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市場調査レポート
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二輪車コネクティビティシステム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Two-Wheeler Connectivity Systems Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 95 Pages | 納期: 2~3営業日

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二輪車コネクティビティシステム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

二輪車接続システム市場は、2021年に1億2803万米ドルとなり、予測期間2022-2027年に46%を超えるCAGRを記録しながら、2027年には12億7,896万米ドルに達すると予想されています。

COVID-19の大流行により、製造拠点の閉鎖や渡航制限が発生し、二輪車市場の成長が阻害されました。また、観光業がほとんど活動していないため、二輪車市場の接続システムのアフターマーケット分野も減速しています。市場は勢いを増しているため、予測期間にはプラス成長を遂げることが期待されます。

スマート接続システムは、通勤・通学客に、より良い体験とより大きな安全対策を提供します。連結システムソリューションにより、ライダーは二輪車に乗りながらデジタル情報やエンターテインメントにアクセスできるようになります。リンク型二輪車の台頭により、コネクテッド二輪車とアプリ開発者の可能性が生まれると予想されます。電動バイクの登場後、二輪車接続システムの市場は驚異的な拡大を見せています。バッテリーの状態や走行距離など、重要な事実を把握する必要性が、電動二輪車用ネットワークシステムの開発の大きな要因となっています。

技術の進歩、車両の安全性の向上、二輪車への運転支援システムの導入、小売・eコマース分野における物流の急成長といった要因が、コネクテッドバイク市場の需要を大きく押し上げています。

インターネットの普及率向上や、車車間・車インフラ間をサポートするためのインターネット接続や速度5Gの改善、運転支援システム、リアルタイム安全性、ナビゲーション、GPSモニタリングなどの機能に対する需要増が、市場成長に寄与すると予想されます。

二輪車接続システム市場動向

電動二輪車の販売が市場成長を促進する見通し

電動二輪車の需要は世界的に拡大しています。電動二輪車の技術革新が進み、新規参入が相次いでいることから、今後も需要の拡大が見込まれます。

排出ガスに対する懸念、消費者の意識の高まり、政府当局によるEV充電インフラ整備のための投資の増加が、電動二輪車の需要を促進すると予想されます。また、各国の政府が提供するインセンティブも、電動バイクの需要を高める上で重要な役割を担っています。その一つが、以下のようなインセンティブです。

*2020年7月、マドリード州政府は、住民の無公害車購入を促進するため、2020年に250万ユーロ、2021年に300万ユーロを拠出すると発表しました。市民は一人当たり最大750ユーロを受け取り、バイク、自転車、スクーターなどを購入することができるようになります。マドリードは、購入されたスクーター、自転車、モペット、電動バイクの最終価格の約50%を資金援助する予定です。

電動バイクの需要拡大に伴い、ここ数年、多くの新規参入者が大きなシェアを獲得しており、既存の従来型バイクメーカーもこの市場に参入しようとしています。例えば

ゼロの現在の製品ポートフォリオには、オンロードとオフロードが可能な小型の「デュアルスポーツ」バイクであるFX(9,300米ドルから)と、スポーツバイクであるSR/S(20,000米ドルから)があります。SR/Sは時速124マイルで、強化バッテリー装着時の航続距離は約200マイルです。ゼロは、最高速度、パワー、トルク、回生ブレーキなど、バイクのさまざまな性能パラメータをユーザーが変更できるアプリをバイクに提供しています。

インドは世界でも主要な二輪車市場の一つです。過去数年間、インドでは様々な世界プレーヤーや複数の新興企業が新しい電動バイクを発売し、市場に参入してきました。さらに、多くの新規プレーヤーが2021年に向けた新製品の発売を発表しており、この動向は今後も続くと思われます。例えば、以下の通りです。

*2021年8月、Olaは待望の電動スクーターS1およびS1 Proモデルを発表しました。最上位のOla S1 Proは、航続距離181キロメートルの定格3.97キロワット時(kWh)のバッテリーパックを搭載し、最高速度は時速115キロメートルになる予定です。廉価版のS1には、より小型の2.98kWhのバッテリーパックを搭載しています。

*2021年1月、Ultraviolette Automotive Pvt.Ltdは、インドで近く電動スポーツバイクを発売すると発表しました。このバイクは、バイクの概要、位置情報、パフォーマンスチューニング、遠隔診断、走行履歴、分析などのコネクティビティ機能を備えています。

欧州が市場をリードする見込み

二輪車用接続システム市場は、予測期間中、欧州が主要なシェアを占めると予想されます。欧州の主要市場では、2020年の880,700台に対して、2021年には合計949,400台の二輪車が登録されました。

ドイツ、フランス、イタリアでは、新興企業や従来の既存の二輪車メーカーが新しい二輪車接続システムを市場に投入するケースが増加しています。例えば

ボッシュのライダーアシスタンスシステムは、アダプティブクルーズコントロール、前方衝突システム、ブラインドスポットディテクションを提供します。ボッシュは、これらのシステムによって7件に1件の事故を防ぐことができると主張しています。ボッシュのこの技術は、ドゥカティやKTMなどのバイクに採用される予定です。ボッシュはまた、ネットワーク上の二輪車に他の車両の速度や位置を警告する接続システムも開発しています。このシステムは、視界の悪い状況やブラインドコーナーで威力を発揮するでしょう。事故の際には、緊急通報機能により、バイクのGPS座標が自動的に緊急サービスに通知されます。

アウディとドゥカティは、ドゥカティ2025ロードマップの一部として、C-V2X技術を共同で展示しました。この技術は、交差点での衝突警告、交差点での旋回時の衝突リスク警告、先行車の急ブレーキ時の警告を実行します。

二輪車用接続システム市場の競合他社分析

二輪車用接続システム市場は、一握りのプレーヤーに支配されているわけではなく、いくつかの新興企業や既存プレーヤーが存在することが特徴です。市場リーダーの一社であるボッシュは、ライダー情報システムである統合コネクティビティクラスターを持ち、二輪車とスマートフォンを接続しています。アプリの操作や、二輪車とクラウドを接続するための接続制御ユニットとして利用されています。以前はスタートアップ企業やテック企業、サプライヤーが中心だったこの新しい市場で、メーカーが存在感を示しています。例えば、以下のようなものです。

*2021年4月、Autotalks LtdとCommsigniaはオーストリアとフランスでC-Roadsクロスボーダー試験に成功し、検証アクセラレーションと組み込みHSMハードウェアセキュリティモジュール付きAutotalks V2X無線を使用するCommsigniaのITS-G5 V2Xソリューション、RSU(ロードサイドユニット)およびOB4オンボードユニット(車載器)がITS-G5コミュニケーションに関する全欧州C-Roadsプロジェクトの仕様を完全に遵守することが証明されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 機能タイプ別
    • 促進要因アシスト
    • 安全性
    • 車両管理
    • インフォテインメント
    • その他の機能
  • パワートレイン別
    • 電気自動車
    • 電気自動車
  • ネットワークタイプ別
    • V2X
    • DSRC
  • 地域別情報
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • 南アフリカ共和国
      • UAE
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Robert Bosch GmbH
    • Continental AG
    • Starcom Systems Ltd
    • BMW Group
    • TE Connectivity
    • KPIT Technologies Limited
    • Autotalks Ltd
    • Panasonic Corporation
    • Aeris Communications
    • Fabricacion Componentes Motocicletas SA

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 70739

The two-wheeler connectivity systems market was valued at USD 128.03 million in 2021, and it is expected to reach USD 1278.96 million by 2027 while registering a CAGR of above 46% during the forecast period 2022-2027.

The COVID-19 pandemic hindered the growth of the motorcycles market due to shutdowns of manufacturing units and travel restrictions. In addition, with virtually no activity in tourism, the aftermarket segment of the connectivity systems in the motorcycle market also witnessed a slowdown. As the market is gaining momentum, it is expected to witness positive growth in the forecast period.

Smart connection systems provide a better experience and greater safety measures for commuters. Due to linked system solutions, riders will have access to digital information and entertainment while riding their two-wheelers. The rise of linked two-wheelers is expected to create possibilities for connected motorcycles and app developers. Market companies must improve existing applications and develop two-wheeler-specific apps. After the advent of electric motorbikes, the market for two-wheeler connection systems has seen tremendous expansion. The necessity of knowing vital facts such as battery state, driving range, and so on is a major factor in developing electric two-wheeler networking systems.

Factors like technology advancements, advancements in vehicle safety, the introduction of driver-assist systems in motorcycles, and rapidly growing logistics in the retail and e-commerce sectors have been significantly driving demand for the connected motorcycle market.

Increasing internet penetration and improvements in internet connectivity and speed 5G to support vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure, along with the increase in demand for features, like driving assistance systems, real-time safety, navigation, and GPS monitoring, are expected to contribute to market growth.

Two-wheeler Connectivity Systems Market Trends

Sale of Electric Two-wheelers Poised to Boost Market Growth

The demand for electric motorcycles is growing around the world. As technological advancements in electric motorcycles are increasing, and the market is witnessing the entry of new players, demand will continue to grow over the years to come.​

Concerns over emissions, increasing consumer awareness, and increasing investments by government authorities to develop EV charging infrastructure are expected to propel the demand for electric motorcycles. Incentives offered by the governments of various countries have a crucial role to play in boosting this demand. One such incentive is:​

* In July 2020, the regional government of Madrid announced that it would allocate EUR 2.5 million in 2020 and EUR 3 million in 2021 to encourage residents to purchase non-polluting vehicles. Each citizen will be able to receive up to EUR 750 to buy a motorbike, bike, or scooter. Madrid will provide financial assistance of approximately 50% of the final price of the scooters, bicycles, mopeds, or electric motorbikes that have been purchased. ​

With the growing demand for electric motorcycles, many new players have gained a significant market share over the past few years, and existing conventional motorcycle manufacturers are also trying to enter this market. For instance, ​

Zero's current product portfolio includes FX, a small on- and off-road capable "dual-sport" motorcycle starting at USD 9,300, and the SR/S sports bike, which starts at USD 20,000. The SR/S bike can reach 124 miles per hour and has a range of about 200 miles when equipped with an enhanced battery. Zero offers its motorcycles with an app that lets users modify the bikes' various performance parameters, like maximum speed, power, torque, and regenerative braking.​

India is one of the major two-wheeler markets in the world. For the past few years, the country has attracted various global players and several new startups into the market with the launch of new electric motorcycles. Moreover, this trend is likely to continue as many new players have announced new product launches for 2021. For instance,​

* In August 2021, Ola unveiled its much-awaited S1 and S1 Pro electric scooter models. The top of the range Ola S1 Pro will have a 3.97 kilowatt-hour (kWh) battery pack rated for a range of 181 kilometers and will have a top speed of 115 kilometers per hour. The cheaper S1 has a smaller 2.98 kWh battery pack.

* In January 2021, Ultraviolette Automotive Pvt. Ltd announced it would soon be launching electric sports bikes in India. This bike features a connectivity feature, which includes bike overview, location, performance tuning, remote diagnostics, ride history, and analysis.

Europe Expected to Lead the Market

Europe is anticipated to hold the major share in the two-wheeler connectivity systems market over the forecast period. A total of 949,400 motorcycles were registered in the main European markets in 2021, compared to 880,700 units in 2020.

Germany, France, and Italy are witnessing an increasing number of startups and established conventional motorcycle manufacturers launching new two-wheeler connectivity systems in the market. For instance,

Bosch's rider assistance systems provide adaptive cruise control, forward collision systems, and blind-spot detection. Bosch claims that these systems can prevent one in seven accidents. This technology of Bosch will be adopted in bikes ranging from Ducati and KTM. Bosch is also developing connectivity systems that will alert two-wheelers on the network about the speed and position of other vehicles. This system would be very useful during low visibility situations and blind corners. In case of an accident, an emergency call feature will automatically notify emergency services with GPS coordinates of the bike.

Audi and Ducati jointly showcased C-V2X technology as part of the Ducati 2025 roadmap. The technology performs intersection collision warning, cross-traffic turn collision risk warning, and warning in case of sudden braking of the vehicle ahead.

Two-wheeler Connectivity Systems Market Competitor Analysis

The two-wheeler connectivity systems market is not dominated by a handful of players, but it is marked by several new startups and established players. Bosch, one of the market leaders, has an integrated connectivity cluster that is a rider information system and connects motorcycles and smartphones. It is used to operate apps and its connectivity control unit to connect motorcycles with the cloud. Manufacturers are showing their presence in this new market, which earlier was dominated by startups, tech companies, and suppliers. For instance,

* In April 2021, Autotalks Ltd and Commsignia successfully completed C-Roads cross-border testing in Austria and France, proving that Commsignia's ITS-G5 V2X solutions, the RS4 roadside unit (RSU) and OB4 on-board unit (OBU), which use Autotalks V2X radios with verification acceleration and embedded HSM Hardware Security Module, are fully compliant with the pan-European C-Roads project specifications for ITS-G5 communication.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Feature Type
    • 5.1.1 Driver Assistance
    • 5.1.2 Safety
    • 5.1.3 Vehicle Management
    • 5.1.4 Infotainment
    • 5.1.5 Other Features
  • 5.2 By Powertrain Type
    • 5.2.1 ICE
    • 5.2.2 Electric
  • 5.3 By Network Type
    • 5.3.1 V2X
    • 5.3.2 DSRC
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 US
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 UK
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 UAE
      • 5.4.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.2 Continental AG
    • 6.2.3 Starcom Systems Ltd
    • 6.2.4 BMW Group
    • 6.2.5 TE Connectivity
    • 6.2.6 KPIT Technologies Limited
    • 6.2.7 Autotalks Ltd
    • 6.2.8 Panasonic Corporation
    • 6.2.9 Aeris Communications
    • 6.2.10 Fabricacion Componentes Motocicletas SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS