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市場調査レポート
商品コード
1433814

ホームテキスタイル:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Home Textile - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ホームテキスタイル:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ホームテキスタイル市場規模は2024年に1,257億4,000万米ドルと推定され、2029年には1,591億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4%以上で成長する見込みです。

Home Textile-Market

同産業は、住宅リフォームへの消費支出の増加、住宅不動産の増加、家庭用家具へのファッション感度の高まりを原動力に着実な成長を遂げています。米国と欧州は家庭用繊維製品輸入の50%以上を占める最大消費国であり、インド、中国、パキスタンなどが主要供給国です。パンデミック(世界的大流行)時には、すべての国がサプライチェーンを制限したため、この時期の家庭用繊維製品市場の成長に直接的な影響を及ぼしました。各国が制限を解除した後、市場はパンデミック以前の状態に戻った。

政府による市場への注目の高まりと有利な規制政策が、市場混乱の主な要因のひとつであると予想されます。このような支援は市場への投資の増加につながり、市場開拓をさらに強化しています。世界のホームテキスタイル市場は、物流コストの高さからかなりの課題に直面すると予想されます。不動産市場の成長も、住宅リフォームへの消費支出の増加とともに、市場成長の原動力になると予想されます。スマートホームの人気の高まりと世界のインフラ整備の進展は、予測期間中に市場を牽引すると予想される主な要因です。さらに、住宅や商業空間のインテリアデザインの変化もホームテキスタイル市場を後押ししています。

ホームテキスタイル市場の動向

ベッドリネンとベッドスプレッドセグメントが市場最大の成長セグメント

不動産業界はここ数年高い成長を遂げており、住宅建設額は増加しています。住宅数の増加に伴い、ホームテキスタイルの需要も増加し、ベッドリネン(ベッドカバー、毛布、マットレス、マットレスカバー、枕、羽毛布団、布団カバー、ベッドカバーなど)の需要が高まります。さらに、リフォームやDIYといった住宅改修活動への家計支出の増加も、ホームテキスタイル市場を牽引する重要な要因となっています。急速な都市化、住宅開発の増加、可処分所得の増加は、住宅着工の増加や住宅リフォームプロジェクトへの強い関心の原因であり、これらはホームテキスタイルのいくつかの促進要因となっています。

アジア太平洋地域は世界のホームテキスタイル市場の急成長地域である

アジア太平洋地域は世界人口の約60%を占める。アジア太平洋地域はホームテキスタイル製品の生産と輸出の主要地域であり、ホームテキスタイル製品を消費しています。インド、中国、パキスタンといった国々は、アジア太平洋地域で最大のホームテキスタイル市場のひとつです。アジア太平洋地域の住宅ブーム、ホームテキスタイルのファッション動向の高まり、欧米経済の需要回復といった要因が、ホームテキスタイルの世界的成長を牽引しています。アジア太平洋地域の堅調な成長率を牽引している主な要因には、一人当たり支出の急増、市場における潜在的消費者の利用可能性、地域の主要企業による投資の増加、消費者のライフスタイルの改善などがあります。これらの要因も、同市場におけるホームテキスタイルの需要を押し上げています。eコマースの成長も相まって、世界中でホームテキスタイルの販売が増加しています。人々は自宅で快適にホームテキスタイルを購入するためにeコマースを利用しています。eコマースショッピングに対する顧客の傾向の変化が、世界中でホームテキスタイルの成長に拍車をかけています。

ホームテキスタイル産業の概要

ホームテキスタイル市場は適度に細分化されています。本レポートでは、世界のホームテキスタイル市場で事業を展開する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアの面では、現在いくつかの大手企業が市場を独占しています。しかし、需要は消費者の所得によって左右されます。大手企業は、大量仕入れ、幅広い製品、効果的なマーチャンダイジングとマーケティングで競争しています。小規模企業は、市場セグメントに焦点を当て、製品の深さと優れた顧客サービスによって競争します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 住宅用不動産の増加が市場を牽引
    • eコマースの成長が市場を牽引
  • 市場抑制要因
    • 消費者の嗜好の変化が市場の成長を抑制
    • 原材料コストの上昇が市場の成長を抑制
  • 市場機会
    • 顧客のニーズに合わせたカスタマイズ製品
    • 製品販売のためのオンラインプラットフォームが市場成長の好機に
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場における技術革新に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ベッドリネン・ベッドスプレッド
    • バス/トイレ
    • キッチンリネン
    • 椅子張り・カーテン
    • フロア
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
    • 南米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Welspun Group
    • Spring Global
    • Ralph Lauren
    • Trident Group
    • New Sega Home Textiles
    • Shenzhen Fuana Household Products Co, Ltd.
    • Bed Bath & Beyond
    • IKEA System B.V.
    • Franco Textiles
    • H&M Home
    • Marvic Textiles
    • Others*

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 66204

The Home Textile Market size is estimated at USD 125.74 billion in 2024, and is expected to reach USD 159.12 billion by 2029, growing at a CAGR of greater than 4% during the forecast period (2024-2029).

Home Textile - Market

The industry is witnessing steady growth driven by rising consumer spending on home renovation, growing residential real estate, and fashion sensitivity toward household furnishing. The United States and Europe are some of the biggest consumers, constituting more than 50% of the home textiles imports, with countries such as India, China, and Pakistan being the key suppliers. During the pandemic, all countries restricted their supply chain, which had a direct effect on the growth of the home textile market during the period. After the countries lifted their restrictions, the market returned to its pre-pandemic status.

Rising focuses on the market by governments and favorable regulatory policies are expected to be one of the primary reasons for the market disruption. Such support has met with growth in investments in the market, further strengthening development. The global home textile market is expected to face considerable challenges from the high logistics cost. The growing real estate market, along with growing consumer spending on home renovation, is also expected to drive market growth. The increase in popularity of smart homes and the rise in infrastructural development around the world are key factors that are expected to drive the market during the forecast period. Additionally, change in the interior design of residential and commercial spaces is also boosting the home textile market.

Home Textile Market Trends

Bed Linen and Bed Spread Segment is the Largest Growing Segment in the Market

The real estate industry has witnessed high growth over the past few years, so the value of residential construction is increasing. As the number of houses increases, the demand for home textiles will also increase, boosting the demand for products such as bed linen, including bedspreads, blankets, mattresses, mattress covers, pillows, duvets, duvet covers, and bed covers. Furthermore, an increase in the spending of households on home improvement activities such as renovation and DIY improvements is also a key factor driving the Home textile market. Rapid urbanization, rise in residential development, and growing disposable income are responsible for increased housing starts and a strong interest in home renovation projects, which are some drivers for home textiles.

Asia Pacific Region is the Fastest Growing region Home Textile Market Across the Globe

Asia-Pacific accounts for approximately 60% of the global population. It is the dominant production and exporting region of home textiles products and consumes home textiles products. Countries such as India, China, and Pakistan are some of the largest home textiles markets in the Asia-Pacific region. Factors, such as the housing boom in Asia-Pacific, increasing fashion trends in home textiles, and demand recovery from Western economies, are driving the growth of home textiles globally. Key factors driving the robust growth rate of the Asia-Pacific region include surging per capita expenditure, availability of potential consumers in the market, increasing investments by major regional players, and improving lifestyles of consumers. These factors are also driving the demand for home textiles in the market. Coupled with the growth of e-commerce has fueled the rise of home textile sales across the globe. People use e-commerce to purchase home textiles in the comfort of their homes. The changing inclination of customers towards e-commerce shopping is fueling the growth of home Textiles across the globe.

Home Textile Industry Overview

The Home Textile Market is moderately fragmented. The report covers major international players operating in the Global Home Textile Market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, demand is driven by consumer income. Large companies compete through volume purchasing, breadth of products, and effective merchandising and marketing. Small companies focus on a market segment and compete through the depth of products and superior customer service. Some key players in the market are Welspun Group, Spring Global, Ralph Lauren, Trident Group, and IKEA System B.V.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Residential Real Estate will Drive the Market
    • 4.2.2 Growth of E-Commerce will Drive the Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Changing Consumer Preferences will Restrain the Growth of the Market
    • 4.3.2 Increasing Raw Material Costing will Restrain the Grorth of the Market
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Customized Products for the Customer Need
    • 4.4.2 Online Platform for Selling the Products Acts as an Opportunity for the Market to Grow
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights on Technology Innovation in the Market.
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Bed Linen and Bed Spread
    • 5.1.2 Bath or Toilet
    • 5.1.3 Kitchen Linen
    • 5.1.4 Upholstery and Curtains
    • 5.1.5 Floor
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Online
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 South America
    • 5.3.3 Europe
    • 5.3.4 Asia-Pacific
    • 5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concetration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Welspun Group
    • 6.2.2 Spring Global
    • 6.2.3 Ralph Lauren
    • 6.2.4 Trident Group
    • 6.2.5 New Sega Home Textiles
    • 6.2.6 Shenzhen Fuana Household Products Co, Ltd.
    • 6.2.7 Bed Bath & Beyond
    • 6.2.8 IKEA System B.V.
    • 6.2.9 Franco Textiles
    • 6.2.10 H&M Home
    • 6.2.11 Marvic Textiles
    • 6.2.12 Others*

7 MARKET OPPORTUNTIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US