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市場調査レポート
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1444396

朝食食品 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Breakfast Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 156 Pages | 納期: 2~3営業日

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朝食食品 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

朝食食品市場規模は、2024年に2,029億3,000万米ドルと推定され、2029年までに2,454億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.88%のCAGRで成長します。

朝食食品-マーケット

世界の健康意識の高まりにより、顧客はより栄養価が高く、簡単な朝食を積極的に好むようになりました。この市場は、シリアルやスナックバーなどの栄養価の高い食品を毎日求めるフィットネス愛好家の数の増加によって牽引されると予想されています。肥満、糖尿病、コレステロール、高血圧などの最近の健康問題により、消費者はフィットネス活動への関心が高まっています。彼らはトレーニングのために即座にエネルギーを必要とするため、朝の朝食の代わりにスナックバーを使用します。市場関係者も高エネルギーのスナックバーを提供しています。たとえば、2021年9月、キャドバリーチョコレートとオレオクッキーのメーカーであるモンデリーズ・インディアは、「キャドバリーヒューズ」ブランドの拡張を通じてスナックバーを発売することにより、「栄養価が高く罪悪感のない」スナックセグメントに参入しました。「キャドバリーヒューズフィット」というタイトルのスナックバーの新シリーズは、主に都市部の消費者をターゲットとしたミッドプレミアムセグメントに位置付けられています。

世界中の消費者は、インスタント朝食用シリアルが便利で満足できるものであると考えています。朝食用シリアルのさまざまなフレーバーとその健康増進特性が市場全体を牽引しています。ケロッグ、ネスレ、マリコなどの市場関係者は、追加の栄養素、健康上の利点、さまざまなフレーバーを備えた新製品を発売し、若い消費者も魅了しています。植物ベースの食品の動向により、消費者の嗜好は変化しており、市場関係者も消費者のニーズに合わせて取り組んでいます。たとえば、2021年10月にネスレは、植物ベースのシリーズ、つまり卵やエビに代わる植物ベースの代替品の2つの新製品を発売しました。この製品は、欧州ではガーデングルメベジズおよびガーデングルメフリンプとして発売されました。

朝食食品市場動向

インスタント食品の需要の高まり

先進新興諸国でも多忙なライフスタイルにより、ミレニアル世代を中心に朝の食事を抜く傾向が現れています。このコンセプトに対する顧客の理解の高まりと、一日の始まりに朝食をとる重要性が、インスタント食品業界を後押ししています。インスタント食品は、伝統的な朝食の食事に最も近い代替品です。このような朝食食品が消費者に広く受け入れられたことで、すぐに食べられる食品のカテゴリーが拡大しています。

消費者は、味とは別に、栄養、健康、安全性を提供する食品への志向を強めています。市場関係者は、持ち運びが簡単で、調理後数分以内に食べられる製品を製造しています。たとえば、2021年7月、JM Smucker Co.のUncrustablesブランドは、ランチタイム向けに未加工のペパロニロールアップとペパロニバイトを発売しました。ブレッドバイトはマリナラソース、天然未硬化ペパロニ、モッツァレラチーズで作られ、ロールアップは天然未硬化ペパロニと100%本物のプロヴォローネチーズとヌフシャテルチーズを調味料とともに使用して作られています。準備には60秒もかかりません。

北米が市場で最大のシェアを握る

世界市場における朝食食品の需要は北米が大半を占め、次に欧州が続きます。この地域の市場拡大は、過剰な生産能力、購買行動、消費パターンによって推進されています。北米の人々は健康志向が高まっており、料理が簡単で手早く作れることを求めています。この地域では労働人口と大学生が増加しているため、インスタントミールやスナックバーが動向になっています。

メーカーはまた、若者と労働者階級に重点を置いた、北米の健康とウェルネスの動向にも焦点を当てています。たとえば、2022年 10月に、キャンベルスープカンパニーは、スパイシーステーキアンドポテト、スパイシーチキンヌードル、スパイシーサーロインバーガー、スパイシーチキンアンドガンボなど、4つの異なるフレーバーを持つ4つの新しいスープを発売しました。消費者のライフスタイルの変化(少食を取り入れるなど)は、朝食食品の消費量の増加につながり、この地域のスナックバー、シリアル、その他の朝食食品の需要を促進すると考えられます。

朝食食品業界の概要

朝食食品市場は競争が激しく、多くの地域および国内のプレーヤーが存在します。消費者向けのビジネスに完全に焦点を当てています。市場の主要なプレーヤーには、The Kellogg Company、General Mills Inc.、Nestle SA、The Kraft Heinz Companyなどがあります。オムニチャネル戦略では、最も高い投資収益率が期待されます。ただし、合併、拡大、買収、提携、新製品開発は、主要企業が消費者の間でブランドの露出を増やすために使用する戦略的アプローチとして強調されています。ネスレやケロッグ社などの大手企業は、オーツ麦やミューズリーなどの食品を摂取して健康やフィットネスを向上させる利点について、子供や大人の消費者への認識を促進するために、デジタル広告に多額の投資を行っています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • シリアル
    • 飲料
    • スナックバー
    • 調理済み食品
  • 流通チャネル
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • オンライン小売業者
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Nestle SA
    • General Mills Inc.
    • The Kellogg Company
    • PepsiCo Inc.
    • The Kraft Heinz Company
    • Del Monte Food Inc.
    • Unilever
    • ITC Limited
    • Pladis Foods Limited(McVitie's)
    • Dr. Oetker
    • Conagra Brands

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 出版社について

目次
Product Code: 56986

The Breakfast Food Market size is estimated at USD 202.93 billion in 2024, and is expected to reach USD 245.47 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.88% during the forecast period (2024-2029).

Breakfast Food - Market

Customers are actively favoring more nutritious, quick breakfast diets due to rising global health awareness. The market is expected to be driven by a rise in the number of fitness enthusiasts who seek nutritious foods, such as cereals and snack bars, daily. Due to recent health issues like obesity, diabetes, cholesterol, and high blood pressure, consumers are more inclined toward fitness activities. They require instant energy for workouts and, therefore, use snack bars as an alternative for breakfast in the morning. Market players are also providing high-energy snack bars. For instance, in September 2021, Mondelez India, a manufacturer of Cadbury chocolates and Oreo cookies, entered the 'nutritious, guilt-free' snacking segment by launching snack bars through an extension of the 'Cadbury Fuse' brand. The new range of snack bars titled "Cadbury Fuse Fit" has been placed in the mid-premium segment, primarily targeting urban consumers.

Consumers worldwide consider instant breakfast cereals to be convenient and satisfying. Breakfast cereals' flavor variants and their health-promoting properties are driving the overall market. Market players like Kellogg's, Nestle, and Marico are launching new products with additional nutrients, health benefits, and a variety of flavors, attracting young consumers as well. Due to the trend of plant-based food, consumer preference has changed, and market players are also working toward consumer needs. For instance, in October 2021, Nestle launched two new products in their plant-based series, i.e., plant-based alternatives to eggs and shrimps. The products were launched under Garden Gourmet Veggies and Garden Gourmet Vrimp in Europe.

Breakfast Food Market Trends

Rising Demand for Ready-to-eat Food

Due to busy lifestyles in developed and developing countries, a tendency to skip morning meals has emerged, mainly led by the millennial generation. Customers' increasing understanding of the concept and the importance of having breakfast at the start of the day have boosted the ready-to-eat food industry. Ready-to-eat foods are the nearest alternatives to traditional breakfast meals. The widespread consumer acceptance of such breakfast foods is expanding the ready-to-eat food category.

Consumers are more inclined toward food that provides nutrition, health, and safe food apart from the taste. Market players are manufacturing products that are easy to carry and ready to eat within a few minutes of cooking. For instance, in July 2021, J.M. Smucker Co.'s Uncrustables brand launched uncured pepperoni roll-ups and pepperoni bites for lunch times. Bread bites are made with marinara sauce, natural uncured pepperoni, and mozzarella cheese, while roll-ups are made with natural uncured pepperoni and 100% real provolone and Neufchatel cheeses with seasoning. It takes less than 60 seconds to prepare.

North America Holds Largest Share in the Market

The demand for breakfast foods in the global market is dominated by North America, followed by Europe. Market expansion in the region is driven by excess production capacity, purchase behavior, and consumption patterns. North American people are becoming health conscious, and they demand their food to be easy to cook and quicker to make. Due to the rising working population and college-going students in the region, ready meals and snack bars have become the trend.

Manufacturers are also focused on the health and wellness trend in North America, with an emphasis on youths and the working class. For instance, in October 2022, Campbell Soup Company launched four new soups with four different flavors such as Spicy Steak and potato, Spicy Chicken Noodle, Spicy Sirloin Burger, and Spicy Chicken and Gumbo. Consumers' changing lifestyles, including incorporating smaller meals, are leading to an increase in breakfast food consumption, which is likely to drive the demand for snack bars, cereals, and other breakfast foods in the region.

Breakfast Food Industry Overview

The breakfast food market is highly competitive, with the presence of many regional and domestic players. It is entirely focused on business to consumers. Some of the major players in the market include The Kellogg Company, General Mills Inc., Nestle SA, and The Kraft Heinz Company. Omnichannel strategies are expected to yield the highest return on investment. However, mergers, expansions, acquisitions, partnerships, and new product developments are highlighted as strategic approaches key players use to increase their brand exposure among consumers. Major companies like Nestle and Kellogg Company have substantially invested in digital advertising to promote consumer awareness among kids and adults about the benefits of consuming foods like oats and muesli to improve their health and fitness.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Cereals
    • 5.1.2 Beverages
    • 5.1.3 Snack Bars
    • 5.1.4 Ready Meals
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialist Stores
    • 5.2.4 Online Retailers
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Nestle SA
    • 6.3.2 General Mills Inc.
    • 6.3.3 The Kellogg Company
    • 6.3.4 PepsiCo Inc.
    • 6.3.5 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.6 Del Monte Food Inc.
    • 6.3.7 Unilever
    • 6.3.8 ITC Limited
    • 6.3.9 Pladis Foods Limited (McVitie's)
    • 6.3.10 Dr. Oetker
    • 6.3.11 Conagra Brands

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 ABOUT US