市場調査レポート
商品コード
1190166
バス市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Bus Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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バス市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 129 Pages
納期: 2~3営業日
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バス市場は、2021年に414億4000万米ドル、2027年には640億7000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に7.58%のCAGRで成長すると予測されています。
COVID-19のパンデミックは、世界中の政府や当局に、前例のない規模と規模で交通と移動に制限を課すよう促しました。物理的な距離の取り方は、移動の行動や嗜好に大きな影響を及ぼしました。そのため、パンデミック時には、多くの人が感染リスクを減らすために自家用車での移動を選びました。この間、自家用車の利用は増加したが、公共交通機関に頼っていた人々は、自転車や徒歩など他の交通手段に切り替えました。
中期的には、公害に対する懸念の高まりと厳しい排ガス規制の強化により、各国は既存のバス車両に電気バスを増やし、バス市場全体の成長に寄与しています。また、都市人口の継続的な増加により、政府は、地下鉄の容量と速度、バスシステムの柔軟性、低コスト、簡便性を効果的に組み合わせたBRTシステムを設計するようになりました。都市人口の急増と効率的なバス高速輸送システム(BRT)開発への注力は、予測期間中にバス市場を牽引するものと思われます。
北米、次いでアジア太平洋地域は、需要と人口の増加により、市場で大きなシェアを占めると予想されます。これらの地域の需要は、バス、特に2階建てバスや連接バスなどの公共交通機関に対するニーズの高まりに支えられていると思われます。
車両の運行コストの中で、燃料は大きな割合を占めています。燃料費の増加に伴い、公共交通機関向けの電気バスの需要が高まっています。電気バスは、燃料費などの初期費用や総所有コストを削減できるためです。2030年には電気バスの価格が下がり、ディーゼル燃料バスの水準に達すると予想されています。電気バスは、ディーゼルエンジンバスと比較して、81~83%の維持・運営コストの削減に貢献します。
バッテリー式電気バス市場は、世界各国の厳しい排ガス規制により、調査期間中、安定した成長を遂げました。例えば、バッテリー電気バスの台数は、2019年に69.961台で、2020年には11.5%増の78,032台となりました。この増加は、購入者やフリートオーナーに提供される複数の政府インセンティブに起因するものです。
大型輸送セグメントにおける販売の増加と電動モビリティの需要増が予測されるため、複数のOEMが世界市場に新しい電動製品を投入し、需要増に対応しています。例えば、次のようなものです。
こうした新興国での市場開拓や要因が、予測期間中の市場発展に寄与すると予想されます。
2020年12月時点で、米国には2,800台近くのゼロエミッションバス(配備済みおよび納入予定)があり、そのうち2,700台以上が電気バスであるとされています。政府機関と競合して輸送サービスを提供しているにもかかわらず、民間および個人の車両所有者は、バス車両をゼロ・エミッション車に移行するための支援を受けています。例えば、次のようなものです。
米国では、厳しい排ガス規制の実施により、電気バス市場の活性化が期待されています。米国の多くの都市では現在、バス車両の一定割合を電気またはハイブリッドにすることを義務付けており、新しいICエンジンバス入札の制限も押し付けています。例えば、フィラデルフィアの交通局であるSEPTAは、2021年までにバスに占めるディーゼルバスの割合を5%以下に制限し、徐々にバッテリー式電気バスに移行させることを約束しています。国内のさまざまな州で新しい電気スクールバスの納入が始まっていますが、一部の州では今後さらに電気バスの導入を計画しています。例えば、次のようなことです。
このような新興国市場の開拓は、予測期間中に市場に大きな影響を与えることが予想されます。
バス市場は適度に統合されており、大手企業は開発された製品や様々なディーラーのネットワークにより、大きな市場シェアを占めています。主なプレイヤーとしては、鄭州裕通客車有限公司、厦門金龍連合、Daimler AG、Volvo、Traton(Man、Scaniaなど)、Tata Motors、Ashok Leylandが挙げられます。
バス市場は、潜在的な市場を開拓しようとする様々なメーカーによる合併、買収、提携が特徴的です。電気バス市場は予測期間中に大きく成長することが予想されるため、バスメーカーは研究開発に多額の投資を行い、より多くの電気モデルを含むポートフォリオを強化しています。
The bus market registered USD 41.44 billion in 2021, and it is projected to be worth USD 64.07 billion by 2027, registering a CAGR of 7.58% during the forecast period.
The COVID-19 pandemic prompted governments and authorities worldwide to impose restrictions on transport and mobility at an unprecedented scale and magnitude. Physical distancing had a significant impact on mobility behavior and preferences. Therefore, during the pandemic, many people preferred private transport to reduce the risk of infection. The use of private vehicles increased during the period, while those who relied on public transport switched to other modes of transport, such as biking or walking.
Over the medium term, growing concerns over pollution and the rise in stringent emission regulations encouraged countries to include more electric buses in the existing bus fleet, thereby contributing to the overall bus market's growth. The continuous rise in urban population also drove the government to design BRT systems that can effectively combine the capacity and speed of a metro with the flexibility, lower cost, and simplicity of a bus system. The rapidly growing urban population and enhanced focus on developing an efficient bus rapid transit (BRT) system are likely to drive the bus market during the forecast period.
North America, followed by Asia-Pacific, is expected to occupy a significant share in the market due to the increasing demand and population. The demand across these regions is likely to be supported by the growing need for public transportation like buses, particularly double-decker and articulated buses.
Fuel constitutes a major part of the operating cost of any vehicle. With the increasing fuel costs, the demand for an electric bus for public transport is increasing, as an electric can reduce fuel costs and other upfront costs, as well as the total cost of ownership. By 2030, the prices of electric buses are expected to decline and reach the level of diesel fuel buses. Electric buses help reduce 81-83% of the maintenance and operating costs compared to diesel-engine buses.
The battery electric bus market witnessed steady growth over the study period due to the stringent emission norms across several countries of the world. For instance, the number of battery electric buses was 69.961 units in 2019, increasing by 11.5% to 78,032 units in 2020. This increase can be attributed to several government incentives offered to buyers and fleet owners.
Due to the increased sales and the projected increase in demand for electric mobility in the heavy-duty transportation segment, several OEMs are introducing new electric products into the worldwide market to cater to the increasing demand. For instance,
Such developments and factors are anticipated to contribute to the development of the market during the forecast period.
As of December 2020, United States had nearly 2,800 zero-emission buses (deployed and to be delivered), out of which over 2,700 are electric buses. Despite competing with government agencies to provide transit services, private and individual fleet owners have been receiving aid to transition their bus fleets to zero-emission vehicles. For instance,
The implementation of stringent emission laws and regulations is expected to fuel the market for electric buses in United States. Many cities in United States now require a certain fraction of their bus fleet to be electric or hybrid, and they are also pushing the limitations on new IC engine bus tenders. For instance, SEPTA, the transport authority of Philadelphia, is committed to restricting the diesel bus share in its bus fleet to less than 5% by 2021 to gradually make way for battery electric buses. Various states in the country are taking the delivery of new electric school buses, whereas some states are planning to include more electric buses in the coming years. For instance,
Such developments are expected to significantly impact the market during the forecast period.
The market for buses is moderately consolidated, with the major players holding a significant market share due to their developed products and network of various dealers. The major players in the market include Zhengzhou Yutong Bus Co., Xiamen King Long United, Daimler AG, Volvo, Traton (Man, Scania, etc.), Tata Motors, and Ashok Leyland.
The bus market is characterized by mergers, acquisitions, and collaborations between various manufacturers trying to tap into potential markets. Since the market for electric buses is expected to grow significantly over the forecast period, bus manufacturers are investing considerably in R&D and ramping up their portfolios to include more electric models.