表紙:セルフサービスBI市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1273457

セルフサービスBI市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Self-service BI Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 123 Pages | 納期: 2~3営業日

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セルフサービスBI市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年04月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 123 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

セルフサービスBI市場は、予測期間中に15.5%のCAGRで成長すると予想されています。

セルフサービスBIは、データサイエンスや分析のスキルや専門知識がなくても、ビジネスユーザーやオペレーターがビジネスデータにアクセスし、それらを調査して洞察を得ることを可能にします。セルフサービスBI市場は、マーケティング、セールス、人事、オペレーション、財務など、多くのビジネス分野で顕著な普及が見られ、その理由は、徹底した競合分析と技術者でないスタッフでも簡単に利用できることにあると言われています。

主なハイライト

  • セルフサービスBIは、非分析的なバックグラウンドを持つビジネス・オペレーターが洞察やデータ分析を行うことを支援します。セルフサービスBIは、事業所を効率的なデータ駆動型組織やビジネスに変えることができるため、ビジネス分野での需要が高まっています。セルフサービスBI市場は、ビジネス分析プロセスを分散させることができるため、予測期間中に成長すると予測されています。
  • セルフサービスBI市場は、技術的なバックグラウンドを持たない顧客にとって、ビジネスデータの調査や分析に有利な市場です。セルフサービスBI市場は、構造化データと非構造化データの市場拡大とともに、ビジネスデータ分析のための従来のBIツールから最新のBIツールへの移行により、急速に拡大しています。
  • 世界のセルフサービスBI市場の主な促進要因は、綿密な競争データ分析の生成とビジネスデータ量の拡大に対する需要の高まりです。また、セルフサービスBI市場の成長を促進するその他の要因としては、変化し続けるビジネス、分析主導の組織の改善、規定時間内にビジネスの要求に応えられないことなどが挙げられます。
  • さらに、セルフサービスBIシステムの導入には多額の初期資本支出が必要であり、これが市場の阻害要因となっています。
  • COVID-19の大流行時には、世界中の企業が生き残りをかけた目標や計画を実行するためにBIとアナリティクスを活用したため、セルフサービスBI市場が拡大しました。IT・通信、メディア・エンターテインメント、ヘルスケア、eコマース、小売、BFSIなどの分野で在宅勤務の考え方が広まり、セルフサービスBI市場の需要が増加しました。

セルフサービスBIの市場動向

セルフサービスBIはマーケティングとセールスで重要な役割を果たす

  • 今日、大量のデータが利用できるようになったことで、銀行はすべての顧客について、以前は想像もできなかったような情報を収集できるようになり、顧客のニーズをより深く理解し、これらのニーズやニーズに積極的に対応することができるようになりました。
  • また、マーケティングや営業など、銀行内のさまざまな部門が一体となって、より緊密に連携することも可能になります。銀行は、すべての顧客に商品を提供するのではなく、BIとセールスフォースオートメーションツールを融合させ、住宅の新築、小さな会社の設立、家族の誕生など、消費者の現在の状況に合わせた商品を販売できるようになりました。
  • 近年、デジタル化といくつかの技術的進歩の迅速な導入の結果、銀行部門は急速に拡大しています。ビジネスインテリジェンスやデータ分析などのテクノロジーやツールの出現は、銀行があらゆる必須基準を採用し、今日の現代顧客のデジタル要件に対応しながら競合を維持するのに役立っています。これらのソリューションは、金融機関がより多くの情報に基づいた財務および業務上の意思決定を行うことを支援します。これが市場の成長をさらに後押ししています。
  • 実際、BIを使用している金融サービス企業では、クロスセルとアップセルの収益が7%向上したと報告されています。BIはまた、最も収益性の高い顧客層と彼らが行う銀行取引の選択に関する最新情報を銀行に提供します。銀行はこの情報を利用して、価値の高い顧客を確保し、適切な商品を販売し、最大の利益を得るためにどの商品に投資するかを選択することができます。
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北米がセルフサービスBI市場を独占する

  • 北米地域は、セルフサービスBI市場において大きなシェアを占めています。IBM Corporation、Oracle Corporation、Microsoft Corporationなどの主要な主要企業が、この地域の市場開拓を後押しすると期待されています。また、競合の増加、技術的なR&D活動の活発化、データ拡散の進化といった要因が、北米の市場拡大を加速させています。
  • 米国とカナダにおける生産、販売、進歩のための経営管理分析の技術的進歩や革新が、この地域の成長と発展の主な要因となっています。新興経済諸国は、高度に発達した技術的・科学的に高度なサービス分野を誇っており、その生産高の80%近くを占めています。
  • また、米国の大企業は、フォーチュン・世界500の5分の1を占め、世界規模で重要な役割を果たしています。カナダは、ビジネスインテリジェンス市場にとって有利な主要な側面である、各分野での生産量と有効性の向上を経験しています。
  • また、BIツールの効率性の向上、BI市場におけるクラウドコンピューティングの普及、ビッグデータの導入拡大による状況の変化など、重要な市場であることがうかがえます。
  • シスコシステムズによると、ERPプロジェクトの約50%は、データ統合の欠如が原因で失敗しています。ERPソフトウェアの制限により、地域全体でBIツールの開発が促進されています。さらに、BIが業界を問わず新たな分野に進出することで、この拡大は続き、今後数年間のセルフサービスBI市場の成長をさらに後押ししています。
  • 例えば、2022年12月、モダンアナリティクスのThoughSpotとアナリティクスエンジニアリングのdbt Labsは、モダンデータスタックにセルフサービスアナリティクスを提供するための正式パートナーシップを設立しました。dbt LabsとThoughtSpotの新たな協業により、すべてのビジネスパーソンが検索を通じて簡単に利用できるようになり、アナリティクスエンジニアリングの仕事の価値を飛躍的に高めることが可能になります。
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セルフサービスBIの業界概要

セルフサービスBI市場は競争が激しく、複数の大手企業で構成されています。市場シェアの面では、現在、少数の主要企業が市場を独占しています。市場で圧倒的なシェアを誇るこれらの大手企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアを拡大し、収益性を高めるために、戦略的な協業イニシアティブを活用しています。

2022年6月、マーケティングおよび広告向けのクラウドベースのワークフロー自動化およびビジネスインテリジェンス・ソフトウェアを提供するBasis Technologiesは、カスタマイズされたライブダッシュボードを通じてキャンペーンレポートを効率化するデータ可視化ソリューションの導入を発表しました。本機能は、時間のかかるレポーティング業務を効率化し、デジタル広告レポートの作成・配信に必要な繰り返しの手作業を最小限に抑えることができます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が市場に与える影響
  • 市場促進要因
    • ビジネスデータの量的拡大
    • 競合考察へのニーズの高まり
  • 市場抑制要因
    • 多額の投資コスト
    • データガバナンスの欠如

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソフトウェア
    • サービス
  • アプリケーション別
    • 予測的資産保全
    • 不正行為とセキュリティ管理
    • セールス&マーケティング管理
    • リスク・コンプライアンスマネジメント
    • サプライチェーンマネジメントと調達
    • オペレーションマネジメント
    • 顧客エンゲージメントと分析
  • 展開モデル別
    • オンデマンド
    • オンプレミス
  • エンドユーザー産業別
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • BFSI
    • 小売・eコマース
    • 通信事業者
    • メディア・エンターテインメント
    • 運輸・ロジスティクス
    • エネルギー・公益事業
    • 政府・防衛
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 南米
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM
    • Oracle Corporation
    • Microsoft Corporation
    • SAP SE
    • SAS Institute
    • Tableau Software
    • Qlik Technologies, Inc.
    • Microstrategy, Inc.
    • Tibco Software
    • ZOHO Corporation
    • Dataphine
    • Looker

第7章 投資分析

第8章 市場の将来性

目次
Product Code: 66487

The self-service BI Market is expected to grow at a CAGR of 15.5% during the forecast period. Self-service Business Intelligence (BI) allows business users and operators to access business data and examine them to generate insights even if they do not have any data science and analytical skill and expertise. The Self-service BI market witnessed a noticeable adoption across numerous business fields such as marketing, sales, human resource, operations, and finance, attributed to thorough competitive analysis and comfort of application for non-technical staff.

Key Highlights

  • Self-Service BI aids business operators from non-analytical backgrounds to make insights and data analyses. The Self-service BI market is facing a growing demand for the business fields attributed to its capability to convert business establishments into efficient data-driven organizations or businesses. The Self-service BI market is projected to grow over the forecast period owing to its capacity to decentralize the business analytical process.
  • The Self-Service BI market serves as an advantage to non-technical business customers for studying and analyzing data insights by guiding down the business data. The self-service BI market is rapidly rising because of the shift from conventional BI tools for business data analysis to contemporary BI tools, along with the growing market of structured and unstructured data.
  • The principal drivers for the global self-service BI market are the rising demand for generating in-depth competitive data analysis and expanding the business data volume. Other factors that amplify and boost the growth of the global self-service BI market include persistent changing businesses, the need for an improved analytic-driven organization, and the inability to meet business requests within the stipulated time.
  • Furthermore, substantial initial capital expenditure is necessary to install self-service BI systems which act as a hindrance to the market.
  • During the Covid-19 pandemic, the self-service BI market rose as companies throughout the globe used BI and analytics to implement their goals and plans for survival. The expanding adoption of the work-from-home idea in areas such as IT and telecom, media and entertainment, healthcare, e-commerce, retail, and BFSI had increased demand for the self-service BI market.

Self-service BI Market Trends

Self-Service BI has a Dominant Role in Marketing and Sales

  • With the bulks of data available today, banks can collect formerly unimaginable information about every customer, giving them a better understanding of customers' wants and helping them to address these needs and wants proactively.
  • It also permits diverse departments within a bank, such as marketing, and sales, to work more closely as a single unit. Rather than pushing out products to all clients, banks can now merge BI and sales force automation tools to market products tailored to consumers' present situations, whether they're constructing new homes, opening small companies, or starting families.
  • As a result of digitalization and the fast adoption of several technological advancements in recent years, the banking sector is quickly expanding. The emergence of technology and tools such as business intelligence and data analytics has aided banks in adopting all essential standards and keeping competitive while serving today's modern customer's digital requirements. These solutions aid financial organizations in making more informed financial and operational decisions. This is further driving the market growth.
  • In fact, financial services companies using BI reported a 7 percent enhancement in cross-sell and up-sell incomes. BI also provides banks with up-to-date information on their most profitable clientele and the banking choices they make. Banks can use that info to hold high-value customers, market the correct products to them and select which products to invest in for the maximum return.
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North America Dominates the Self-service BI Market

  • The North American region has a significant share of the Self-Service BI market. Major key players like IBM Corporation, Oracle Corporation, and Microsoft Corporation are expected to boost market development in the region. In addition, factors such as increasing competition, intense R & D activities in technology, and an evolving trend of data proliferation are surging the market expansion in North America.
  • Technical advancement and innovation for business management analytics for their production, sales, and advances in the US and Canada are mainly responsible for this region's growth and development. The United States economy boasts of a highly-developed and technologically or scientifically advanced services area, which accounts for nearly 80% of its output.
  • Large US companies also play a vital role on a global scale, accounting for about one-fifth of the Fortune Global 500. Canada is experiencing increased output and efficacy in its sectors, which is a major aspect favoring its business intelligence market.
  • The vital markets are also being presented by prospects like the upgraded efficiency of BI tools, increasing acceptance of cloud computing in the BI market, and varying landscape due to augmented Big Data adoption.
  • As per Cisco Systems, near around 50% of ERP projects failed because of the lack of data integration. ERP software restrictions have encouraged the development of BI tools across the region. Further, this expansion will continue as BI enters new verticals across industries, which is further bolstering the self-service BI market's growth in the coming years.
  • For instance, in December 2022, ThoughSpot, the Modern Analytics company, and dbt Labs, an analytics engineering provider, established a formal partnership to deliver self-service analytics to the modern data stack. The new collaboration between dbt Labs and ThoughtSpot allows for an exponential rise in the value of analytics engineering work by making it easily available to every business person through search.
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Self-service BI Industry Overview

The Self-Service BI Market is highly competitive and consists of several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. These major players with a prominent share of the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries. These companies are leveraging strategic collaborative initiatives to increase their market share and increase their profitability.

In June 2022, Basis Technologies, a cloud-based workflow automation and business intelligence software provider for marketing and advertising, announced the introduction of a data visualization solution that streamlines campaign reporting through live customized dashboards. The feature streamlines time-consuming reporting operations and minimizes the number of repeated manual operations necessary to produce and deliver digital advertising reports.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 The Growing Volume of Business Data
    • 4.5.2 Augmented Need for In-Depth Competitive Insights
  • 4.6 Market Restraints
    • 4.6.1 Large Investment Costs
    • 4.6.2 Lack of Data Governance

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Software
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Predictive Asset Maintenance
    • 5.2.2 Fraud and Security Management
    • 5.2.3 Sales and Marketing Management
    • 5.2.4 Risk and Compliance Management
    • 5.2.5 Supply Chain Management and Procurement
    • 5.2.6 Operations Management
    • 5.2.7 Customer Engagement and Analysis
  • 5.3 By Deployment Model
    • 5.3.1 On-Demand
    • 5.3.2 On-Premises
  • 5.4 By End-User Industry
    • 5.4.1 Healthcare
    • 5.4.2 Manufacturing
    • 5.4.3 BFSI
    • 5.4.4 Retail and E-commerce
    • 5.4.5 Telecommunications
    • 5.4.6 Media and Entertainment
    • 5.4.7 Transportation and Logistics
    • 5.4.8 Energy and Utilities
    • 5.4.9 Government and Defense
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia Pacific
    • 5.5.4 South America
    • 5.5.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 IBM
    • 6.1.2 Oracle Corporation
    • 6.1.3 Microsoft Corporation
    • 6.1.4 SAP SE
    • 6.1.5 SAS Institute
    • 6.1.6 Tableau Software
    • 6.1.7 Qlik Technologies, Inc.
    • 6.1.8 Microstrategy, Inc.
    • 6.1.9 Tibco Software
    • 6.1.10 ZOHO Corporation
    • 6.1.11 Dataphine
    • 6.1.12 Looker

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET