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市場調査レポート
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1443870

グルメソルト:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)

Gourmet Salt - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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グルメソルト:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

グルメソルト市場規模は2024年に18億4,000万米ドルと推定され、2029年までに22億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.20%のCAGRで成長します。

グルメソルト-マーケット

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックにより、健康に良い食品や栄養補助食品、複数の栄養素やミネラルを含む食品やサプリメントの需要が高まっています。高血圧や心血管疾患の患者は、COVID-19の影響を大きく受けていることが観察されています。したがって、ナトリウム含有量が低いグルメソルトなどの製品の需要が増加しています。また、消費者が食生活においてオーガニックやナチュラルな食品への移行などライフスタイルの変化を起こすにつれ、さまざまな最終食品におけるグルメソルトの用途がさらに増加しています。例えば、Cornish Sea Salt Co.によると、2020年には海のミネラルの60%が消費者に利用される製品の有機的な性質により、英国で海塩の需要が大幅に増加したといいます。

国際的な文化により、地下鉄での伝統的な料理の需要が生まれ、これがグルメソルトの使用量の増加につながりました。その特別な風味により、食品に伝統的な味や香りを取り入れることができるからです。高級ホテルのプロのシェフからも人気の塩です。世界のグルメレストランの数の増加は、グルメソルト市場にプラスの影響を与えています。

グルメソルト市場動向

外食産業の需要拡大

外食産業はユニバーサル化の進展により発展しています。米国農務省(USDA)によると、世界の危機の影響で、2021年のクイックサービスレストランは16.9%減少しました。したがって、この特定の業界の企業は健康的な食品や飲料の革新に主に焦点を当てているため、健康的な成分の需要も高まっています。グルメソルトは最も健康的な塩の一つと考えられており、これはいくつかの病気を軽減するためであり、この塩に対する消費者の需要が高まっています。意識の高まりとともに、消費者の食の好みや嗜好も変化しています。さらに、世界化と各国の西洋化の強い影響により、イタリア料理やフランス料理など、特別な風味の塩を必要とする外国料理の需要が高まっています。それに伴い、塩の需要も高まっています。グルメソルトは、それぞれの種類に特有の機能があり、食品に特有の味と食感を与えるため、あらゆるタイプの料理、特に高級レストランにおいて不可欠な材料となっています。このようにして、世界中で新たな食品サービスが台頭しています。

欧州は最大の市場

欧州地域には、グルメソルト市場の最大の市場があります。ヒマラヤ岩塩のような塩は通常の食卓塩よりもナトリウムの含有量が少ないため、グルメソルトの健康上の利点に対する意識が高まっているため、この地域の消費者は食卓塩からグルメソルトにアップグレードしています。欧州心臓血管疾患統計によると、この地域における死亡の45%は心臓血管疾患によるものです。これにより、消費者は健康に対する意識が高まり、塩が心臓病の軽減に役立つため、日常生活でグルメな塩を摂取する方向に大きく移行しています。したがって、この地域ではグルメ料理と洗練された高級料理の人気が高まっていることもあり、グルメソルト市場が大幅に成長し、大きな市場シェアに貢献すると予想されています。食肉、鶏肉加工品、魚介類へのグルメソルトの用途の増加も、市場を前進させています。

グルメソルト業界の概要

世界のグルメソルト市場は、このセグメントに国内外のプレーヤーが存在するため、競争の激しい市場です。市場の主要企業は、高品質の塩を製造するために高精度の製造が必要となるため、グルメソルトの製造に先進技術の利用に熱中しています。これらの大手企業が採用する重要な戦略の一部は買収です。これは、グルメ生産の強度を高めるために、これらの企業が小規模な地元企業を買収することを可能にするためです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • グランドの塩(Sel Gris)
    • フレークソルト
    • ヒマラヤ岩塩
    • 塩の花(Fleur de sel)
    • 特殊塩
    • その他
  • 用途別
    • 菓子類
    • ベーカリー
    • 肉・家禽
    • シーフード
    • ソース・セイボリー
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Alaska Pure Sea Salt Co.
    • Amagansett Sea Salt Co.
    • Cargill Inc.
    • Cheetham Salt Ltd
    • Kalahari Pristine Salt Worx.
    • Maldon Crystal Salt Co.
    • Morton Salt Inc.
    • Murray River Salt
    • Pyramid Salt Pty Ltd
    • Saltworks Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 COVID-19の市場への影響

目次
Product Code: 48183

The Gourmet Salt Market size is estimated at USD 1.84 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.26 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.20% during the forecast period (2024-2029).

Gourmet Salt - Market

The COVID-19 pandemic has boosted the demand for food and food supplements that are healthy and those consisting of several nutrition and minerals. As it is observed that patients with hypertension, cardiovascular diseases were highly affected by COVID-19. Therefore, demand for products such as gourmet salts which consist of a lower amount of sodium has increased. Also, as consumers make lifestyle changes such as the shift toward organic and natural food, in their diets, thus the application for gourmet salts has further increased in the various final food products. For instance, according to Cornish Sea Salt Co., the demand for sea salt has raised significantly in the United Kingdom, due to the organic nature of the product which avails 60% of sea minerals to the consumer in 2020.

The cosmopolitan culture has created a demand for traditional cuisines in the metros, and this has subsequently led to the increased application of gourmet salts. This is because its particular flavor can incorporate a ting of traditional flavor and aroma in foods. These salts have also gained popularity among professional chefs in luxury hotels. The increase in the number of gourmet restaurants globally is positively influencing the gourmet salt market.

Gourmet Salt Market Trends

Growing Demand from the Food Service Industry

The foodservice industry is developing due to rising universalization. According to the United States Department of Agriculture (USDA), quick-service restaurants had a decline of 16.9% in 2021 due to the global crisis. Thus, the companies in this specific industry are majorly focusing on the innovation of healthy foods and beverages, thus the demand for healthy ingredients is also rising. Gourmet salt is considered one of the healthiest salt, this is due to the fact that it reduces several diseases, thus consumer demand for this salt is rising. With the rising awareness, the consumer's taste and preference for food are also changing. Moreover, globalization and the strong influence of westernization in different countries are boosting the demand for foreign cuisines, such as Italian and French food, which requires special flavor salts. Thereby, the demand for salt is also rising. Gourmet salts are becoming vital ingredients for all types of cuisines, especially in luxury restaurants, as each kind of gourmet salt has its own specific function and provides a specific taste and texture to the food. Thus, the emerging food service around the world.

Europe is the Largest Market

The European region has the largest market for the gourmet salt market. Consumers in the region are upgrading from table salt to gourmet salt due to growing awareness of the health benefits of gourmet salt as salts like Himalayan salt contain less sodium than ordinary table salt. According to European Cardiovascular Disease Statistics, 45% of death in the region is due to cardiovascular diseases. Thereby, the consumers are more conscious of health and are tremendously moving towards gourmet salt consumption in daily life as the salt helps in reducing heart diseases. Thus, the region is expected to witness significant growth in the gourmet salts market and contribute a significant market share, also due to the increasing popularity of gourmet cuisine and sophisticated fine dining in the region. The increasing application of gourmet salt in meat, poultry processing as well as seafood is also driving the market forward.

Gourmet Salt Industry Overview

The global gourmet salt market is a competitive market due to the presence of domestic and international players in the segment. The major players in the gourmet salt market include Cargill Inc., Morton Salt Inc., Amagansett Sea Salt Co., Morton Salt Inc., etc., among others. Key players in the market are indulging in the usage of advanced technologies for gourmet salt production as the manufacturing involves high precision in order to produce premium quality salt. Some of the key strategies which are adopted by these major players are acquisition, as it provides these players to take over small and local players to increase the intensity of gourmet production.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Sel Gris
    • 5.1.2 Flakey Salt
    • 5.1.3 Himalayan Salt
    • 5.1.4 Fleur de sel
    • 5.1.5 Specialty Salt
    • 5.1.6 Other Types
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Confectionary
    • 5.2.2 Bakery
    • 5.2.3 Meat and Poultry
    • 5.2.4 Sea Food
    • 5.2.5 Sauces and Savories
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Alaska Pure Sea Salt Co.
    • 6.4.2 Amagansett Sea Salt Co.
    • 6.4.3 Cargill Inc.
    • 6.4.4 Cheetham Salt Ltd
    • 6.4.5 Kalahari Pristine Salt Worx.
    • 6.4.6 Maldon Crystal Salt Co.
    • 6.4.7 Morton Salt Inc.
    • 6.4.8 Murray River Salt
    • 6.4.9 Pyramid Salt Pty Ltd
    • 6.4.10 Saltworks Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET