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市場調査レポート
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1445428

拡張分析: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Augmented Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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拡張分析: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

拡張分析市場規模は2024年に232億7,000万米ドルと推定され、2029年までに802億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に28.09%のCAGRで成長します。

拡張分析- 市場

主なハイライト

  • 機械学習と自然言語作成を使用してデータの準備、データの検出、洞察の共有を自動化することは、拡張分析と呼ばれます。ビジネスインテリジェンスツールに人工知能を組み込んで、市民データサイエンティストやその他のビジネスユーザーの分析作業を促進します。
  • 企業データの複雑化により、拡張分析の導入率は劇的に増加しています。このプロセスは複雑になるにつれて時間がかかり、人工知能により分析の実行速度と精度が向上します。
  • 自動化された洞察は、強化された分析を利用して生成されます。これらの自動化された洞察は、企業の業績と全体的なブランドの健全性を評価し、成長の可能性と領域を見つけ、市場の競合商品に関してブランドがどのような立場にあるのかを包括的に把握するために使用できます。これらの各要素は、企業計画の形成に役立ちます。
  • さらに、強化された分析では、包括的なデータの組み合わせを調べることで、生産に影響を与える要素を特定できます。拡張分析を使用すると、ビジネスユーザーは問い合わせに対する答えを迅速かつ簡単に見つけることができます。データアナリストが空白を埋めるまで、それほど長く待つ必要はありません。
  • 自然言語処理(NLP)と会話型分析は、強化された分析の2つのコンポーネントであり、市民データサイエンティストなどの技術レベルの低い専門家がデータや洞察を操作して、市場の拡大を妨げる可能性のあるビジネスへの推奨事項を提供できるようにします。
  • COVID-19感染症のパンデミックにより、即座に効果的なソリューションが必要となり、その結果、拡張分析などのAIモデルとテクノロジーへの革新的なアプローチが必要となり、その結果、市場の収益が増加しました。

拡張分析市場の動向

小売部門は予測期間中に大幅な成長が見込まれる

  • 店内のすべてのセキュリティカメラから収集されたデータ、ソーシャルメディアデータ収集、消費者の洞察、履歴データとの相関関係を分析する拡張分析により、小売eコマースプロセスに関する重要な洞察が得られます。これにより、洞察を迅速に得ることができます。これは、ビジネスデータにスケール、スピード、効率性を与える人工知能(AI)を統合することによって可能になります。
  • 今日の小売業者が成功したいのであれば、顧客をより明確に重視する必要があります。消費者はシンプルなショッピング体験を求めています。したがって、今日のマーケティングは適切で対象を絞ったものでなければなりません。すべての顧客は、独自の購買習慣を持つ個人として扱われる必要があります。小売業者は、拡張分析を利用して、購買習慣や顧客のコメントなどの情報を収集するデータの洞察に応じてパーソナライズできるマルチレベルの賞を作成できます。これは、販売者が顧客のために、より焦点を絞ったビジネス戦略を作成するのに役立ちます。
  • 拡張知能システムを使用すると、エンドユーザー業界の上に小売テクノロジーを追加できます。小売業界のあらゆるレベルでの意思決定をサポートするために、組織はデータ準備、マシンベースのアルゴリズム、ディープラーニング、高度な分析、洞察発見のための自動化システムの確立に集中する可能性があります。
  • 小売業界では分析の導入は困難でしたが、最近では拡張分析ソリューションと統合されています。たとえば、店内の販売員は誰でも、売上を増やすためにできる最も重要なことをシステムに尋ねることができ、拡張分析とNLPのおかげで徹底的な応答を得ることができます。

北米が最大の市場シェアを持つと予想される

  • 人工知能(AI)がいつか人間の知能と競合できる、または人間の知能に完全に取って代わることができるだろうという市場の受け入れは、過去数年間の北米におけるAIおよび機械学習テクノロジーの急速な導入率によって促進されています。
  • 最新のインフラストラクチャ、多額の資金調達機会、多くの業界にわたる多様な顧客ベース、イノベーションをサポートする環境、高度なスキルを持つ労働力の利用可能性が、拡張分析ソフトウェアとサービスの出現を促進する要因です。
  • データユーザーは、いくつかの無計画で時間のかかる繰り返しの作業を強いられていました。 AIにより、これらの作業の自動化とリアルタイムでの完了が可能になり、人間の生産性が大幅に向上しました。米国地域の製造業者間の競合が激しいため、生産性の最大化は、米国地域の企業が利益を向上させ、全体の収入を押し上げるのに役立ちます。
  • 拡張分析を使用することにより、地域のアナリストは、最も多くの時間を費やすデータクレンジングに早くから多くの時間を費やすのではなく、分析に集中できます。これにより効率が向上し、米国とカナダの企業に競争上の優位性が与えられます。

拡張分析業界の概要

拡張分析市場には適度な競争があり、有力なプレーヤーが少数存在します。現在、一部のプレーヤーが市場シェアの点で市場を独占しています。しかし、分析サービスの進歩により、新興国全体で新興企業が市場での地位と商業的フットプリントを拡大しています。多数の新規参入者が存在するため、市場は予測期間を通じて細分化が始まると予測されています。競争力を獲得するために、プレーヤーは製品の革新に集中しています。

2023年 1月、QlikTech International ABはTalendの買収を発表しました。提案された統合により、クラウドに依存しない独自のポートフォリオが提供され、顧客が最も差し迫ったデータ統合、変換、ガバナンスのニーズに対処し、業界との包括的で補完的な機能を提供できるようになります。リアルタイムデータとアプリケーションの統合、データガバナンス、データ品質、変換、分析、人工知能、機械学習にわたる最先端のソリューションを提供します。

2022年 5月、Salesforce, Inc.は、ユーザーが企業レベルでTableauのメリットをすべて享受できる最も迅速かつ簡単な方法であるTableau Cloudを発表しました。このサービスは、以前はTableau Onlineとして知られていたサービスの次期バージョンであり、誰でもデータに基づいて洞察を見つけ、意思決定を行うために使用できる、直感的で強力で使いやすい分析ツールを提供することで、生産性を向上させるイノベーションを提供します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • テクノロジーのスナップショット

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 複雑なビジネスデータに対応する需要の増加
    • ビジネスインテリジェンスツールの大規模な導入
  • 市場抑制要因
    • 人間の知能の代替による抵抗

第6章 市場セグメンテーション

  • デプロイメント別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • テレコム&IT
    • 小売り
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • メディアとエンターテイメント
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Microsoft Corporation
    • QlikTech International AB
    • IBM Corporation
    • Salesforce.com inc.
    • SAP SE
    • SAS Institute, Inc.
    • TIBCO Software Inc.
    • Sisense Inc.
    • ThoughtSpot Inc.
    • MicroStrategy Inc.
    • GoodData Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 66629

The Augmented Analytics Market size is estimated at USD 23.27 billion in 2024, and is expected to reach USD 80.25 billion by 2029, growing at a CAGR of 28.09% during the forecast period (2024-2029).

Augmented Analytics - Market

Key Highlights

  • Automating data preparation, data discovery, and insight sharing using machine learning and natural language creation is called augmented analytics. It incorporates artificial intelligence into business intelligence tools to facilitate the work of citizen data scientists and other business users in analytics.
  • The adoption rates of augmented analytics have dramatically increased due to the growing complexity of company data. The process becomes time-consuming as it becomes more complicated, and artificial intelligence improves the speed and precision with which the analysis is carried out.
  • Automated insights are produced with the aid of enhanced analytics. These automated insights can then be used to evaluate a company's performance and general brand health, find growth possibilities and areas, and develop a comprehensive picture of where the brands stand regarding competing goods on the market. Each of these elements helps to form a corporate plan.
  • Moreover, enhanced analytics can identify the elements affecting your production by examining comprehensive data combinations. With augmented analytics, business users may quickly and easily find answers to their inquiries. They won't have to wait much longer for data analysts to fill in the blanks.
  • Natural Language Processing (NLP) and conversational analytics are two components of enhanced analytics that allow less technical specialists, such as citizen data scientists, to interact with the data and insights to provide recommendations for the business, which may impede market expansion.
  • The COVID-19 pandemic necessitated effective solutions instantly, which in turn necessitated innovative approaches to AI models and technology, such as augmented analytics, resulting in revenue growth in the market.

Augmented Analytics Market Trends

Retail Sector is Expected to Have a Significant Growth During the Forecast Period

  • With analysis of the data collected from all in-store security cameras, social media data collection, consumer insights, and correlation with historical data, augmented analytics gives critical insights into the retail e-commerce processes. This allows insights to be produced quickly. This is made possible by integrating artificial intelligence (AI), which gives business data the power of scale, speed, and efficiency.
  • Today's retailers must have a sharper emphasis on the client if they want to succeed. Consumers want simple shopping experiences. Therefore today's marketing must be pertinent and targeted. Every customer needs to be treated as an individual with unique buying habits. Retailers can create multi-level awards that can be personalized depending on data insights that gather information such as purchase habits, customer comments, etc., utilizing augmented analytics. This can help merchants create more focused business strategies for their customers.
  • With augmented intelligence systems, retail technology can be added on top of end-user industries. To support decision-making at all levels of the retail industry, organizations might concentrate on establishing automated systems for data preparation, machine-based algorithms, deep learning, advanced analytics, and insight discovery.
  • Analytics adoption has been difficult in the retail sector, but it has recently been merged with augmented analytics solutions. For instance, any in-store salesperson can ask the system for the top things they can do to increase sales and receive a thorough response thanks to augmented analytics and NLP.

North America is Expected to Have the Largest Market Share

  • The market's acceptance that artificial intelligence (AI) would someday be able to compete with or entirely replace human intelligence has been spurred by the rapid adoption rates of AI and machine learning technologies in North America over the past several years.
  • Modern infrastructure, large funding opportunities, a diverse customer base across many industries, a supportive environment for innovation, and the availability of a highly skilled workforce are the factors driving the emergence of augmented analytics software and services.
  • Data users were forced to perform several mindless, time-consuming, repetitive chores. AI has enabled automating and completing these jobs in real time, greatly enhancing human productivity. Productivity maximization can assist firms in the United States region in obtaining improved profits, boosting their overall income, given the region's fierce competition among manufacturers.
  • By using augmented analytics, the regional analyst may concentrate on the analysis rather than spending a lot of time earlier on data cleansing, which takes up the most time. This increases efficiency, giving businesses across the United States and Canada a competitive advantage.

Augmented Analytics Industry Overview

The augmented analytics market is moderately competitive and has a few significant players. Some of the players now control the market in terms of market share. Yet, new firms are growing their market position and commercial footprint throughout emerging economies due to the progress in analytical services. Due to the significant number of new entrants, the market is projected to begin to fragment throughout the forecast period. To obtain a competitive edge, the players are concentrating on product innovation.

In January 2023, QlikTech International AB announced its acquisition of Talend, where the proposed combination would deliver a unique, cloud-independent portfolio to help customers address their most pressing data integration, transformation, and governance needs and provide comprehensive and complementary capabilities with industry-leading solutions across real-time data and application integration, data governance, data quality, transformation, analytics, artificial intelligence, and machine learning.

In May 2022, Salesforce, Inc. announced Tableau Cloud, the quickest and simplest way for users to get all of Tableau's benefits at a corporate level. The service, the next iteration of what was formerly known as Tableau Online, offers innovations to increase productivity by providing intuitive, potent, and easy-to-use analytical tools that anybody can use to find insights and make decisions supported by data.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand to Cater Complex Business Data
    • 5.1.2 Huge Adoption of Business Intelligence Tools
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Resistance Due to Replacement of Human Intelligence

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 BFSI
    • 6.2.2 Telecom & IT
    • 6.2.3 Retail
    • 6.2.4 Healthcare
    • 6.2.5 Manufacturing
    • 6.2.6 Media & Entertainment
    • 6.2.7 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Microsoft Corporation
    • 7.1.2 QlikTech International AB
    • 7.1.3 IBM Corporation
    • 7.1.4 Salesforce.com inc.
    • 7.1.5 SAP SE
    • 7.1.6 SAS Institute, Inc.
    • 7.1.7 TIBCO Software Inc.
    • 7.1.8 Sisense Inc.
    • 7.1.9 ThoughtSpot Inc.
    • 7.1.10 MicroStrategy Inc.
    • 7.1.11 GoodData Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS