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市場調査レポート
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1435886

アイデンティティ分析:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Identity Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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アイデンティティ分析:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アイデンティティ分析市場規模は、2024年に14億米ドルと推定され、2029年までに49億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に28.51%のCAGRで成長します。

アイデンティティ分析- 市場

主なハイライト

  • アイデンティティ分析ソリューションは、ユーザーのアクセスと権限について情報に基づいた意思決定を行うための鍵となります。これらのソリューションは、高度な分析と機械学習を使用して、IDアクセスのリスクを軽減します。組織は、継続的なコンプライアンスを確保するために、高度な分析や機械学習ソリューションなどの新しいテクノロジーを導入しています。
  • 世界中の企業は、支払いプロセスを含むデジタル化への支出を増やしており、あらゆる種類の組織でデジタル化への取り組みが見られます。 TechRepublic Premiumの最近の調査によると、回答者の47%が、2021年は2020年よりもデジタルトランスフォーメーションにより多くの支出を計画しています。さらに、2020年には、回答者の58%が紙のデジタル化を報告し、45%がオンライントレーニングモジュールの導入を報告しました。
  • アイデンティティ分析の市場は主に、厳格な規制によるソリューションの導入、コンプライアンスの要件、ビジネスにおけるBYOD動向の導入などの要素によって動かされています。たとえば、INFORM(オンライン小売市場における完全性、通知、および公平性)消費者法は2021年 3月に導入されました。小売業者は法律により、市場の上位販売者の正当性を確認することが義務付けられています。政府の厳しい規制の結果、ID検証ソリューションはさまざまなエンドユーザー業界に導入されています。
  • 企業のIT部門がオンプレミスソリューションを維持しながらクラウドシステムを導入するにつれ、誰がどのアプリケーションにアクセスできるかを制御することがより重要になります。これは、企業とそのチームにアイデンティティ分析に関する新たな課題をもたらします。課題には、ID管理、コンプライアンスの可視性などが含まれます。
  • COVID-19感染症のパンデミック中、アイデンティティ分析ソリューションは市場にプラスの影響を与え、予測期間中の成長に大きく貢献します。市場で活動しているベンダーも、パンデミックの影響で収益が急増しています。 2021年 2月、Ekataは300人の新規顧客の追加により収益が急増したと発表しました。パンデミックによりeコマースの導入が加速し、サイバー詐欺から身を守るための本人確認などのサービスの需要が高まりました。

アイデンティティ分析市場の動向

BFSI業界は予測期間中に大幅な成長が見込まれる

  • さまざまな目的でのオンライン決済の増加傾向により、銀行は第三者請求のための安全なチャネルを確立するようになり、アイデンティティ分析サービスの需要が高まっています。さらに、金融サービスを提供する媒体は費用対効果が高く、効率的であるため、銀行がオンラインアクセスを奨励していることが観察されています。
  • CRNが2022年 2月に実施した調査によると、金融機関は機械学習と予測分析を活用して、不正取引や個人情報盗難事件を予測し、KYCの自動化を強化し、個々のユーザーの見慣れないパターンを発見しています。この側面において、アイデンティティ分析は、組織が犯罪や懸念を発生前に軽減するのに役立ちます。
  • いくつかの企業が、革新的なIDおよびアクセス管理ソリューションを業界のさまざまな機関に提供しています。たとえば、WiproはIDおよびアクセス管理サービスを提供しており、その結果、オーストラリアの4大銀行の1つに対して重大なインシデントはゼロになっています。したがって、業界のいくつかの市場関係者によるこれらの取り組みと、銀行業界でのクラウドテクノロジーの採用の増加とが相まって、アイデンティティ分析ソリューションの採用がさらに進むことが予想されます。
  • さらに、2022年 1月、インドのRBL銀行は、カスタマーエクスペリエンス戦略を強化し、Abacus 2.0デジタルプラットフォームを通じて急速に成長する顧客ベースにサービスを提供するための価値提案を拡大するために、Googleと提携したと発表しました。この連携を通じて、RBLは顧客データと分析を適切に管理し、効果的なクロスセルを可能にし、顧客獲得コストを大幅に削減します。
  • 金融セクターではセキュリティが極めて重要であるため、提携銀行会社はセキュリティにかなりの部分を費やしています。たとえば、英国政府によると、英国におけるサイバー攻撃の約75%は決済および金融サービスが占めています。このような発展は市場にプラスの影響を与えています。世界銀行グループの開発のための身分証明書(ID4D)などの一部の取り組みは、新興諸国が新しい技術を活用して公的身分証明書を持つ国民の数を増やす新しいシステムを導入するのに役立ちます。

北米が大きなシェアを占めると予想される

  • 北米地域セグメントの成長の主な原動力は、テクノロジープロバイダーの重要な存在と、主要産業全体でのアイデンティティ関連侵害の件数の増加です。この地域に存在するこれらの企業は、地域および世界の競合情勢に留まるための革新的なソリューションの開発に注力しています。
  • カナダ市場では、さまざまなセクターにわたってデータ主導の意思決定の導入も進んでいます。クラウドビジネス管理ソリューションベンダーのSageは、2021年 3月に米国とカナダの市場でSage 300およびSage 100向けのクラウド初のSage Data and Analyticsサービス統合を開始しました。同社のビジネスインテリジェンスツールキットにより、ユーザーにライブセールスダッシュボードと詳細な情報を提供できます。 AIと機械学習アルゴリズムを活用した損益レポート。
  • さらに、2021年 6月に、Stripeは、インターネット企業が30か国以上のユーザーの身元を安全に確認するための簡単な方法であるStripe Identityを導入しました。 Stripe Identityは、企業にとって支払いの受け入れと同じくらい簡単に本人確認を行います。 Stripe Identityは、この種では初のセルフサービスツールであり、オンラインビジネスはコードを必要とせず、わずか数分でユーザーの身元確認を開始できます。このような動向は、北米地域の調査対象市場の成長をさらに促進すると予想されます。
  • さらに、カナダの銀行間でソフトウェアの使用が動向になりつつあり、2020年 3月にはロイヤルカナダ銀行がデジタルIDを初めて実装しました。ロイヤルカナダ銀行は、カナダ、米国、その他34の1,700万人の顧客にサービスを提供しています。国々。同社は口座開設用のデジタルIDを導入し、銀行支店で利用できるほか、モバイルやウェブサイトを通じてリモートで利用できるようになりました。
  • さらに、グラム・リーチ・ブライリー法(GLB)などの厳しい政府規制は、米国でのIDソリューションの導入において重要な役割を果たしています。この法律は、証券会社や金融機関に対し、データに対するリスクを評価し脅威から守るプログラムを確立することにより、消費者データのプライバシーを保護するための厳格な規制を導入することを求めています。

アイデンティティ分析業界の概要

Identity Analytics市場は適度な競争があり、多くの世界および地域のプレーヤーで構成されています。これらの企業はかなりの市場シェアを占めており、顧客ベースを世界的に拡大することに注力しています。これらのベンダーは、予測期間を通じて競争力を獲得するために、研究開発投資、戦略的パートナーシップ、その他の有機的および無機的成長戦略により重点を置いています。

  • 2022年 8月- 次世代SIEM、XDR、UEBA、アイデンティティ、およびアクセス分析のプロバイダーであるGuruculは、ポリクラウドアーキテクチャのサポートの拡張、マルチクラウド展開の改善、Amazonを含むすべての主要なクラウドスタックにわたるクロスクラウドを発表しました。導入サポートに加えて、これらの新しいクロスクラウド機能は、相関関係、高度なリンク、およびクラウド環境全体のアクセスとアクティビティに関する動作ベースラインを提供します。
  • 2022年 2月-LogRhythmは新しいブランドアイデンティティを導入します。このブランド変更は、セキュリティオペレーションセンターが人員不足を解消し、新しい攻撃やテクノロジーに関する知識を増やし、絶えず変化する脅威の情勢に自信を持って対処できるよう支援するという同社の取り組みを表しています。ブランド変更は、新しいビジュアル、将来のクラウドネイティブプラットフォーム、会社のビジョンと進化を反映した新しい視点を含む、2022年のLogRhythmへの多くの変更の最初のものです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 主要業界全体でID関連の詐欺事件が増加
  • 市場の課題
    • アイデンティティ分析ソリューションの導入の高コスト

第6章 アイデンティティ分析市場へのCOVID-19症の影響

第7章 市場セグメンテーション

  • 構成の種類
    • ソリューション
    • サービス
  • 導入
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンタープライズサイズ
    • 中小企業
    • 大企業
  • 利用者
    • IT・通信
    • BFSI
    • 政府
    • 小売業と消費者
    • ヘルスケア
    • その他のエンドユーザー(製造、エネルギー、電力)
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • Verint Systems Inc.
    • Hitachi ID Systems, Inc.
    • Brainwave GRC
    • LogRhythm, Inc.
    • Securonix, Inc.
    • Gurucul Solutions Pvt Ltd.
    • Nexis GmbH
    • Sailpoint Technologies Holdings Inc
    • Centrify Corporation
    • Okta Inc.
    • MicroStrategy Incorporated

第9章 投資分析

第10章 市場の将来

目次
Product Code: 70617

The Identity Analytics Market size is estimated at USD 1.40 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.91 billion by 2029, growing at a CAGR of 28.51% during the forecast period (2024-2029).

Identity Analytics - Market

Key Highlights

  • Identity analytics solutions are key in making informed decisions about user access and permissions. These solutions use advanced analytics and machine learning to mitigate the risk of identity access. Organizations are adopting new technologies, such as advanced analytics and machine learning solutions, to ensure continuous compliance.
  • Enterprises worldwide are increasing spending on digitization, including the payment processes, and the push towards digitization can be witnessed in all types of organizations. According to a recent TechRepublic Premium survey, 47% of the respondents planned on spending more on digital transformation in 2021 than in 2020. In addition, in 2020, 58% of the respondents reported digitizing paper, and 45% reported adopting online training modules.
  • The market for identity analytics is primarily driven by elements like the adoption of solutions through strict regulations, the requirement for compliance, and the adoption of BYOD trends in businesses. The INFORM (Integrity, Notification, and Fairness in Online Retail Marketplaces) Consumers act, for instance, was introduced in March 2021. Retailers are required by the law to confirm the legitimacy of the top market sellers. Identity verification solutions are deployed in various end-user industries as a result of the government's strict regulations.
  • As enterprise IT adopts more cloud systems while maintaining on-premises solutions, controlling who can access which applications become more important. This poses a new challenge for enterprises and their teams regarding identity analytics. Some of the challenges include identity management, compliance visibility, and more.
  • During the COVID-19 pandemic, identity analytics solutions will positively impact the market and contribute to its growth significantly during the forecast period. Vendors operating in the market have also witnessed a surge in revenue owing to the pandemic. In February 2021, Ekata announced that its revenue surged with the addition of 300 new customers. The pandemic accelerated the adoption of e-commerce, boosting demand for services, such as identity verification, to safeguard against cyber fraud.

Identity Analytics Market Trends

BFSI Industry is Expected to Grow at a Significant Rate Over the Forecast Period

  • The growing trend of online payments for various purposes has driven banks to establish secure channels for third-party charges, thus, driving the demand for identity analytics services. Furthermore, it has been observed that banks encourage online access because the medium is cost-effective and efficient in delivering financial services.
  • According to a survey conducted by CRN in February 2022, financial institutions have leveraged machine learning and predictive analytics to predict fraudulent transactions and personal information theft cases, enhance KYC automation, and discover unfamiliar patterns of individual users. In this aspect, identity analytics helps organizations mitigate crime and concerns before they occur.
  • Several companies are providing innovative identity and access management solutions to various institutions in the industry. For instance, Wipro provides identity and access management services, which result in zero critical incidents for one of Australia's biggest four banks. Hence, these initiatives by several market players in the industry, coupled with the increasing adoption of cloud technology in the banking industry, are expected to further the adoption of identity analytics solutions.
  • Further, in January 2022, RBL Bank, India announced that it has partnered with Google to strengthen its customer experience strategy and expand its value proposition to serve its rapidly growing customer base through the Abacus 2.0 digital platform. Through this collaboration, RBL will ably manage customer data and analytics, enable effective cross-selling, and significantly reduce customer acquisition costs.
  • In the financial sector, as security is vital, allied banking firms have been spending a significant share on security. For instance, payment and financial services account for about 75% of cyber-attacks in the United Kingdom According to UK government. Such developments are positively influencing the market. Some initiatives, like the World Bank Group's Identification for Development (ID4D), help developing countries put into effect new systems that increase the number of citizens with official identification with the support of new technologies.

North America is Expected to Hold a Significant Share

  • The prior driver for the growth of the North America geographic segment is the significant presence of technology providers and the increasing number of identity-related breaches across major industries. These players present in the region are focusing on the development of innovative solutions to stay in the regional and globally competitive landscape.
  • The implementation of data-driven decision-making is also rising in Canadian markets across various sectors. Cloud business management solutions vendor Sage launched its cloud-first Sage Data and Analytics service integration for Sage 300 and Sage 100 in the United States and Canadian markets in March 2021. With its business intelligence toolkit, it can provide users with live sales dashboards and detailed P&L reports with the help of AI and machine learning algorithms.
  • Further, in June 2021, Stripe introduced the Stripe Identity, a simple way for internet businesses to securely verify users' identities from over 30 countries. Stripe Identity makes identity verification as effortless for a business as payment acceptance. Stripe Identity is the first self-serve tool of its kind, allowing any online business to begin verifying the identities of their users in just a few minutes, with no code required. Such trends are further expected to boost the growth of the studied market in the North American region.
  • Moreover, the software usage among banks in Canada is becoming a trend, with the Royal Bank of Canada being the first to implement digital identity in March 2020. The Royal Bank of Canada serves 17 million customers in Canada, the United States, and 34 other countries. It rolled out a digital identity for account opening, which is available at the bank branches and remotely via mobile and its website.
  • Additionally, stringent government regulations, such as the Gramm-Leach-Bliley (GLB) Act, play a crucial role in adopting identity solutions in the United States. The act needs securities firms and financial institutions to implement strict regulations for protecting consumer data privacy by establishing a program that assesses risks to the data and guards against threats.

Identity Analytics Industry Overview

The Identity Analytics market is moderately competitive and consists of many global and regional players. These players account for a considerable market share and focus on expanding their client base globally. These vendors focus more on research and development investment, strategic partnerships, and other organic & inorganic growth strategies to earn a competitive edge throughout the forecast period.

  • August 2022 - Gurucul, a provider of next-generation SIEM, XDR, UEBA, identity, and access analytics, announced expanded poly cloud architecture support, improved multi-cloud deployments, and cross-cloud across all major cloud stacks, including Amazon. In addition to deployment support, these new cross-cloud capabilities provide correlation, advanced linking, and behavior baselines on access and activity across cloud environments.
  • February 2022 - LogRhythm introduces its new brand identity. This rebranding represents the company's efforts to help security operations centers close staff gaps, increase knowledge of new attacks and technologies, and confidently navigate the ever-changing threat landscape. The rebranding is the first of many changes to LogRhythm in 2022, including a new visual look, a future cloud-native platform, and new perspectives that reflect the company's vision and evolution.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Cases of Identity-Related Frauds Across Major Industries
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Significantly High Cost of Deploying Identity Analytics Solutions

6 IMPACT OF COVID-19 ON THE IDENTITY ANALYTICS MARKET

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 Component Type
    • 7.1.1 Solutions
    • 7.1.2 Services
  • 7.2 Deployment
    • 7.2.1 On-Premise
    • 7.2.2 Cloud
  • 7.3 Enterprise Size
    • 7.3.1 Small & Medium Enterprises
    • 7.3.2 Large Enterprises
  • 7.4 End-users
    • 7.4.1 IT and Telecommunication
    • 7.4.2 BFSI
    • 7.4.3 Government
    • 7.4.4 Retail and Consumer
    • 7.4.5 Healthcare
    • 7.4.6 Other End-users (Manufacturing, Energy and Power)
  • 7.5 Geography
    • 7.5.1 North America
    • 7.5.2 Europe
    • 7.5.3 Asia Pacific
    • 7.5.4 Latin America
    • 7.5.5 Middle East and Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles*
    • 8.1.1 Oracle Corporation
    • 8.1.2 Verint Systems Inc.
    • 8.1.3 Hitachi ID Systems, Inc.
    • 8.1.4 Brainwave GRC
    • 8.1.5 LogRhythm, Inc.
    • 8.1.6 Securonix, Inc.
    • 8.1.7 Gurucul Solutions Pvt Ltd.
    • 8.1.8 Nexis GmbH
    • 8.1.9 Sailpoint Technologies Holdings Inc
    • 8.1.10 Centrify Corporation
    • 8.1.11 Okta Inc.
    • 8.1.12 MicroStrategy Incorporated

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET