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市場調査レポート
商品コード
1636095
アジア太平洋地域のハンドドライヤー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)Asia-Pacific Hand Dryer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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アジア太平洋地域のハンドドライヤー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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アジア太平洋地域のハンドドライヤー市場規模は、2025年に5億1,898万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは8.12%で、2030年には7億6,679万米ドルに達すると予測されます。
アジア太平洋地域のハンドドライヤー市場は、衛生意識の高まり、環境に優しい製品に対する需要の高まり、紙の無駄を減らすための政府の取り組みなど、いくつかの要因によって着実に成長しています。
ダイソン、エクセル・ドライヤー、三菱電機が提供するような高速ハンドドライヤーは、乾燥時間の速さとエネルギー効率の高さで人気を博しています。ハンドドライヤーは、ペーパータオルに代わるより衛生的で環境に優しい選択肢として、空港、ショッピングモール、学校などの商業施設や公共スペースで使用されることが増えています。全体として、アジア太平洋地域のハンドドライヤー市場は、これらの動向やその他の動向によって、今後数年間で成長すると予想されます。
ジェットエア式ハンドドライヤーは迅速な手乾燥が可能であるため、市場を独占しています。ジェットエア式ハンドドライヤーは高速で水分を素早く効率的に除去します。アジア太平洋地域でジェットエア式ハンドドライヤーが人気の理由は、消費者に便利で使いやすい体験を提供できるからです。
アジア太平洋地域のメーカーは、エネルギー効率の高いハンドドライヤーを製造しているため、消費電力が少ないです。メーカーは、手乾燥に使用される空気からバクテリアや汚染物質を除去するHEPAフィルターを組み込んでいます。したがって、こうした革新的な要因がアジア太平洋地域の市場成長を後押ししています。
中国は、廃棄物を減らし資源を節約するため、環境の持続可能性に注力しています。中国はエネルギー効率と環境への影響について厳しい規制を実施しているため、廃棄物の発生が少ないハンドドライヤーがペーパータオルよりも多く使用されています。さらに中国では、特に公共の場での衛生管理が徹底されています。病気の蔓延を抑えるタッチレス高速ハンドドライヤーの需要は高いです。
中国政府は、エネルギー効率が高く環境に優しい技術に投資する企業にインセンティブを提供しているため、中国ではハンドドライヤーの採用が増加しています。
市場競争は激しく、各プレイヤーは常に革新的な新製品を投入し、変化する顧客の需要に応えようと努力しています。本レポートでは、アジア太平洋地域のハンドドライヤー市場で事業を展開する主要国際企業を取り上げています。アジア太平洋地域のハンドドライヤー市場の主要企業には、Dyson Ltd.、Excel Dryer Inc.、三菱電機株式会社、World Dryer、Bobrick Washroom Equipment、TOTO株式会社などがあります。大手ブランドは、特別な製品のために専売店を開いています。各社はまた、市場での知名度とブランド認知度を高めるために、限定版の販売促進、差別化、販売も行っています。
The Asia-Pacific Hand Dryer Market size is estimated at USD 518.98 million in 2025, and is expected to reach USD 766.79 million by 2030, at a CAGR of 8.12% during the forecast period (2025-2030).
The Asia-Pacific hand dryers market is growing steadily, driven by several factors, including increasing hygiene awareness, rising demand for eco-friendly products, and government initiatives to reduce paper waste.
High-speed hand dryers, such as those offered by Dyson, Excel Dryer, and Mitsubishi Electric, have become popular due to their fast drying time and energy efficiency. Hand dryers are increasingly used in commercial and public spaces, such as airports, malls, and schools, as a more hygienic and eco-friendly alternative to paper towels. Overall, the Asia-Pacific hand dryers market is expected to grow in the coming years, driven by these and other trends.
Due to the rapid hand-drying capabilities jet air hand dryers dominate the market. Jet air hand dryers use high velocity to remove moisture quickly and efficiently. The reason for the popularity of jet air hand dryers in the Asia Pacific region is that they provide a convenient and user-friendly experience to consumers.
The manufacturers in the Asia Pacific region produce hand dryers with energy-efficient properties so that they consume less electricity. Manufacturers have incorporated HEPA filters which remove bacteria and contaminants from the air used for hand drying. Therefore, these innovative factors drive the growth of the market in the Asia Pacific region.
China is focusing on environmental sustainability to reduce waste and conserve resources. Since China has implemented strict regulations for energy efficiency and environmental impacts, hand dryers are mostly used rather than paper towels because of their less waste generation. Moreover, places in China are high on hygiene and sanitation, particularly in public places. The demand for touchless, high-speed hand dryers that reduce the spread of diseases is high on demand.
The government in China offers incentives to businesses that invest in energy-efficient and eco-friendly technologies so there is an increased adoption of hand dryers in China.
The market is highly competitive, with players constantly striving to introduce new and innovative products to cater to the changing demands of customers. The report covers major international players operating in the Asia-Pacific hand dryers market. Some key players in the Asia-Pacific hand dryer market include Dyson Ltd., Excel Dryer Inc., Mitsubishi Electric Corporation, World Dryer, Bobrick Washroom Equipment, and TOTO Ltd. The leading brands are opening exclusive stores for special products. The companies are also promoting, differentiating, and selling limited editions to increase their visibility and brand awareness in the market.