デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1435204

デンタルフロス:世界市場シェア分析、産業動向・統計、成長動向予測(2024年~2029年)

Global Dental Floss - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.46円
デンタルフロス:世界市場シェア分析、産業動向・統計、成長動向予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のデンタルフロス市場規模は、2024年に6億8,305万米ドルと推定され、2029年までに9億591万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.81%のCAGRで成長します。

世界のデンタルフロス-市場

COVID-19感染症による影響を不釣り合いに受けている人々は、口腔疾患のリスクが高く、口腔の健康と口腔ヘルスケアの格差をより高い割合で経験しています。多くの研究や組織が口腔の健康の重要性を示唆しています。たとえば、2020年8月、ドイツ歯科口腔医学会(DGZMK)の研究では、特にパンデミック下における歯の健康の重要性と歯科の全身的関連性が明らかになりました。これらの研究では、SARS-CoV-2感染時の口腔衛生を改善し、口内の細菌量と細菌の重複感染のリスクを軽減することが重要であることが強調されています。重症型の新型COVID-19を患っていると報告された患者(20%)では、より高いレベルの炎症マーカーと細菌が関連していました。したがって、研究によれば、特に糖尿病、高血圧、心血管疾患の患者においては、口腔衛生状態が悪いことがCOVID-19症合併症の危険因子であると考えることが推奨されています。これらの併存疾患は、口腔バイオフィルムの変化や歯周病と関連しています。したがって、口腔衛生状態の悪さは、新型コロナウイルス感染症による重篤な合併症の主要な危険因子であり、デンタルフロスの必要性が生じており、市場に大きな影響を与えると考えられます。

保健資源サービス局によると、約4,900万人の米国居住者が歯科医療専門家不足地域に指定されている地域に住んでいます。この不足は、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックによってさらに悪化しており、その結果、公衆衛生の安全を理由に予防歯科サービスが制限されています。全国的に見て、低所得世帯の子どもは高所得世帯の子どもに比べて虫歯のリスクが高く、シーラントを受ける可能性が低く、それぞれ39%と46%となっています。一方、パンデミックによりサプライチェーンが中断されており、多くの企業は製品の入手可能性を確保し、サプライチェーンを保護するために、将来的に他の地域に拠点を移すことになるでしょう。このように、さまざまな分野でサプライチェーンの混乱が市場に大きな影響を与えています。

市場の成長に寄与する主な要因は、口腔問題の発生率の増加と口腔ケア製品の需要の増加です。たとえば、2020年 9月の疾病管理予防センター(CDC)によると、30歳以上の成人の47.2パーセントが何らかの形の歯周病を患っています。米国歯科医師会(ADA)はさらに、歯周病のある成人の7.8%が重度の歯周炎を患っていると述べています。

さらに、世界中で口腔の健康に対する意識が高まっています。これは、いくつかの政府や非政府組織による取り組みによって裏付けられており、調査対象の市場の成長に影響を与えています。たとえば、2020年 2月、米国歯科医師会は全国小児歯科健康月間を実施しました。この月間には、数千人の献身的な専門家、ヘルスケア従事者、教育者が集まり、子どもとその介護者の間で口腔の健康が良好であることの利点が促進されました。

さらに、英国に拠点を置く主要な独立した口腔健康慈善団体の1つである口腔保健財団は、長年にわたって口腔健康に関するさまざまな啓発プログラムを実施してきました。同財団は、2021年5月17日から6月17日まで口腔健康に関する啓発月間を実施する予定だった。また、口腔の健康に悪影響を与えるタバコ製品の普及率が高いことも、便利で使いやすいタバコ製品の普及に大きく貢献しています。製品。この要因も、予測期間中にデンタルフロスの需要を促進すると予想されます。

この年齢層はデンタルフロスを採用する可能性が高いため、高齢者人口の増加も市場の成長を促進すると予想されます。日本、ドイツ、米国などの国は、高齢者人口の割合が最も高い国です。その有効性とコンパクトさにより、製品の普及が進むと予想されています。たとえば、2022年の世界人口予測によれば、世界の人口は2022年 11月15日に80億人に達すると予測されています。国連による最新の予測では、世界の人口は2030年に約85億人、2050年には97億人、2100年には104億人に増加する可能性があると示唆されています。しかし、歯科用ピックのような代替品の入手可能性が、市場の成長を阻害する主な要因となっています。

デンタルフロスの市場動向

ワックス付きデンタルフロスセグメントは、予測期間中に成長が見込まれる

ワックス付きデンタルフロスは、予測期間中に大きな市場シェアを保持すると予想されます。このセグメントの成長を促進する主な理由は、高齢化人口の増加と口腔問題です。たとえば、2020年10月の世界保健機関によると、世界中で23億人が永久歯のう蝕に苦しんでおり、5億3,000万人以上の子供が乳歯のう蝕に苦しんでいると推定されています。

2020年に発表された世界保健機関の研究によると、口腔衛生には、毎日の慎重な頻繁な歯と歯肉のブラッシングの実践が含まれており、これにはワックスを塗ったデンタルフロスの使用と組み合わせた、注意深く頻繁な歯と歯肉のブラッシングの毎日の実践が含まれます。歯で食べかすや歯石の蓄積を取り除きます。適切な口腔衛生は歯の問題、最も一般的なのは虫歯、歯肉炎、歯周病、口臭を予防することができます(WHO、2020)。同じ研究では、歯肉炎、歯周炎、亜脱臼、口腔嚢胞、親知らずの抜歯後の歯の外傷などの口腔病理学的状態に起因する口腔組織の治癒と再生を助けるために、適切な口腔衛生が必要であることも明らかになりました。したがって、適切な口腔衛生を維持するために、ワックス付きデンタルフロスの需要が継続的に増加しており、市場の成長を促進しています。

これらのワックス付きデンタルフロスには、エッセンシャルオイルと酵素が含まれているため、効果的な歯垢除去効果が得られるという利点もあります。さらに、ワックス付きデンタルフロスにはポリマーコーティングが施されており、粉砕を防ぎ、簡単に歯垢を除去できます。市場の主要企業はまた、ホホバ、カルナバ、ミツロウという3つの天然ワックスで主に構成される天然デンタルフロスを製造および商品化するために天然ワックス成分に投資しており、市場の成長をさらに促進しています。

北米が市場を独占しており、予測期間中も同様に推移すると予想される

北米は、予測期間を通じてデンタルフロス市場の市場シェアを独占すると予想されます。口腔疾患の有病率の上昇と確立されたヘルスケアインフラが、この地域の市場の成長を推進する主な要因になると予想されます。たとえば、2021年にアメリカ歯周病学会は、30歳以上のアメリカ成人の55%以上が1つ以上の歯に歯周炎を患っていると推定しました。より進行した歯周病患者は約6,470万人のアメリカ人に相当します。

さらに、定期的な歯科検診と支援を必要とする高齢者の数は着実に増加しています。これは、米国で研究されている市場の成長にも貢献しています。たとえば、2021年 2月、米国国勢調査のデータとシモンズ全国消費者調査(NHCS)によると、2,562万人の米国居住者が手用歯ブラシを5回以上使用し、1,413万人の米国居住者が店頭ブランドの歯ブラシを使用していると報告されました。 2020年に1週間以内にデンタルフロス/フロス/ピックを8回以上行った。

さらに、国の健康全般に対する口腔衛生の重要性に対する認識も市場の成長を推進しています。たとえば、2021年 6月には、米国歯科医師会(ADA)が口腔衛生の利点について米国国民に認識を広めたことでも知られています。 Protection and Affordable Care Act(PACA)は、医療および歯科サービスの自己負担コストを削減する民間の医療保険を提供することにより、組織的で競争力のある医療保険市場の創出に貢献してきました。したがって、前述の要因により、市場は予測期間中に大幅に成長すると予想されます。

デンタルフロス業界の概要

デンタルフロス市場は適度な競争があり、いくつかの大手企業で構成されています。市場関係者は、市場シェアでの競争力を獲得するために製品開発に注力しています。現在市場を独占している企業としては、P3M、Church &Dwight Co. Inc.、Colgate-Palmolive Company、HRB Brand(Dr. Fresh LLC)、Johnson &Johnson、Perrigo Company Plc(RANIR LLC)、Lion Corporation、 Dr Wild &Co. AG、Sunstar Swiss SA、The Humble Co.、Procter &Gamble、Prestige Consumerヘルスケア。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 口腔衛生に対する意識の高まり
    • 口腔ケア製品に対する需要の増加と口腔トラブルの増加
  • 市場抑制要因
    • フロスピックなどの代替品の入手可能性
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ワックス入りフロス
    • ワックスなしフロス
    • その他の製品
  • 販売チャネル別
    • 小売薬局
    • 病院薬局
    • オンライン
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • 3M
    • Church & Dwight Co. Inc.
    • Colgate-Palmolive Company
    • HRB Brand(Dr. Fresh LLC)
    • Johnson & Johnson
    • Perrigo Company Plc(RANIR LLC)
    • Lion Corporation
    • Prestige Consumer Healthcare
    • Procter & Gamble
    • The Humble Co.
    • Sunstar Suisse SA
    • Dr Wild & Co. AG

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68270

The Global Dental Floss Market size is estimated at USD 683.05 million in 2024, and is expected to reach USD 905.91 million by 2029, growing at a CAGR of 5.81% during the forecast period (2024-2029).

Global Dental Floss - Market

Populations disproportionately affected by COVID-19 are at higher risk for oral diseases and experience oral health and oral health care disparities at higher rates. Many studies and organizations have suggested the importance of oral health. For instance, In August 2020, The German Society of Dentistry and Oral Medicine (DGZMK) studies revealed the importance of dental health and the systemic relevance of dentistry, especially during the pandemic. The studies highlighted the importance of improved oral hygiene during a SARS-CoV-2 infection to reduce the bacterial load in the mouth and the risk of bacterial superinfection. Those patients who were reported to have a severe form of COVID-19 (20%) had associated higher levels of inflammatory markers and bacteria. Therefore, as per the studies it is recommended that poor oral hygiene is considered a risk factor for COVID-19 complications, especially in patients with diabetes, hypertension, or cardiovascular disease. Those comorbidities are associated with altered oral biofilms and periodontal disease. Thus, poor oral hygiene is a major risk factor for serious complications during COVID which has generated the need for dental floss, thus, it would make a significant impact on the market.

As per the Health Resources and Services Administration, approximately 49 million United States residents live in areas designated as Dental Health Professional Shortage Areas. This shortage has been compounded by the COVID-19 pandemic that has resulted in limited preventive dental services in the interest of public health safety. Nationally, children in low-income families are at higher risk of caries and are less likely to receive sealants than children in higher-income families, at 39% and 46%, respectively. While as the pandemic is interrupting the supply chain, and many companies will vary to other geographic regions in the future to ensure that products remain available and protect their supply chain. Thus, the supply chain disruption in various areas are creating a significant impact on the market.

The major factors contributing to the market's growth are the increase in the incidence of oral problems and the increasing demand for oral care products. For instance, in September 2020, as per the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), 47.2 percent of adults over 30 years old have some form of periodontal disease. The American Dental Association (ADA) further states that 7.8 percent of adults with gum disease have severe periodontitis.

In addition, there has been increasing awareness about oral health around the world. This is backed by initiatives taken by several governments and non-government organizations, impacting the growth of the market studied. For instance, in February 2020, the American Dental Association conducted National Children's Dental Health Month, which brought together thousands of dedicated professionals, healthcare providers, and educators to promote the benefits of good oral health among children and their caregivers.

Furthermore, the Oral Health Foundation, one of the major independent oral health charities based in the United Kingdom, has been conducting various awareness programs on oral health for many years. The foundation planned to conduct an awareness month on oral health between May 17 and June 17, 2021. Also, the high adoption of tobacco products that cause detrimental effects on oral health is one of the major contributors to adopting convenient and easy-to-use products. This factor is also anticipated to fuel the demand for dental floss over the forecast period.

The rising geriatric population is also expected to boost the market's growth, as this age group is more likely to adopt dental floss. Countries such as Japan, Germany, and the United States have the highest percentage of the elderly population. They are projected to witness the growing penetration of the product due to its effectiveness and compactness. For instance, as per the World Population Prospects 2022, The world's population is projected to reach 8 billion on 15 November 2022. The latest projections by the United Nations suggest that the global population could grow to around 8.5 billion in 2030, 9.7 billion in 2050, and 10.4 billion in 2100. However, the availability of alternatives, like dental picks, is the major restraint for market growth.

Dental Floss Market Trends

Waxed Dental Floss Segment Is Expected to Witness Growth Over the Forecast Period

Waxed dental floss is expected to hold a significant market share over the forecast period. The major reason propelling the growth of this segment is the increasing aging population and oral problems. For instance, in October 2020, according to the World Health Organization, it is estimated that 2.3 billion people suffer from dental caries of permanent teeth, and more than 530 million children suffer from caries of primary teeth globally.

While, as per the world health organization study published in 2020, Oral hygiene involves the daily practice of careful, frequent tooth and gingival oral hygiene involves the daily practice of careful, frequent tooth and gingiva brushing, combined with the use of waxed dental floss between teeth to remove food particles and tartar accumulation. Proper oral hygiene can prevent dental problems, most commonly, dental caries, gingivitis, periodontal diseases, and halitosis (WHO, 2020). The same studies also revealed that proper oral hygiene is necessary to aid in the healing and regeneration of oral tissues stemming from oral pathologic conditions, including, gingivitis, periodontitis, and dental trauma such as subluxation, oral cysts, and following wisdom tooth extraction. Thus, for maintaining proper oral hygiene demand for waxed dental floss is rising continuously which is boosting the growth of the market.

These waxed dental flosses have added advantages as they contain essential oils and enzymes, resulting in effective plaque removal. In addition, waxed dental floss is also available in a polymer coating, which prevents shredding and provides effortless plaque removal. The key players in the market are also investing in natural wax ingredients to produce and commercialize natural dental floss, majorly made up of three natural waxes, namely jojoba, carnauba, and beeswax, further fueling the market's growth.

North America Dominates the Market, and it is Expected to do Same during the Forecast Period

North America is anticipated to dominate the market share of the dental floss market throughout the forecast period. The rising prevalence of oral diseases and the established healthcare infrastructure are expected to be the major factors propelling the market's growth in this region. For instance, in 2021, the American Academy of Periodontology estimated that more than 55% of American adults above 30 years of age have periodontitis in one or more teeth; the more advanced form of periodontal disease was equivalent to approximately 64.7 million Americans.

Moreover, there is a steady increase in the number of geriatric populations that require regular dental check-ups and assistance. This has also contributed to the growth of the market studied in the United States. For instance, in February 2021, as per the United States Census data and Simmons National Consumer Survey (NHCS), it was reported that 25.62 million United States residents used manual toothbrushes five or more times, and 14.13 million United States residents used store-brand dental floss/flossers/picks eight or more times within a week in 2020.

Additionally, awareness of the importance of oral hygiene to the overall health of the country is also driving the market growth. For instance, in June 2021, The American Dental Association (ADA) is also known to spread awareness among United States citizens about the benefits of oral hygiene. The Protection and Affordable Care Act (PACA) has helped create an organized and competitive market for health insurance by offering private health insurance coverage that lowers the out-of-pocket costs for health and dental services. Thus, owing to the aforementioned factors, the market is expected to grow significantly during the forecast period.

Dental Floss Industry Overview

The dental floss market is moderately competitive and consists of several major players. The market players are focusing on product development to gain a competitive edge in the market share. Some of the companies that are currently dominating the market are P3M, Church & Dwight Co. Inc., Colgate-Palmolive Company, HRB Brand (Dr. Fresh LLC), Johnson & Johnson, Perrigo Company Plc (RANIR LLC), Lion Corporation, Dr Wild & Co. AG, Sunstar Suisse SA, The Humble Co., Procter & Gamble, and Prestige Consumer Healthcare.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Awareness of Oral Hygiene
    • 4.2.2 Increasing Demand for Oral Care Products and the Increasing Oral Problems
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Availability of Alternatives such as Floss Picks
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Waxed Floss
    • 5.1.2 Unwaxed Floss
    • 5.1.3 Other Products
  • 5.2 By Sales Channel
    • 5.2.1 Retail Pharmacies
    • 5.2.2 Hospital Pharmacies
    • 5.2.3 Online
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East & Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East & Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 3M
    • 6.1.2 Church & Dwight Co. Inc.
    • 6.1.3 Colgate-Palmolive Company
    • 6.1.4 HRB Brand (Dr. Fresh LLC)
    • 6.1.5 Johnson & Johnson
    • 6.1.6 Perrigo Company Plc (RANIR LLC)
    • 6.1.7 Lion Corporation
    • 6.1.8 Prestige Consumer Healthcare
    • 6.1.9 Procter & Gamble
    • 6.1.10 The Humble Co.
    • 6.1.11 Sunstar Suisse SA
    • 6.1.12 Dr Wild & Co. AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS