendInvest Limited, and Bizfi LLCare, are making several innovations to improve their offerings and gain maximum market traction. The emerging players in the market are strategically raising funds to provide innovative and technologically integrated solutions. The market players also view strategic collaborations as a lucrative path toward growth.

  • In September 2023, cryptocurrency exchange company Coinbase Global announced its plan to launch a platform for digital asset lending, especially aimed at huge institutional stockholders. The company has reportedly raised around USD 57 million for its new-fangled crypto-lending platform.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKETDYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitute Products
  • 4.4 Important Touchpoints of Potential Loan Purchasers
  • 4.5 Impact of COVID-19 on the Digital Lending and Allied Markets

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Number of Potential Loan Purchasers with Digital Behavior
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Security concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Business
      • 6.1.1.1 Business Digital Lending Market Dynamics
      • 6.1.1.2 Business Digital Lending Ecosystem (including both Startups and Incumbents)
    • 6.1.2 By Consumer
      • 6.1.2.1 Consumer Digital Lending Market Dynamics
      • 6.1.2.2 Consumer Digital Lending Models (Payday Lenders, Peer-to-peer Loans, Personal Loans, Auto Loans, and Student Loans)
      • 6.1.2.3 Consumer Digital Lending Ecosystem (including both Startups and Incumbents)
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 United Kingdom
      • 6.2.2.2 Germany
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 India
      • 6.2.3.3 Japan
      • 6.2.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Funding Circle Limited (Funding Circle Holdings PLC)
    • 7.1.2 Bizfi LLC
    • 7.1.3 On Deck Capital Inc.
    • 7.1.4 Prosper Marketplace Inc.
    • 7.1.5 LendInvest Limited
    • 7.1.6 LendingClub Corp.
    • 7.1.7 Zopa Limited
    • 7.1.8 Social Finance Inc.
    • 7.1.9 Upstart Network Inc.
    • 7.1.10 Kiva Microfunds
    • 7.1.11 Kabbage Inc.
    • 7.1.12 CAN Capital Inc.
    • 7.1.13 Lendingtree Inc.
  • 7.2 Additional Company Profiles
    • 7.2.1 Kaspi Bank JSC
    • 7.2.2 Klarna Bank AB
    • 7.2.3 Ferratum Oyj
    • 7.2.4 Provident Bank (Provident Financial Services Inc.)
    • 7.2.5 International Personal Finance PLC (IPF)
    • 7.2.6 Oriente
    • 7.2.7 Faircent
    • 7.2.8 LenDenClub
    • 7.2.9 CapFloat Financial Services Private Limited
    • 7.2.10 Transactree Technologies Private Limited (LendBox)
    • 7.2.11 Monexo
    • 7.2.12 i-LEND
    • 7.2.13 Decimal Technologies Pvt. Ltd.

8 INVESTMENT ANALYSIS AND MARKET OPPORTUNITIES