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市場調査レポート
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1433939

マルチチャネル受注管理- 市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Multichannel Order Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 131 Pages | 納期: 2~3営業日

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マルチチャネル受注管理- 市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 131 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

マルチチャネル受注管理市場規模は、2024年に32億7,000万米ドルと推定され、2029年までに50億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.92%のCAGRで成長します。

マルチチャネル受注管理- マーケット

市場を牽引する主な要因としては、さまざまな業界におけるデジタル変革に関連する技術の進歩、世界中でのスマートフォンの普及の増加、インターネットユーザーの数の増加、さまざまな組織による複数の販売チャネルの採用などが挙げられます。

主なハイライト

  • 世界的に小売およびeコマース市場が急速に成長する中、主にすべての機能と注文をあらゆる粒度レベルで拡張するためのマルチチャネル受注管理ソリューションの需要が高まっており、これは組織が効率的なシステム最適化と組織を形成するのに役立ちます。
  • ベンダーのマルチチャネル受注管理ソリューションは、組織がすべてのチャネルからの注文を同じカタログに統合し、価格変更時に統一性を持たせるためにすべての販売チャネルにわたって最新の価格を更新するのに役立ちます。
  • これらのソリューションが提供する柔軟性が、採用が増加している主な理由です。これらのソフトウェアスイートは、さまざまな市場からの販売を管理し、在庫切れや過剰販売を回避するために最適な在庫を維持し、大量の注文を正確に処理するのに役立ちます。また、すべてのチャネルにわたる差別化された価格設定を追跡するのにも役立ちます。これは、マルチチャネルプラットフォームがシームレスに処理できる複雑なタスクです。
  • ただし、eコマースにおけるマルチチャネル統合の管理は、多くの組織にとって困難な場合があります。複数の販売チャネルを統合し、相互に同期を保つのは時間がかかり、複雑になる場合があります。このような要因は市場の成長を妨げる可能性があります。
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは市場にプラスの影響を与えました。パンデミックによりサプライチェーンに混乱が生じ、オフラインでの買い物が減少し、オンライン市場が活性化したことで、マルチチャネル受注管理ソリューションの需要が高まりました。

マルチチャネル受注管理市場動向

小売およびeコマース部門は大幅な成長が見込まれる

  • デジタルメディアは、消費者へのリーチが大きい小売業界の変革において重要な役割を果たしてきました。消費者は、いつ、どのようにブランドにアプローチしてもらいたいかをより優先するようになりました。
  • この傾向により、製品のマーケティング戦略と複数の販売チャネルにわたる在庫が一致し、消費者に望ましい一貫したショッピング体験を提供する必要があるというシナリオが生まれました。
  • チャネル全体での市場コミュニケーションと在庫の入手可能性における一貫性と明確さの必要性が、市場を前進させると予想されます。また、マルチチャネル小売業者は、主に急速に変化する消費者の好みに対応し、マルチチャネル小売の膨大な注文を効率的に処理するために、革新的な戦略を採用することが増えています。
  • 複数の販売チャネルはもはや相互に排他的ではありません。これらは互いに重なり合うため、ブランドが効果的に使用して、消費者に強化されたブランド体験を提供できます。
  • オンライン市場の急速な成長に伴い、小売業者はビッグデータ分析、クラウドコンピューティング、デジタルストア、ソーシャルメディアネットワークなどの革新的なテクノロジーを導入しています。この分野での競合が激化する中、顧客エクスペリエンスがオンラインショッピングオプション間での重要な差別化要因であることが証明されています。

アジア太平洋は大幅な成長が見込まれる

  • アジア太平洋地域全体で、ショッピングモール、食料品店、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、ハイパーマーケットは、主に次世代のショッピングエクスペリエンスで競争力を維持することを目的としたデジタルアップグレードを受けています。
  • 顔認識、即時配送、デジタル決済、ビッグデータ、消費者のニーズに合わせたショッピング体験などの技術革新の出現により、小売体験は主にシームレス、高速、便利になるように設計されています。
  • これらの進歩により、オフラインストアの物理性と説明責任とオンラインショッピングのスピードと容易さが結合され、実店舗の小売体験全体が変わりました。これらの要因は、予測期間中に注文管理ソリューションの需要を促進すると予想されます。
  • さらに、この地域の小売業者も戦略的パートナーシップを締結しつつあります。たとえば、中国最大の小売企業の1つであるJD.comは、ウォルマートやインテルなどの主要な西側企業との提携を通じて「境界のない小売」を展開しています。
  • また、インドにおける小売業はやや組織化されていません。効果的なサプライチェーン管理が必要です。インドにおける組織小売業の成長を推進する主な要因は、都市化の進行、可処分所得の増加、消費主義の拡大、核家族構造です。この国のこうした要因により、注文管理ソリューションの需要が高まると予想されます。

マルチチャネル受注管理業界の概要

マルチチャネル受注管理市場は、国内外の市場にソフトウェアやサービスを提供する大小の多くのプレーヤーが存在するため、競争が激しいです。市場は適度に細分化されているようで、細分化段階に向かって進んでいます。市場の主要企業は、製品ポートフォリオの機能を拡張し、市場での競争力を維持するために、製品およびサービスのイノベーションや合併・買収などの戦略を採用しています。市場の主要企業には、IBM Corporation、HCL Technologies Limited、Oracle Corporation、Salesforce.com, Inc.などがあります。

2023年4月、オラクルはOracle Fusion Cloud Applications Suite全体に新機能を導入しました。これにより、顧客のサプライチェーン計画の加速、業務効率の向上、財務精度の向上が期待されます。この更新には、新しいプランニング、使用量ベースの価格設定、Oracle Fusion Cloud Supply Chain &Manufacturing(SCM)リベート管理機能、Oracle Fusion Applicationsの見積から現金までのプロセスの強化が含まれます。

2023年 4月、Freestyle Softwareは、Multichannel Order Manager(MOM)のバージョン12の提供を発表しました。これは、2020年以来2番目のメジャーリリースとなります。最新バージョンには、セキュリティの大幅な改善が含まれており、新しいアプリケーションの下で認定された最初のアプリケーションの1つです。、より厳格なPCI-S3要件。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 小売市場とeコマース市場の成長
    • マルチチャンネル販売の成長
  • 市場の課題
    • セキュリティとプライバシーに関する懸念
    • 複雑な在庫管理

第6章 市場セグメンテーション

  • サービス別
    • ソフトウェア
    • サービス
  • デプロイメント別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 業界別
    • 小売・eコマース
    • 飲食品
    • ヘルスケア
    • その他業界別
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • HCL Technologies Limited
    • Oracle Corporation
    • Salesforce.com, Inc.
    • SAP SE
    • Zoho Corporation
    • Brightpearl
    • Linnworks
    • Cloud Commerce Pro Ltd.
    • Freestyle Solutions, Inc.
    • Sanderson
    • Unicommerce eSolutions Pvt. Ltd.

第8章 市場機会と今後の動向

第9章 投資分析

目次
Product Code: 67394

The Multichannel Order Management Market size is estimated at USD 3.27 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.01 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.92% during the forecast period (2024-2029).

Multichannel Order Management - Market

Some major factors driving the market are the technological advancements related to digital transformation in various industries, the increasing penetration of smartphones across the globe, the growing number of internet users, and the adoption of multiple sales channels by different organizations.

Key Highlights

  • With the rapidly increasing retail and e-commerce market globally, the demand for multichannel order management solutions is growing primarily for scaling all functions and orders at every granular level, which helps organizations form an efficient system optimization and organization.
  • Vendors' multichannel order management solutions help organizations combine their orders from all the channels into the same catalog and update the latest prices across all sales channels for uniformity during price changes.
  • The flexibility these solutions offer is a major reason for their increased adoption. These software suites help manage sales from various marketplaces, maintain optimum inventory to avoid stockouts or overselling, and accurately process bulk orders; it also helps track differentiated pricing across all the channels, a complex task that a multichannel platform can handle seamlessly.
  • However, managing multichannel integration in e-commerce can be challenging for many organizations. It can be time-consuming and complex to integrate multiple sales channels and keep them in sync with one another. Such factors might hinder the market growth.
  • The COVID-19 pandemic had a positive impact on the market. The pandemic led to disruptions in the supply chain and led to less offline shopping and boosted the online market, thereby driving the demand for multichannel order management solutions.

Multichannel Order Management Market Trends

Retail and E-commerce Segment is Expected to Witness Significant Growth

  • Digital media has played a vital role in transforming the retail industry with its huge consumer reach. Consumers have become more preferential about when and how they want to be reached by a brand.
  • This trend has given rise to the scenario where a product's marketing initiative and the inventory across multiple sales channels should match, providing the consumer with the desired and consistent shopping experience.
  • This need for consistency and clarity in market communication and stock availability across channels is expected to drive the market forward. Also, multichannel retailers are increasingly adopting innovative strategies primarily to cater to rapidly changing consumer preferences and to efficiently handle the huge orders of multichannel retailing.
  • The multiple sales channel are no longer exclusive to each other. They overlap each other and can be effectively used by brands to provide an enhanced brand experience to consumers.
  • With the rapid growth of the online market, retailers are adopting innovative technologies, such as big data analytics, cloud computing, digital stores, and social media networks. With the increasing competition in this sector, customer experience has proven to be a crucial differentiating factor among online shopping options.

Asia-Pacific is Expected to Witness Significant Growth

  • Across the Asia-Pacific region, shopping malls, grocery stores, supermarkets, convenience stores, and hypermarkets are getting a digital upgrade designed primarily to stay competitive in the next generation of shopping experiences.
  • With the advent of technological innovations like facial recognition, rapid-fire delivery, digital payments, big data, and shopping experience tailored to consumer needs, the retail experience is primarily designed to be seamless, fast, and convenient.
  • These advancements have combined the physicality and accountability of an offline store with the speed and ease of online shopping and have changed the entire brick-and-mortar retail experience. These factors are expected to drive the demand for order management solutions during the forecast period.
  • Moreover, retailers in the region are also entering into strategic partnerships. For instance, JD.com, one of China's largest retail companies, has been rolling out 'boundaryless retail' via collaborations with major Western players, including Walmart and Intel.
  • Also, retailing in India is somewhat unorganized. There is a need for effective supply chain management. The main factors driving organized retailing growth in India are rising urbanization, higher disposable incomes, growing consumerism, and a nuclear family structure. These factors in the country are expected to fuel the demand for order management solutions.

Multichannel Order Management Industry Overview

The multichannel order management market is highly competitive due to many large and small players providing software and services to domestic and international markets. The market appears moderately fragmented and is moving towards the fragmented stage. The major players in the market are adopting strategies like product and service innovation and mergers and acquisitions to expand their product portfolio's functionality and stay competitive in the market. Some of the major players in the market are IBM Corporation, HCL Technologies Limited, Oracle Corporation, and Salesforce.com, Inc.

In April 2023, Oracle introduced new capabilities across Oracle Fusion Cloud Applications Suite, expected to help customers accelerate supply chain planning, increase operational efficiency, and improve financial accuracy. The updates included new planning, usage-based pricing, Oracle Fusion Cloud Supply Chain & Manufacturing (SCM) rebate management capabilities, and enhanced quote-to-cash processes in Oracle Fusion Applications.

In April 2023, Freestyle Software announced the availability of version 12 of Multichannel Order Manager (M.O.M.), which marks the second major release since 2020. The latest version includes significant improvements to security and is one of the first applications to be certified under the new, more stringent PCI-S3 requirements.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness- Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Retail and E-commerce Market
    • 5.1.2 Growth in Multichannel Selling
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Security and Privacy Concerns
    • 5.2.2 Highly Intricate Inventory Management

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Offerings
    • 6.1.1 Software
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Deployment
    • 6.2.1 Cloud
    • 6.2.2 On-premise
  • 6.3 By End-user Vertical
    • 6.3.1 Retail & E-commerce
    • 6.3.2 Food & Beverage
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Other End-user Verticals
  • 6.4

By Geography

    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 HCL Technologies Limited
    • 7.1.3 Oracle Corporation
    • 7.1.4 Salesforce.com, Inc.
    • 7.1.5 SAP SE
    • 7.1.6 Zoho Corporation
    • 7.1.7 Brightpearl
    • 7.1.8 Linnworks
    • 7.1.9 Cloud Commerce Pro Ltd.
    • 7.1.10 Freestyle Solutions, Inc.
    • 7.1.11 Sanderson
    • 7.1.12 Unicommerce eSolutions Pvt. Ltd.

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 INVESTMENT ANALYSIS