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市場調査レポート
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1405346

航空機用アンテナ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年

Aircraft Antenna - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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航空機用アンテナ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

航空機用アンテナ市場は、2024年に5,446億8,000万米ドルと評価され、2029年には7,326億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは6.11%を記録すると予想されます。

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商業用、軍事用、一般航空用の次世代航空機の開発が、小型で高利得、帯域幅を持つアンテナの需要を促進しています。例えば、民間航空機内での接続性向上に対する需要の高まりが、SATCOMソリューションをサポートするKu/Kaバンドアンテナの設置につながりました。民間航空業界における旅客輸送量の増加や、軍事分野(有人・無人の両プラットフォーム用)における通信用の独立した暗号化チャネルの必要性が、広帯域で安全な通信を提供する先進的アンテナの開発への投資を促進しています。

世界市場を牽引しているその他の要因としては、無人航空機による軍事演習の需要が増加していることや、高度な通信・ナビゲーションシステムが受け入れられつつあることが挙げられます。軍事機関は、戦場で使用される軍事グレードの無人機の開発に投資しています。このようなUAVの軍事アプリケーションでは、信頼性の高い通信が重要な要素となります。その結果、主要企業は生産性の高い認定を獲得し、技術革新と運用上の類似性の成長につながります。

航空機用アンテナ市場動向

予測期間中に最も高い成長を遂げる軍事セグメント

世界各国の軍事費の増加は、新世代の航空機の調達と先進技術による既存航空機の近代化計画を煽った。2022年度、米国国防総省(DoD)は、軍事力をより殺傷力が高く、機敏で革新的な統合軍にするため、7,530億米ドルの国防予算を要求しました。この予算の下で、国防総省は次世代航空支配プログラムの中で、将来の攻撃偵察機、将来の長距離強襲機、第6世代戦闘機の開発に投資することを計画しています。これらのプログラムは初期段階にあるため、航空機用アンテナメーカーはこのようなプログラムの新規契約を獲得し、市場での存在感を高めることができます。

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予測期間中、アジア太平洋地域が最も高い需要を生み出す見込み

アジア太平洋地域は、民間航空業界においてかつてない長期的な成長を遂げており、その背景には、同地域の航空会社に今後納入が予定されている多数の航空機があります。このような航空機の増加は、観光や貿易など幅広い産業をサポートするために、航空会社がこの地域発着の接続性を高めるのに役立っています。新しい航空機には先進的なアンテナシステムが搭載されており、旅行者は機内でのより良い接続サービスをますます選ぶようになっています。各企業は、乗客の利便性を高めるため、新たなIFCサービスを提供しています。

さらに、この地域の国々の軍事費の伸びは、新世代の高性能軍用機の開発と調達を支えています。例えば、中国の2023年度国防支出案は2,250億米ドルに上り、これは2022年度に割り当てられた予算を7.2%上回り、8年連続で軍事支出が増加しています。同様に、インドの2023年度の国防費案は726億米ドルで、前期の当初見積もりから13%増となっており、戦闘機の取得を目指しています。これらの航空機には、衛星機、航空機、航空機-地上局間のデータリンクを改善するための高度なアンテナが装備されています。上記の理由から、アジア太平洋地域における航空機用アンテナの需要は、予測期間中に最も高いCAGRで推移すると予想されています。

航空機用アンテナ産業概要

航空機用アンテナ市場は、様々な周波数帯域(VHF &UHF Band、Ka/Ku/K Band、X Band、その他)、様々な形状やサイズのアンテナを提供する複数のプレーヤーによって適度に統合されています。航空機用アンテナ市場の有力企業は、Cobham Limited、CMC Electronics Inc.、L3Harris Technologies Inc.、Honeywell International Inc.、HR Smith Group of Companiesです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー
    • 商業
    • 軍事
    • 一般航空
  • アプリケーション
    • 通信
    • ナビゲーション・監視
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • カタール
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • CMC Electronics Inc.
    • Cobham Limited
    • L3Harris Technologies, Inc.
    • Honeywell International Inc.
    • Ball Corporation
    • Hexagon AB
    • RAMI
    • HR Smith Group of Companies
    • RTX Corporation
    • PIDSO-Propagation Ideas & Solutions GmbH
    • AeroVironment, Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67190
Aircraft Antenna - Market - IMG1

The Aircraft Antenna Market is valued at USD 544.68 billion in 2024 and is expected to reach USD 732.68 billion by 2029, registering a CAGR of 6.11% during the forecast period.

The development of next-generation aircraft for commercial, military, and general aviation is fuelling the demand for antennas with a smaller size, high gain, and bandwidth. For instance, the increasing demand for better connectivity onboard commercial aircraft led to the installation of Ku-/Ka-band antennas to support SATCOM solutions. Increasing passenger traffic in the commercial aviation industry and the need for a separate and encrypted channel for communication in the military sector (for both manned and unmanned platforms) are fuelling investments in the development of advanced antennas that provide large and secure bandwidth.

Other factors driving the global market are the increasing demand for military exercises by unmanned aerial vehicles and the growing acceptance of advanced communication and navigation systems. Military agencies are investing in developing military-grade drones that will be used on the battlefield. Reliable communication becomes a key aspect in such military applications of UAVs. In turn, the key players gain productive accreditations, leading to growth in innovation and operational similarity.

Aircraft Antenna Market Trends

The Military Segment to Experience the Highest Growth During the Forecast Period

The increasing military spending of countries around the world fueled the plans for procurements of new generation aircraft and modernization of existing aircraft with advanced technology. For FY 2022, the US Department of Defense (DoD) requested a defense budget of USD 753 billion to make its military force a more lethal, agile, and innovative joint force. Under this budget, the DoD planned to invest in the development of future attack reconnaissance aircraft, future long-range assault aircraft, and sixth-generation combat aircraft within the Next Generation Air Dominance program. These programs are in their initial stages, due to which the aircraft antenna manufacturers can capture new contracts for such programs to increase their presence in the market.

For instance, in March 2023, the United States Air Force Research Laboratory (AFRL) contracted with ThinKom Solutions, Inc. to deliver a modular and scalable phased-array antenna solution (ThinKom gateway array). Initially funded as a development contract, the offering takes advantage of ThinKom's patented Variable Inclination Continuous Transverse Stub (VICTS) architecture. Similarly, in June 2023, CesiumAstro won a US Air Force USD 3.6 million contract to develop a phased array antenna for remotely piloted drones. CesiumAstro will scale its SATCOM terminal to fit the size, weight, and power (SWaP) requirements of a Group 5 unmanned aerial system (UAS). The terminal will be integrated on a General Atomics MQ-9A capital asset to demo connectivity benefits with a commercial satellite network.

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The Asia-Pacific Region is Expected to Generate the Highest Demand During the Forecast Period

The Asia-Pacific region is achieving unprecedented long-term growth in commercial aviation, backed up by a large number of aircraft scheduled for future delivery to carriers in the region. This increasing air fleet is helping the airlines to increase the connectivity to/from/within the region to support a wide spectrum of industries, like tourism and trade. The new aircraft are fitted with advanced antenna systems as travelers are increasingly opting for better onboard connectivity services. Companies are bringing new IFC services to passengers to enhance their experience.

Moreover, the growth of military spending of countries in the region is supporting the development and procurement of new-generation advanced military aircraft. For instance, China's proposed FY2023 defense spending 2023 rose to USD 225 billion, which is 7.2% higher than the budget allocated for FY2022 and is the eighth consecutive year of increase in its military spending. Similarly, India's proposed defense expenditure for FY 2023 is USD 72.6 billion, which is 13% up from the previous period's initial estimates and is aimed towards the acquisition of combat aircraft. These aircraft are fitted with advanced antennas to provide better data links between satellite aircraft, aircraft, and aircraft-ground stations. Due to the reasons above, the demand for aircraft antennas in the Asia-Pacific region is expected to register the highest CAGR during the forecast period.

Aircraft Antenna Industry Overview

The aircraft antenna market is moderately consolidated with several players that provide various antennas of various frequency ranges (VHF & UHF Band, Ka/Ku/K Band, X Band, and others) and different shapes and sizes. The prominent players in the aircraft antenna market are Cobham Limited, CMC Electronics Inc., L3Harris Technologies Inc., Honeywell International Inc., and HR Smith Group of Companies. Cobham Limited currently holds the highest market share in the commercial segment, as it provides communication and navigation antennas to the majority of Airbus and Boeing aircraft. Various players are investing in technological innovations in the design of advanced antenna systems for better and uninterrupted services. Such efforts are envisaged to enhance the business prospects of antenna manufacturers.

For instance, in February 2021, Satcom Direct released its first two Plane Simple satellite communication antennas, bringing lower-cost high-speed connectivity options to a wider array of airframes. While the SD Plane Simple Ku antenna will provide connectivity via Intelsat's broadband Ku-band satellite service, the SD Plane Simple Certus LEO antenna will access Iridium's new Next Low Earth orbit (LEO) L-band constellation and its high-speed Certus service. Similarly, in March 2021, Thinkom Solutions Inc. developed a new product variant of its VICTS aero satellite communication antennas. It enabled more flexible installation choices and allowed for smaller distributed and embedded phased-array applications.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 End User
    • 5.1.1 Commercial
    • 5.1.2 Military
    • 5.1.3 General Aviation
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Communication
    • 5.2.2 Navigation and Surveillance
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Australia
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Mexico
      • 5.3.4.3 Rest of Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Qatar
      • 5.3.5.4 South Africa
      • 5.3.5.5 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 CMC Electronics Inc.
    • 6.2.2 Cobham Limited
    • 6.2.3 L3Harris Technologies, Inc.
    • 6.2.4 Honeywell International Inc.
    • 6.2.5 Ball Corporation
    • 6.2.6 Hexagon AB
    • 6.2.7 RAMI
    • 6.2.8 HR Smith Group of Companies
    • 6.2.9 RTX Corporation
    • 6.2.10 PIDSO - Propagation Ideas & Solutions GmbH
    • 6.2.11 AeroVironment, Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS