市場調査レポート
商品コード
1403979

発酵食品・飲料:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Fermented Foods and Beverages - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 138 Pages | 納期: 2~3営業日

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発酵食品・飲料:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

発酵食品・飲料の市場規模は、現在の1兆8,300億米ドルから成長し、今後5年間でCAGR 6.70%を記録すると予測されています。

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主なハイライト

  • 発酵の過程で、原料マトリックスの成分にいくつかの化学変化が起こり、その結果、栄養特性と健康効果が改善された製品が生まれます。発酵乳、穀類、果物、野菜、肉、魚には、より高い生物活性分子含有量と抗酸化活性の向上が見られます。このため、市場関係者は自社製品に発酵果物や野菜を組み込んでいます。消費者の健康意識の高まりが機能性飲料の需要につながっています。菜食主義の動向の高まりと植物ベースの食生活への人々の傾倒は、発酵食品の市場需要を押し上げると予想されます。
  • 増加する人口の間で健康問題の有病率が高まっていることが、発酵食品の需要を促進すると予想されます。さらに、新興および主要市場プレーヤーによる技術革新の高まりと新たに強化された製品の発売が、予測期間中の市場を牽引すると思われます。さらに、小売およびeコマース販売の増加も市場を牽引しています。消費者はeコマース・サイトで様々な製品を手に入れることができます。
  • 利便性と複数の製品を利用できることも、市場の成長を後押ししています。例えば、2022年2月、英国のコンブチャブランドであるRemedyは、ラインナップに新フレーバーを追加することを発表しました。Remedy Kombucha Wild Berry」は当初、マルチパック(330ml×4本)形式でTesco限定で販売される(希望小売価格:5英ポンド)。また、「レメディ・コンブチャ・マンゴー・パッション」も同小売大手から発売されます。

発酵食品・飲料の市場動向

発酵食品・飲料の健康効果に関する意識の高まり

  • 消化器系疾患、肥満、糖尿病、その他多くの疾患の高い有病率は、最近の消費者の主な関心事です。このため、消費者は食習慣や嗜好に対する意識が高まっています。プロバイオティクス食品と飲料の需要は、その入手のしやすさと健康上の利点から、若年層の間で伸びています。このセグメントでは、乳製品をベースとする発酵食品が大きなシェアを占めており、植物性食品がそれに続いています。
  • さらに、アレルギーや健康面を考慮したフリーフロムやビーガン製品の需要も高まっています。2021年8月、Pillars Yogurt LLCは新しいオーガニック・ココナッツ・プロバイオティクス・ヨーグルトを発売しました。このヨーグルトは、砂糖少なめ、タンパク質多め、機能性脂肪、腸の健康をサポートするプレバイオティクスとプロバイオティクスのブレンドで作られています。
  • 市場参入企業は、消費者の需要に応えてこのような製品をさらに発売しています。さらに、ザワークラウト、コンブチャ、ケフィアなどの発酵食品も、抗炎症作用、抗酸化作用、抗糖尿病作用、抗真菌作用があるため、消費者の間で人気を集めています。多くの企業が製品の保存期間を延ばし、独特の風味を与えるために発酵を利用しています。
  • 2022年8月、Yeo Valley Organic社はケフィア飲料シリーズを発売しました。このケフィアには、ナチュラル、チェリー、マンゴー、パッションフルーツの3種類の味があります。
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アジア太平洋地域の市場シェアが突出

  • 健康的な食生活に対する消費者の意識の高まりと、食品中の天然成分に対する需要が、アジア太平洋地域の発酵食品・飲料市場を牽引しています。新製品の開拓、製品の入手可能性、広告、プロモーションが市場の成長を後押ししています。中国とインドにおける発酵飲料の認知度の高まりは、同地域の市場を押し上げると予想されます。
  • 都市化の進展と消費者の購買力の向上が食習慣を進化させ、加工食品と飲食品の需要を煽り、その生産に発酵原料の利用を増加させています。
  • アジア太平洋地域では、腸の健康や精神的な健康など、その栄養面での利点により発酵製品の需要が伸びています。さらに、豆腐やテンペなどの発酵食品は、ベトナム、インドネシアなどの東南アジア諸国で広く消費されています。さらに、市場プレーヤーは消費者の需要に応えるために新製品を革新してきました。例えば、2022年4月、中国乳業大手の易利は、プロバイオティクスとGABAを主要成分として配合した固形飲料を中国で発売しました。

発酵食品・飲料の産業概要

発酵食品・飲料市場では、ネスレS.A.、ダノンS.A.、ヤクルトH.S.が優位を占めており、他の有力企業にはフォンテラ協同組合グループ(Nurture)、ペプシコ社(Kevita)、チョバニ社、バイオガイア社などが含まれます。発酵食品・飲料市場のアルコール飲料分野は、AB InBev、ハイネケン、コンステレーション・ブランズなどの大手企業が独占しています。

大手企業は、革新的で低カロリー、天然素材をベースにしたおいしい製品の発売に力を入れています。特定のニーズに対応した製品を開発するため、研究開発には巨額の投資が行われています。人口の増加に伴う健康問題の蔓延は、発酵食品の需要を牽引すると予想されます。さらに、新興市場企業や主要市場企業による新たな改良製品のイノベーションと発売の増加が、予測期間中の市場を牽引するであろう。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 健康志向の高まり
    • ビーガン食品消費の増加
  • 市場抑制要因
    • 食品汚染のリスクが高い
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 発酵食品
      • ヨーグルト
      • 豆腐
      • テンペ
      • ザワークラウト/発酵野菜とピクルス
      • チーズ
      • その他の発酵食品
    • 発酵飲料
      • ヨーグルトドリンク/スムージー
      • コンブチャ
      • ケフィア
      • その他の発酵飲料
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • オーストラリア
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • Key Strategies Adopted
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Fonterra Co-operative Group Limited
    • Constellation Brands, Inc.
    • Danone S.A.
    • PepsiCo, Inc.
    • Anheuser-Busch InBev SA/NV
    • Yakult Honsha Co. Ltd
    • Nestle S.A.
    • Heineken N.V.
    • The Boston Beer Company
    • BioGaia
    • Lactalis Group
    • Chobani Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 54726
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The fermented foods and beverages market size is expected to grow from USD 1.83 trillion in the current year and is projected to register a CAGR of 6.70% over the next five years.

Key Highlights

  • In the process of fermentation, several chemical changes occur in the components of the raw matrix, which thus results in products with improved nutritional properties and health effects. A higher bioactive molecule content and enhanced antioxidant activity were found in fermented milk, cereals, fruit and vegetables, meat, and fish. Due to this, market players have been incorporating fermented fruits and vegetables into their products. The increased health consciousness among consumers has led to a demand for functional beverages. The rising trend of veganism and the inclination of people towards plant-based diets is anticipated to boost market demand for fermented foods.
  • The increasing prevalence of health problems among the growing population is expected to drive the demand for fermented foods. Moreover, the rising innovations and launches of newly enhanced products by emerging and key market players will drive the market in the forecasted period. Additionally, an increase in retail and e-commerce sales is also driving the market. Consumers have a variety of products available on e-commerce sites.
  • Convenience and the availability of multiple products are also driving the market to grow. For instance, in February 2022, Remedy, a United Kingdom kombucha brand, announced the addition of a new flavor to its lineup. Remedy Kombucha Wild Berry will be available exclusively at Tesco in a multipack (4 x 330 ml) format initially (RRP: GBP 5). Remedy Kombucha Mango Passion will also be introduced by the retail giant.

Fermented Foods and Beverages Market Trends

Rising Awareness About the Health Benefits of Fermented Food and Beverages

  • High prevalences of digestive disorders, obesity, diabetes, and many more diseases are the main concerns of consumers these days. Due to this, they have become more conscious of their food habits and preferences. Demand for probiotic foods and drinks among the young population is growing due to their easy availability and health benefits. Dairy-based fermented foods hold the major share in the segment, followed by plant-based foods.
  • Additionally, free-from and vegan products are in demand due to allergies and health aspects. In August 2021, Pillars Yogurt LLC launched a new organic coconut probiotic yogurt. The yogurt is made with less sugar, more protein, functional fats, and a blend of pre-and probiotics, which help support gut health.
  • Market participants have been launching more such products in response to consumer demand. Furthermore, fermented food products like sauerkraut, kombucha, kefir, and many more are also gaining popularity among consumers owing to their anti-inflammatory, anti-oxidant, anti-diabetic, and anti-fungal properties. Many businesses use fermentation to extend the shelf life of their products and give them a distinct flavor.
  • In August 2022, Yeo Valley Organic launched the Kefir drinks range. The kefir is available in three different flavors, i.e., natural, cherry, mango, and passion fruit.
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Asia-Pacific Holds a Prominent Market Share

  • Increasing awareness among consumers about healthy diet habits and their demand for natural ingredients in food is driving the fermented food and beverage market in Asia-Pacific. New product developments, availability of products, advertising, and promotions are driving the market to grow. The rising awareness of fermented drinks in China and India is expected to boost the market in the region.
  • The rising urbanization and the increasing purchasing power of consumers have evolved eating habits, which have fueled the demand for processed foods and beverages and increased the utilization of fermented ingredients for their production.
  • In the Asia-Pacific region, the demand for fermented products is growing owing to their nutritional benefits, like providing gut health and mental health. Additionally, products such as tofu and tempeh and other fermented food products are extensively consumed across Southeast Asian countries such as Vietnam, Indonesia, and others. Moreover, the market players have been innovating new products to cater to consumer demand. For instance, in April 2022, China Dairy Giant Yili launched a solid beverage formulated with probiotics and GABA as the key ingredients in China.

Fermented Foods and Beverages Industry Overview

The fermented foods and beverages market witnessed dominance from Nestle S.A., Danone S.A., and Yakult H.S. Other prominent players include Fonterra Co-operative Group (Nurture), PepsiCo Inc. (Kevita), Chobani Inc., and BioGaia, among others. The alcoholic beverage segment in the fermented foods and beverages market is dominated by major players, such as AB InBev, Heineken, Constellation Brands, and many others.

The leading companies focus on launching innovative, low-calorie, and natural ingredient-based products that taste good. Huge investments have been made in R&D to develop products for specific needs. The increasing prevalence of health problems among the growing population is expected to drive the demand for fermented foods. Moreover, the increasing innovations and launches of newly enhanced products by emerging and key market players will drive the market in the forecasted period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Inclination Towards Health-based Food Products
    • 4.1.2 Increasing Vegan Food Consumption
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 The Risk of Contamination of Food is High
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Fermented Food
      • 5.1.1.1 Yogurt
      • 5.1.1.2 Tofu
      • 5.1.1.3 Tempeh
      • 5.1.1.4 Sauerkraut / Fermented Veggies and Pickles
      • 5.1.1.5 Cheese
      • 5.1.1.6 Other Fermented Food
    • 5.1.2 Fermented Beverages
      • 5.1.2.1 Yogurt Drink/Smoothies
      • 5.1.2.2 Kombucha
      • 5.1.2.3 Kefir
      • 5.1.2.4 Other Fermented Beverages
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.2 Convenience Store
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Australia
      • 5.3.3.4 Japan
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategies Adopted
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Fonterra Co-operative Group Limited
    • 6.3.2 Constellation Brands, Inc.
    • 6.3.3 Danone S.A.
    • 6.3.4 PepsiCo, Inc.
    • 6.3.5 Anheuser-Busch InBev SA/NV
    • 6.3.6 Yakult Honsha Co. Ltd
    • 6.3.7 Nestle S.A.
    • 6.3.8 Heineken N.V.
    • 6.3.9 The Boston Beer Company
    • 6.3.10 BioGaia
    • 6.3.11 Lactalis Group
    • 6.3.12 Chobani Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS