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市場調査レポート
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1445624

オンラインイベントチケッティング: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Online Event Ticketing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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オンラインイベントチケッティング: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

オンラインイベントチケッティング市場規模は、2024年に8,110万米ドルと推定され、2029年までに1億194万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.68%のCAGRで成長します。

オンラインイベントチケッティング販売- マーケット

主なハイライト

  • オンラインイベントチケッティングは、スマートフォンやモバイルデバイスの普及により人気が高まり、その結果、手続きが容易で柔軟であると認識されました。ユーザーフレンドリーで魅力的なモバイルインターフェイスがサービスプロバイダーによって開発されており、その結果、チケットの予約がより簡単かつ迅速になります。
  • チケット販売プラットフォームやイベント主催者は、来場者のスクリーニングと接触者の追跡をイベント計画に組み込むことができます。症状のある来場者を検査し、イベント登録システムやアクセス制御アプリを通じて直接接触追跡情報を収集することで、チケット販売プラットフォームは現地の規制を遵守し、イベントの安全性を向上させることができます。
  • チケット販売会社は、この混乱の時期に社内外のプロセスを合理化しようと努めています。 2021年とINTIX 2022のチケットビジネスフォーラムで根強いテーマの1つは、チケット販売データの活用に関する活発な議論でした。たとえば、スポーツチームは、常連客向けのオムニチャネルエクスペリエンスを通じた新しい収益源のアイデアを積極的に検討しています。
  • 昨年、オンライン映画チケット販売ネットワーク Fandangoは、ラテンアメリカの大手劇場チェーンとの複数年契約に基づいて世界の展開を拡大し、15か国に5,000以上のスクリーンを追加しました。 Cinemark、Cinepolis、Cinemexと契約を結び、子会社Fandangoラテンアメリカがメキシコ、コロンビア、チリ、ボリビア、ペルーでの存在感を大幅に高めることができました。 Fandangoのブラジル子会社Ingresso.comでは、Fandangoがラテンアメリカでカバーしている総面積は、この地域の全スクリーンの半分以上を占めています。このような事例が市場の成長を牽引しています。
  • フォーブスによると、米国では、テレビ番組と同様に、スタジオが公開日を2021年(およびそれ以降)に変更したため、2020年の映画の本数が減少しました。調査によると、2020年に劇場公開された映画はわずか338本で、2019年の987本から前年比66%減少しました。2020年に製作が開始された映画の推定数は45%減少し、合計447本となった。
  • パンデミックの最中に映画の本数と観客動員数が激減し、映画館が財政的に危機に瀕する中、スタジオはビデオエンターテインメントを家庭に導入して収益を伸ばす新たな方法を模索していました。これには、プレミアムVOD(PVOD)の出現が含まれており、これにより、映画の上映期間が17日間に短縮され、プレミアム料金でホームビデオを視聴できるようになることができました。
  • COVID-19感染症のパンデミックは、エンターテインメントや舞台芸術に破壊的な影響を与えています。観客を強制的に集めることでユニークな体験を生み出すこの劇場は、パンデミックによって必要とされた安全対策に対処するために、主にバーチャルで距離を置いた芸術形式になることを余儀なくされました。

オンラインイベントチケッティング販売市場の動向

モバイルデバイスが市場の成長を牽引すると予想される

  • スマートフォンの普及は、市場価値とモデルの点で着実に発展し、成長しています。エリクソンによると、世界中のスマートフォンの契約数は60億件を超え、今後数年間で数億件増加すると予想されています。スマートフォンユーザーの数が最も多いのは中国、インド、米国。 2028年までに、スマートフォンの契約数は92億に増加すると予想されています。 2022年のラテンアメリカの5Gモバイル加入者は1,930万人で、2021年の487万人から増加しました。今後数年間で大幅な成長が見込まれ、2023年までに3億9,500万人以上の加入者が見込まれます。
  • 急速な都市化と世界中でのスマートデバイスとパーソナルコンピュータの利用の増加が、市場の成長を推進する重要な要因です。近年、消費者の嗜好は従来のカウンターサービスから、映画チケットを予約するためのモバイルおよびウェブベースのアプリケーションへと移行しています。
  • チケットは携帯電話のデータ(以前の購入、ソーシャルメディアの投稿など)を使用してよりパーソナライズされ、カスタマイズされたイベントの提案が提供されるようになります。その結果、スマートチケットの採用は2023年までに7%増加すると予想されています。Aventus Networkによると、デジタル資産に焦点を当てたブロックチェーンベースのプロトコルであり、イベントチケットプロバイダーは、訪問とコンバージョンを増やすためにモバイル製品に投資するだろうし、特にIoT環境での分析の利用を増やして、より多くの消費者の洞察を得ると思われます。
  • GSMAによると、この地域に限って言えば、ラテンアメリカのモバイル部門は今後数年間でさまざまな重要なマイルストーンに達すると予想されており、これには2022年までに1,500万以上のモバイル5G接続、2023年までに5億以上のスマートフォン接続が含まれます。 2025年までにモバイルインターネット加入者は4億人に。
  • スマートフォンの普及の拡大と、これらのスマートフォンにNFC機能が搭載される傾向が増加していることが、テクノロジーの成長を促進しています。 NFCは非接触型決済システムでの使用が増えており、磁気ストライプカード、チップカード、RFIDベースのカード、紙のチケットなどに代わる機能を備えています。したがって、スマートチケット発券システムにおけるNFCの採用範囲は、予測期間中に拡大すると予想されます。

アジア太平洋は大きな市場シェアを保持すると予想される

  • 可処分所得の増加、スマートフォンの普及率の高さ、インターネットアクセスの増加、都市化の拡大により、アジア太平洋市場は近年最も急速に成長しています。特にアジア太平洋地域の顧客は、長い回線を回避するためにインターネット手数料をほとんど支払わない姿勢を示しており、業界を前向きに形成しています。
  • 多くの劇場や興行会社は、紙の無駄を減らすために、mチケットやeチケットの受け入れを開始しています。これらのチケットのバーコードまたはQRコードは、係員によってスキャンされ、チケットの正当性が保証されます。多くのサービスプロバイダーは、モバイルプラットフォームを通じて加入者にロイヤルティプログラムを提供し、加入者を長期間維持します。
  • オンラインイベントのチケット販売者の数は着実に増加しています。映画チケットのオプションは、AmazonのモバイルアプリおよびAmazonでご利用いただけます。インドのモバイルウェブサイトで。 ITビジネスはBookMyShowと協力して、インドでのみ利用できるユニークな発券機能をデビューさせました。
  • 政府の措置も市場の需要を促進するのに役立つはずです。タイの4.0政策は、経済を伝統的な産業から創造的でデジタル的な発展へと移行させることを目的としています。重要なテーマは「キャッシュレス社会」。
  • BMSとPaytmの間で発展している独占は、インド人の映画、スタンドアップコメディーのライブ、IPLゲームの視聴方法に大きな影響を与えるでしょう。 Paytmの大幅な割引にもかかわらず、アナリストらはBMSが依然として全オンラインチケットの3分の2以上を販売していると考えています。
  • オンライン映画チケット販売から最も恩恵を受けるのは劇場チェーンです。この販売モデルでは、劇場や映画会社が設定した最低割引価格でチケットをオンライン予約できます。オンラインのサードパーティ決済サービスプロバイダーが価格差額を負担します。エコノミック・オブザーバーのウェブサイトが公開し、wantchinatimes.comが参照したデータによると、これにより劇場は膨大な数の観客を集めることができます。

オンラインイベントチケッティング販売業界の概要

オンラインイベントチケッティング市場は非常に細分化されており、Atom Tickets LLC、Bigtree Entertainment Pvt. Ltd.などの大手企業が存在します。 Ltd、Cinemark Holding Inc.、Kyazoonga、およびTicketmaster Entertainment LLC。市場の企業は、自社の製品提供を強化し、持続可能な競争上の優位性を獲得するために、パートナーシップ、イノベーション、買収などの戦略を採用しています。

  • 2023年 3月-TickPickとthe Los Angeles Galaxyは二次チケット販売マーケットプレースで提携しました。合意の一環として、Row D at Dignity Health Sports Parkのセクション134、D列は、Galaxyのすべてのホームゲームで「TickPick Galaxy Row」としてブランド化される予定です。「TickPick Galaxy Row」の座席を購入したファンは、改善された試合日体験と、TickPickを通じてのみ入手できる特別な在庫を受け取ります。
  • 2022年 8月-TicketmasterとTikTokが提携し、顧客が人気の短編ビデオアプリを通じてイベントを発見できるアプリ内機能を導入しました。この提携により、TikTokユーザーはTikTokを通じてイベントチケットを直接購入できるようになります。クリエイターは、関連するチケットマスターイベントへのリンク先を検索して追加できるようになりました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 市場促進要因
    • モバイルデバイスが成長を促進すると予想される
    • インターネット接続の増加
  • 市場の課題
    • 政府の規制
  • COVID-19が市場に与える影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • フィルム
    • スポーツ
    • 音楽イベント
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Atom Tickets LLC
    • Bigtree Entertainment Pvt. Ltd
    • Cinemark Holding Inc.
    • Kyazoonga
    • Ticketmaster Entertainment LLC
    • Fandango Inc.
    • Viagogo Entertainment Inc.
    • TickPick LLC
    • Ticketek Pty Ltd
    • Ticketsauce.com Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70177

The Online Event Ticketing Market size is estimated at USD 81.10 million in 2024, and is expected to reach USD 101.94 million by 2029, growing at a CAGR of 4.68% during the forecast period (2024-2029).

Online Event Ticketing - Market

Key Highlights

  • Online ticketing gained popularity due to the proliferation of smartphones and mobile devices, which resulted in the perceived ease and flexibility of the procedure. User-friendly and attractive mobile interfaces are being developed by service providers, resulting in the easier and faster booking of tickets.
  • Ticketing platforms and event organizers can incorporate visitor screening and contact tracing into their event planning. By screening visitors who exhibit symptoms and collecting contact tracing information directly through the event registration systems and access control apps, ticketing platforms can meet local regulations and improve event safety.
  • Ticketing companies are trying to streamline their internal and external processes during this turbulent time. One of the persistent themes at the Ticket Business Forum in 2021 and INTIX 2022 was a lively discussion about tapping into the ticketing data. For instance, sports teams are willing to explore the idea of new revenue streams through omnichannel experiences for patrons.
  • In the past year, online movie ticketing network Fandango expanded its global reach under a multi-year deal with leading theater chains in Latin America, adding more than 5,000 screens in 15 countries. It inked deals with Cinemark, Cinepolis, and Cinemex, allowing its subsidiary Fandango Latin America to significantly up its presence in Mexico, Colombia, Chile, Bolivia, and Peru. Fandango's Brazil subsidiary Ingresso.com, Fandango's total coverage in Latin America comprises more than half of all screens across the region. Such instances are driving the market's growth.
  • According to Forbes, in the United States, like TV shows, the number of movies in 2020 dropped as studios moved release dates into 2021 (and beyond). The survey found only 338 theatrically released movies in 2020, a year-over-year decline of 66% from 987 movies in 2019. In 2020, an estimated number of movies that began production declined by 45% totaling 447.
  • As the number of films and movie attendance plunged during the pandemic, financially imperiling movie theaters, studios sought new ways to get video entertainment into homes and grow revenue. This included the emergence of premium VOD (PVOD), which shortened the theater window for films to 17 days before becoming available for home video viewing at a premium cost.
  • The COVID-19 pandemic has been a disruptive force in the entertainment and performing arts. The theatre, which generates unique experiences because it forces the audience to gather together, was forced to become a primarily virtual and distanced art form to cope with the necessary safety measures precipitated by the pandemic.

Online Event Ticketing Market Trends

Mobile Devices is Expected to Drive the Market Growth

  • The smartphone adoption has been steadily developing and growing in terms of market value and models. According to Ericsson, the number of smartphone subscriptions worldwide surpasses six billion, and it is anticipated to grow by several hundred million in the next few years. China, India, and the United States have the highest number of smartphone users. By 2028, the number of smartphone subscriptions is anticipated to increase to 9.2 billion. In 2022, there were 19.3 million 5G mobile subscribers in Latin America, an increase from 4.87 million in 2021. Strong growth is projected over the next several years, with over 395 million subscriptions expected by 2023.
  • Rapid urbanization and the increasing utilization of smart devices and personal computers worldwide are the key factors driving the market's growth. In recent years, there has been a shift in consumer preferences from conventionally available counter services to mobile- and web-based applications for booking movie tickets.
  • Tickets will become more personalized using the data on mobile phones (from previous purchases, social media posts, and more, offering customized event suggestions. As a result, smart ticket adoption is expected to increase by 7% by 2023, according to Aventus Network, a digital assets-focused blockchain-based protocol. Event ticket providers will invest in mobile products to increase visits and conversion. They will also increase the use of analytics, specifically in the IoT environment, to gain more consumer insights.
  • In specific to the region, according to GSMA, the mobile sector in Latin America is expected to reach various important milestones over the next few years, that includes more than 15 million mobile 5G connections by 2022, 500 million smartphone connections by 2023, and over 400 million mobile internet subscribers by 2025.
  • The growing penetration of smartphones and the increasing trend of these smartphones being equipped with NFC capabilities are aiding in the growth of the technology. NFC is increasingly being used in contactless payment systems and holds the capability to replace Magstripe cards, Chip cards, RFID-based cards, Paper tickets, and many more. Hence, NFC's adoption scope in the smart ticketing system is expected to increase over the forecast period.

Asia-Pacific is Expected to Hold Significant Market Share

  • Due to rising disposable income, high smartphone penetration, increased internet access, and expanding urbanization, the Asian-Pacific market has been the fastest-growing in recent years. Customers, notably in the Asia Pacific, have shown a willingness to pay little Internet handling fees to bypass long lines, positively shaping the industry.
  • Many theatres and exhibitors have begun accepting m-tickets and e-tickets to reduce paper waste. The barcodes or QR codes on these tickets are scanned by attendants to guarantee their legitimacy. Many service providers provide loyalty programs to subscribers through their mobile platforms to keep them for a longer period.
  • The number of online events ticket sellers is steadily increasing. A movie ticket option is available on Amazon's mobile app and Amazon. on a mobile website in India. In collaboration with BookMyShow, the IT business debuted a unique ticketing function only available in India.
  • Government actions should also help to boost market demand. Thailand's 4.0 policy aims to shift the economy away from traditional industries and toward creative, digital developments. A key theme is the "cashless society. "
  • The developing duopoly between BMS and Paytm will significantly impact how Indians watch movies, stand-up comedy gigs, and IPL games. Despite Paytm's huge discounts, analysts believe that BMS still sells over two-thirds of all online tickets.
  • Theatre chains benefit the most from online movie ticket sales. Under the sales model, tickets are made accessible for online booking at the lowest discounted pricing set by theatres and film companies. Online third-party payment service providers cover any price difference. According to data published by the Economic Observer website and referenced by wantchinatimes.com, this allows theatres to draw enormous crowds.

Online Event Ticketing Industry Overview

The online event ticketing market is highly fragmented, with the presence of major players like Atom Tickets LLC, Bigtree Entertainment Pvt. Ltd, Cinemark Holding Inc., Kyazoonga, and Ticketmaster Entertainment LLC. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, innovations, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • March 2023 - TickPick and the Los Angeles Galaxy have partnered in the secondary ticketing marketplace. Section 134, Row D at Dignity Health Sports Park would be branded as the "TickPick Galaxy Row" for all Galaxy home games as part of the agreement. Fans who purchase seats in the "TickPick Galaxy Row" will receive an improved gameday experience and special inventory available exclusively through TickPick.
  • August 2022 - Ticketmaster and TikTok partnered to introduce an in-app feature allowing customers to discover events via the popular short-form video app. TikTok users would be able to purchase event tickets directly through TikTok due to this partnership. Creators may now search for and add destination links to relevant Ticketmaster events.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Mobile devices expected to fuel the growth
    • 4.3.2 Rise in Internet Connectivity
  • 4.4 Market Challenges
    • 4.4.1 Government regulation
  • 4.5 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Movies
    • 5.1.2 Sports
    • 5.1.3 Music Events
    • 5.1.4 Other Applications
  • 5.2 By Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 France
      • 5.2.2.3 United Kingdom
      • 5.2.2.4 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 5.2.4 Latin America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of Latin America
    • 5.2.5 Middle East & Africa
      • 5.2.5.1 UAE
      • 5.2.5.2 South Africa
      • 5.2.5.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.2.6 Rest of the world

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Atom Tickets LLC
    • 6.1.2 Bigtree Entertainment Pvt. Ltd
    • 6.1.3 Cinemark Holding Inc.
    • 6.1.4 Kyazoonga
    • 6.1.5 Ticketmaster Entertainment LLC
    • 6.1.6 Fandango Inc.
    • 6.1.7 Viagogo Entertainment Inc.
    • 6.1.8 TickPick LLC
    • 6.1.9 Ticketek Pty Ltd
    • 6.1.10 Ticketsauce.com Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS