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市場調査レポート
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メッセージングセキュリティ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Messaging Security - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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メッセージングセキュリティ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

メッセージングセキュリティ市場規模は、2024年に91億米ドルと推定され、2029年までに250億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024~2029年)中に22.45%のCAGRで成長します。

メッセージングセキュリティ-マーケット

COVID-19の発生により、メッセージングセキュリティ市場はセキュリティツールとして大幅な成長を遂げると予想されており、各国でロックダウンが行われている中でリモートワークアクセスを導入する組織が増えているため、ソリューションの採用が増えています。 Googleが提供するデータによると、毎日平均約1,800万件のCOVID-19スパムメールが同社によってブロックされています。

主なハイライト

  • メッセージングインフラストラクチャを保護するためにデバイス上のメッセージを暗号化することは、メッセージングセキュリティと呼ばれます。安全なネットワークを構築し、一方的なメッセージを制限し、さまざまな危険からデバイスを保護します。これには、電子メールアンチウイルス、ゼロアワーマルウェア検出システム、電子メール侵入防御、パターンベースのスパム対策、インターネットプロトコル(IP)レピュテーションベースのスパム対策、および電子メール侵入防御が含まれます。銀行、金融サービス、保険(BFSI)、情報技術(IT)、不動産、政府、軍事など、さまざまな業界で重要な用途に使用されています。オンプレミスまたはクラウドに展開することもできます。
  • ビジネスコミュニケーションがモバイルデバイス上の消費者向けメッセージングアプリケーションに移行するにつれ、企業はセキュリティリスクの増大に直面しています。 BYOD(Bring Your Own Device)やスマートフォンの導入が増え続けていることに加え、企業のコミュニケーションに必要な物理的および技術的な保護手段が欠如した消費者向けメッセージングアプリを従業員が使用していることにより、企業はセキュリティリスクにさらされています。
  • 市場の拡大を推進する主な要因の1つは、世界の急速な都市化とサイバー攻撃の頻度の増加です。さらに、クラウドベースおよび仮想アプライアンスベースのソリューションの使用の増加により、市場の拡大が加速しています。さらに、機密性の高いユーザーデータを管理するために、組織はマルチクラウド環境とSoftware-as-a-Service(SaaS)ベースのプラットフォームを使用しています。その結果、電子メールおよびメッセージングのセキュリティサービスは、社内の通信や社外とのコラボレーションに頻繁に使用されるようになりました。
  • tsメッセージングセキュリティが電子メールフィッシング、ビジネス電子メール侵害詐欺、ランサムウェア攻撃に対して提供する多層保護も、市場拡大のもう1つの要因です。インスタントメッセージングサービスプロバイダーによるセキュリティソリューションに対するニーズの拡大も、良好な市場状況を生み出しています。市場は、モバイルデバイスの使用の増加や安全なメッセージングソリューションのための最先端技術の創出などの追加要因によってさらに活性化すると予想されます。
  • COVID-19のイントロダクションは、世界経済と公衆衛生の両方に大きな影響を与えました。また、ロックダウンや制限により多くの産業が生産や操業の停止を余儀なくされ、サプライチェーンが混乱しています。さらに、多くの企業が従来の勤務形態から在宅勤務や遠隔勤務が可能な勤務形態に切り替えつつあります。その結果、組織内の内部コミュニケーションに電子メールがこれまで以上に頻繁に使用されるようになりました。企業の機密情報が漏洩し、企業に損害を与える可能性があります。その結果、多くの企業がメッセージングセキュリティの導入を開始し、市場の需要が増加し、パンデミックを通じてメッセージングセキュリティ業界の拡大を促進しました。

メッセージングセキュリティ市場の動向

BFSIのアプリケーションが大きな市場シェアを獲得

  • 金融部門は、顧客が生成した大量のデータを収集します。さまざまなデータポイントを通じて収集されたデータを使用し、顧客満足度を向上させるために、銀行や金融機関は複雑なデータを保存および分析するサービスをますます採用しています。顧客の期待の高まり、技術力の向上、規制要件に伴い、銀行機関はセキュリティに対する積極的なアプローチを採用し、クラウドベースのセキュリティプラットフォームを組み込む必要に迫られています。
  • 電子メールセキュリティソリューションは、組織のアクセス制御に関する規制に対応しようとする銀行にとって、リスク、実装時間、コストの削減に役立ちます。データは主に電子トランザクションの増加により増加し続けています。この分野における従業員と顧客の間の電子メールの交換には、利益を生む重要な情報が含まれており、ハッカーにとって大きな利益をもたらす可能性があります。
  • ITプロセスとシステムを保護し、顧客の重要なデータを保護し、政府規制を遵守するために、民間および公的銀行機関はサイバー攻撃を防ぐ最新テクノロジーの導入に重点を置いています。
  • 現代の消費者は生活のあらゆる面でデジタルインタラクションに慣れており、金融サービスも例外ではありません。しかし、BFSI業界は頻繁に追いつく必要があります。多くのフィンテック企業が従来の銀行の弱点を利用して、より高度なデジタルソリューションを備えて金融業界に参入しています。消費者は現在、AppleやAmazonなどの企業からクレジットカードや中小企業ローンを利用できるようになりました。興味深いことに、顧客はそれらをテストしたいと考えています。

北米は市場で最も高い成長が見込まれる

  • 北米は、世界中のすべての主要組織の主要なハブです。この地域は、技術導入の点で主導的なイノベーターおよびパイオニアの一つです。メッセージングセキュリティソリューションベンダーに対して強力な足場を築いており、市場の成長に大きく貢献しています。
  • 電子トランザクションの増加に伴い、データは急激に増加しています。特にBFSI、政府機関、小売業、eコマースのエンドユーザー業界内での従業員や顧客間の電子メール交換には、かなり儲かり、ハッカーにとって大きな利益をもたらす可能性がある重要な情報が含まれています。そのため、この地域外に拠点を置き、社内外を問わず主要な通信手段として電子メールを使用している組織は、電子メールアカウントを暗号化し、盗聴やハッキングを制限するための措置を講じています。
  • さまざまなエンドユーザー産業の拡大とIoTの成長により、この地域のスマートデバイスの需要が高まっています。市場に影響を与える攻撃のリスクは、企業から政府までさまざまである可能性があります。したがって、この地域ではデータの保護が優先事項となっています。さらに、北米地域、特に米国でのサイバー攻撃が急速に増加しています。主にこの地域で接続デバイスの数が急速に増加していることが原因で、その数は過去最高に達しました。
  • 政府と企業はどちらも、市場に影響を与える悪意のある攻撃のリスクにさらされる可能性があります。したがって、データの保護の重要性が高まり、メッセージセキュリティの開発が推進されています。
  • 米国民は、金銭や個人情報を盗むことを目的としたSMS(ショートメッセージサービス)フィッシング攻撃の急増について連邦通信委員会(FCC)から警告を受けています。このような攻撃の背後にある詐欺師は、(FCCのように)スミッシングやロボテキストとして知られることが多く、人々に機密情報を提供するよう誘導するためにさまざまな誘惑を行う可能性があります。 FCCは通話やテキストトラフィックの代わりに消費者の苦情を追跡しており、昨年 6月まで、望ましくないテキストメッセージに関する苦情は、2019年の約5,700件から、2020年には14,000件、2021年には15,300件へと徐々に増加しました。

メッセージングセキュリティ業界の概要

Tata Communications、Macafee、Cisco、Microsoftなどの大手企業や、最大の市場シェアを獲得するために革新と協力を目指しているその他の新規プレーヤーが市場に存在するため、市場は細分化されています。ハッカーは継続的にメッセージングソフトウェアのセキュリティに侵入しようとするため、企業はユーザーを不必要な攻撃やスパムから防ぐためにファームウェアやファイアウォールソフトウェアの更新に多額の費用を費やしています。

  • 2022年 5月-Cisco Cloud Controls Framework(CCF)の一般リリースがシスコによって発表されました。 Cisco CCFは、国内および国際的なセキュリティに関するすべてのコンプライアンスおよび認証基準を集めた包括的なフレームワークです。合理化され合理化されたコンプライアンスおよびリスク管理戦略により、チームは大幅なコストを節約しながら、クラウド製品およびサービスがセキュリティおよびプライバシー規制に確実に準拠できるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 市場促進要因
    • マルウェアの脅威から機密情報を守る需要
    • クラウドベースおよび仮想アプライアンスベースのソリューションの人気の高まり
  • 市場抑制要因
    • サイバー攻撃に対する認識の欠如
    • さまざまなメッセージングセキュリティソリューションの実装における複雑さの増大
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 導入タイプ
    • クラウド
    • オンプレミス
  • タイプ
    • Eメール
    • SMS
  • エンドユーザー業界
    • BFSI
    • 政府
    • ヘルスケア
    • メディアとエンターテイメント
    • 小売とeコマース
    • 製造業
    • 教育
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Mcafee, LLC
    • Cisco Systems, Inc.
    • Barracuda Networks, Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Trend Micro Incorporated
    • TATA Communications
    • Mimecast Limited
    • Trustwave Holdings, Inc.
    • Sophos Ltd.
    • Proofpoint, Inc.
    • Forcepoint Software company

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 67396

The Messaging Security Market size is estimated at USD 9.10 billion in 2024, and is expected to reach USD 25.05 billion by 2029, growing at a CAGR of 22.45% during the forecast period (2024-2029).

Messaging Security - Market

With the outbreak of COVID-19, the messaging security market is expected to witness significant growth as security tools, and solutions are increasingly adopted, due to organizations deploying remote work access, amid lockdowns, in various countries. According to data provided by Google, an average of about 18 million COVID-19 spamming emails are blocked by the company every day.

Key Highlights

  • Encrypting messages on a device in order to safeguard the messaging infrastructure is referred to as messaging security. It creates a secure network, limits unsolicited messages, and safeguards devices from numerous dangers. It includes email antivirus, zero-hour malware detection systems, email intrusion prevention, pattern-based anti-spam, internet protocol (IP) reputation-based anti-spam, and email intrusion prevention. It has significant applications in a variety of industries, including banking, financial services, insurance (BFSI), information technology (IT), real estate, government, and the military. It may also be deployed on-premises or in the cloud.
  • Enterprises are facing rising security risks as business communications increasingly shift to consumer messaging applications on mobile devices. The continued increase in BYOD (Bring Your Own Device) and smartphone adoption, coupled with employee use of consumer-grade messaging apps that lack the physical and technical safeguards necessary for enterprise communication, is exposing companies to security risks.
  • One of the main factors propelling the market's expansion is the world's rapid urbanization and the rising frequency of cyberattacks. Additionally, the increased use of cloud-based and virtual appliance-based solutions is accelerating market expansion. Further, To manage sensitive user data, organizations are using multi-cloud environments and Software-as-a-Service (SaaS)-based platforms. As a result, email and messaging security services are being used more frequently for internal company communication and collaboration with outside parties.
  • The multi-layered protection that ts messaging security provides against email phishing, business email compromise scams, and ransomware attacks is another factor in the market's expansion. The expanding need for security solutions from instant messaging service providers is also creating a good market picture. The market is expected to be further fueled by additional factors, such as the rising use of mobile devices and the creation of cutting-edge technologies for secure messaging solutions.
  • The introduction of COVID-19 has had a significant impact on both the global economy and public health. Lockdowns and limitations have also forced numerous industries to halt production and operations, which has disrupted their supply chain. Additionally, a lot of businesses are switching from traditional working arrangements to ones that allow for home-based and remote employment. As a result, emails are used more frequently than ever for internal communications within organizations. Secret corporate information can be exposed, potentially harming the company. As a result, a lot of businesses have begun implementing messaging security, increasing their market demand and fueling the expansion of the messaging security industry throughout the pandemic.

Messaging Security Market Trends

Applications in BFSI to Hold a Significant Market Share

  • The financial sector gathers a massive volume of data generated by its customers. To use the collected data through various data points and improve customer satisfaction, banks and financial organizations are increasingly employing services to store and analyze complex data. With greater customer expectations, growing technological capabilities, and regulatory requirements, banking institutions are pushed to adopt a proactive approach to security, thereby incorporating cloud-based security platforms.
  • Email security solutions help reduce risks, implementation time, and costs for banks that try to keep pace with regulations regarding organizational access control. The data is continuously growing, primarily due to the increase in e-transactions. Email exchanges within this sector amongst employees and customers contain crucial valuable information that is lucrative and can result in a high gain for hackers.
  • To secure their IT processes and systems, secure customer critical data, and comply with government regulations, private and public banking institutes are focused on implementing the latest technology to prevent cyber attacks.
  • Modern consumers are accustomed to digital interactions in all aspects of their life, and financial services are no exception. The BFSI industry, however, frequently needs to catch up. Numerous Fintech companies are taking advantage of the weaknesses of traditional banks to enter the finance industry with more advanced digital solutions. Consumers can now get credit cards and small business loans from companies like Apple and Amazon. Interestingly, customers want to test them.

North America is Expected to Witness Highest Growth in the Market

  • North America is a primary hub for all major organizations globally. The region is among the leading innovators and pioneers in terms of technological adoption. It has a strong foothold over messaging security solution vendors, contributing considerably to the market's growth.
  • There has been exponential data growth, with an increase in e-transactions. Email exchanges, especially within end-user industries like the BFSI, government, retail, and e-commerce, among employees and customers, contain crucial information that is rather lucrative and may result in a high gain for hackers. Hence, organizations based out of the region, which use emails as a primary mode of communication, both internally and externally, are taking measures to encrypt and limit eavesdropping and hacking of their email accounts.
  • The expansion of the various end-user industries and the growth of IoT are driving the demand for smart devices in the region. The risks of attacks impacting the market may vary from corporates to governments. Thus, securing the data has become a priority in the region. Moreover, cyberattacks in the North American region, especially in the United States, are rising rapidly. They have reached an all-time high, primarily due to the region's rapidly increasing number of connected devices.
  • Governments and corporations may both be subject to the risk of malicious assaults impacting the market. Thus, protecting the data has taken on increased importance, driving the development of message security.
  • Americans have been alerted by the Federal Communications Commission (FCC) to an upsurge in SMS (Short Message Service) phishing attacks that aim to steal their money and personal information. Scammers behind such attacks, often known as smishing or robotexts (as the FCC does), may employ a variety of enticements to persuade people to provide sensitive information. Instead of call or text traffic, the FCC tracks consumer complaints, and until June last year, complaints about unwanted text messages increased progressively from around 5,700 in 2019 to 14,000 in 2020 to 15,300 in 2021.

Messaging Security Industry Overview

The market is fragmented due to the presence of major companies in the market, like Tata Communications, Macafee, Cisco, Microsoft, and other new players striving to innovate and collaborate to capture the maximum market share. Since hackers continuously try to penetrate messaging software security, companies are spending heavily on updating firmware and firewall software to prevent users from unnecessary attacks and spam.

  • In May 2022 - The public release of the Cisco Cloud Controls Framework (CCF) was announced by Cisco. The Cisco CCF is a comprehensive framework that gathers all compliance and certification criteria for both national and international security. A streamlined, rationalized compliance and risk management strategy equips teams to ensure that cloud goods and services comply with security and privacy regulations while saving considerable costs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Demand for Protecting the Confidential Information from Malware Threats
    • 4.3.2 Increasing Popularity of Cloud-based and Virtual Appliance-based Solutions
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Lack of Awareness about Cyberattacks
    • 4.4.2 Increasing Complexity in Implementing Various Messaging Security Solution
  • 4.5 Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Deployment Type
    • 5.1.1 Cloud
    • 5.1.2 On-Premise
  • 5.2 Type
    • 5.2.1 Email
    • 5.2.2 SMS
  • 5.3 End User Industry
    • 5.3.1 BFSI
    • 5.3.2 Government
    • 5.3.3 Healthcare
    • 5.3.4 Media and Entertainment
    • 5.3.5 Retail and E-commerce
    • 5.3.6 Manufacturing
    • 5.3.7 Education
    • 5.3.8 Other End User Industries
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles*
    • 6.1.1 Mcafee, LLC
    • 6.1.2 Cisco Systems, Inc.
    • 6.1.3 Barracuda Networks, Inc.
    • 6.1.4 Microsoft Corporation
    • 6.1.5 Trend Micro Incorporated
    • 6.1.6 TATA Communications
    • 6.1.7 Mimecast Limited
    • 6.1.8 Trustwave Holdings, Inc.
    • 6.1.9 Sophos Ltd.
    • 6.1.10 Proofpoint, Inc.
    • 6.1.11 Forcepoint Software company

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET