市場調査レポート
商品コード
1443915
オーガニックパーソナルケア製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Organic Personal Care Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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オーガニックパーソナルケア製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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オーガニックパーソナルケア製品市場規模は、2024年に197億9,000万米ドルと推定され、2029年までに281億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.27%のCAGRで成長します。
皮膚の炎症、アレルギー、くすみなどの病気を引き起こす、パーソナルケア製品に含まれる化学物質の副作用に関する懸念が高まっており、オーガニックスキンケア製品の需要が高まっています。その一方で、消費者はオーガニックや天然成分の方が人間の健康や環境にとって安全であると考えています。したがって、多くのパーソナルケア製品会社は、合成化学物質を天然および有機成分に置き換えています。この傾向により、ナチュラルおよびオーガニックのパーソナルケア製品の需要が高まっています。合成化粧品を長期間使用すると、刺激、ホルモンバランスの乱れ、毒性など、さまざまな健康上の問題を引き起こす可能性があります。しかし、植物エキスや天然オイルなどのオーガニック成分で作られた化粧品は肌に害はありません。
この要因により、消費者の好みは合成スキンケア製品からオーガニック製品へと移りました。この関心の高まりを利用するために、市場のメーカーは幅広いオーガニックスキンケア製品を導入することで、自社の製品提供を刷新し、拡大しています。これらのオーガニック製品には、植物ベースのクリーンラベル成分が含まれており、「オーガニック」、「ビーガン」、「ナチュラル」、「化学物質不使用」、「動物実験不使用」などの謳い文句が記載されています。
インターネットの急速な普及は、小売eコマースWebサイトやソーシャルメディアプラットフォームの出現と相まって、オーガニック化粧品の製造と流通にパラダイムシフトをもたらしました。市場関係者は、顧客に影響を与え、広告主やマーケティング担当者がブランドに関する会話をデジタル領域に移行することを奨励するためにソーシャルメディアマーケティングを採用しています。ソーシャルメディアは、ブランドにとって自社製品を紹介するためのプラットフォームとしてますます重要になっています。ソーシャルメディアの投稿は、世界中の幅広い潜在顧客にリーチし、特にオーガニックパーソナルケア業界で話題を生み出すことができます。ロレアルやエスティローダーなどの大手ブランドは、オーガニックパーソナルケア製品を使用する利点について消費者を教育し、製品の発売を促進し、チュートリアルやプロモーションキャンペーンで消費者を引き付けるために、Facebook、Instagram、YouTubeに注目しています。
さらに、オーガニックパーソナルケア製品を選ぶ消費者は、購入を決定する前に、推奨事項、ソーシャルメディア上のユーザーのコメント、専門ブロガーの投稿、有名人の推薦などの形で製品レビューや他の消費者の意見を考慮する傾向があります。したがって、ソーシャルメディアの影響力の増大は、デジタル技術の進歩と相まって、今後数年間で市場の成長を促進すると考えられます。
アジア太平洋は、オーガニックパーソナルケア製品市場において大きな可能性を秘めています。科学的にオーガニックであることが証明され、天然成分を含む製品に対する消費者の嗜好が高まっているため、市場では大きな需要が見られました。「コスモス」や「ネイチャー」などの世界の認証機関によると、インドはアジア全土でオーガニックパーソナルケア製品の著名な市場の一つとして浮上しています。これは、パーソナルケア製品に使用される化学物質や合成成分(パラベン、フタル酸エステル、プロピレングリコール、ホルムアルデヒドなど)の有害な影響について消費者が認識しているためです。
さらに、オーガニックヘアオイルセグメントは、フケ防止や頭皮の問題などのヘアケアへの関心の高まりにより、インド、日本、中国などのアジア諸国で人気が高まっています。消費者の頭皮問題に対する意識の高まりは、オーガニックで化学物質を含まない頭皮ケア製品に対する大きなニーズを反映しています。上記の要因は、可処分所得の増加、労働力における女性の数の増加、人口の高齢化と相まって、この地域全体のオーガニックヘアケア製品市場を推進しています。例えば、中国国家統計局によると、2021年の中国の都市部世帯の1人当たり年間可処分所得は約4万7,412元となり、2018年の3万9,251元から増加しました。したがって、個人の衛生意識の高まり、厳しい状況となっています。気候条件や合成パーソナルケア製品の悪影響が、アジア太平洋地域全体で調査対象となっている市場を牽引しています。
The Organic Personal Care Products Market size is estimated at USD 19.79 billion in 2024, and is expected to reach USD 28.10 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.27% during the forecast period (2024-2029).
Growing concerns regarding the side effects of chemicals in personal care products, which lead to ailments such as skin irritation, allergies, and dullness, fuel the demand for organic skincare products. On the other hand, consumers consider organic and natural ingredients safer for human health and the environment. Thus, many personal care product companies are replacing synthetic chemicals with natural and organic ingredients. This trend is driving the demand for natural and organic personal care products. Prolonged use of synthetic cosmetics may cause various health issues, such as irritation, hormonal imbalance, and toxicity. However, cosmetic products made of organic ingredients, such as plant extracts and natural oils, are not harmful to the skin.
This factor has resulted in a shift in preference from synthetic skincare products to organic products among consumers. To capitalize on this growing interest, the manufacturers in the market are revamping and expanding their product offerings by introducing a wide range of organic skincare products. These organic products contain plant-based, clean-label ingredients, with claims such as being "organic", "vegan", "natural", "chemical-free", and "cruelty-free".
The rapid penetration of the internet, combined with the emergence of retail e-commerce websites and social media platforms, has provided a paradigm shift in organic cosmetic product manufacturing and distribution. Market players are embracing social media marketing to influence customers and encourage advertisers and marketing practitioners to shift their brand conversations to the digital domain. Social media has become an increasingly important platform for brands to showcase their products. Social media posts can reach a wide range of potential customers across the globe and generate buzz, particularly in the organic personal care industry. Leading brands, such as L'Oreal and Estee Lauder, have turned to Facebook, Instagram, and YouTube to educate consumers about the benefits of using organic personal care products, promote product launches, and engage their consumers with tutorials and promotional campaigns.
Furthermore, consumers opting for organic personal care products tend to consider product reviews and other consumers' opinions in the form of recommendations, user comments on social media, posts from expert bloggers, or celebrity endorsements before making their purchase decision. Thus, the growing influence of social media, coupled with digital technological advancements, is likely to augment the growth of the market over the coming years.
Asia-Pacific holds great potential in the organic personal care products market. The market witnessed significant demand due to the rising consumer preference for products that are scientifically proven to be organic and contain natural ingredients. According to global certification bodies like "Cosmos" and "Nature", India has emerged as one of the prominent markets for organic personal care products across Asia. This is due to the awareness among consumers regarding the harmful effects of chemicals and synthetic ingredients (like parabens, phthalates, propylene glycol, and formaldehyde) used in personal care products.
Furthermore, the organic hair oil segment is gaining popularity across Asian countries like India, Japan, and China due to rising haircare concerns, with claims such as anti-dandruff prevention and scalp problems. The growing awareness among consumers about scalp issues reflects a huge need for organic and chemical-free scalp care products. The abovementioned factors, coupled with increasing disposable income, the rising number of women in the workforce, and the aging population, drive the organic hair care products market across the region. For example, according to the National Bureau of Statistics of China, in 2021, the annual per capita disposable income of urban households in China amounted to approximately CNY 47,412, an increase from CNY 39,251 in 2018. Hence, the increased personal hygiene awareness, harsh climatic conditions, and the adverse effects of synthetic personal care products are driving the market studied across the Asia-Pacific region.
The organic personal care products market is highly competitive, with the presence of regional and global players. L'Oreal SA, Beiersdorf AG, and Korres Natural Products SA are some of the key players dominating the market. Major companies are investing heavily in R&D to introduce organically sourced product ranges in the market to address the growing demand from consumers. Product innovation is the most adopted strategy by key players operating in the market, followed by expansions and mergers and acquisitions.