市場調査レポート
商品コード
1437986
船舶用推進エンジン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Marine Propulsion Engine - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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船舶用推進エンジン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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船舶用推進エンジンの市場規模は、2024年に379億6,000万米ドルと推定され、2029年までに432億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2.63%のCAGRで成長します。
新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の発生により、世界中で継続的なロックダウンとその後の経済減速が発生し、船舶用推進エンジン市場の成長が妨げられました。新型COVID-19のパンデミックが世界中で発生した際、海上の機動力は13.77%減少しました。船は港への入港が許可されなかったため海域で立ち往生し、海運会社は船を公海で立ち往生させるための追加費用を負担しなければならなかった。 2020年には渡航制限により、世界中のクルーズ業界も42.77%減少しました。このような要因により新造船の需要が大幅に減少し、造船および船舶用推進エンジン市場に悪影響を及ぼしました。船舶エンジンに対する最も重大な短期的な影響は、サプライチェーンを通じて感じられました。ただし、パンデミック後、制限が緩和され始めているため、市場は予測期間中に勢いを増すことが予想されます。
船舶用推進エンジン市場は、より高速でクリーン、かつ燃料効率の高いエンジンへのニーズによって動かされています。国際海事機関(IMO)は、船舶用燃料の硫黄含有量を3.5%から0.5%に引き下げる新たな規則を起草しました。この新しい規制により、船舶からの排出量が77%削減されることが期待されています。この開発により、船舶運航者は船舶用軽油などの硫黄含有量の燃料を削減することになり、船舶の電化の需要が高まっています。
アジア太平洋地域は、国際貿易と同地域からの輸出の増加により、予測期間中に急速な成長が見られると予想されます。インドと中国の両国は、上海、香港、ナバシャバ(インド)、シンガポールなどの港の存在により、水産製造部門や海上貿易の活動が加速しており、この地域におけるビジネスの主要拠点として浮上しています。アジア太平洋市場の成長も、主要企業による新技術開発によって推進されるでしょう。
したがって、前述の要因により、今後5年間で船舶用推進エンジン市場はかなりの成長をもたらすと予測されています。
現在、約100,000隻の商船が海上を航行しており、設備電力は1隻あたり約1~100メガワット(MW)の範囲にあります。ごく少数の例外を除いて、これらの船はすべてディーゼルエンジンで推進されており、その大部分はダイレクトドライブシステムを備えていますが、ディーゼル電気推進システムまたはハイブリッドシステムを備えているものもあります。ディーゼルエンジンは、その比類のない出力とトルク定格により、船舶推進用途に好まれています。市場の大手企業は、より多くの顧客を引き付け、市場シェアを獲得するために、最新の製品を計画および発売しています。
市場を牽引すると予想されるもう1つの主な要因は、世界のLNG需要の増加によるLNG船の受注増加です。
したがって、このような要因により、ディーゼルエンジンは今後数年間、船舶用推進エンジン市場においてかなりのシェアを占めることが予想されます。
アジア太平洋は船舶用推進エンジン市場の大部分を占めると予想されており、予測期間を通じてその優位性を維持すると予想されます。
この傾向は、この地域に世界トップ3の造船国である中国、韓国、日本が存在することに起因しています。世界で最も利用客の多い港のいくつかである上海、香港、シンガポールもアジア太平洋地域にあり、この地域は世界最大の海上輸送のハブとなっています。バングラデシュ、インド、ベトナム、フィリピンでも造船産業が大幅に成長しています。 COSCO、日本郵船、エバーグリーンマリンコーポレーションなどの世界最大の海運会社の一部がこの地域に拠点を置いています。これらの要因により、アジア太平洋における船舶および船舶用推進エンジンの健全な需要が確保されています。
中国当局は排出要件を国際海事機関(IMO)の規制よりもさらに厳しくしました。一般にC1およびC2として知られる中国GB15097規制には、粒子状物質(PM)に対する制限が含まれています。したがって、主要企業はこれらの厳しい排出基準を満たす新しいエンジンを発売しており、これがアジア太平洋地域の市場をさらに牽引しています。
アジア太平洋の船舶用推進エンジン市場の主要なシェアは、韓国、中国、日本の企業によって占められています。しかし、ここ数年、地元企業は市場である程度のシェアを獲得するために新製品を発売してきました。例えば、
この地域におけるこうした発展により、今後5年間、アジア太平洋地域が船舶用推進エンジンの主要地域としての地位を確立すると予想されます。
船舶用推進エンジン市場は、MAN Energy Solutions SE、Wartsila Corporation、現代重工業、ヤンマー、Caterpillar Marineの子会社であるMaKなどの主要企業の存在により、適度に統合されています。これらの企業は、環境的に持続可能で柔軟性があり、経済的に健全で効率的な顧客ソリューションを提供するために製品の革新に継続的に注力しています。両社は合弁事業や新製品の発売を通じて市場におけるブランド価値を拡大しようとしています。
The Marine Propulsion Engine Market size is estimated at USD 37.96 billion in 2024, and is expected to reach USD 43.23 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.63% during the forecast period (2024-2029).
The COVID-19 outbreak hindered the growth of the marine propulsion engine market with continuous lockdowns and the subsequent economic slowdown across the world. Marine mobility declined by 13.77% during the COVID-19 pandemic across the world. The ships were stranded in the waters as they were not allowed to enter the ports and the shipping companies had to bear additional costs to keep their ships stranded in international waters. In 2020, the traveling restrictions also led to a decline of 42.77% in the cruise industry across the world. Such factors led to a huge drop in the demand for new ships, adversely impacting the shipbuilding and marine propulsion engine markets. The most significant near-term impact on marine engines was felt through supply chains. However, post-pandemic, as restrictions are beginning to ease, the market is expected to gain momentum during the forecast period.
The marine propulsion engine market is driven by the need for faster, cleaner, and fuel-efficient engines. The International Maritime Organization (IMO) drafted a new rule where the sulfur content in marine fuel will be reduced to 0.5% from 3.5%. This new regulation is expected to cut down emissions from ships by 77%. This development has caused the ship operators to lower sulfur content fuels, such as marine gas oil, thus driving the demand for the electrification of marine vessels.
The Asia-Pacific region is anticipated to observe rapid growth over the forecast period due to augmented international trade and export from the region. Both India and China have come up as major hubs of business in the region, with an increased pace of activities in the marine manufacturing sector and maritime trade due to the presence of ports like Shanghai, Hong Kong, Nhava Shava (India), and Singapore. Growth in the Asia-Pacific market will also be driven by new technology developmnets by key players.
Thus, the aforementioned factors are projected to produce a decent growth in the marine propulsion engine market over the next five years.
Currently, some 100,000 seagoing merchant ships sail in the seas and oceans, with an installed power ranging from roughly 1 to 100 megawatts (MW) per ship. With very few exceptions, all these ships are propelled by diesel engines, and the majority of these have a direct drive system while some have diesel-electric propulsion or hybrid system. Diesel engines are favored for marine propulsion applications because of their unmatched power and torque ratings. The major players in the market are planning and launching the latest products to attract more customers and gain market share.
Another major factor anticipated to drive the market is the increasing orders for LNG carriers due to increased demand for LNG worldwide.
Thus, owing to such factors, diesel engines are expected to hold a considerable share in the marine propulsion engine market in the coming years.
Asia-Pacific is expected to hold a major portion of the marine propulsion engine market, and it is anticipated to maintain its dominance throughout the forecast period.
This trend is attributed to the presence of the world's top three shipbuilding countries - China, South Korea, and Japan - in the region. Some of the world's busiest ports, Shanghai, Hong Kong, and Singapore, are also in Asia Pacific, making the region the largest hub for maritime transportation in the world. Bangladesh, India, Vietnam, and the Philippines are also seeing considerable growth in their shipbuilding industries. Some of the world's largest shipping companies, like COSCO, NYK Line, and Evergreen Marine Corporation, are based in the region. These factors ensure healthy demand for ships and marine propulsion engines in Asia-Pacific.
The Chinese authorities have made emission requirements even stricter than the International Maritime Organization (IMO) regulations. The China GB15097 regulation, which is commonly known as C1 and C2, includes limits for particulate matter (PM). Thus, key players are launching new engines that meet these stringent emission norms, which are further driving the market in Asia-Pacific.
The major share of the Asia-Pacific marine propulsion engine market is held by South Korean, Chinese, and Japanese players. However, over the past few years, local companies have been launching new products to gain some share of the market. For instance,
Such developments in the region are anticipated to ensure the domination of Asia-Pacific as the leading region for marine propulsion engines over the next five years.
The marine propulsion engine market is moderately consolidated due to the presence of key players like MAN Energy Solutions SE, Wartsila Corporation, Hyundai Heavy Industries Co. Ltd, Yanmar Co. Ltd, and MaK, a subsidiary of Caterpillar Marine. These companies continuously focus on innovating products to provide environmentally sustainable, flexible, economically sound, and efficient customer solutions. The companies are trying to expand their brand values in the market through joint ventures and new product launches.