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市場調査レポート
商品コード
1404563

オーディオ機器-市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Audio Equipment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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オーディオ機器-市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

オーディオ機器市場規模は、2024年の152億3,000万米ドルから2029年には214億2,000万米ドルに成長し、予測期間(2024~2029年)のCAGRは7.06%と予測されます。

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主要ハイライト

  • 音楽産業における技術開発は、作曲、録音、ミキシング、マスタリングのためのデジタルオーディオワークステーション(DAW)のアーティストへの応用を解き放った。
  • 世界のフェスティバルや音楽コンサートへの支出が増加する傾向にあることから、業務用オーディオ機器への需要が高まると予想されます。見本市、映画製作、展示会、音楽コンサート、スポーツイベントなどの増加に伴い、様々な革新的オーディオアンプに対する需要が増加すると予想されます。例えば、ビルボード誌によると、米国では毎年3,200万人が少なくとも1回は音楽祭に出かけています。
  • 自動車に搭載されるオーディオ機器の増加が市場を牽引しています。アンプとサウンドプロセッサーの小さな集合体が、自動車の特徴や機能を失うことなく、プレミアムシステムの純正アンプに取って代わる。自動車の生産台数の増加に伴い、需要は効果的に増加します。
  • さらに、ビデオゲームに対する需要の増加が、予測される期間中、オーディオ機器の成長を支えると思われます。Entertainment Retailers Associationによると、2022年、英国の消費者はビデオゲームに約46億6,000万英ポンドを費やしました。これは前年比2.3%の増加です。COVID-19の大流行により、国内の他のほとんどの娯楽手段が停止している中、ビデオゲームは2020年にブームを経験し、2019年の37億6,000万ポンドから2020年には44億3,000万ポンドに達しました。
  • ミキシング回路、特にオーディオミキサーとアンプの設計には高い複雑性を伴うインターフェース統合の問題があるため、設計と複雑性が高効率オーディオ機器開発の課題となっており、これが市場の成長を抑制しています。

オーディオ機器市場の動向

マイクロフォン分野が最も急成長する見込み

  • テレビ番組制作、教育、健康管理、日常業務など、ほぼすべてが自宅で行われるため、ベンダーはこうした環境におけるオーディオの改善ニーズを把握し、新製品の市場投入に乗り出しています。
  • 教育分野におけるデジタル変革の進展は、予測期間中にマイクロホン需要を増加させると思われます。教育分野におけるデジタル化は、教師、生徒、その他の学習プロセス参加者に利益をもたらします。こうした変化により、興味深く適応性のある学習を通じて、アクセシビリティとエンゲージメントが向上します。その結果、オンライン教育はよりアクセスしやすく、包括的で、包括的なものになります。
  • 高等教育のデジタル変革によって生まれる機会には、マイクロレッスン、インタラクティブなビデオやテスト、ゲーム、AIベースの学習戦略などがあります。これらの選択肢はそれぞれ、学生が関連する要素や課題に、より積極的に取り組むことを可能にします。
  • 仮想現実や拡大現実ヘッドセットの登場、音声通話アクティブノイズキャンセル、空間オーディオ再生、透明モードなどの機能を備えたトゥルーワイヤレスサウンド(TWS)のイントロダクションは、音質やマイク技術に関する消費者の期待を高め、市場の成長をさらに後押ししています。
  • 同市場では、地理的なリーチを拡大し、より幅広い顧客層に対応するため、ベンダーによるさまざまな拡大活動が見られます。例えば、タートルビーチは2022年5月、欧州でNeat Microphonesブランドを立ち上げました。新ラインナップの筆頭は、同ブランドの高性能XLRマイクであるKing Bee IIです。
  • さらに、オーディオアクセサリーも市場の需要拡大に対応しています。ミニチュア・マイクロホンとアクセサリーは、設置、放送、映画、現場でのプロフェッショナルなサウンド再生に向けた製品です。参入企業は、より高い需要をカバーするため、技術の拡大に投資しています。例えば、2022年10月、ソニーエレクトロニクスはスタジオ録音用のC-80コンデンサーマイクロホンを発表しました。この単一指向性コンデンサー・マイクロホンは、ボーカル/ボイスレコーディング、楽器レコーディング、ブログ、ウェブキャスティング、ポッドキャスティングに最適です。
  • 同市場は、様々な新規参入参入企業の参入を目の当たりにしており、これが成長をさらに後押しします。例えば、Teslaは2022年1月、マイクやヘッドフォンなどのオーディオ機器を販売するために新たな商標を出願しました。同社は「TESLA」と「T」ロゴの商標を新たなオーディオ機器カテゴリーに出願しています。
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アジア太平洋が大きな市場シェアを占める

  • アジア太平洋は、技術革新が進んでいること、ヤマハ株式会社やアルパイン・エレクトロニクスなどの大手オーディオ機器プロバイダーが存在すること、急速な工業化により新しいオーディオ機器が次々と登場していることなどから、オーディオ機器市場で大きなシェアを占めると予想されます。
  • この地域には成長機会がいくつもあるため、いくつかの世界の市場参入企業が戦略的パートナーシップを結び、この地域での市場プレゼンスを急速に拡大・強化しています。例えば、2022年7月、ドイツのウェアラブル・ヒアラブル機器企業であるTrukeは、インドでオーディオ機器を製造するためにOptiemus Electronicsと提携しました。同社は今年100万台以上を生産し、来年は200万台以上を生産することを目指しています。
  • さらに2023年3月、IKODOOはインドで発売するオーディオ製品群を発表しました。同社は、没入感のあるオーディオ体験を提供することに注力しています。同社は、音楽ストリーミングサービスの台頭や、レジャーや仕事でのオーディオ機器の手頃な価格での利用急増により、インドで高まる高品質オーディオ機器への需要に応えることに注力しています。
  • 各国におけるスマート教室の増加や、教育システムの改善への関心の高まりが、この地域における市場成長の原動力となっています。インド政府は従来の教育システムからスマート教室への移行を進めています。2022年8月、テランガナ州の公立学校では、約3,000教室がノートパソコン、スクリーン、インテグレーターと統合されたデジタル教室に移行する予定です。同様に、アジュメール、ウッタラーカンドなど、インドの様々な都市でスマート教室プロジェクトが開始されています。
  • オーディオ機器市場は、この地域で高い成長を遂げると思われます。この成長の背景には、中国におけるコンシューマー・エレクトロニクス製造の前例のない成長があります。中国国家統計局によると、中国の携帯電話生産台数は2021年12月の1億7,461万台から2022年1月には2億1,271万台に増加しました。その後も生産台数は順調に伸びており、2022年11月の携帯電話生産台数は約1億4,170万台でした。
  • さらに2022年10月、オーストラリアに本拠を置くオーディオ機器メーカーのRode社は、ストリーミングとゲームに完全に焦点を当てた新部門の立ち上げを発表しました。同社初のサブブランドであるRode Xは、専門の研究開発部門を持ちます。このラインでは3つの製品を発表しました。ストリーミング用にカスタム設計されたバーチャルミキシングソリューション「Unify」、ダイナミックUSBマイクロホン「XDM-100」、コンデンサーUSBマイクロホン「XCM-50」です。

オーディオ機器業界概要

オーディオ機器市場は、消費者の要求の変化により、各社がより多くの消費者を惹きつけるために、この分野で技術革新を進めているため、非常に細分化されています。この市場における競争は年々激化しており、各社は消費者を引き付けるために多くの製品を発表しています。主要参入企業はYamaha Corporation、 Alpine Electronics、Allen & Heathです。

  • 2023年3月、Rodeは、最小限の労力でプロフェッショナルなビデオ用オーディオを提供するよう設計されたコンパクトなワイヤレスマイクロフォンシステム、Rode Wireless ME Systemを発表しました。このマイクロホンはカメラ、コンピューター、スマートフォンに対応。
  • 2023年1月、Harman Internationalは、ハーレーダビッドソンのオートバイ市場向けに、Infinity Kappa perfect Powersportsスピーカーとアンプと、メタ・エレクトロニクスのサドルトランプDSPプロセッサーのシステムインテグレーションとインストール機器のペアリングを可能にするため、メトラエレクトロニクスとの新たなパートナーシップを発表。新しいInfinity Kappa Perfect PowerSportsアンプは、限られたスペースでの設置ニーズに対応し、過酷な環境にも耐えるよう設計された高性能マルチエンバイロメントアンプです。Saddle Tramp DSPに取り付けるためのモレックスコネクターと、狭いフェアリングに簡単に収まる小さな設置面積が特徴です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 世界のフェスティバルや音楽コンサートへの支出増加傾向の高まり
    • 自動車におけるオーディオ機器の増加
    • HDとUltra HD音質への需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 高効率オーディオ機器の開発における設計と複雑性の課題

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ミキサー
    • アンプ
    • マイクロフォン
    • オーディオモニター
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー別
    • 業務用
    • 自動車
    • ホームエンターテイメント
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Yamaha Corporation
    • Alpine Electronics
    • Allen & Heath
    • Kenwood Corporation
    • Behringer
    • AKG Acoustics(Harman International)
    • Peavey Electronics
    • Krell Industries
    • NXP Semiconductors
    • Bryston Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 67045
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The Audio Equipment Market size is expected to grow from USD 15.23 billion in 2024 to USD 21.42 billion by 2029, at a CAGR of 7.06 percent during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Technological development in the music industry has unleashed the application of digital audio workstations (DAW) among artists for composing, recording, mixing, and mastering music.
  • The rising tendency of increasing expenditures on global festivals and music concerts is expected to propel the requirement for professional audio equipment. With an increasing number of trade shows, motion production and films, exhibitions, music concerts, and sports events, it is expected to increase demand for various innovative audio amplifiers. For instance, according to Billboard magazine, 32 million people go to at least one music festival in the United States every year.
  • The rise of audio equipment in automobiles is driving the market. A small collection of amplifiers and sound processors replaces the factory amp in a premium system without losing any of the vehicle's features or functionality. With an increase in the production of automobiles, the demand will increase effectively.
  • Moreover, the increasing demand for video games will support the growth of audio equipmnet during the projected timeline. According to Entertainment Retailers Association, In 2022, British consumers spent approximately GBP 4.66 billion on video games. This represents a 2.3 percent increase from the previous year. With most other entertainment avenues in the country shut down due to the COVID-19 pandemic, video games experienced a boom in 2020, reaching GBP 4.43 billion in 2020 from GBP 3.76 billion in 2019
  • Design and complexity provide challenges for developing high-efficiency audio equipment as there are high interface integration issues with high complexity in designing mixing circuits, especially for audio mixers and amplifiers, which restrain the market growth.

Audio Equipment Market Trends

Microphones Segment is Expected to Register the Fastest Growth

  • With nearly everything operating from home - TV productions, education, health and wellness, and everyday work, vendors are gauging the need for improved audio in these settings and, thus, are getting involved in introducing new products to the market.
  • The growing digital transformation in the education sector will increase the demand for microphones over the forecast period. Digitization in education sector benefits teachers, students, and other participants in the learning process. With these changes, accessibility and engagement will be improved through interesting and adaptable learning. As a result, online education becomes more accessible, comprehensive, and inclusive.
  • A few of the opportunities created by higher education's digital transformation include microlessons, interactive videos or tests, games, and AI-based learning strategies. Each of these choices enables a student to engage with the relevant components or tasks more actively.
  • The advent of virtual and augmented reality headsets, and introduction of True Wireless Sound (TWS) with capabilities such as voice calling active noise cancellation, spatial audio playback, transparency mode, etc have increased the consumer expectations around audio quality and microphone technology, further supporting the market growth.
  • The market is witnessing various expansion activities by vendors to enhance its geographical reach and cater to a broader customer base. For instance, in May 2022, Turtle Beach Corporation launched its Neat Microphones brand in Europe. The new line-up is headlined by King Bee II, the brand's high-performance XLR microphone.
  • Moreover, audio accessories also cater to the growing market demand. Miniature microphones and accessories are the products outlined for professional sound reproduction in installation, broadcast, film, and field applications. Players are investing in broadening their technology as it covers higher demand. For instance, in October 2022, Sony Electronics introduced a C-80 condenser microphone for studio recording. The uni-directional condenser microphone is ideal for vocal/voice recording, instrumental recording, vlogging, webcasting, and podcasting.
  • The market is witnessing the entrance of various new players, which will further drive its growth. For instance, in January 2022, Tesla applied for a new trademark to sell its audio equipment, such as microphones and headphones. The company has applied for its "TESLA" and "T" logo trademarks in the new audio equipment category.
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Asia-Pacific Accounts for Significant Market Share

  • Asia-Pacific is expected to capture a significant share of the audio equipment market due to increasing technological innovation, the presence of some leading audio equipment providers, such as Yamaha Corporation and Alpine Electronics, and rapid industrialization, which have led to a steady stream of new audio equipment.
  • Several global market players are rapidly expanding and strengthening their market presence in the region with strategic partnerships, owing to the region's several opportunities for growth. For instance, in July 2022, Truke, a German wearable and hearable devices firm, partnered with Optiemus Electronics to make audio devices in India. The company aims to manufacture over 1 million units this year and boost its production next year by producing over 2 million units.
  • Moreover, in March 2023, IKODOO announced its range of audio products to launch in India. The company focuses on providing an immersive audio experience. It focuses on catering to the rising demand for high-quality audio equipment in India, largely promoted by the rise of music streaming services and surging usage of audio devices for leisure and work at affordable prices.
  • The rising smart classrooms in the countries and growing focus on improving the education system drive the market growth in the region. The Government of India is shifting from a traditional education system to smart classrooms. In August 2022, in the government schools of Telangana, around 3,000 classrooms were planned to shift into digital classrooms integrated with laptops, screens, and integrators. Similarly, smart-class projects have been launched in various cities in India, including Ajmer, Uttarakhand, and others.
  • The audio equipment market will witness high growth in the region. The growth is attributed to the unprecedented growth of consumer electronics manufacturing in China, which has made the country the leading smartphone manufacturer globally. According to the National Burau of Statistics of China, the production of cell phones in China had increased from 174.61 million units in December 2021 to 212.71 million units in January 2022. The production has grown steadily since then, with cell phone production in November 2022 accounting for about 141.7 million units.
  • Furthermore, in October 2022, Rode, an Australia-based audio equipment company, announced the launch of a new division focused entirely on streaming and gaming. Rode X, the company's first sub-brand, will have its specialized research and development department. The line will introduce three products: Unify, a virtual mixing solution custom-designed for streaming; the XDM-100 dynamic USB microphone; and the XCM-50 condenser USB microphone.

Audio Equipment Industry Overview

The audio equipment market is highly fragmented as changing consumer demands are driving companies to innovate in the space to attract more consumers. The rivalry in this market has intensified over the years, with companies launching many products to attract consumers. Key players are Yamaha Corporation, Alpine Electronics, and Allen & Heath.

  • March 2023:Rode has announced introducing of a new Rode Wireless ME System, a compact wireless microphone system designed to give professional audio for video with minimal effort. This microphone is compatible with cameras, computers, and smartphones.
  • January 2023: Harman International announced its new partnership with Metra Electronics to enable the pairing of Infinity Kappa perfect Powersports speakers and amplifiers with Meta Electronic's saddle tramp DSP processor system integration and installation equipment for the Harley Davidson motorcycle market. The new Infinity Kappa Perfect PowerSportsamplifier is a high-performance multi-environment amplifier designed to meet the needs of installations with limited space requirements and withstand harsh environments. It features Molex connectors for mounting to the Saddle Tramp DSP and a small footprint that fits easily into tight fairings.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Tendency of Increased Expenditures on Global Festivals and Music Concerts
    • 5.1.2 Rise of Audio Equipment in Automobiles
    • 5.1.3 Increasing Demand for HD and Ultra HD Sound Quality
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Design and Complexity Challenges for the Development of High-Efficiency Audio Equipment

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Mixers
    • 6.1.2 Amplifiers
    • 6.1.3 Microphones
    • 6.1.4 Audio Monitors
    • 6.1.5 Other Product Types
  • 6.2 By End User
    • 6.2.1 Commercial
    • 6.2.2 Automotive
    • 6.2.3 Home Entertainment
    • 6.2.4 Other End Users
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Yamaha Corporation
    • 7.1.2 Alpine Electronics
    • 7.1.3 Allen & Heath
    • 7.1.4 Kenwood Corporation
    • 7.1.5 Behringer
    • 7.1.6 AKG Acoustics (Harman International)
    • 7.1.7 Peavey Electronics
    • 7.1.8 Krell Industries
    • 7.1.9 NXP Semiconductors
    • 7.1.10 Bryston Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET