市場調査レポート
商品コード
1433898

ユニファイドコミュニケーション(UC)およびコラボレーション:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Unified Communications and Collaboration - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ユニファイドコミュニケーション(UC)およびコラボレーション:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ユニファイドコミュニケーション(UC)およびコラボレーションの市場規模は、2024年に1,455億8,000万米ドルと推定され、2029年までに4,963億米ドルに達すると予想されており、予測期間(2024~2029年)中に27.80%のCAGRで成長します。

ユニファイドコミュニケーション(UC)およびコラボレーションン- 市場

ユニファイドコミュニケーション(UC)およびコラボレーションンの需要は、これまで個々の製品を中心に展開してきました。これまで、企業は特定のニーズを満たすために個別の製品を選択していました。たとえば、組織はメッセージングのために電子メールサーバーを購入し、チームワークのためにチームルームを購入し、組織情報共有のためにポータルを購入し、テレフォニーサービスのためにPBXとボイスメールを購入しました。お客様は、コラボレーションスタック全体の機能、豊富さ、統合に基づいて、ユニファイドコミュニケーション(UC)およびコラボレーション環境を導入するための戦略的なテクノロジーの決定を行っています。

主なハイライト

  • コラボレーションおよびコミュニケーション製品を選択する企業は、多くの場合、プラットフォームの将来の方向性に基づいて選択します。適切なプラットフォームを選択すると、企業はITコスト、管理オーバーヘッド、統合の課題を削減できます。さらに、総合的なプラットフォームのアプローチは、エンドユーザーのトレーニング、導入、ビジネス価値に大きな利益をもたらします。
  • 費用対効果の高いクラウドベースのソリューションの出現により、IT予算が最小限であると分類されるヘルスケア提供者による導入が増加しました。サブスクリプションベースのユナイテッドコミュニケーションサービスを使用すると、ヘルスケアコンタクトセンターはPBX(構内交換機)システムを確立し、さまざまなサイトからの複数の顧客リクエストにシームレスに対応します。
  • 消費者にとって、同じデバイスを介したチャット、音声通話、ビデオ通話によるコミュニケーションを可能にするモバイルファーストソリューションは、顧客のあらゆる質問に対処できます。したがって、これらのソリューションは、顧客サービス支援、商品問い合わせ、セルフサービスを強化します。従業員は、仮想トレーニングツールや商品管理ツールの導入からも恩恵を受けます。
  • AR、VR、ビデオアプリケーションなど、さまざまな個人およびB2Bのデータ集約型アプリケーションが登場しています。 IT、電気通信、BFSI、ヘルスケア、小売、メディア、エンターテイメントなどの業界には、高帯域幅、低電力、超電力遅延、高速など、さまざまなタイプのビデオ会議の必需品があります。
  • さらに、5Gテクノロジーの台頭により、クラウドコンピューティングに多くの変化がもたらされました。 5Gの低遅延接続により、企業はよりスムーズな通信を提供できます。 5Gを統合すると、シームレスなファイル転送、クラウドサービスのスムーズなエクスペリエンス、高品質で中断のないビデオ会議ソリューションが実現します。 5G Americasによると、2023年の時点で、世界中で第5世代(5G)の契約数は推定19億件です。この数字は、2024年までに28億人、2027年までに59億人に増加すると予測されています。
  • さらに、GSMAによれば、インドの製造業は2040年までに5Gネットワークから20%の恩恵を受けることになるとのこと。さらに、この情報筋は、2023年から2023年までに5Gネットワークからインド経済に4,500億米国以上の恩恵がもたらされる可能性が高いと予測しています。 2040年。5Gテクノロジーのこのような拡大により、研究されている市場の成長がさらに促進される可能性があります。
  • リモートワークの義務化は、サービスプロバイダーにとって、事業継続性の重要な実現要因としてソフトウェアベースの通信を推進し、容量調整とサービス提供(場所に関係なく)に関するサービスとしてのユニファイドコミュニケーション(UCaaS)とクラウドサービスの柔軟性を実証する前例のない機会を生み出します。この傾向は市場の成長を支援すると予想されます。

ユニファイドコミュニケーション(UC)およびコラボレーションンの市場動向

小売業におけるUC&Cソリューションの採用の増加が市場の成長を促進

  • 小売業者はクラウドコンピューティングテクノロジーを導入して、売上の拡大、顧客情報の分析、コストの削減とネットワークパフォーマンスの向上によるユーザーエクスペリエンスの向上を図っています。たとえば、音声やその他のコラボレーションツール用のサービスとしてのユニファイドコミュニケーション(UCaaS)、店舗全体にわたる集中データサービス用のWi-Fi対応のサービスとしてのネットワーク(NaaS)、およびソフトウェア定義ワイドエリアネットワーク(SD-WAN)などが挙げられます。小売業者のメリットを強化します。
  • RFIDテクノロジーは小売業界で成長を続けています。 RFIDは、近接技術として自然な相乗効果をもたらします。チェックアウトラインでの価格設定と在庫管理のための顧客セルフサービスツールとして広範囲にテストされています。 RFIDは、店舗にやってくる顧客を認識し、顧客の好みに基づいてカスタマイズされたエクスペリエンスを提供するなど、将来のモバイルおよびハンドヘルドデバイスのデバイス認識および認証メカニズムとしても使用されることが期待されています。この規模の顧客エクスペリエンスの影響は、情報によってのみ活用できます。ユニファイドコミュニケーションテクノロジは小売業務の中心であり、顧客、販売、在庫業務を1つの電話、コンピュータ、またはPOSシステムに統合します。
  • 急速に変化する顧客の購買動向、小売企業は以前の個別のやり取りから、Webやソーシャルメディアを介したオムニチャネルへのダイナミックな移行をもたらしました。消費者からの需要の高まりにより、すべてのチャネルにわたってショッピングとサービスのエクスペリエンスを強化する必要が生じており、顧客サービスと小売業務の運営を自動化する革新的なコミュニケーションツールの要件に応えています。
  • アパレル小売のeコマースサイトは、多くの業務をハイブリッドクラウドモデルに切り替えて、ビジネスのシームレスな業務運営を確保できます。パブリッククラウドリソースは、注文の処理とリソースのスケーラビリティ機能の管理のために運用できます。比較すると、プライベートクラウドモデルは、顧客の支払い詳細など、厳格なガバナンスが必要な重要なデータを含む法的規制に対処するために使用できます。
  • さらに、全国小売業連盟によると、2022年の時点で、日本の小売グループであるセブン&アイは、世界の店舗数に基づいた大手小売企業であり、40,773の拠点のネットワークを持っています。このような小売店の増加は、調査対象市場での需要をさらに生み出す可能性があります。

欧州は大きな市場シェアを獲得する

  • 英国の通信事業者による統合サービスデジタルネットワークサービスの廃止の取り組みにより、通信事業者と顧客のインターネットプロトコル接続サービスへの移行が促進されています。この大きな変化により、ホスト型構内交換機やUCaaSソリューションなど、次世代の企業通信ソリューションの導入が促進されます。
  • 2022年 2月、クラウドコミュニケーション、コラボレーション、ビデオ会議、コンタクトセンターソリューションプロバイダーであるVodafone BusinessとRingCentralは、Vodafone Business UC with RingCentralを発表しました。この通信プラットフォームは、RingCentral Message Video Phone(MVP)とVodafoneのモビリティおよび5G機能を組み合わせたものです。 Vodafone Business UC with RingCentralは、英国、ドイツ、香港、イタリア、ポルトガル、シンガポール、スペイン、スウェーデンで開始されます。市場ではパートナーシップも目立ち、ソリューションの認知度向上に貢献しています。
  • 調査対象市場の企業は、業界内での関連性を維持するために複数の戦略的活動にも取り組んでいます。たとえば、Lumen TechnologiesとCiscoは最近、独自の製品を含めるためにパートナーシップを拡大すると発表しました。 Cisco Unified Communications Manager Cloud(UCMC)用のLumenソリューション。この製品は、CiscoのクラウドベースのコラボレーションサービスとLumenの世界ファイバーネットワークを組み合わせたものです。
  • 2023年 2月、企業、コンタクトセンター、BPO、回収代理店向けの包括的なクラウドベースのコールセンタープラットフォームを提供する多国籍プロバイダーであるTCN, Inc.は、新しいEU本社を正式に開設しました。
  • 欧州委員会は、安全な暗号化通信に向けて、より断固とした措置を講じ始めています。 EU委員会のスタッフメンバーは、コラボレーションによる機動性の向上、情報の一元化、全体的な効率の向上を実現するために、ユニファイドコミュニケーションのための安全なメッセージングツールを必要としています。これは企業に革新的な製品を展開する機会を提供します。
  • さらに、ユニファイドコミュニケーションソリューションのプロバイダーであり、デジタルワークプレイスのパイオニアであるYeastarは、通信配信およびビジネスネットワークのフランス市場プレーヤーであるAlliance-Comとの新しい販売契約を最近発表しました。この契約は、中小企業向けの堅牢なUCaaSオプションを含む、より包括的なUC&Cソリューションを提供するという両社の取り組みを強調しています。このパートナーシップにより、フランスのクライアントは、Yeastarの一流ポートフォリオとAlliance-professional Comのサービスの二重の利点を利用できるようになり、つながりのある共同作業環境の障壁が取り除かれます。また、フランスのVoIP通信ビジネスに大きな牽引力を与えています。このような地域の発展は、予測期間中に調査された市場の需要をさらに促進する可能性があります。

ユニファイドコミュニケーション(UC)およびコラボレーションン業界の概要

ユニファイドコミュニケーション(UC)およびコラボレーションンの市場では、急速なイノベーション、業界の統合、チームとワークストリームのコラボレーションへの移行が見られました。近年、完全なUC&Cプラットフォームの必要性により、顧客ベースを獲得することがこれを達成する最速の方法であるため、多くのベンダーが統合を進めてきました。市場で活動する主要企業は、製品ポートフォリオを強化し、顧客獲得を増やすために新製品開発手法に焦点を当てています。市場における最近の動向には次のようなものがあります。

2022年 2月、フランスの小売店であるFnac Dartyは、オンラインサービスを向上させるためにGoogleとの新たな提携を発表しました。 Fnac DartyのWebサイトでは、顧客が商品を見つけやすくするツールであるGoogleのCloud Retail Searchを採用する予定です。 Fnac Dartyは、この革新的なGoogle Cloudサービスを使用してオンラインショッピングとモバイルショッピングの新しいベンチマークを設定したフランスの小売業者の1つです。

2022年 1月、欧州全域のディストリビューターであるNuvias UCは、ドイツのユニファイドコミュニケーションディストリビューターであるAlliance Technologiesを買収しました。 Nuvias UCのチャネル範囲は、DACH(ドイツ、オーストリア、スイス)地域全体に拡大されます。 Alliance Technologiesの専門分野には、オールIPサービス、PBXからTeamsまたはZoomへの移行、個々のワークスペース、在宅勤務および会議室用のUC機器、認定されたZoom Phone統合、およびMicrosoft Azureクラウドサービスが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • レガシーUCソリューションに対する需要を促進する従量課金モデルの出現
    • 新たな企業コラボレーションの出現につながる労働力ダイナミクスの変化
    • 中小企業の需要拡大による導入促進
  • 市場の課題
    • 従来のUCでは、管理と統合の課題が引き続き懸念材料に
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界におけるCOVID-19の評価

第5章 技術の概要

  • UC&Cの進化
  • 各種UC&C製品のコスト比較
  • 新たなケーススタディ-コンテクスチュアルコラボレーション、企業内ソーシャルネットワーキング、その他の社内コミュニケーションツール

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開タイプ別
    • オンプレミス/ホステッド
    • クラウド(UCaaS)
  • タイプ別
    • ビジネスVOIP/UCソリューション
    • エンタープライズ・コラボレーション
    • コンタクトセンターサービス
    • カスタマーインタラクションアプリケーション
    • その他のタイプ
  • エンドユーザー産業別
    • 小売
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • 公共部門
    • その他エンドユーザー産業(物流、IT・通信など)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他地域(ラテンアメリカと中東アフリカ)

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Avaya Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • RingCentral Inc.
    • Verizon Communications Inc.
    • Mitel Network Communications
    • Polycom Inc.(Plantronics)
    • NEC Corporation
    • AT&T Inc.
    • GoToConnect
    • 8x8 Inc
    • Zoom Video Communications Inc.
    • 3CX Ltd.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 66973

The Unified Communications and Collaboration Market size is estimated at USD 145.58 billion in 2024, and is expected to reach USD 496.30 billion by 2029, growing at a CAGR of 27.80% during the forecast period (2024-2029).

Unified Communications and Collaboration - Market

The unified communications and collaboration demand has historically revolved around individual products. In the past, companies chose individual products to meet particular needs. For example, organizations bought email servers for messaging, team rooms for teamwork, portals for organizational information sharing, and PBX and voicemail for telephony services. Customers are making strategic technology decisions to deploy unified communications and collaboration environments based on the entire collaboration stack's capability, richness, and integration.

Key Highlights

  • Companies that choose collaboration and communication products often do so based on the platform's future direction. Selecting the right platform helps companies reduce IT costs, management overhead, and integration challenges. Moreover, a holistic platform approach substantially benefits end-user training, adoption, and business value.
  • The advent of cost-effective cloud-based solutions has increased healthcare providers' adoption, often categorized as having minimum IT budgets. With the subscription-based united communication services, the healthcare contact centers establish their PBX (Private Branch Exchange) systems and seamlessly address multiple customer requests from various sites.
  • For consumers, mobile-first solutions enabling communication through chat, audio, and video call through the same device can address all customer queries. Therefore, these solutions enhance customer service assistance, merchandise inquiries, and self-service. Employees also benefit from deploying virtual training and merchandise management tools.
  • Various individual and B2B data-intensive applications, such as AR, VR, and video applications, are emerging. The industries such as IT, telecom, BFSI, healthcare, retail, media and entertainment, and many others have different types of video conferencing essentials, including high bandwidth, low power, ultra power latency, and high speed.
  • Furthermore, the rise of 5G technology has brought many changes to cloud computing. The low latency connectivity of 5G enables enterprises to provide smoother communication. Integrating 5G would lead to seamless file transfers, a smooth experience for cloud services, and high-quality and uninterrupted video conferencing solutions. According to 5G Americas, as of 2023, there are an estimated 1.9 billion fifth-generation (5G) subscriptions worldwide. This figure is forecast to increase to 2.8 billion by 2024 and 5.9 billion by 2027.
  • In addition, according to GSMA, the manufacturing sector in India will get a 20% benefit from the 5G network by 2040. Further, the source predicted that more than 450 billion U.S. dollars will likely benefit the Indian economy from the 5G network between 2023 and 2040. Such expansion in 5G technology may further propel the studied market growth.
  • Remote work mandates create an unprecedented opportunity for service providers to promote software-based communications as a critical enabler of business continuity and demonstrate the flexibility of unified communications as a service (UCaaS) and cloud services regarding capacity adjustments and service delivery (irrespective of location). This trend is expected to support market growth.

Unified Communications and Collaboration Market Trends

Growing Adoption of UC&C Solutions in Retail Driving the Market's Growth

  • Retailers are adopting cloud computing technologies to boost their sales, analyze customer information, and improve the user experience by reducing costs and improving network performance. For example, unified communications as a service (UCaaS) for voice and other collaborative tools, Wi-Fi-enabled Network as a Service (NaaS) for centralized data services across stores, and Software Defined-Wide Area Networks (SD-WAN) are enhancing the retailer benefits.
  • RFID technology continues to grow in the retail sector. RFID provides a natural synergistic effect as a proximity technology. It has been extensively tested as a customer self-service tool for pricing and inventory management in checkout lines. RFID is also expected to be used as a device recognition and authentication mechanism for future mobile and handheld devices, like recognizing the incoming customers to the store and providing customized experiences based on their likes. The impact of a customer experience of that scale can only be leveraged with information. Unified communications technologies are the locus of retail operation, integrating customer, sales, and inventory operations into one telephone, computer, or POS system.
  • The rapidly changing customer purchasing trends have resulted in a dynamic shift in the retail enterprise from the earlier individual point of interaction to omnichannel through the web or social media. The increasing demand from consumers has created the need for an enhanced shopping and service experience across all channels, which caters to the requirement for innovative communication tools that automate customer service and retail business operations.
  • Apparel retail e-commerce sites can switch to a hybrid cloud model for many operations to ensure seamless work operations in their businesses. Public cloud resources could be operated for processing orders and managing the scalability features of the resources. In comparison, the private cloud model could be used to work on legal regulations, including crucial data, such as payment details of customers, that require strict governance.
  • Furthermore, According to the National Retail Federation, as of 2022, the Japanese retail group Seven & I was the leading retail company based on a worldwide number of stores, with a network of 40,773 locations. Such an increase in retail stores may further create demand in the studied market.

Europe to Experience Significant Market Share

  • The UK carriers' efforts to discontinue the integrated services digital network services are driving the carrier and customer migration to Internet protocol connectivity services. This huge shift drives the adoption of next-generation enterprise communication solutions, such as hosted private branch exchange and UCaaS solutions.
  • In February 2022, Vodafone Business and RingCentral, cloud communications, collaboration, video meetings, and contact center solutions provider, announced Vodafone Business UC with RingCentral. This communications platform combines RingCentral Message Video Phone (MVP) with Vodafone's mobility and 5G capabilities. Vodafone Business UC with RingCentral will be launched in the United Kingdom, Germany, Hong Kong, Italy, Portugal, Singapore, Spain, and Sweden. The market is also witnessing partnerships, helping to increase awareness of the solutions.
  • Companies in the market studied also indulge in multiple strategic activities to stay relevant in the industry. For instance, Lumen Technologies and Cisco recently announced expanding the partnership to include a unique offering. Lumen Solutions for Cisco Unified Communications Manager Cloud (UCMC). This product pairs Cisco's cloud-based collaboration services with Lumen's global fiber network.
  • In February 2023, TCN, Inc., a multinational provider of a comprehensive cloud-based call center platform for enterprises, contact centers, BPOs, and collection agencies, officially launched its new EU head office.
  • The European Commission has begun taking more decisive steps toward secure, encrypted communications. Staff members for the EU Commission need a safe messaging tool for unified communication to ensure greater mobility with collaboration, centralize information, and boost overall efficiency. This offers an opportunity for companies to roll out innovative products.
  • Further, Yeastar, a provider of unified communications solutions and a pioneer in the digital workplace, recently announced a new distribution agreement with Alliance-Com, the French market player in telecom distribution and business networks. This agreement highlights both firms' commitment to providing more comprehensive UC&C solutions, including robust UCaaS options for SMEs. The partnership allows French clients to use the dual benefits of Yeastar's top-notch portfolio and Alliance-professional Com's services, removing barriers to a connected and collaborative workplace. It also gives the VoIP communication business in France a lot of traction. Such regional developments may further propel the studied market demand in the forecast period.

Unified Communications and Collaboration Industry Overview

The unified communications and collaboration market witnessed rapid innovation, industry consolidation, and a shift toward team and workstream collaboration. In recent years, the need to have a complete UC&C platform caused many vendors to consolidate because acquiring the customer base was the fastest way to accomplish this. The significant players operating in the market focus on new product development techniques to strengthen their product portfolio and increase customer acquisition. Some of the recent developments in the market are:

In February 2022, Fnac Darty, a French retailer, announced a new partnership with Google to improve its online offerings. Fnac Darty's websites will now employ Google's Cloud Retail Search, a tool that makes it easier for customers to find products. Fnac Darty was one of the retailers in France to use this innovative Google Cloud service to set new benchmarks for online and mobile shopping.

In January 2022, Nuvias UC, a pan-European distributor, purchased German unified communications distributor Alliance Technologies. Nuvias UC's channel reach will be expanded across the DACH (Germany, Austria, and Switzerland) region. Alliance Technologies ' specialties included all-IP services, PBX to Teams or Zoom migration, UC equipment for individual workspaces, home working and conference rooms, certified Zoom Phone integration, and Microsoft Azure cloud services.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Emergence of Pay-as-you-go Model Driving the Demand over Legacy UC Solutions
    • 4.2.2 Changing Workforce Dynamics Leading to the Emergence of New Forms of Enterprise Collaboration
    • 4.2.3 Growing Demand from SME's Expected to Drive Adoption
  • 4.3 Market Challenges
    • 4.3.1 Management and Integration Challenges Remain a Concern for Traditional UC
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of COVID-19 on the Industry

5 TECHNOLOGY OVERVIEW

  • 5.1 Evolution of UC&C
  • 5.2 Cost Comparison of Various UC&C Offerings
  • 5.3 Emerging Case Studies - Contextual Collaborations, Enterprise Social Networking and Other Internal Communication Tools

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment Type
    • 6.1.1 On-premise/Hosted
    • 6.1.2 Cloud (UCaaS)
  • 6.2 By Type
    • 6.2.1 Business VOIP/UC Solutions
    • 6.2.2 Enterprise Collaboration
    • 6.2.3 Contact Center Services
    • 6.2.4 Customer Interaction Applications
    • 6.2.5 Other Types
  • 6.3 By End-User Industry
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 BFSI
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Public Sector
    • 6.3.5 Others End User Industries (Logistics, IT & Telecom, Etc.)
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World (Latin America and Middle East & Africa)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Avaya Inc.
    • 7.1.2 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.3 RingCentral Inc.
    • 7.1.4 Verizon Communications Inc.
    • 7.1.5 Mitel Network Communications
    • 7.1.6 Polycom Inc. (Plantronics)
    • 7.1.7 NEC Corporation
    • 7.1.8 AT&T Inc.
    • 7.1.9 GoToConnect
    • 7.1.10 8x8 Inc
    • 7.1.11 Zoom Video Communications Inc.
    • 7.1.12 3CX Ltd.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET