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市場調査レポート
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1433845

Insight as a Serviceアプリケーション:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Insight as a Service Application - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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Insight as a Serviceアプリケーション:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のInsight as a Serviceアプリケーションの市場規模は、2024年に59億9,000万米ドルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 20.78%で成長し、2029年までに154億米ドルに達すると予測されております。

Insight as a Serviceアプリケーション- マーケット

Insight as a Serviceアプリケーションはアクションプランを提供します。これはクラウドベースのサービスに似ており、企業に洞察を提供し、組織がビジネス目標を達成するためのアイデアを支援します。 SaaS製品は、洞察とともに分析を提供します。中小企業は、即時応答、迅速な意思決定、顧客満足度など、Insight as a Serviceのさまざまな利点により、Insight as a Serviceを積極的に採用しています。

主なハイライト

  • Insight as a Serviceアプリケーション市場の成長の主な要因は、顧客管理のニーズの高まりとともに、IOTとビッグデータ分析の増加です。企業は、ビッグデータを利用して自社の製品やサービスを販売するために顧客のインサイトを得ることができます。
  • 多くの中小企業は、意思決定や迅速な対応、顧客満足度の向上などの利点により、クラウドベースのInsight as a Serviceを採用しており、その結果、より迅速な収益成長が実現され、市場を牽引しています。
  • データのセキュリティ、安全性への懸念、データ統合の難しさが、この市場の成長を妨げています。

Insight as a Serviceアプリケーションの市場動向

BFSIは大幅な成長が期待される

  • BFSIセクターは、この市場で大幅な成長が見込まれています。新しいデジタルテクノロジー、顧客の期待の急速な変化、機敏な競合他社の出現により、銀行が今日のデジタル能力を備えた顧客を引き付け、維持し、アップセルすることがますます困難になってきています。
  • 銀行業務向けの顧客インテリジェンスと分析により、小売銀行はロイヤルティ、差別化、成長を促進する優れた顧客エクスペリエンスを生み出すことができます。銀行は、新規顧客を引き付けて獲得し、既存の顧客や市場セグメントを維持してより多くの販売を行い、運営コストを削減できます。
  • たとえば、TCSの銀行業務向けCustomer Intelligence & Insights(CI&I)は、小売銀行がより効率的かつスマートに運営しながら、製品中心の企業から顧客中心の企業に移行するのに役立ちます。 IT企業Mindtreeは、銀行や金融機関が顧客やユーザーとより良い関わりを持てるよう支援することに重点を置いています。

大きな成長が期待されるアジア太平洋

  • アジア太平洋は、予測期間中に大幅な成長を遂げると予想されており、予測期間中にInsight as a Serviceアプリケーション市場をリードすると予想されます。中国、インド、韓国を含むさまざまな経済におけるインターネットの普及とテクノロジーの発展が、この地域の高い成長に寄与していると考えられます。
  • この地域は、顧客エクスペリエンスを向上させ、事業運営を合理化するためにデータインサイトサービスに多額の投資が行われているため、近い将来さらに高い成長率で成長すると予想されています。この地域のさまざまな業界では、Insight as a Serviceテクノロジーを活用する能力が急速に成熟しています。 BFSI、小売および消費財、メディアおよび通信、サービス(インターネット企業を含む)など、この地域に属するデータ駆動型業界は、データ資産の高度な導入と活用をリードしています。
  • 日本、中国、インドなどの国々は経済の改善により進出しており、地域市場の成長を支えることになります。さらに、地域全体で工業化が加速しており、この地域の市場の成長を促す重要な原動力となっています。この地域では政府によるICT支出が増加しており、市場の機会がさらに増加し??ています。

Insight as a Serviceアプリケーション業界の概要

Insight as a Serviceアプリケーション市場は細分化されており、競争の激しい市場です。ソリューションには緊密な連携と知識の共有が必要なため、より優れたサプライチェーンの知識とつながりを持つベンダーが他の競合他社よりも優位に立つ傾向があります。市場では多くのコラボレーションが行われており、さらなる製品革新につながっています。

2023年 5月 - 生成型人工知能(AI)の時代において、大手エンタープライズナレッジグラフプラットフォームであるStardogは、Accenture Venturesを通じてAccentureから戦略的投資を受けました。 Stardogを使用すると、組織はデータをさらに活用し、データからより多くの価値を引き出すことができます。企業はStardog Enterprise Knowledge Graphを利用して、現実世界のコンテキストを機械で読み取り可能にするため、企業データの統合と統合を向上させます。基礎となるデータを変更することなく概念を際限なくリンクできるナレッジグラフの機能により、テーブルを結合することでデータを統合するのではなく、データを統合することができます。データを統合するこの機能のおかげで、会社全体に柔軟なデータ層が作成され、データサイロの接続にも役立ちます。

2022年 10月 - すべてのデータ型、ワークロード、開発手法をサポートする世界トップのコンバージェントデータベースの最新バージョンであるOracle Database 23c BetaがOracleからリリースされました。 Oracle Database 23c(コード名「App Simple」)は、アプリケーション開発の合理化に重点を置いています。 Oracle Database 23cで導入されたJSONリレーショナルデュアリティ技術は、リレーショナルデータベースがデータを格納する方法とアプリケーションがデータを表現する方法との間の不一致を解決するための画期的なイノベーションです。 JSON Relational Dualityによってアプリケーション開発が容易になり、データをリレーショナルテーブルとアプリケーションに適したJSONドキュメントの両方として使用できるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因・抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • ビッグデータとIoTの導入拡大
    • 顧客エンゲージメントの増加
  • 市場抑制要因
    • データセキュリティと安全性への懸念
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 導入形態別
    • パブリッククラウド
    • プライベートクラウド
    • ハイブリッドクラウド
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • IT・通信
    • ヘルスケア
    • 小売
    • エネルギー
    • その他のエンドユーザー業界
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • Accenture PLC
    • IBM Corporation
    • Dell EMC
    • Deloitte Touche Tohmatsu Limited
    • GoodData Corporation
    • Capgemini SE
    • SmartFocus Limited
    • Zephyr Health Inc.
    • NTT Data Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66558

The Insight as a Service Application Market size is estimated at USD 5.99 billion in 2024, and is expected to reach USD 15.40 billion by 2029, growing at a CAGR of 20.78% during the forecast period (2024-2029).

Insight as a Service Application - Market

The insight as a service application provides action plans, and it is similar to cloud-based services, which provide insights to business corporations and also help organizations with ideas to achieve their business goals. SaaS offerings provide analytics, along with insights. SMEs are heavily adopting insights as a service owing to various advantages of insight as a service such as immediate response, quick decision making, customer satisfaction, etc.

Key Highlights

  • The major factor responsible for the growth of insight as a service application market is increasing IOT and big data analytics, along with the growing need for customer management. Companies are able to get customer insights in order to sell their products and services with the help of big data.
  • Many small and medium scale enterprises are adopting cloud-based insight-as-a-service due to the advantages such as improved decision making and quick response, customer satisfaction, which result in faster growth in revenue, thereby driving the market.
  • Data security, safety concern, and difficulty in data integration are hindering the growth of this market.

Insight as a Service Application Market Trends

BFSI Expected to Have Significant Growth

  • BFSI sector is expected to have significant growth for this market. Due to new digital technologies, rapid changes in customer expectations, and emerging agile competitors, it is increasingly becoming difficult for banks to attract, retain, and upsell today's digitally empowered customers.
  • Customer intelligence and analytics for banking enables retail banks to create exceptional customer experiences that drive loyalty, differentiation, and growth. Banks can attract and acquire new customers, retain and sell more to current customers, and market segments, and drive operational costs down.
  • For instance, TCS's Customer Intelligence & Insights (CI&I) for Banking helps retail banks transition from product-centric to customer-centric enterprises, while running leaner and smarter. IT Company Mindtree is focused on helping banks and financial institutions to better engage with customers and users.

Asia-Pacific Expected to Have Significant Growth

  • Asia-Pacific is expected to witness significant growth over the forecast period and is anticipated to lead the Insight as a service application market over the forecast period. Increasing internet penetration coupled with developing technology in various economies, including China, India, and South Korea, can be attributed to high growth in this region.
  • This region is expected to grow at a higher rate in the near future due to large investments being made in the data insights services to make better customer experiences and streamline the business operations. Various Industry verticals across the region are fast maturing in their aptitudes to leverage Insights-as-a-Service technology. Data-driven industries belonging to this region such as BFSI, retail & consumer goods, media & communications, and services (including Internet companies) are leading in high adoption and capitalization of their data assets.
  • Countries such as Japan, China, and India are advancing due to the improving economy, which will support the growth of the regional market. Furthermore, spurting industrialization across the region is acting as a critical driving force driving the growth of the market in the area. There is a rise in ICT expenditure by the government in this region, further leading to more opportunity for the market.

Insight as a Service Application Industry Overview

The insight as a service application market is fragmented and is a highly competitive market. Since the solutions require close collaboration and knowledge sharing, vendors with better supply chain knowledge and connections tend to gain an edge over other competitors. There are many collaborations taking place in the market, further leading to product innovations.

May 2023 - In this era of generative artificial intelligence (AI), Stardog, a leading enterprise knowledge graph platform, received a strategic investment from Accenture through Accenture Ventures. Stardog enables organizations to do more with and extract more value from their data. Businesses utilize Stardog Enterprise Knowledge Graphs to improve the integration and unification of their enterprise data because they enable real-world context to be machine-readable. The ability of a knowledge graph to endlessly link concepts - without altering the underlying data - allows for data to be unified rather than integrated by joining tables. A flexible data layer is created across the entire company thanks to this ability to unify data, which also helps to connect data silos.

October 2022 - The most recent version of the top convergent database in the world, Oracle Database 23c Beta, which supports all data types, workloads, and development methodologies, was released by Oracle. Oracle Database 23c, code-named "App Simple," focuses on streamlining application development. The JSON Relational Duality technique, which Oracle Database 23c introduces, is a ground-breaking innovation for resolving the discrepancy between how relational databases store data and how applications express it. Application development is made easier by JSON Relational Duality, which enables data to be used as both relational tables and application-friendly JSON documents.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Increasing Adoption of Big Data and IoT
    • 4.3.2 Increasing Customer Engagement
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Data Security and Safety Concerns
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Deployment Mode
    • 5.1.1 Public Cloud
    • 5.1.2 Private Cloud
    • 5.1.3 Hybrid Cloud
  • 5.2 By End-user Industry
    • 5.2.1 BFSI
    • 5.2.2 IT & Telecom
    • 5.2.3 Healthcare
    • 5.2.4 Retail
    • 5.2.5 Energy
    • 5.2.6 Other End-user Industries
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Oracle Corporation
    • 6.1.2 Accenture PLC
    • 6.1.3 IBM Corporation
    • 6.1.4 Dell EMC
    • 6.1.5 Deloitte Touche Tohmatsu Limited
    • 6.1.6 GoodData Corporation
    • 6.1.7 Capgemini SE
    • 6.1.8 SmartFocus Limited
    • 6.1.9 Zephyr Health Inc.
    • 6.1.10 NTT Data Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS