デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1433901

スポーツにおけるAI:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

AI In Sports - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.76円
スポーツにおけるAI:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

スポーツにおけるAI市場は、2024年の59億3,000万米ドルから2029年までに209億4,000万米ドルに成長し、予測期間(2024年から2029年)中に28.69%を超えるCAGRで成長すると予想されています。

スポーツにおけるAI-市場

市場の成長は、スポーツ、特に発達したスポーツにおけるテクノロジーの使用の増加によって推進されています。これらのサービスはスケールメリットにより低価格化が図られるため、大学やジュニアレベルのさまざまなスポーツ分野での活用が期待されています。さらに、技術は年々進化しており、その応用範囲はさらに広がることが予想されます。

主なハイライト

  • さまざまなスポーツ組織によって生成されるフィールド内およびフィールド外のデータの量が増加し、データの管理と分析の必要性が生じています。その結果、選手データの監視と追跡に対する需要の高まりに応えるために、スポーツ業界ではウェアラブルデバイスの数が増加しています。これらのデバイスは、プレーヤーのパフォーマンスや、心拍、速度、加速度などのフィットネス変数に関する詳細なデータを生成します。
  • 2023年 11月、ラフバラー大学と、オンラインでの虐待や脅威と戦うためにAIを活用する世界的リーダーの1つであるSignify Groupは、スポーツにおけるオンラインでの虐待に関する学術調査で協力する提携を発表しました。 Signifyはこの分野で実績があり、国際サッカー、テニス、クリケット、eスポーツ、ラグビー、バスケットボール、陸上競技団体の主要組織と協力して注目度の高いプロジェクトを実施しています。
  • データを分析し、ファンを魅了するために人工知能が使用されています。試合中のデータ分析を通じて生成されるリアルタイムの洞察は、チームが戦略を変更するのに役立ちます。スポーツ市場における人工知能の世界の成長は、ファンとコミュニケーションするための仮想アシスタントやチャットボットへの要望と、選手の監視とデータ追跡に対する需要の高まりによって推進されています。
  • 市場の拡大は、リアルタイムデータ分析の需要の高まりによっても促進されています。しかし、資格のある有能な人材の不足と、設置とメンテナンスの高額なコストによって限界があります。それにもかかわらず、将来予測を生成する際のAIへの需要の高まりにより、予測期間中に市場の進歩に有利な機会が生まれると予想されます。

スポーツ動向におけるAI市場

スポーツへのファンの関与の増加が市場を牽引すると予想される

  • 今日、ファンは単なる消費者をはるかに超えています。彼らは、お気に入りのチームやチームメンバーとリアルタイムで積極的に参加し、分析し、批評し、空想し、つながりを持ちたいと考えています。このリーグ時代において、彼らは真のブランドパートナーになりつつあります。クラブにとって、この新しい関係を理解し、活用することが重要です。
  • シーズンチケット所有者はどのクラブの収益においても最大の割合を占めており、最優先事項となっています。しかし、クラブやチケット販売業者は、スタジアムにファンを呼び込むという点で、ホームでの体験による競合の激化に直面しています。データを分析し、マイクロセグメンテーションを使用することで、AIはチームが特定のファンに合わせたプロモーションクーポンを提供できるように支援します。
  • さらに、現代のファンは「ソーシャルスポーツファン」であり、ソーシャルメディアサイトがこれまで以上に彼らに力を与え、選手、コーチ、オーナーへのアクセスを許可しています。このため、ファンはチームの決定に対する影響力を期待するようになった。ブラジルのGlobo TVは、IBMと協力して開発したモバイルアプリを使用して、ソーシャルメディアとデジタルテクノロジーを利用してワールドカップ中のファンのエンゲージメントを高めることでこの関心を活用しました。
  • さらに、活動家によるファンの動きに対応できないクラブは、チケット販売やブランド価値に大きな後退を招くリスクがあります。逆に、ファンはチームとのより高いレベルのエンゲージメントを促進することもでき、その結果、チケットの購入が増加し、収益が増加します。
  • BoomSocialによると、2023年 7月の時点で、メストエジルはトルコのスポーツカテゴリで最もフォローされているInstagramアカウントであり、約2,680万人のフォロワーに達しています。ガラタサライとフェネルバフチェのスポーツクラブのインスタグラムアカウントは2位と3位にランクされ、約1,300万人と890万人のフォロワーがいます。

北米は今後も世界最大の市場になると予想される

  • 北米地域は世界で最も活気のある国内リーグシステムの1つを誇り、大学レベルとリーグレベルの両方でスポーツに多大な社会的および経済的投資が行われています。米国は世界有数のスポーツ大国であり、スタンフォード大学の報告によると、4大プロスポーツは国民経済活動の0.1%を占めているといいます。
  • アメリカのほとんどのリーグやクラブは企業からスポンサーを受けており、この地域は世界で最も熟練した労働力を誇り、スポーツにおける人工知能(AI)の成長に貢献しています。 AIは試合前と試合中の両方の戦略に大きな影響を与えており、コンピューター分析を通じてラインナップの決定に影響を与えています。スポーツのパフォーマンスは、スピン、スピード、サーブの位置、プレーヤーの姿勢、動きなどのさまざまな尺度を解釈することで向上させることができます。
  • Argo AiやFordなどの企業は、自動車レースという危険性の高いスポーツの安全性を高めるためにNASCARと協力しています。ディープラーニングは安全対策の改善に活用されており、スポーツにおけるAIの導入は今後も拡大すると予想されています。

スポーツにおけるAI産業の概要

スポーツ分野の人工知能市場は高度に統合されており、少数の大手企業が市場シェアを独占しています。しかし、スポーツにおけるテクノロジーの普及により、新たな機会が生まれ、新たなプレーヤーを惹きつけることが期待されています。市場における最近の動向には次のようなものがあります。

  • 2023年10月-IBMとESPNは、Watsonxで構築されたAIモデルを使用してファンタジーフットボールのデータを洞察に変換することを発表しました。このモデルは今年、相互に有益な取引機会の推奨から権利放棄の特定に至るまで、ファンタジーマネージャーに480億を超える洞察を生み出すことが期待されているチームの特定のニーズを満たすのに最適なワイヤープレーヤー。
  • 2022年 10月-AIのリーダーであるVeritoneは、コンテンツ作成者や権利所有者が短編スポーツコンテンツを第三者にライセンス供与できるインテリジェントマーケットプレースであるSport Xを導入しました。 Sport Xは、権利がクリアされ、インデックスが付けられ、メタデータが豊富なビデオをメディア購入者に自動的に送信し、メディア購入者が編集目的、ハイライト、またはデジタルコンテンツに使用できるようにします。これには、ニュース、ソーシャルメディア投稿、ユーザー作成コンテンツが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • リアルタイムデータ分析への需要の高まり
    • ファンのエンゲージメントを高めるための予測的洞察の需要
    • ファンのスポーツへの関与の増加
  • 市場抑制要因
    • 完全なソリューションを導入するための高額な初期投資
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • プレーヤー分析
    • ファンの関与
    • データ解釈と分析
    • その他のアプリケーション
  • デプロイメント別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • SAS Institute Inc.
    • Opta Sports(Perform Group)
    • Sportsradar AG
    • Catapult Group International Ltd
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • SAS Institute Inc.
    • Trumedia Networks
    • Salesforce.com Inc.(Tableau Software Inc.)

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67002

The AI Market In Sports Industry is expected to grow from USD 5.93 billion in 2024 to USD 20.94 billion by 2029, at a CAGR of greater than 28.69% during the forecast period (2024-2029).

AI  In Sports - Market

The growth of the market is driven by the increasing use of technology in sports, particularly in well-developed sports. As the prices of these services decrease due to economies of scale, they are expected to be utilized in university and junior levels of various sports. Furthermore, as technology evolves every year, its applications are expected to widen.

Key Highlights

  • The volume of on-field and off-field data generated by various sports organizations has increased, leading to the need for managing and analyzing the data. As a result, the number of wearable devices in the sports industry has increased to meet the growing demand for monitoring and tracking player data. These devices generate detailed data on player performance and fitness variables such as heartbeat, speed, and acceleration.
  • In November 2023, Loughborough University and Signify Group, one of the global leaders in leveraging AI to combat online abuse and threat, announced a collaboration that would see them collaborate on academic research into online abuse in sports. Signify has a proven track record in the sector, conducting high-profile projects with leading organizations in international football, tennis, cricket, esports, rugby, basketball, and athletics organizations.
  • Artificial intelligence is used to analyze the data and engage fans. Real-time insights generated through data analysis during match time help teams make changes to their strategies. The growth of worldwide artificial intelligence in the sports market is driven by the desire for virtual assistants and chatbots to communicate with fans, as well as the increasing demand for player monitoring and tracking data.
  • The expansion of the market is also fueled by the rise in demand for real-time data analytics. However, it is limited by the shortage of qualified and competent personnel, as well as the high installation and maintenance costs. Nonetheless, the increasing demand for AI in generating future predictions is expected to create lucrative opportunities for market advancement during the projected period.

AI Market in Sports Trends

Increasing Engagement of Fans in Sports is Expected to Drive the Market

  • Today, fans are much more than mere consumers. They seek to actively participate, analyze, critique, fantasize, and connect with their favorite teams and team members in real time. In this era of leagues, they are becoming true brand partners. It is crucial for clubs to understand and leverage this new relationship.
  • Season ticket holders contribute the largest share of any club's revenue, making them a top priority. However, clubs and ticket vendors face increasing competition from the at-home experience when it comes to attracting fans to the stadium. By analyzing data and using micro-segmentation, AI can help teams offer promotional coupons tailored to specific fans.
  • Moreover, modern fans are "Social Sports Fans," with social media sites empowering them more than ever before and granting them access to players, coaches, and owners. This has led fans to expect influence over team decisions. Globo TV of Brazil leveraged this interest by using social media and digital technology to boost fan engagement during the World Cup, with a mobile app developed in collaboration with IBM.
  • Furthermore, clubs that fail to respond to activist fan movements risk experiencing major setbacks to their ticket sales and brand equity. Conversely, fans can also drive higher levels of engagement with the team, resulting in increased ticket purchases and boosted revenues.
  • According to BoomSocial, as of July 2023, Mesut Ozil was the most followed Instagram account in the sports category in Turkey, reaching approximately 26.8 million followers. The Instagram accounts of Galatasaray and Fenerbahce sports clubs ranked second and third, with about 13 million and 8.9 million followers.

North America is Expected to Continue to be the Largest Market in the World

  • The North American region boasts one of the most vibrant domestic league systems worldwide, with significant social and economic investments in sports at both the university and League levels. The United States is a leading sporting country globally, with Stanford University reporting that the four major professional sports account for 0.1% of national economic activity.
  • Most American leagues and clubs receive sponsorship from corporations, and the region boasts the world's most skilled workforce, contributing to the growth of Artificial Intelligence (AI) in sports. AI is significantly impacting both pre-game and in-game strategy, influencing line-up decisions through computer analysis. Sporting performance can be improved by interpreting various measures, such as spin, speed, serve location, player posture, and motion.
  • Companies like Argo Ai and Ford are collaborating with NASCAR to enhance safety in the high-risk sport of Auto Racing. Deep learning is being used to improve safety measures, and the integration of AI in sports is expected to continue to grow.

AI Industry in Sports Overview

The Artificial Intelligence Market in Sports is highly consolidated, with a few major players dominating the market share. However, the proliferation of technology in sports is expected to create new opportunities, attracting new players. Some recent developments in the market include:

  • October 2023 - IBM and ESPN have announced to use of AI models built with Watsonx to transform fantasy football data into insight the models are expected to produce more than 48 billion insights for fantasy managers this year, everything from recommending mutually beneficial trade opportunities to identifying waiver wire players that are best suited to meet a team's specific needs.
  • October 2022 - Veritone, a leader in AI, introduced Sport X, an intelligent marketplace that allows content creators and rights holders to license short-form sports content to third parties. Sport X automatically sends rights-cleared, indexed, and metadata-rich video to media buyers, enabling them to use it for editorial purposes, highlights, or digital content. This includes news, social media posts, and user-generated content.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Demand for Real Time Data Analytics
    • 4.2.2 Demand for Predictive Insights To Enhance Fan Engagement
    • 4.2.3 Increasing Engagement of Fans in Sports
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Initial Investments Required to Implement Complete Solutions
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Player Analysis
    • 5.1.2 Fan Engagement
    • 5.1.3 Data Interpretation & Analysis
    • 5.1.4 Other Applications
  • 5.2 By Deployment
    • 5.2.1 On-Premises
    • 5.2.2 Cloud
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
    • 5.3.4 Rest of The World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 SAS Institute Inc.
    • 6.1.2 Opta Sports (Perform Group)
    • 6.1.3 Sportsradar AG
    • 6.1.4 Catapult Group International Ltd
    • 6.1.5 IBM Corporation
    • 6.1.6 SAP SE
    • 6.1.7 SAS Institute Inc.
    • 6.1.8 Trumedia Networks
    • 6.1.9 Salesforce.com Inc. (Tableau Software Inc.)

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS