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市場調査レポート
商品コード
1438456

プリンター: 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Printer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 137 Pages | 納期: 2~3営業日

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プリンター: 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プリンター市場規模は2024年に543億5,000万米ドルと推定・予測され、2029年には678億8,000万米ドルに達し、市場推計・予測期間(2024-2029年)のCAGRは4.55%で成長すると予測されます。

Printer-Market

印刷市場と環境は、いくつかの変化を遂げています。新技術のイントロダクション、印刷における顧客ニーズの変化、新たな印刷市場の拡大などが、プリンターの需要拡大に寄与しています。

主なハイライト

  • モバイル印刷、カラー印刷需要の拡大、パッケージング印刷需要、エントリー製品(A4プリンター)市場の拡大、クラウドベースのコンピューティングとソフトウェアに対するニーズの高まりが、印刷業界の成長触媒として作用しています。
  • インクのエコシステムもまた、インクジェット印刷とともに進化すると予想されます。現在、溶剤インク、水性インク、UVインクが広く使用されており、LEDインクが継続的に成長しています。市場はまた、UVと水のハイブリッド・システムのイントロダクションも経験しています。
  • しかし、インクコストが比較的高いことが依然として最大の懸念事項であり、ベンダーのアナログからデジタルへの切り替え率の低下につながっています。アプリケーションの増加とスケールメリットは、予測期間中にインクの価格を下げると予想されます。さらに、多機能プリンターが提供する複数の特典が、中小企業や個人ユーザーの間で市場の成長をさらに後押ししています。
  • 環境に優しい慣行のイントロダクションは、活動やプロセスに大きな変化をもたらしています。印刷業界向けのいくつかの新しい取り組みとは別に、エンドユーザー部門と市場ベンダーは、再利用、削減、リサイクルを試みています。
  • COVID-19が発生したことで、人々はロックダウン用の必需品を買いだめするようになり、在宅勤務の状況の中で家庭用プリンター市場の動向は大きく成長しました。例えば、ブラザー工業は昨年、需要の急増に見舞われ、主に家庭環境に対応するモモ・レーザー・プリンターの売上が30%、カラー・レーザー・プリンターの売上が42%増加しました。一方、ニュースレター、マニュアル、ビジネスフォームなどの商業印刷は減少しました。パンデミック後のオンライン主導の需要環境は、低価値印刷業務の減少につながると推測されます。

プリンター市場動向

ドットマトリクスプリンターが大きな市場シェアを占める見込み

  • ドットマトリクスプリンターは、インクを染み込ませた布リボンを紙に直接当てて印刷する、市場で入手可能な最も古いタイプのプリンターの一つです。プリンターヘッドが用紙の上を上下に動いたり、前後に走ったりするため、タイプライターと似たようなメカニズムを採用しています。インクリボンのピンが紙に当たる機械的な圧力で印刷するため、インパクト・プリンターと呼ばれます。
  • ドット・マトリックス・プリンターにはいくつかの利点があり、POS端末やレジ、ATMなどで使用されるショッピング・アウトレットなど、さまざまな用途で好まれています。この種のプリンターは費用対効果が高く、市場全体で容易に入手できます。また、コンピュータやキャッシュレジスターなど、請求書の発行を担当するさまざまなシステムと簡単に接続できます。
  • たとえば、POSシステムやキオスクは、小売業、接客業、運輸業、銀行業など、さまざまな業種のビジネスの中心的な要素から取引を促進します。これらは長年にわたり、特に小規模企業の間で重要性を増しています。したがって、エンドユーザー全体でこれらのデバイスが増加するにつれて、これらの業界全体でドットマトリクスの採用が増加すると予想されます。
  • ドット・マトリクス・プリンターは、ノンインパクト・プリンターとは異なり、印刷物のカーボン・コピーを作成するのに役立ちます。また、産業用セットアップと同様に、汚れた過酷な環境や高温条件下でも展開できます。銀行や鉄道のような場所での広範な使用は、最高レベルの生産性と耐久性といった特徴によって正当化されます。
  • 例えば、TVSエレクトロニクスによると、インド最大級の銀行SBIや最大手の保険会社LICなどは、何千もの支店にまたがる印刷ニーズに対して、TVS-Eシリーズのドットマトリクスプリンターを採用しています。また、インド鉄道は毎日500万枚以上の切符をTVS-Eシリーズのドットマトリクスプリンターで印刷しています。したがって、複数のエンドユーザーにおけるドットマトリクスプリンターの存在も同様の動向であり、将来的に大きな需要が創出されることが期待されます。

北米が最大市場を記録する見込み

  • 北米は市場規模においてプリンターの主要市場の一つです。政府、企業、家庭、オフィス、教育機関など、多くの分野での幅広い用途が、同地域のプリンター市場の収益成長を牽引しています。この地域は、 HP Inc.、Canon、Xerox Corporation、Seiko Epson Corporationといった世界の印刷セクター企業にとって、収益を生み出す上で極めて重要な地域です。
  • 同地域では、COVID-19パンデミックの影響により、2020年に事業を展開する主要ベンダーからの収益が大幅に減少しました。米国経済はパンデミックとそれに続く閉鎖によってマイナスの影響を受けました。さらに、COVID-19パンデミックは、顧客の購買決定を鈍らせ、既存デバイスの印刷量を減少させた事業所閉鎖やオフィスビルの収容能力制限により、業界の収益に影響を与えました。
  • 調査対象地域は技術的に先進的で発展しており、新技術の採用がより身近なものとなっています。しかし、印刷業界にとっては課題もあります。この地域の市場関係者は、COVID-19の大流行を含め、事業が直面する多くの課題に取り組んでいる最中です。これらの課題は、設置台数や印刷ページ数の減少、1カ所当たりのデバイス数の減少、電子文書の採用拡大など、ダイナミックかつ加速する市場動向に関連しています。
  • これらの新技術を統合することで、ベンダーは仮想印刷管理サービスなどのサービスを提供できるようになった。このサービスは、データの分類に基づいて会社支給または個人所有のプリンターにデータをルーティングするワークフローを活用することで、企業のコスト管理とセキュリティを強化するものです。
  • 同地域の市場関係者は、ソフトウェアの統合や複合印刷機の機能の改善を通じて、収益成長の向上を期待しています。蛍光インク、メタリックインク、クリアインクへの拡張によるカラープリンターの増加、分析、デジタル、セキュリティ機能を備えたマネージド・プリント・サービスの強固な基盤の活用も観察されています。また、環境負荷の低減を重視する姿勢が、地域ベンダーの技術革新を後押ししています。例えば、HP Inc.は、2025年までにプリントおよびパーソナルシステムの製品ポートフォリオ全体で、消費者使用後の再生プラスチックを30%使用するという目標を設定しました。2020年5月、HP Inc.は自社製品用に170万ポンド以上の海洋プラスチック資源を調達しました。

プリンター業界の概要

プリンター市場は適度に断片化されており、少数の世界・プレーヤーがシェアの大半を占めています。研究開発、新製品発表、市場イニシアティブ、M&A、提携、競争維持のために企業が採用する主要な成長戦略は、研究開発への高額投資です。市場の主要企業は、Canon、Xerox、Ricoh、Konica Minoltaです。

  • 2022年10月:Canon Inc.は、MAXIFY Ink Efficient GXシリーズのラインアップをさらに拡充し、ホームオフィスや新しいハイブリッドワーキングアレンジメント向けの詰め替えインクタンク式プリンターMAXIFY GX4070とMAXIFY GX3070を発売すると発表しました。低コスト印刷と耐水性(注1)を両立させたインクタンク方式を採用し、ユーザーの生産性向上に貢献します。
  • 2022年7月:Xeroxは、英国を拠点とする印刷およびデジタル・マーケティング・コミュニケーション・サービス・プロバイダーであるGo Inspire社を買収し、デジタル・サービスの世界展開を拡大。Go Inspireは欧州、中東・アフリカ(EMEA)に顧客を持っています。この買収により、ゼロックスはデジタル・サービス事業の拡大と革新的なワークプレイス・ソリューションの提供への取り組みを強化します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ビジネス最終用途分野における技術の進歩と製品/サービスの強化
  • 市場抑制要因
    • 環境問題への懸念とエンドユーザー分野におけるデジタル化の進展

第6章 市場セグメンテーション

  • プリンタータイプ別
    • 多機能型
    • スタンドアロン
  • 技術タイプ別
    • ドットマトリクスプリンター
    • インクジェットプリンター
    • LEDプリンター
    • サーマルプリンタ
    • レーザープリンター
  • プリンタインターフェース別
    • 有線
    • ワイヤレス
  • 出力タイプ別
    • カラー
    • モノクロ
  • エンドユーザー用途別
    • 住宅用
    • 商業施設
    • 教育機関
    • 企業
    • 政府機関
    • その他のエンドユーザー
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • HP Inc.
    • Canon Inc.
    • Seiko Epson Corporation
    • Brother Industries Ltd
    • Xerox Corporation
    • Fujifilm Holdings Corporation
    • Konica Minolta Inc.
    • Roland DG Corporation
    • Ricoh Company Ltd
    • Fujitsu Ltd
    • Panasonic Corporation
    • Toshiba Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 67011

The Printer Market size is estimated at USD 54.35 billion in 2024, and is expected to reach USD 67.88 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.55% during the forecast period (2024-2029).

Printer - Market

The printing market and environment are undergoing several changes. The introduction of new technologies, changing needs of customers in printing, and the expansion of new printing markets are contributing to the demand for printers.

Key Highlights

  • Mobile printing, growing demand for color printing, packaging printing demands, expansion of the market for entry products (A4 printers), along with the growing need for cloud-based computing and software are acting as growth catalysts in the printing industry.
  • The ecosystem of inks is also expected to evolve along with inkjet printing. Presently, solvent, water-based, and UV-based inks are widely used, with LED inks continually growing. The market is also experiencing the introduction of hybrid UV/water systems.
  • However, a relatively high ink cost remains a primary concern leading to lower switching rates of vendors from analog to digital. Increasing applications and economies of scale are expected to reduce the price of inks during the forecast period. Additionally, multiple benefits offered by multi-functional printers further augment the market growth amongst small and medium enterprises and individual users.
  • The introduction of eco-friendly practices is experiencing significant changes in activities and processes. Apart from several new initiatives for printing industries, end-user sectors and market vendors are trying to reuse, reduce and recycle.
  • With the outbreak of COVID -19, people started stocking up on lockdown essentials, a trend in the home printer market that grew considerably amid work-from-home situations. For instance, last year, Brother Industries Limited experienced a surge in demand and witnessed a rise of 30% in sales for its momo laser printers and 42% in color laser printers, mainly catering to the home environment. Commercial printing, on the other hand, such as newsletters, manuals, and business forms, saw a decline for printers. It is estimated that a post-pandemic, online-driven demand environment would lead to fewer low-value printing operations.

Printer Market Trends

Dot Matrix Printer Segment Expected to Hold Significant Market Share

  • A dot matrix printer is one of the oldest types of printers available in the market that prints by the direct impact of an ink-soaked cloth ribbon against the paper. It uses a similar mechanism to a typewriter, as the printer head moves up and down or runs back and forth on the paper. These are called impact printers because printing involves mechanical pressure where the pins against the ink ribbon strike the paper.
  • A dot matrix printer has several benefits, making it a preferred choice across several applications, such as shopping outlets, where it is used in POS terminals, cash registers, ATMs, etc. This kind of printer is highly cost-effective and easily available across the market. Also, it can easily connect with different systems responsible for issuing invoices, such as computers or cash registers.
  • For instance, POS systems and kiosks facilitate transactions from the central component of businesses across industries like retail, hospitality, transportation, and banking. These have gained importance, particularly among small-sized companies, over the years. Hence, the adoption of dot matrices across these industries is expected to increase with the increase in these devices across the end users.
  • Dot-matrix printers help make carbon copies of the printout, unlike non-impact printers. They can also be deployed in dirty, harsh environments and hot conditions, similar to industrial setups. Extensive use in places like banks or railways is justified by features such as the highest level of productivity and durability.
  • For instance, according to TVS Electronics, one of India's largest banks SBI and the largest insurance company LIC, among others, depending on the TVS-E range of dot matrix printers for their printing needs across thousands of branches. Also, Indian Railways prints over 5 million tickets every day using the TVS-E range of dot matrix printers. Hence, similar trends in the presence of dot matrix printers across several end users are expected to create significant demand in the future.

North America Expected to Register the Largest Market

  • North America is one of the major markets for printers in terms of market size. The wide-scale applications in many sectors, like government, enterprises, homes and offices, educational institutes, etc., have driven the region's revenue growth in the printer market. The region is crucial for revenue generation for global printing sector companies, such as HP Inc., Canon, Xerox Corporation, and Seiko Epson Corporation.
  • The region witnessed falling revenues from key market vendors operating in 2020 significantly due to the effect of the COVID-19 pandemic. The US economy was negatively affected by the pandemic and following lockdowns. Further, the COVID-19 pandemic impacted the industry's revenues due to business closures and office building capacity restrictions that slowed customers' purchasing decisions and caused lower printing volumes on existing devices.
  • The studied region is technologically advanced and developed, making adopting new technologies more accessible. However, it poses some challenges for the printing industry. Market players in the region are in the process of addressing many challenges facing their businesses, including the COVID-19 pandemic. These challenges are related to dynamic and accelerating market trends, such as the decreasing installations and printed pages, fewer devices per location, and increased adoption of electronic documentation.
  • The integration of these new technologies enabled the vendors to offer services, such as virtual print management services, which strengthen enterprise cost controls and security by utilizing workflows to route data to company-provided or personal printers based on data classification.
  • Market players in the region are expecting improved revenue growth through improvements in the software integration and features of multifunction printing devices. Increases in the color printer through expansion to fluorescent, metallic, and clear ink and leveraging a solid base in managed print services with analytics, digital, and security features are also observed. And an emphasis on reducing the environmental impact is driving innovation among regional vendors. For instance, HP Inc. set the target to use 30% post-consumer recycled content plastic across its print and personal systems product portfolio by 2025. In May 2020, HP Inc. sourced over 1.7 million pounds of ocean-bound plastic for its products.

Printer Industry Overview

The printer market is moderately fragmented, with a majority share acquired by a few global players. High investments in R&D, new product launches, market initiatives, mergers and acquisitions, partnerships, and collaborations are the prime growth strategies companies adopt to sustain the competition. Key players in the market are Canon, Xerox, Ricoh, and Konica Minolta.

  • October 2022: Canon Inc. announced the launch of the further expansion of its MAXIFY Ink Efficient GX series lineup with the MAXIFY GX4070 and MAXIFY GX3070 refillable ink tank printers for home offices and new hybrid working arrangements. Low-cost printing and water-resistant1 printouts have been combined with a refillable ink tank system making both printers the ideal choices for users to achieve maximum productivity gains.
  • July 2022: Xerox acquired Go Inspire, a UK-based print and digital marketing and communication service provider, to expand the global Digital Services footprint. Go Inspire has clients in Europe, the Middle East, and Africa (EMEA). This acquisition strengthens Xerox's commitment to expanding its digital services business and providing innovative workplace solutions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Technological Advancements and Product/Service Enhancement in the Business End-use Sector
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Environmental Concerns and Growing Digitization in End-user Verticals

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Printer Type
    • 6.1.1 Multi-functional
    • 6.1.2 Standalone
  • 6.2 By Technology Type
    • 6.2.1 Dot Matrix Printer
    • 6.2.2 Inkjet Printer
    • 6.2.3 LED Printer
    • 6.2.4 Thermal Printer
    • 6.2.5 Laser Printer
  • 6.3 By Printer Interface
    • 6.3.1 Wired
    • 6.3.2 Wireless
  • 6.4 By Output Type
    • 6.4.1 Color
    • 6.4.2 Monochrome
  • 6.5 By End-user Application
    • 6.5.1 Residential
    • 6.5.2 Commercial
    • 6.5.3 Educational Institutions
    • 6.5.4 Enterprises
    • 6.5.5 Government
    • 6.5.6 Other End-user Applications
  • 6.6 Geography
    • 6.6.1 North America
    • 6.6.2 Europe
    • 6.6.3 Asia-Pacific
    • 6.6.4 Latin America
    • 6.6.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 HP Inc.
    • 7.1.2 Canon Inc.
    • 7.1.3 Seiko Epson Corporation
    • 7.1.4 Brother Industries Ltd
    • 7.1.5 Xerox Corporation
    • 7.1.6 Fujifilm Holdings Corporation
    • 7.1.7 Konica Minolta Inc.
    • 7.1.8 Roland DG Corporation
    • 7.1.9 Ricoh Company Ltd
    • 7.1.10 Fujitsu Ltd
    • 7.1.11 Panasonic Corporation
    • 7.1.12 Toshiba Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET