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市場調査レポート
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1445702

バニラ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Vanilla - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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バニラ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

バニラ市場規模は2024年に10億4,000万米ドルと推定され、2029年までに15億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.13%のCAGRで成長します。

バニラ- マーケット

バニラは、食品および関連産業で多くの用途に使用されているため、国際市場で取引されている最も高価なスパイスの1つです。香り、風味、心地よい香りの主な要因は、バニラビーンズに含まれる必須化合物であるバニリンです。アイスクリーム、チョコレート、焼き菓子、プリン、医薬品、アルコール飲料、香水の製造には、主に重要なバニラエッセンスが使用されます。

バニラは、さまざまな用途で最も人気のあるフレーバーの1つです。市場の成長は、食品および飲料から医薬品に至るまで、エンドユーザー産業における多様なアプリケーションによって推進されています。食品および飲料分野で香料として広く使用されており、市場の成長を促進する主な用途です。アイスクリームとチョコレート産業が市場の大部分を占めています。

健康や規制基準が環境に及ぼす影響について消費者の意識が高まる中、ネスレ、ゼネラル・ミルズ、ハーシーズといった大手市場プレーヤーの一部は、自社の製品に天然の着色料や香料を使用している可能性があると発表しました。これにより、世界的にバニラの需要が高まると予測されています。

バニラ市場動向

ナチュラル・クリーンラベル食品の需要拡大

審査期間を通じて、飲食品、医薬品、香料を含む製品のメーカーが、クリーンラベルとして販売または主張されている成分を探していることが観察されています。一般的なクリーンラベルの主張には、「ナチュラル」、「オーガニック」、「非遺伝子組み換え」などが含まれます。この要因は、製品ラベルをますます読むようになり、より短く、自然由来の認識可能な成分を特徴とする「クリーンな」成分リストを含む製品を求める消費者の増加に起因している可能性があります。世界の天然フレーバーの需要は、バニラなどの天然成分から作られた食品であれば健康的であるという消費者のコンセンサスが高まっていることによって広く推進されています。消費者は現在、両方の用語を同義的に使用しているため、人工成分を配合した製品をスキップする傾向があり、調査対象の市場にさらなる利益をもたらしています。

したがって、透明性の重視の高まり、健康への関心の高まり、定期的に消費される飲食品などの製品に何が含まれているかに対する関心の高まりにより、これらの製品を購入する際に注意を払う消費者の数が増加しています。たとえば、ソルベイは2022年5月、バイオテクノロジー能力を開発し、天然バニリンの開発を支援するため、ポルトガルのリスボンにあるスアンファルマのシパン製造施設への投資を発表しました。

北米におけるバニラの幅広い用途

米国食品医薬品局(USFDA)は、悪影響を伴わないバニリンの食品添加物としての使用を承認しました。ネスレ、ユニリーバ、ケロッグなどの大手食品メーカーは、製品から人工香料や人工物質を除去することを約束していました。たとえば、ネスレ米国は、食品に人工香料を除去し、FDA認定の香料を使用することを約束しました。これにより、予測期間中にクリーンラベルバニラの需要が増加すると予想されます。米国のバニラは、ゼリー、ジャム、シロップを調製する際の風味付け成分として食品および飲料業界で広く使用されています。バニラの抗酸化物質と抗菌特性により、皮膚の洗浄や損傷した皮膚関連の問題の治療に適しています。不安障害やうつ病を軽減することも知られています。バニラの消費に伴うこれらの利点により、米国、そしてその後北米の消費者の需要が高まると予想されます。

これとは別に、消費者の一人当たりの所得と生活水準が高いことにより、カナダなどの国々でバニラの成長が強化されています。特に食品および飲料分野における製品の需要が高いため、国内の主要企業は国内市場に対応するために海外メーカーと提携しています。

バニラ業界の概要

世界のバニラ市場は競争が激しいです。主要な国際企業は継続的に地理的範囲を拡大し、ブランド認知度を高めており、それが競争上の優位性をもたらしています。 Nielsen-Massey Vanillas Inc.、Synthite Industries Ltd(Symega)、McCormick & Company、Symrise AGは、世界中で提供する幅広いバニリン製品と市場での高い浸透力に支えられ、強力な市場地位を保っています。 McCormick &Companyは、市場の主要企業の1つです。同社は、調査対象の市場での地位をさらに強化するための最も効果的な成長戦略として合併と買収を採用しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ペースト・抽出
    • 粉末
  • 用途
    • 食品・飲料
    • パーソナルケア・化粧品
    • 医薬品
    • 小売
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 企業の市場ポジショニング
  • 企業プロファイル
    • McCormick &Company Inc.
    • Nielsen-Massey Vanillas Inc.
    • Adams Flavors, Foods &Ingredients LLC
    • Sensient Technologies Corporation
    • Symrise AG
    • Synthite Industries Ltd(Symega)
    • Givaudan SA
    • B&G Foods Inc.
    • PROVA SAS
    • Firmenich SA

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 72024

The Vanilla Market size is estimated at USD 1.04 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.54 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.13% during the forecast period (2024-2029).

Vanilla - Market

Due to its numerous applications in food and associated industries, vanilla is one of the more expensive spices traded on the international market. The primary contributor to the fragrance, flavor, and pleasing aroma is vanillin, an essential compound in vanilla beans. The manufacture of ice creams, chocolates, baked products, puddings, medicines, alcoholic beverages, and perfumes mainly involves using vital vanilla essence.

Vanilla has been one of the most popular flavors in various applications. The market's growth is driven by its diversified applications in end-user industries, ranging from food and beverage to pharmaceuticals. It is extensively used as a flavoring agent in the food and beverage sector, which is the primary application augmenting the market growth. The ice cream and chocolate industries cover a large portion of the market.

As there is an increasing consumer awareness regarding health and regulatory standards' effect on the environment, some of the major market players, namely Nestle, General Mills, and Hershey's, announced that they might be using natural colors and flavorings in their products. This is projected to drive the demand for vanilla globally.

Vanilla Market Trends

Expanding Demand for Natural/Clean-label Food

Over the review period, it has been observed that manufacturers of products, including food and beverages, pharmaceuticals, and fragrances, have been seeking ingredients marketed or claimed as clean-label. Popular clean-label claims include 'Natural,' 'Organic,' and 'Non-GMO,' among others. This factor may be attributed to the growing number of consumers who are increasingly reading product labels and have been seeking products containing 'clean' ingredient lists that are shorter and feature recognizable ingredients sourced naturally. The demand for global natural flavors is broadly driven by surging consumer consensus to perceive food products as healthy if derived from natural ingredients, such as vanilla. With consumers now using both terms synonymically, it often influences them to skip products formulated with artificial ingredients, further benefitting the market studied.

Thus, the growing emphasis on transparency, growing focus on health, and greater interest in what is incorporated in regularly consumed food and beverages, among other products, have led to a growing number of consumers staying vigilant while purchasing these products. For instance, in May 2022, Solvay announced an investment in Suanfarma's Cipan manufacturing site located in Lisbon, Portugal, to develop its biotechnological capabilities and support the development of natural vanillin.

Wide Application of Vanilla in North America

United States Food and Drug Administration (USFDA), has approved the use of vanillin as a food additive as it is not associated with any adverse effects. Significant food manufacturers like Nestle, Unilever, and Kellogg's had made a commitment to remove artificial flavors and substances from their products. For instance, Nestle United States has made a commitment to remove artificial flavors and use FDA-certified flavors in food products. This is expected to increase the demand for clean label Vanilla for the forecast period. Vanilla in the United States is widely used in the food and beverage industry as a flavoring ingredient in preparing jellies, jams, and syrups. The antioxidants and antibacterial properties of vanilla make it suitable for skin cleansing and treating damaged skin-related problems. It is also known to alleviate anxiety disorders and depression. These benefits associated with the consumption of vanilla are expected to boost the demand among consumers in the United States, and subsequently, in North America.

Apart from this, the high per capita incomes and living standards of consumers are strengthening the growth of vanilla in the countries, such as Canada. With the high demand for products, especially in the food and beverage sector, key players in the country are partnering with foreign manufacturers to cater to the domestic market.

Vanilla Industry Overview

The global vanilla market is highly competitive. The major international players have been continuously expanding their geographical reach and creating brand awareness, which gives them a competitive advantage. Nielsen-Massey Vanillas Inc., Synthite Industries Ltd (Symega), McCormick & Company, and Symrise AG hold a strong market position supported by their broad range of vanillin offerings worldwide and extreme penetration in the market. McCormick & Company is one of the leading players in the market. It adopted mergers and acquisitions as the most effective growth strategy to strengthen its position further in the market studied.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Bean
    • 5.1.2 Paste and Extracts
    • 5.1.3 Powder
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Food and Beverages
    • 5.2.2 Personal Care and Cosmetics
    • 5.2.3 Pharmaceuticals
    • 5.2.4 Retail
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 SaudI Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Positioning of Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 McCormick & Company Inc.
    • 6.3.2 Nielsen-Massey Vanillas Inc.
    • 6.3.3 Adams Flavors, Foods & Ingredients LLC
    • 6.3.4 Sensient Technologies Corporation
    • 6.3.5 Symrise AG
    • 6.3.6 Synthite Industries Ltd (Symega)
    • 6.3.7 Givaudan SA
    • 6.3.8 B&G Foods Inc.
    • 6.3.9 PROVA SAS
    • 6.3.10 Firmenich SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS