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市場調査レポート
商品コード
1433773

インタラクティブキオスク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Interactive Kiosk - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 135 Pages | 納期: 2~3営業日

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インタラクティブキオスク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

インタラクティブキオスクの市場規模は、2024年に296億3,000万米ドルと推定され、2029年までに379億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年~2029年)中に5.06%のCAGRで成長する見込みです。

インタラクティブキオスク-市場

COVID-19パンデミックにより、いくつかの地域の保健当局は人々に症状がある場合は仕事を休むよう勧告しており、事業活動が停滞しています。

主なハイライト

  • インタラクティブキオスクは、情報へのアクセスを提供する特殊なハードウェアとソフトウェアを備えたコンピュータ端末です。通信、教育、小売、旅行および観光、銀行、金融機関、食品・飲料業界など、いくつかのエンドユーザーアプリケーションで使用されています。
  • 例えば、2018年10月の中国民用航空局によると、中国は上海の虹橋に顔認識技術を活用した飛行機と手荷物のチェックイン、保安検査、搭乗を行う完全自動セルフサービスキオスクを導入しました。
  • エンドユーザーは、サービスがよりパーソナライズされ、効率的になることを期待しています。テクノロジーが日々の活動のあらゆる分野に拡大し続ける中、いくつかの企業がこのインタラクティブなテクノロジーで顧客を引き込むことで情勢を変えています。たとえば、Yum China Holdingsは、中国の杭州(上海近郊)に新しいレストランコンセプト「KPRO by KFC」を立ち上げ、店舗内に顔認識と画面での支払いを備えた自立型注文キオスクを設置しました。
  • 空港当局はチェックインなどの一部のエリアで常に混雑の問題に直面しており、当局の監視が困難になっています。関西空港、関西国際空港(KIX)、および大阪国際空港(ITAMI)は、SITAと協力して、SITAのインテリジェントチェックインキオスク KATEの試験運用を行っています。 KATEは、チェックインの列を減らすために、空港内の混雑したエリアに自動的に移動します。

インタラクティブキオスク市場の動向

便利で使いやすいショッピング環境への需要の高まり

  • 顧客が実店舗に来店するよりもオンラインショッピングに移行しているため、便利でユーザーフレンドリーなショッピング環境へのニーズが高まっており、インタラクティブキオスク市場の成長を推進しています。
  • Raydiant State of Consumer Behavior 2021調査によると、回答者の46%が、選択肢があればオンラインではなく店舗で買い物をすると回答しました。回答者の10人中6人は、店内でのエクスペリエンスが1つ劣っていたため、その小売店を永久に放棄しました。約3分の2(65%)が、店内での良い体験によりオンラインの小売店で買い物をする可能性が高くなると指摘しました(n=1,000)。
  • 店頭でのポジティブなエクスペリエンスに重要な要素としては、製品の入手可能性と多様性(33%)、サービスの品質(31%)、店舗のレイアウトと製品の構成(14%)、健康と安全に関する製品(10%)、チェックアウト効率(6%)です。
  • キオスクなどのデジタルテクノロジーは、従来の広告チャネルよりも魅力的なエクスペリエンスを生み出すことができ、デジタルコンテンツは、適切なタイミングで適切な場所に適切なメッセージを表示することで、より文脈に即したものにすることができます。
  • キオスクは待っている列を減らすことでチェックアウトのエクスペリエンスを向上させます。キオスクは、衝動的な買い物の要件を満たすためのアップセルツールとしても機能し、顧客はキオスクを使用してオンラインで製品を検索し、その場で購入し、数分後には手元に届きます。

米国がかなりの市場シェアを保持すると予想される

  • 米国のインタラクティブキオスク市場は、これらのインタラクティブキオスクを採用するフードチェーンセンターや空港や港湾などの公共事業の数が増加しているため、予測期間を通じて成長傾向にあると予想されます。インタラクティブメディアは店舗でも重要な役割を果たし、ストップモーションのワークショップ、料理やヨガのクラスも計画されています。インタラクティブキオスクを使用すると、ユーザーは広大なスペースを移動し、ティータイムからワークショップまで、提供されるさまざまな体験の予約をすることができます。
  • さらに、インタラクティブキオスク市場の成長を促進するために、いくつかの民間組織によって多額の投資が行われています。栄養製品のオムニチャネル小売業者であるVitamin Shoppeは、ニュージャージー州エッジウォーターにあるイノベーションストアにVengo Labsのインタラクティブサンプリングテクノロジーを導入しました。これにより、製品、サービス、教育におけるテクノロジー主導のイノベーションが店内体験に組み込まれています。さらに、AustralisCapitalは子会社のCocoon Technology LLCを設立し、薬局向けのセルフサービスキオスク、Cocoon Technology LLCのポッドを構築して人件費を削減し、消費者エクスペリエンスを向上させています。
  • この地域では、米国における対話型キオスクの需要を形成するために、キオスクの設置、コラボレーション活動、合併・買収に対するさまざまな投資も行われています。また、革新的な都市の取り組みがこの地域の市場の成長を促進しています。
  • たとえば、2021年 5月、ヒューストン市議会はダウンタウンに125台のキオスクと、無料の公衆 WiFiと多言語でのコミュニケーションを含むガレリアの設置の承認について投票する予定でした。この提案では、キオスクに表示される広告からの収入の42%を市が受け取ることになっています。高さ8フィートのキオスクでは、広告に加えて地元の観光スポットや観光スポットに関する情報も提供される場合があります。

インタラクティブキオスク業界の概要

インタラクティブキオスク市場では、KIOSK Information System、Meridian、NCR Corporationなどの主要企業が存在するため、競争企業間の敵対関係が激化しています。これらの企業は、常に製品を革新し、消費者のニーズを予測して製品を考案する能力により、他のプレーヤーよりも競争上の優位性を得ることができます。研究開発、合併と買収、戦略的パートナーシップへの多額の投資により、企業は大幅な市場シェアを獲得しました。

  • 2021年1月 - MagnitはNCRコーポレーションと提携し、セルフサービスチェックアウトやキオスク、セルフスキャンシステム、人工知能とコンピュータービジョンに基づくビデオ分析システム、ロシア市場へのオンライン注文を処理するソリューションを含むソフトウェアなどの革新的なテクノロジーを導入しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度 - ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 市場促進要因
    • セルフサービス・インタラクティブキオスクに対する顧客の関心の高まり
    • クラウド技術の採用増加
    • 利便性とユーザーフレンドリーなショッピング環境に対する需要
  • 市場抑制要因
    • フィッシング攻撃と顧客データ・プライバシーの脅威の増加

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ATMキオスク
    • インフォメーション・キオスク
    • チケット販売キオスク端末
    • 患者対話型キオスク端末
    • 自動販売機
    • その他のキオスク端末
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • KIOSK Information Systems
    • NCR Corporation
    • Slabb Inc.
    • Shenzhen Zhengtong Electronics Co. Ltd
    • Source Technologies
    • Diebold Nixdorf, Incorporated
    • Embross Ltd
    • IER SAS
    • Meridian Kiosks LLC
    • RedyRef Interactive Kiosks
    • Advantech Co. Ltd

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 65043

The Interactive Kiosk Market size is estimated at USD 29.63 billion in 2024, and is expected to reach USD 37.92 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.06% during the forecast period (2024-2029).

Interactive Kiosk - Market

Due to the COVID-19 Pandemic, the Health authorities in several regions advise people to stay home from work if they have symptoms, slowing the business activity.

Key Highlights

  • An interactive kiosk is a computer terminal supplemented by specialized hardware and software that offers access to information. It is used in several end-user applications, such as communication, education, retail, travel and tourism, banking, financial institutions, food and beverage industries, etc.
  • For instance, according to the Civil Aviation Administration of China in October 2018, China deployed fully automated self-service kiosks at Shanghai's Hongqiao for flight and baggage check-in, security clearance, and boarding powered by facial recognition technology.
  • The end-users expect the service to be more personalized and efficient. As technology continues to expand into all areas of daily activity, several companies are shifting the landscape by engaging customers with this interactive technology. For instance, Yum China Holdings has launched a new restaurant concept, KPRO by KFC, in Hangzhou, China (near Shanghai), with a set of free-standing ordering kiosks in the stores that include facial recognition and payments into the screens.
  • The airport authorities constantly face crowding problems in some areas like check-in, which becomes difficult for the authorities to monitor. Kansai airports, Kansai International Airport (KIX), and Osaka International Airport (ITAMI) are working with SITA on a trial of KATE - SITA's intelligent check-in kiosk. KATE will automatically move into the congested areas in the airport to reduce check-in queues.

Interactive Kiosk Market Trends

Increased Demand for Convenient and User-Friendly Shopping Environment

  • With customers shifting to online shopping more than entering brick and mortar shops, there is an increasing need for a convenient and user-friendly shopping environment, driving the market's growth for interactive kiosks.
  • According to the Raydiant State of Consumer Behavior 2021 survey, 46% of respondents suggested that given a choice, they would instead shop in-store than online. Six in 10 respondents abandoned a retailer for good due to one poor in-store experience. About two-thirds (65%) pointed out that a positive in-store experience makes them more likely to shop with a retailer online (n=1,000).
  • Some of the aspects crucial for positive in-store experience included availability and variety of product (33%), quality of service (31%), store layout and organization of products (14%), health and safety products (10%), and checkout efficiency (6%).
  • Digital technologies, such as kiosks, can create a more engaging experience than traditional advertising channels, and digital content can be more contextually relevant by displaying the right message at the right moment in the correct location.
  • Kiosks help improve the checkout experience by reducing the queues. Kiosks can also function as an upselling tool for meeting impulsive shopping requirements, with customers using the kiosk to look up products online, purchase them then and there, and have them in hand a few minutes later.

United States is Expected to Hold the Significant Market Share

  • The US interactive kiosk market is expected to be on a growing trend throughout the forecast period, owing to the rising number of food chain centers and public utilities, including airports and seaports, which are adopting these interactive kiosks. Interactive media will also play an essential role at stores, with plans for stop-motion workshops, cooking and yoga classes. With interactive kiosks, users can navigate the massive space and book appointments for the various experiences on offer, from tea times to workshops.
  • Additionally, significant investments are being made by several private organizations to advance the growth of the Interactive Kiosk market. An omnichannel retailer of nutritional products, The Vitamin Shoppe has included Vengo Labs' interactive sampling technology in their innovation stores in Edgewater, New Jersey, which incorporates technology-driven innovations in products, services, and education into the in-store experience. Further, AustralisCapital forms subsidiary, Cocoon Technology LLC, which has built self-service kiosks for dispensaries, Cocoon Technology LLC's pods designed to reduce labor costs and improve the consumer experience.
  • The region has also witnessed various investments in installing kiosks, collaboration activities, and mergers and acquisitions to shape the demand for interactive kiosks in the United States. Also, innovative city initiatives are spurring market growth in the region.
  • For instance, in May 2021, Houston City Council was set to vote on approval of the installation of 125 kiosks downtown and the galleria that included free public WiFiand communication in multiple languages. The proposal has the city receiving 42% of the revenue from ads the kiosks are pitched to display. The 8-foot-tall kiosks may be providing information about local sights and attractions in addition to advertisements.

Interactive Kiosk Industry Overview

Competitive rivalry in the Interactive Kiosks market is high due to some key players like KIOSK Information System, Meridian, NCR Corporation, and many more. These companies can gain a competitive advantage over other players due to their ability to constantly innovate the products and come up with a product by forecasting the needs of their consumers. Hefty investments in research and development, mergers and acquisitions, and strategic partnerships have helped the companies to gain substantial market share.

  • January 2021 - Magnit partnered with NCR Corporation to introduce innovative technology such as self-service checkouts and kiosks, self-scanning systems, video analytics systems based on artificial intelligence and computer vision, and software, including solutions for processing online orders to the Russian market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Increasing Interest of Customers in Self-service Interactive Kiosks
    • 4.4.2 Increasing Adoption of the Cloud Technolog
    • 4.4.3 Demand for Convenience and User-Friendly Shopping Environment
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 Increased Threats of Phishing Attacks and Customer Data Privacy

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 ATM Kiosks
    • 5.1.2 Information Kiosks
    • 5.1.3 Ticketing Kiosks
    • 5.1.4 Patient Interactive Kiosks
    • 5.1.5 Vending Kiosks
    • 5.1.6 Other Kiosk Types
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Italy
      • 5.2.2.5 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 South Korea
      • 5.2.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles*
    • 6.1.1 KIOSK Information Systems
    • 6.1.2 NCR Corporation
    • 6.1.3 Slabb Inc.
    • 6.1.4 Shenzhen Zhengtong Electronics Co. Ltd
    • 6.1.5 Source Technologies
    • 6.1.6 Diebold Nixdorf, Incorporated
    • 6.1.7 Embross Ltd
    • 6.1.8 IER SAS
    • 6.1.9 Meridian Kiosks LLC
    • 6.1.10 RedyRef Interactive Kiosks
    • 6.1.11 Advantech Co. Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET