デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1445465

スマート・チケッティング: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Smart Ticketing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.41円
スマート・チケッティング: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

スマート・チケッティング市場規模は2024年に1,936万米ドルと推定され、2029年までに3,307万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に11.31%のCAGRで成長します。

スマート・チケッティング発行-マーケット

スマート・チケッティングは、従来の紙ベースの発券に代わるものとして、発券プロセスのデジタル化が重視されているため、最近注目を集めています。スマート・チケッティングを使用すると、チケットを購入するために列に並ぶ必要がなくなり、乗客の時間を節約できます。また、スマートカードと携帯電話のアプリの両方をカバーするこのテクノロジーは大幅に進化し、紙のチケットに代わるより良い手段として登場しました。

主なハイライト

  • さまざまな交通手段で広く使用されており、スポーツやエンターテイメントイベントでの使用例が増加しています。このような使用事例例の1つは、オリンピックを開催し50万人の外国人観光客が見込まれていたリオデジャネイロ市です。公共交通機関のチケット販売には、ジェムアルトの非接触技術が展示されていました。同社は、ジェムアルトの非接触チップが埋め込まれ、VisaとMasterCardの認証を受けた防水仕様の「Celego Contactlessリストバンド」と「Celego Contactless Sticker」を提供しました。また、非接触リーダーの近くでリストバンドをかざすことで作動するこのソリューションは、インフラストラクチャを改善するためにこの地域に導入された主要なイノベーションの1つでした。
  • 地方自治体では、スマート・チケッティングの利用に関して新たなマイルストーンに到達しつつあります。たとえば、英国の鉄道業界の会員組織であるレールデリバリーグループ(RDG)によると、スマート・チケッティングを利用した鉄道旅行は増加し、6,500万人に達しました。 2019年8月から9月の4週間と2018年の同時期と比較すると、スマート・チケッティングを利用した旅行は約840万回増加しました。 RDGデータでは、乗客が全旅行の50%でスマート・チケッティングを選択し、前年の37%から大幅に増加したことも明らかにしています。
  • モバイルチケットの動向は、いくつかのスポーツやエンターテイメントイベントでも人気が高まっています。欧州では、いくつかの有名なアメリカンフットボールスタジアムと関連スポーツチームがモバイルチケット販売を導入しました。ファンはモバイルアクセス規定を介してスタジアムに入場するため、この傾向は欧州でも勢いを増すことが予想されます。このような関心の高まりにより、予測期間中のスマートカードの成長が妨げられる可能性があります。
  • 市場で著名な企業であるRambusは、モバイルが公共交通機関の将来にとって重要な要素になる可能性があると予測しています。さらに、スマートなモバイルチケット発行により、より良い交通体験がサポートされ、ピーク時の効率が向上します。たとえば、オーストラリアのメルボルンにあるiMOVEテストベッドは、混乱に対してより応答性の高い、ユーザー中心の交通システムを構築することを目的としています。これは、車、自転車、公共交通機関、交通インフラ、歩行者からデータを収集することで可能になります。英国を含む他の都市も同様のアプローチを取ることが予想されています。
  • パンデミックが発生して以来、非接触型の運賃支払いが標準になりました。より優れた決済の採用が増えたことにより、安全でシームレスな旅行が可能になりました。世界がCOVID-19のパンデミックの急速な蔓延と継続的に闘っている中、輸送アプリケーションにおける非接触型決済は、乗客との密接な接触を避けながら人々を守り、車両運行者が運賃を徴収することから確実に保護する上で非常に重要な役割を果たしています。

スマート・チケッティング市場の動向

スマートウェアラブルが大きなシェアを占める

  • スマート・チケッティング発行システムにおけるスマートカードの成長は、複数のアプリケーションによる成長の見通しと相まって、スマートフォン、最新デバイス、スマートウェアラブルによる非接触方式など、他のチケット発行システムの需要も増加しています。
  • さらに、フィットネス動向における消費者の増加により、ウェアラブル機器の人気が非常に高まっています。 Cisco Systemsによると、リンクされたウェアラブルデバイスの数は、2018年の5億9,300万台から今年は11億500万台に増加すると予想されています。日常のライフスタイルにフィットするブランドなどの新たな機能により、スマートウォッチ業界は成長を続けています。 AppleやFossilなどの有力企業は収入を維持するために、価格を従来の時計の価格帯に合わせています。 GoogleのWearOSのおかげで、TAGやArmaniなど、さらに多くの高級時計メーカーが市場に参入しています。
  • Samsungなどのスマートウェアラブルメーカーは、スマートウォッチを介した支払いを可能にしています。ほとんどのデバイスメーカーは、Apple Pay、Samsung Pay、Garmin Pay、Fitbit Pay、GooglePayなどのモバイルウォレットの支払い対応サービスを通じて支払いを行っています。スマートウォッチによるコストはまだ初期段階にありますが、多くの可能性を示しています。このような進歩により、旅行者はウェアラブルデバイスを通じてチケットを購入できるようになることが期待されています。
  • 同様に、Watchdata Technologiesなどの企業は、スマートモバイル端末、スマートウェアラブルデバイス、接触型および非接触型EMV、UICC、e-IDおよび交通機関用スマートカード、オンラインセキュリティトークン、カードリーダー、 ETC(電子料金収受)装置。エンドツーエンドのソリューションには、安全なハードウェア、オペレーティングシステム、ソフトウェアアプリケーション、パーソナライゼーションおよびリモートライフサイクル管理サービスが含まれます。

欧州が最大の市場シェアを保持

  • 欧州は、Infineon Technologies、Gemalto、Giesecke+Devrient(ドイツ)などの主要なスマート・チケッティングソリューションベンダーの本拠地であり、スマート・チケッティングの開発者や運営者とのパートナーシップを通じて統合決済ソリューションを提供することで、この市場での存在感を高めています。
  • ドイツにおけるスマート・チケッティング販売の需要は、成長する観光産業、簡素化されたテクノロジーエコシステム、および都市部全体でより潜在的なチケット販売システムを革新する必要性によって促進されています。この地域の主要な決済ソリューションベンダーも、スマート・チケッティング開発者や運営者との提携を通じて統合決済ソリューションを提供することで、この市場での存在感を高めています。
  • 年間40億以上の旅行があるパリ地方は、世界最大の交通ネットワークの1つであり、カリプソのオープン交通標準に基づく既存の非接触リーダーと互換性のある非接触モバイルチケット発券のメリットを旅行者に提供しています。 Wizwayソリューションと同様の企業は、いくつかの主要な交通機関や運営会社向けに非接触モバイルチケット発券を可能にしました。
  • スマート・チケッティング販売における技術の進歩により、ドイツでは企業がRFID、NFC、QRコード、バーコードなどのテクノロジーを導入するようになりました。 NFCテクノロジーを搭載したスマートフォンの台頭により、この地域の業界全体にスマート・チケッティング発行に必要なインフラストラクチャが導入されました。 RFIDテクノロジーは、その費用対効果の高さからスマートカードで広く使用されており、特にエンターテイメント、スポーツ、運輸などの業界で一般的に受け入れられています。

スマート・チケッティング業界の概要

スマート・チケッティング市場は適度に集中しており、この市場を支援する政府の取り組みが増えていることから、より多くの世界的企業がこの市場に参入すると予想されています。製品の発売、研究開発、パートナーシップや買収などの高額な費用は、これらの企業が激しい競合を維持するために採用する主要な成長戦略です。世界の企業としては、Cubic Corporation、Infineon Technologies AG、HID Globalなどがあります。市場における最近の動向には次のようなものがあります。

  • 2022年 7月- 世界の交通機関であるConduent Transportationによると、ヘルシンキ地域交通局であるHelsingin Seudun Liikenne(HSL)は、バス、トラム、電車、地下鉄、フェリーのネットワーク全体に次世代の運賃徴収システムを導入するためにConduentを選択しました。 Conduent Incorporatedの事業部門。 2021年には2億3,800万人の乗客がHSLの公共交通機関に乗車しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場調査

  • 市場概要
  • バリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替製品の脅威
  • COVID-19症が業界に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • インテリジェント交通機関の採用の増加
    • 鉄道や道路などのさまざまな交通手段で最新テクノロジーの導入の促進・スマート・チケッティングの導入の推進
    • 市場の成長を促進するためにスマートウェアラブルの使用量を増やす
  • 市場抑制要因
    • 初期設定コストが高い

第6章 テクノロジーのスナップショット

  • 接続性
    • 近距離無線通信(NFC)
    • 無線周波数識別(RFID)
    • バーコード
    • 携帯電話ネットワークとWi-Fi

第7章 市場セグメンテーション

  • 提供によって
    • スマートカード
    • ウェアラブル
    • 読者
    • その他(バリデーター、発券モバイル端末・発券機)
  • 用途別
    • 交通機関
      • 鉄道
      • 航空会社
      • 車道
    • スポーツ&エンターテイメント
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリアとニュージーランド
      • APACのその他諸国
    • 世界のその他の地域

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cubic Corporation
    • Infineon Technologies
    • Conduent Inc
    • Vix Technology
    • Rambus Incorporated(Visa Inc.)
    • Hid Global
    • Gemalto Nv(Thales Group)
    • Giesecke+Devrient
    • Indra Sistemas
    • Confidex Ltd.
    • NEC Electronics(NEC Corporation)
    • Paragon ID(Paragon Group Limited)
    • Softjourn, Inc.

第9章 投資分析

第10章 市場の将来

目次
Product Code: 67262

The Smart Ticketing Market size is estimated at USD 19.36 million in 2024, and is expected to reach USD 33.07 million by 2029, growing at a CAGR of 11.31% during the forecast period (2024-2029).

Smart Ticketing - Market

Smart tickets, as a substitute for traditional paper-based ticketing, gained traction recently due to the emphasis on digitizing ticketing processes. Smart tickets can save a passenger's time by eliminating the need to wait in line to buy a ticket. Also, covering both smartcards and apps on mobile phones, the technology evolved significantly and emerged as a better alternative to paper tickets.

Key Highlights

  • Widely used across different forms of transportation, the use cases are increasing across sports and entertainment events. One such example of a use case is the city of Rio de Janeiro, which hosted the Olympic Games and anticipated 500,000 foreign visitors. The public transport ticketing displayed the contactless technology of Gemalto. The company supplied its waterproof 'Celego Contactless Wristband' and its 'Celego Contactless Sticker,' embedded with a contactless chip from Gemalto and certified by Visa and MasterCard. Also, activated with a wave of the wristband near the contactless readers, the solution was one of the major innovations introduced in the region to improve the infrastructure.
  • Regional governments are even reaching new milestones in terms of the usage of smart tickets. For instance, according to the Rail Delivery Group (RDG), a British rail industry membership body, more train journeys were made with smart tickets, reaching 65 million. Compared to four weeks from August to September 2019, with the same period in 2018, about 8.4 million more journeys were made with a smart ticket. The RDG data also reveals that passengers chose smart tickets for 50% of all trips, significantly increasing from 37% a year ago.
  • The trend of mobile ticketing is also becoming popular among several sports and entertainment events. Several prominent American Football stadiums and associated sports teams implemented mobile ticketing in Europe. With fans entering stadiums via mobile access provisions, this trend is expected to gain traction in Europe. Such increasing interest may challenge the growth of smartcards over the forecast period.
  • Rambus, a prominent company in the market, predicts that mobile may become a critical factor for the future of public transport. Furthermore, smart and mobile ticketing can support a better transport experience and improve efficiency during peak times. For instance, the iMOVE testbed in Melbourne, Australia, aims to create a user-focused transport system more responsive to disruption, which can be possible by collecting data from cars, cyclists, public transport, traffic infrastructure, and pedestrians. Other cities, including the United Kingdom, are also expected to take a similar approach.
  • Since the pandemic struck, contactless fare payments have become the norm. The increasing adoption of more brilliant payments has enabled safe, seamless travel. As the world is continuously fighting the rapid spread of the COVID-19 pandemic, contactless payments in transportation applications are playing a very crucial role in helping to safeguard people and ensuring to protect that vehicle operator from collecting fares while avoiding close contact with riders.

Smart Ticketing Market Trends

Smart wearables Occupies the Significant Share

  • Smart cards' growth for smart ticketing systems, coupled with the growth prospects from multiple applications, increases the demand for other ticketing systems, such as contactless methods through smartphones, the latest devices, and smart wearables.
  • Furthermore, wearables have become very popular due to consumer growth in the fitness trend. According to Cisco Systems, the number of linked wearable devices is anticipated to rise from 593 million in 2018 to 1,105 million in the current year. Due to new features, such as the brand that fits an everyday lifestyle, the smartwatch industry is growing. To retain their income, powerful companies like Apple and Fossil keep their prices in line with the price ranges of conventional watches. Many more upscale watchmakers, including TAG and Armani, have entered the market thanks to Google's WearOS.
  • Smart wearable manufacturers, including Samsung, have enabled payment through their smartwatches. Most device manufacturers make payments through their mobile wallets' payment-enabled services, such as Apple Pay, Samsung Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, and GooglePay. Although costs through smartwatches are still in their initial stages, they show a lot of potentials. Such advancements are expected to enable travelers to purchase tickets through their wearable devices.
  • Similarly, companies like Watchdata Technologies offer a wide range of products catering to the innovative ticketing system, including smart mobile terminals, smart wearable devices, contact, and contactless EMV, UICC, e-ID and transportation smartcards, online security tokens, card readers, electronic toll collection (ETC) devices. The end-to-end solutions include secure hardware, operating systems, software applications, and personalization and remote lifecycle management services.

Europe Holds the Largest Market Share

  • Europe is the home of the leading smart ticketing solution vendors, such as Infineon Technologies, Gemalto, and Giesecke+Devrient (Germany), which are also increasing their presence in this market by offering integrated payment solutions through partnerships with smart ticket developers and operators.
  • The demand for smart ticketing in Germany is driven by the growing tourism industry, the simplified technology ecosystem, and the need to innovate more potential ticketing systems across urban areas. The leading payment solution vendors in the region are also increasing their presence in this market by offering integrated payment solutions through partnerships with smart ticket developers and operators.
  • With more than 4 billion trips yearly, Paris Region is one of the largest transit networks worldwide, offering its travellers the benefits of contactless mobile ticketing - compatible with existing contactless readers based on Calypso's open transit standard. Firms, like Wizway solutions, as enabled contactless mobile ticketing for several key transit authorities and operators.
  • Technological advancements in smart ticketing have propelled businesses to adopt technologies like RFID, NFC, QR codes, and barcode in Germany. The rise of smartphones equipped with NFC technology has introduced the necessary infrastructure for smart ticketing across the industries in the region. RFID technology is extensively used in smart cards due to its cost-effectiveness and is commonly accepted in entertainment, sports, and transport, among other industries.

Smart Ticketing Industry Overview

The smart ticketing market is moderately concentrated, and with the increasing government initiatives supporting this market, more global players are expected to enter this market. Product launches, high expenses on research and development, partnerships and acquisitions, etc., are the prime growth strategies these companies adopt to sustain the intense competition. Some global players are Cubic Corporation, Infineon Technologies AG, and HID Global. Some of the recent developments in the market are:

  • July 2022 - Helsingin Seudun Liikenne (HSL), the Helsinki Region Transport Authority, has chosen Conduent to implement a next-generation fare collection system across its network of buses, trams, trains, metros, and ferries, according to Conduent Transportation, a global business unit of Conduent Incorporated. Two hundred thirty-eight million passengers boarded HSL's public transportation systems in 2021.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGTHS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitute Products
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Adoption of Intelligent Transportation
    • 5.1.2 Growing Adoption of Modern Technology for Different Mode of Transportation such as Railways and Roadways is Propelling the Implementation of Smart Ticketing
    • 5.1.3 Increasing usage of Smart wearable to drive the market growth
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Initial Setup Costs

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT

  • 6.1 Connectivity
    • 6.1.1 Near-field Communication (NFC)
    • 6.1.2 Radio-frequency Identification (RFID)
    • 6.1.3 Barcode
    • 6.1.4 Cellular Network and Wi-Fi

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Offering
    • 7.1.1 Smart Cards
    • 7.1.2 Wearables
    • 7.1.3 Readers
    • 7.1.4 Others (Validators, Ticketing Mobile Terminals/Ticketing Machines)
  • 7.2 By Application
    • 7.2.1 Transportation
      • 7.2.1.1 Railways
      • 7.2.1.2 Airways
      • 7.2.1.3 Roadways
    • 7.2.2 Sports & Entertainment
  • 7.3 By Geography
    • 7.3.1 North America
      • 7.3.1.1 United States
      • 7.3.1.2 Canada
    • 7.3.2 Europe
      • 7.3.2.1 Germany
      • 7.3.2.2 United Kingdom
      • 7.3.2.3 France
      • 7.3.2.4 Rest of Europe
    • 7.3.3 Asia Pacific
      • 7.3.3.1 China
      • 7.3.3.2 Japan
      • 7.3.3.3 India
      • 7.3.3.4 Australia and New Zealand
      • 7.3.3.5 Rest of APAC
    • 7.3.4 Rest of the World

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Cubic Corporation
    • 8.1.2 Infineon Technologies
    • 8.1.3 Conduent Inc
    • 8.1.4 Vix Technology
    • 8.1.5 Rambus Incorporated ( Visa Inc.)
    • 8.1.6 Hid Global
    • 8.1.7 Gemalto Nv ( Thales Group)
    • 8.1.8 Giesecke+Devrient
    • 8.1.9 Indra Sistemas
    • 8.1.10 Confidex Ltd.
    • 8.1.11 NEC Electronics (NEC Corporation)
    • 8.1.12 Paragon ID ( Paragon Group Limited)
    • 8.1.13 Softjourn, Inc.

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET